Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen voor bruiloft/trouwjurk!

26-01-2017 16:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik ben sinds kort verloofd met mijn vriend en je raad het al.. er moeten kilo's af voor de bruiloft.

Dit is niet zomaar een kilootje kwijt situatie, ik ben aan de medicijnen (meerdere soorten antidepressiva ivm autisme)

en wat ik ook doe, ik hield geen dieet of sport echt vol. Ik had ook niet echt een super motivatie om af te vallen omdat het altijd al zo moeilijk ging, de medicijnen geven me onnatuurlijk veel trek. Nu moet en zal het eraf, want ik ben dé trouwjurk tegengekomen in

een 2e hands zaak. Ik heb hem gekregen van mijn moeder maar helaas.. toch echt 1,5 a 2 maten te klein. Het zal geen ramp zijn als ik

uiteindelijk een andere, nieuwe jurk moet kopen in mijn eigen maat, maar de jurk die ik gekregen heb is duidelijk van een veel duurdere kwaliteit dan dat ik kan betalen in de winkel. Daarnaast is een paar maatjes kleiner ook leuk voor mezelf en mijn aanstaande.

Zijn er dus meer mensen die supergemotiveerd zijn om voor een bepaalde datum kilo's kwijt te raken?

Of andere dames die van een hele grote maat moeten krimpen naar kleiner?

Alle hulp is welkom

Ik heb maat 48/50 (I know, schaam) en moet 44/46 hebben tegen mei 2018.

Houd jullie op de hoogte.
Mei 2018 is nog ontzettend ver weg. Met wat aanpassingen aan je eet patroon en bewegen moet een maat of twee kleiner prima lukken.

Waarom begin je niet eens met het zoeken naar een goede diëtiste? Ik raad je aan om ook duidelijk voor ogen te krijgen waarom je precies wilt afvallen. Een bruiloft is slechts een dag maar ik neem aan dat je nog veel meer redenen hebt om af te vallen. Zoals je gezondheid en conditie. Ook zo belangrijk om lekker in je vel te zitten en te stralen op die foto's.

Succes. Je kunt het!
Allereerst: Gefeliciteerd!! Wat gaaf ook dat je al een trouwjurk heb gevonden!

Ik ben ook van plan om flink af te gaan vallen. Ik heb niet een specifieke datum, maar ik hoop tegen de zomer wel een aardig eind te zijn.

Mijn stiekeme motivatie is ook om in een mooie trouwjurk te passen, al heeft vriend nog geen aanzoek gedaan

Hoe ga jij het aanpakken? Ik ga beginnen met ongezonde snacks te schrappen en elke dag minstens 30 minuten te sporten.
En pin je niet vast op die jurk. Je kunt prima afgevallen zijn maar alsnog kan die jurk helemaal niet bij je figuur passen. Oriënteer je ondertussen alvast op andere jurken en ga ook lekker eens een middagje passen. Zo leuk om te doen en zo zie je precies welke jurk bij je past. Er zijn tegenwoordig genoeg mooie jurken te koop voor een lage prijs.
Een kennis is ook aan het afvallen voor haar trouwjurk. Die doet het met van die shakes. Gaat als een trein. Al moedig ik dat echt niet aan maar goed (ze wordt er ook niet gezelliger op ).

Mei 2018 is nog mega ver weg. Zelfs met een leefpatroon waarmee je heel langzaam afvalt kun je zelfs nog makkelijk 20 kg kwijtraken voor die tijd.
Even een steuntje in de rug; ik heb 3 weken na mijn bevalling mijn bruidsjurk 3 maten te klein besteld. Ik had me tijdens mijn zwangerschap nogal laten gaan qua eten

Iedereen zei, niet doen, je figuur krijg je niet meer terug etc etc.

5 maanden later liep ik stralend naar het altaar, alleen moest mijn jurk een week van te voren nog worden ingenomen. Ik was iets te veel afgevallen.

Het kan dus wel! Hou die jurk in je gedachten en ga gezond eten en regelmatig sporten. Dan komt het allemaal goed!
Ik heb even een account aangemaakt, aangezien ik ook ga trouwen en wat kilootjes kwijt wil. Ik heb geen overgewicht, maar wel overtollig vet rond buik en heupen, dat mag er wel af voor ik in mijn trouwjurk wil! Ik schrijf gezellig mee. Ik ga het Killerbody Dieet (proberen) te volgen, ik heb veel succesverhalen gehoord (wel veel terugvallers na de 12 weken). Hoe heeft je vriend je ten huwelijk gevraagd?
quote:Weddingpresent schreef op 26 januari 2017 @ 16:59:

Ik heb even een account aangemaakt, aangezien ik ook ga trouwen en wat kilootjes kwijt wil. Ik heb geen overgewicht, maar wel overtollig vet rond buik en heupen, dat mag er wel af voor ik in mijn trouwjurk wil! Ik schrijf gezellig mee. Ik ga het Killerbody Dieet (proberen) te volgen, ik heb veel succesverhalen gehoord (wel veel terugvallers na de 12 weken). Hoe heeft je vriend je ten huwelijk gevraagd?

Wat een onverstandige beslissing. Heb je iets meegekregen van alles de laatste tijd? Van 1250 kcal overleef je het niet hoor, als je het uberhaupt volhoudt zit het er zo weer aan zodra je stopt. Plus dat je heel je metabolisme ermee verpest waardoor je erna van alles aan zult komen en snel zult bloaten.

TO, veel succes. 2 kledingmaten in anderhalfjaar is echt makkelijk te doen. Zet m op!
quote:elisabethrose schreef op 26 januari 2017 @ 17:05:

[...]

Wat een onverstandige beslissing. Heb je iets meegekregen van alles de laatste tijd? Van 1250 kcal overleef je het niet hoor, als je het uberhaupt volhoudt zit het er zo weer aan zodra je stopt. Plus dat je heel je metabolisme ermee verpest waardoor je erna van alles aan zult komen en snel zult bloaten.

TO, veel succes. 2 kledingmaten in anderhalfjaar is echt makkelijk te doen. Zet m op!Klopt, dat is echt ontzettend weinig. Ik ga de calorieën ook verhogen naar 1800 in dat menu. Had ik er even bij moeten zeggen misschien
Ik wil ook afvallen voor onze dag in juli van dit jaar. Ik ben door een ongeluk een jaar geleden aangekomen, nu ongeveer 10 kilo zwaarder dan daarvoor. Door dit ongeluk kon ik niet sporten en heb gewoon te veel gegeten natuurlijk.

Ik wil in ongeveer een half jaar tijd 10 kilo afvallen. Heb nog geen jurk. Ik wil dit doen door minder te snoepen (ik eet al gezond maar al die zoetigheid.....) en ik ga het sporten weer oppakken. Dat laatste vind ik erg spannend moet ik zeggen, vanavond weer voor het eerst een groepsles volgen.
quote:Weddingpresent schreef op 26 januari 2017 @ 17:07:

[...]

Klopt, dat is echt ontzettend weinig. Ik ga de calorieën ook verhogen naar 1800 in dat menu. Had ik er even bij moeten zeggen misschien Goed bezig! Ik kan me voorstellen dat zo'n boek wel een fijne leidraad is voor wat je kan eten, en dan vul je het inderdaad zelf aan.
quote:Lanzaroos schreef op 26 januari 2017 @ 17:08:

Ik wil ook afvallen voor onze dag in juli van dit jaar. Ik ben door een ongeluk een jaar geleden aangekomen, nu ongeveer 10 kilo zwaarder dan daarvoor. Door dit ongeluk kon ik niet sporten en heb gewoon te veel gegeten natuurlijk.

Ik wil in ongeveer een half jaar tijd 10 kilo afvallen. Heb nog geen jurk. Ik wil dit doen door minder te snoepen (ik eet al gezond maar al die zoetigheid.....) en ik ga het sporten weer oppakken. Dat laatste vind ik erg spannend moet ik zeggen, vanavond weer voor het eerst een groepsles volgen.Wauw, wat heftig. Wel goed dat je weer kan gaan sporten! Vind je hardlopen o.i.d. in de natuur niet leuk? Dat doe ik de laatste tijd en met de sneeuw en alles erbij is dat echt super ontspannend.
Leuk dat je je jurk al hebt! Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!

Ik ga in oktober trouwen en heb mijn jurk al, voor het ''mooi'' wil ik 1 of 2 kilo afvallen.

Ik slik net als jij heel veel medicatie (antidepressiva oa) en ben er erg door aangekomen.

Maar je hebt zoveel tijd, komt vast goed!
quote:Weddingpresent schreef op 26 januari 2017 @ 17:10:

[...]

Wauw, wat heftig. Wel goed dat je weer kan gaan sporten! Vind je hardlopen o.i.d. in de natuur niet leuk? Dat doe ik de laatste tijd en met de sneeuw en alles erbij is dat echt super ontspannend.Hardlopen heb ik tijden gedaan, tot ik helaas last kreeg van mijn scheenbenen. Toevallig laatst over gehad met mijn fysio, ik kan het weer heel rustig proberen maar dan moet ik echt stoppen als ik pijn voel. Aangezien ik dat al na 5 minuten voel gaat het opbouwen heel lang duren en denk ik niet dat dat echt gaat helpen met afvallen. Maar bedankt voor je tip ik weet inderdaad hoe fijn hardlopen kan zijn.
Dankjulliewel voor de supersnelle reacties!

En uiteraard gefeliciteerd aan Weddingpresent, Lanzaroos die ook verloofd zijn!

Mijn vriend heeft me trouwens niet gevraagd haha, we hebben het er 'gewoon' over gehad. Samen besloten dus eigenlijk zoals het in mijn ogen hoort. Wachten op 'de vraag' is niks voor mij. Ook zou ik zelf niet openlijk op een onverwacht moment voor het blok worden gezet. Dus ik koos ervoor er gewoon over te praten, en dat is goed gekomen

Een diëtiste gaat hem niet worden met die enorme kosten, maar ik wil sowieso meer buiten gaan sporten (hardlopen, jikes)

en ik doe nu al aan steppen en buikspieroefeningen. Ook probeer ik onder de 1500 kcal te zitten per dag. Dan nog gaat het

niet vlot hoor, ik ben met nieuwjaar begonnen en ben nu 1,5/2 kilo lichter in 26 dagen. Dat had wat mij betreft wel meer mogen zijn haha.

Maar goed alle beetjes helpen, en zolang ik niet van de wagen val hoop ik mijn doel te bereiken.
quote:xxbride2B schreef op 26 januari 2017 @ 17:38:

Dankjulliewel voor de supersnelle reacties!

En uiteraard gefeliciteerd aan Weddingpresent, Lanzaroos die ook verloofd zijn!

Mijn vriend heeft me trouwens niet gevraagd haha, we hebben het er 'gewoon' over gehad. Samen besloten dus eigenlijk zoals het in mijn ogen hoort. Wachten op 'de vraag' is niks voor mij. Ook zou ik zelf niet openlijk op een onverwacht moment voor het blok worden gezet. Dus ik koos ervoor er gewoon over te praten, en dat is goed gekomen

Een diëtiste gaat hem niet worden met die enorme kosten, maar ik wil sowieso meer buiten gaan sporten (hardlopen, jikes)

en ik doe nu al aan steppen en buikspieroefeningen. Ook probeer ik onder de 1500 kcal te zitten per dag. Dan nog gaat het

niet vlot hoor, ik ben met nieuwjaar begonnen en ben nu 1,5/2 kilo lichter in 26 dagen. Dat had wat mij betreft wel meer mogen zijn haha.

Maar goed alle beetjes helpen, en zolang ik niet van de wagen val hoop ik mijn doel te bereiken.

Dit is normaal hoor, sterker nog, dit is echt al heel erg snel. 3500 kcal = 0.5 kg. Dus elke dag 500 kcal onder je behoefte zitten, dan val je 1 kg per 14 dagen af en dus 2 per 28 dagen. Veel mensen denken dat afvallen sneller gaat, maar je bent ook niet in 10 weken 10kg aangekomen ;) . Sneller moet je niet willen gaan, want dan moet je te laag in je kcal gaan zitten en verpest je je metabolisme. Aangezien jij nu behoorlijk overgewicht hebt gaat het redelijk snel, straks raak je een plateau. Hou dan vol, dan komt het vanzelf goed, maar kan heel demotiverend zijn.

Een stappenteller is ook een goed idee, dagelijks 10.000 stappen lopen (is meer dan je denkt!) is supergoed voor je! Heel veel succes en een fijne bruiloft gewenst.

@Weddingpresent: ooh gelukkig maar, ik schrok al. Succes met de afvalrace!
Op www.britt-trouwt-fit.be deelt Britt haar ervaringen met afvallen voor haar bruiloft. Ze wil 10 kilo kwijt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven