zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Fijn dat je collega het weet Knot! Toch fijn dat je ook daar af en toe je ei kwijt kan.

Huisje hoe gaat het? Hopelijk is de week snel voorbij gegaan.

Hier goed geshopt, kinderkamer begint echt vorm te krijgen, ook leuke lakens en boxkleed e.d. gekocht . Ook wel erg lief van de oma's dat ze me daarna op de bank parkeerden (was nog steeds wel moe) en voor ons gingen koken .

Van de week zijn we wel even voor een extra controle geweest. Ik dacht de baby wat minder te voelen, en dan moet je dus even bellen. Gelukkig konden we meteen even langskomen, ze waren wel geruststellend dat het meestal niets is, maar dat ze dat wel even willen controleren. Eerst ging de verloskundige even voelen, ze zei al meteen dat het kindje waarschijnlijk gedraaid was, dan kun je de bewegingen daarna eventueel minder of anders voelen. Daarna werd voor de zekerheid nog een hartfilmpje gemaakt, zo'n ctg volgens mij, en een echo gemaakt om te kijken of er nog voldoende vruchtwater was. Even goed gecontroleerd dus, maar het was allemaal dik in orde! Kindje was inderdaad gedraaid, begin vorige week nog stuit, nu met het hoofdje naar beneden, dus dat verklaarde wel dat het anders voelde.
happiness = reality - expectations
Whoops, dat is wel even spannend als je je kleintje ineens minder voelt lijkt me! Gelukkig namen ze je serieus en mocht je snel op controle. En fijn dat alles goed is! Ook fijn dat jullie kindje is gedraaid. Was het anders de bedoeling dat ze het nog gingen proberen te draaien of was dat nog niet aan de orde?

Hoe is het met de rest?
Whoops, dat is wel even spannend inderdaad. Gelukkig alles goed

Hier gaat het wel, dagen wisselen een beetje, soms gaan ze redelijk soms slecht. Ik merk dat de slechte dagen iets minder erg zijn qua misselijkheid, maar dat ik het psychisch steeds zwaarder vind op die dagen. Ben daar zo klaar mee. Ik kan moeilijk vooruit plannen nu en leuke dingen doen lukt vaak niet. Ik probeer in het hier en nu te blijven en positief te blijven, maar soms is dat moeilijk

Daar zullen de hormonen vast ook een rol in spelen, dus ik ga me weer op het positieve richting:)
Hier alles wel weer okee,

Alles zit wel echt extreem te rommelen maar niks zet door, kan ook een nasleep zijn van extreme stress van de week.

Woensdag was m'n hondje (lees 1e kind) ineens niet zichzelf. Ze at niet, had gespuugd, heel suffig en trillerig. Dacht bel de dierenarts gelijk of ze nog een plekje hebben. Wij daarheen en hij voelde indd dat er iets in ff buikje niet lekker zat, echo gemaakt en hij zag wel iets vergroots maar hij had niet het apparaat en de kennis om te zeggen wát het precies was. Bloed afgenomen en een ontstekingsremmer prik gehad. Wij naar huis. Hij belde savonds dat het bloed 'goed' was. Niks afwijkends te zien qua waardes. Als het morgen niet beter was zou die ons doorsturen naar een radioloog.

Ze heeft die nacht bij ons boven geslapen, zo slecht was ze dus. Schreeuwde het snachts ineens keihard uit van de pijn, liet haar plas lopen en wilde alleen maar in mijn armen liggen.

Volgende ochtend gelijk dierenarts gebeld en die zou een doorverwijzing regelen bij een spoedkliniek. Ze hadden eind vd middag plek en wij dus daarheen voor een uitgebreide echo.

(Ik was inmiddels kapot aangezien ik al 8weken niks kan en doe)

Uit de echo bleek dus dat er een grote bal te zien was tussen haar milt en lever, een tumor dus, maar het was niet te verklaren waar die nou vandaan kwam, het leek er niet op alsof die ergens aan vast zat. Ze zagen ook dat er dus al aardig wat bloed door haar buikje zwerfte wat dus de sloomheid en pijn veroorzaakte.

De keuze was makkelijk, gelijk opereren om ge kijken in hoeverre dit te redden valt..

mijn kleine moppie was zó zielig.. onze eigen dierenarts heeft haar die avond nog geopereerd, heeft een tumor (die dus tóch aan haar milt vast zat) en haar milt verwijderd. De tumor was 6cm bij 13cm. Ze is een kruising chihuahua/jackrussell en weegt 4 kilo dus je kan je voorstellen dat niemand snapt waar dat ding heeft gezeten..

Ze heeft die nacht doorgebracht bij de dierenarts thuis en ik mocht haar vrijdagochtend ophalen..

ze doet het nu supergoed en ik ben zo blij dat ze weer een beetje zichzelf word.. ik was zo bang dat ik haar kwijt was en dat mijn kleintjes elkaar niet zouden ontmoeten..

de tumor is nu opgestuurd voor onderzoek (in de hoop dat het goedaardig is)

Ik ben nu zelf echt gebroken maar hoop dat die kleine nu nog heel even blijft zitten zodat ik mijn meisje even de aandacht en zorg kan geven die ze verdient en nodig heeft..

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik merk dat het me wel goed doet om even van me af te schrijven. Slaap ook wat slechter de laatste tijd dus misschien is dit een goed begin van een (meestal) lange nacht....
Pfff, huisje wat heftig zeg!! Hopelijk komt uit het onderzoek dat de tumor goedaardig is.

Sfietje, ik kan me goed voorstellen dat het psychisch zwaarder wordt. Zeker omdat je zo weinig kan...
Nou, ik heb vrijdag en zojuist de poli gebeld en ik krijg twee keer hetzelfde verhaal te horen. Namelijk dat ik toch echt een eisprong moet hebben gehad en dat dat met Clomid sowieso langer kan duren. Toen ik zei dat ik geen enkele positieve ovulatietest had en dat dat toch raar is als wel zou hebben geovuleerd gaf ze aan dat het kan zijn dat ik mijn ovulatie gemist heb in de test en dat ik moet wachten tot mijn menstruatie komt. Als ik na de komende 2 weken nog niet ongesteld ben dan moet ik weer bellen. Heb gezegd dat ik me zorgen maak en toch een controle wil laten uitvoeren, maar daar werd geen gehoor aan gegeven. Ze hebben vertrouwen in mijn lichaam en ik moet dat ook hebben zeggen ze.

Pfff.... Ik heb het geprobeerd, zo frustrerend dat ik niet verder kom.
Huisje, wat heftig zeg! Hopelijk gaat het snel goed met je hondje en is de tumor goedaardig.

Ah swirls dat is zeker frustrerend pff.. hopelijk word je gewoon snel ongesteld, maar fijn is dit niet. Jammer dat ze je niet gerust kunnen stellen met een echo ofzo.
@huisje: wat naar zeg, arm hondje . Ik hoop voor jullie dat het goedaardig is en je hondje weer lekker opknapt, zodat jullie ook even wat rust hebben en goed kunnen slapen. Schrijf vooral van je af hoor!

@sfietje: fijn dat de misselijkheid minder wordt, maar vervelend dat het zo zwaar voelt. Is op zich niet zo gek want je loopt er al een hele tijd mee. Heb je af en toe wat afleiding met je partner, vrienden of familie?

@swirls: wat balen dat je niet even op controle mag komen, al is het maar voor je eigen geruststelling. Hopelijk vind je die geruststelling en het vertrouwen in je lichaam weer terug .

@chantilly: morgen voor het eerst naar de verloskundige, leuk! Was er ook een echo gepland al?

@Knot: was inderdaad wel even spannend, maar gek genoeg toen ik eenmaal gebeld had en richting ziekenhuis ging voelde ik me al een stuk rustiger. Vanochtend hadden we weer een controle (deze stond al ingepland) en alles was weer OK. Baby schijnt zelfs al een beetje ingedaald te liggen! Ik dacht dat dat pas in de laatste weken zou gebeuren maar volgens de verloskundige was dat normaal. Van draaien was nog geen sprake, pas als een baby rond de 36 weken nog in stuit ligt gaan ze zoiets proberen blijkbaar. Maar nu het hoofdje dus al een beetje is ingedaald is de kans groot dat de baby zo mooi naar beneden blijft liggen.
Ach Huisje, wat een verhaal zeg. Arm hondje! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.. Vreselijk

Whoops, wat goed dat je zo snel actie hebt ondernomen en dat de baby het goed doet!

Swirls, wat k*t zeg.. Snap dat je zwaar gefrustreerd raakt hiervan. Hopelijk wordt je snel ongesteld!

Sfietje, ik had zo gehoopt dat het tweede trimester een roze/blauwe wolk voor je zou zijn.. Valt helaas dus tegen

@ Hier, gaat het zwaar rot.. Vandaag ziek moeten melden, sinds gisteravond hou ik niets binnen. Zelfs wat bloed overgegeven, maar dat komt door een wondje in mijn slokdarm, denk ik. Morgen na de VK maar even bij de huisarts langs, voor een middel tegen die misselijkheid en even een extra controle.

Morgen heb ik een echo Whoops en als het goed is ook de intake. Een heel document in moeten vullen ( 5 pagina's) en dat moest ik voor de afspraak weer retour sturen. Dan konden ze de gegevens alvast in het systeem zetten en duurt de intake niet zo lang.
Chantilly wat naar:-( Goed dat je je ziek gemeld hebt. Ik hoop dat de medicijnen gaan werken voor je. Belangrijkste is dat je genoeg vocht binnen krijgt. Je kunt ors proberen als je weinig binnen houden, dat helpt bij mij soms wel. Steeds kleine slokjes, met een kwartier er tussen ofzo. Eten is nu niet zo belangrijk, de baby pakt wel wat hij nodig heeft.

voor jou

Whoops, heb inderdaad wel af en toe wat afleiding, dat is wel fijn

Thanks meiden
Juffert, hoe is het met jou dan?
ay Chantilly dat is niet fijn . Heb je al eerder problemen met je slokdarm gehad, dat je daar meteen aan denkt? Slim om ook naar de huisarts te gaan, maar eerst hopelijk een mooie echo .
Succes chantilly vandaag! Hopelijk zie je een mooi kloppend hartje
Dank jullie wel meiden! Ik heb een heel mooi kloppend hartje gezien

Vandaag precies 7 weken volgens de echo ( mijn eigen berekening was 6w+6d).

Helemaal verliefd op onze frummel, het is er maar eentje gelukkig!

17 februari de termijnecho, ben dan 9,5 week en de intake Daarna op wintersport.

Heerlijke vooruitzichten!
Wat fijn Chantilly! Geniet ervan
Jeej gefeliciteerd Chantilly . Voel je je ook wat beter?
Wat fijn
Fijn chantilly!
Chantilly, wat fijn dat jullie een mooi kloppend hartje hebben gezien! Hopelijk voel je je ook weer wat beter. Ben je nog bij de huisarts geweest?

Huisje, wat ontzettend schrikken zeg! Hoe is het nu met je hondje? En met jou?

Swirls, wat vervelend dat je geen duidelijkheid krijgt vanuit het ziekenhuis en nu maar moet afwachten wat je lichaam gaat doen. Hopelijk geeft je lichaam dan snel duidelijkheid!

Ik heb gister m'n vriendinnen het goede nieuws verteld en ze zijn allemaal zo blij voor ons! Morgenmiddag hebben we weer een echo. Ben benieuwd!
Sfietje, voor jou ook nog even een dikke knuffel! Had zo gehoopt dat voor jou nog een fijnere tijd in je zwangerschap zou zitten, maar zo te horen is het erg zwaar en dat begrijp ik! Vervelend zeg!
Thanks knotje! Helaas is het vandaag weer echt drama, heb weer veel overgegeven vandaag. Morgen met de huisarts bellen om toch te kijken om weer te beginnen met medicatie. Vind het lastig, wil liever zonder, maar zo gaat het ook niet goed.

Wat leuk dat je vriendinnen het zo leuk vonden! Succes en veel plezier morgen bij de echo
Hondje is alweer de oude, bizar hoe snel dat gaat.. wel nog even voorzichtig doen met d'r hechtingen maar ze heeft zelf nergens last van..

Gisteren had ik echt even een kutdag, mentaal even helemaal kapot.. vandaag ging het wel weer..

donderdag weer ziekenhuis en gesprek met de gyn.. ik ben zo benieuwd maar durf me nergens meer op te 'verheugen' dus we gaan t allemaal wel zien..

Dikke knuffel voor iedereen hier
Dank jullie wel meiden, dat kloppende hartje maakt die misselijkheid te doen.

Vandaag weer proberen om aan het werk te gaan, gisteren bij de homeopaat geweest en korreltjes meegekregen.

Mocht dit niet werken, dan bel ik begin volgende week de huisarts voor medicatie, ook omdat we nog op wintersport gaan en ik niet als een of andere natte dweil erbij wil zitten.

Huisje en Sfietje, dikke knuffels voor jullie.
Ik hoop voor je dat het werkt chantilly!

Huisje, succes morgen! Hoop dat je dan duidelijkheid krijgt.
Halloootjes daar ben ik weer! (Ben zo druk de laatste tijd dat ik weinig tijd heb om te reageren, maar ik lees wel mee hoor, haha!)

@Swirls (& de rest)

Met mij gaat het lekker, we zijn afgelopen weekend een weekendje weg geweest en dat heeft onze relatie ook weer een boost gegeven. We hebben ons deze maand eigenlijk voor het eerst meer een beetje bezig gehouden met het hebben van seks rond en op de 'meest vruchtbare' dagen, dus de komende week moet uitwijzen of dat ook daadwerkelijk resultaat heeft gehad.

Op werkgebied is het hier ook lekker druk, heb vandaag mijn managementtaken overgedragen (ik was een half jaar interim manager ter vervanging van zwangerschapsverlof) en nu heb ik weer wat meer rust op werkgebied. We hebben een paar weken geleden ook nog gehoord dat er een kleine reorganisatie plaats gaat vinden wat voor mij gelukkig niet betekent dat ik weg moet, maar ik ben toch een beetje om me heen gaan kijken en heb nu een sollicitatie lopen bij een superleuk bedrijf (will keep u posted!).

@Huisje Jeetje zeg, wat een verhaal weer met je hondje! Hopelijk gaat ze er niet teveel klachten aan overhouden

@Sfietje Wat vervelend zeg dat je je zo rot voelt, maar je weet dat het voor een goed doel is!

@Chantilly Super dat je een kloppend hartje hebt gezien!

@Swirls Het begint nu wel een beetje zo te worden dat wij als enige overblijven hier he.. (niet leuk!). Maar houd de moed erin, het gaat vast goedkomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven