Ronde eettafel fijn?
maandag 30 januari 2017 om 11:18
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een ronde eettafel, maar ik kan heel weinig vinden.
Ik begin een beetje te twijfelen of een ronde eettafel wel zo fijn is. De reden dat ik het wil is juist omdat ik het gezellig vind om aan een ronde tafel te eten.
Dus zijn er mensen met een ronde eettafel en bevalt dit? Ik ben heel benieuwd!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een ronde eettafel, maar ik kan heel weinig vinden.
Ik begin een beetje te twijfelen of een ronde eettafel wel zo fijn is. De reden dat ik het wil is juist omdat ik het gezellig vind om aan een ronde tafel te eten.
Dus zijn er mensen met een ronde eettafel en bevalt dit? Ik ben heel benieuwd!
maandag 30 januari 2017 om 11:24
Ik had ooit een ronde tafel. Vond ik heel gezellig. Je hebt altijd contact met elkaar en niet alleen met degene tegenover je. Een vriendin van mij heeft ook een ronde tafel en is daar ook heel blij mee. maar zij heeft wel lang moeten zoeken, rond is niet zo gangbaar.
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 30 januari 2017 om 11:28
quote:Fluithaas schreef op 30 januari 2017 @ 11:23:
Ik vind een ronde eettafel vaak wat tuttig. En vaak staat de poot in het midden dus als je bij het natafelen/kletsen op de tafel leunt heb je kans dat ie kiept.Mijn ouders hebben een 8-hoekige tafel met de poot in het midden en dat ding is werkelijk waar nog nooit gekiept. Staat daar al zeker 30 jaar in huis.
Ik vind een ronde eettafel vaak wat tuttig. En vaak staat de poot in het midden dus als je bij het natafelen/kletsen op de tafel leunt heb je kans dat ie kiept.Mijn ouders hebben een 8-hoekige tafel met de poot in het midden en dat ding is werkelijk waar nog nooit gekiept. Staat daar al zeker 30 jaar in huis.
maandag 30 januari 2017 om 11:32
maandag 30 januari 2017 om 11:37
Dankjewel allemaal voor de snelle reacties. Retrostar: bedankt voor de tip van de roomplanner, dat ga ik zeker doen. Bella, ik ga inderdaad eens op zoek op marktplaats, de paar tafels die ik op internet zie zijn of heel duur of net niet mijn ding.
Ik ben ook wel een beetje bang voor het kiepen, maar dit kan dus meevallen begrijp ik?
Fijn dat de meeste van jullie zo blij zijn met de ronde tafel, ik word er steeds zekerder van dat ik hem wil!
Wel nog een vraag aan de mensen met een ronde tafel, hoe groot is hij en hoeveel stoelen hebben jullie eraan staan? Ik zit zelf te denken aan een tafel van ongeveer 130 diameter.
Ik ben ook wel een beetje bang voor het kiepen, maar dit kan dus meevallen begrijp ik?
Fijn dat de meeste van jullie zo blij zijn met de ronde tafel, ik word er steeds zekerder van dat ik hem wil!
Wel nog een vraag aan de mensen met een ronde tafel, hoe groot is hij en hoeveel stoelen hebben jullie eraan staan? Ik zit zelf te denken aan een tafel van ongeveer 130 diameter.
maandag 30 januari 2017 om 11:40
Ik heb ook een ronde tafel. Toentertijd bij Ikea gekocht toen ik op mezelf ging.
Sowieso wilde ik heel graag een ronde tafel omdat ik dat gewoon erg mooi vind maar ook vanwege de ruimte in het appartement wat ik toen had.
Ik heb dit model http://nl.second-hand-ike ... kea-uitschuifbaar-835.htm En staat nu ik samen ben gaan wonen ook weer hier heel goed in de ruimte.
Sowieso wilde ik heel graag een ronde tafel omdat ik dat gewoon erg mooi vind maar ook vanwege de ruimte in het appartement wat ik toen had.
Ik heb dit model http://nl.second-hand-ike ... kea-uitschuifbaar-835.htm En staat nu ik samen ben gaan wonen ook weer hier heel goed in de ruimte.
Tralalalala
maandag 30 januari 2017 om 11:43
Ik heb ook een ronde tafel, die ook nog eens uitschuifbaar is naar ovaal, voor als we met meer mensen zijn.
Vind het een heerlijk ding, het is een oudje (van m'n ouders) geweest, die hem ooit bij IKEA hebben gekocht.
Niet dezelfde als de link van krullen-bol, maar wel vergelijkbaar.
Vind het een heerlijk ding, het is een oudje (van m'n ouders) geweest, die hem ooit bij IKEA hebben gekocht.
Niet dezelfde als de link van krullen-bol, maar wel vergelijkbaar.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
maandag 30 januari 2017 om 11:45
Die tafel die Krullenbol noemt hebben wij ook gehad. Toen wij gingen verhuizen wilden mijn vriend en ik beide graag een ronde tafel. Uiteindelijk hebben we die toch ingeruild voor een rechthoekige. Een rechthoekige neemt in verhouding minder plaats in.
Met spelletjes doen vond ik die ronde tafel ideaal, kon je nooit achter iemand zijn kaarten kijken.
Met spelletjes doen vond ik die ronde tafel ideaal, kon je nooit achter iemand zijn kaarten kijken.
maandag 30 januari 2017 om 12:07
Een ronde tafel is gezelliger dan een rechthoekige als je met meer personen aan tafel zit.
Voordeel vaneen rechthoekige tafel die voor meer personen is bedoeld dan waaruit je gezin bestaat is dat je een laptop of knutselwerkje gewoon op tafel kan laten liggen als je gaat eten.
Als je dr bij een ronde tafel doet ligt het steeds irritant in je zicht. Bij een rechthoekige tafel ga je er gewoon naast zitten.
Voordeel vaneen rechthoekige tafel die voor meer personen is bedoeld dan waaruit je gezin bestaat is dat je een laptop of knutselwerkje gewoon op tafel kan laten liggen als je gaat eten.
Als je dr bij een ronde tafel doet ligt het steeds irritant in je zicht. Bij een rechthoekige tafel ga je er gewoon naast zitten.
maandag 30 januari 2017 om 12:12
quote:Fluithaas schreef op 30 januari 2017 @ 11:23:
Ik vind een ronde eettafel vaak wat tuttig. En vaak staat de poot in het midden dus als je bij het natafelen/kletsen op de tafel leunt heb je kans dat ie kiept.
Ik heb ook een ronde tafel gehad met 3 tenen en die kiepte om
Nu heb ik er eentje met 4 tenen en die kiept niet om. Ik vind een ronde tafel gezellig
Ik vind een ronde eettafel vaak wat tuttig. En vaak staat de poot in het midden dus als je bij het natafelen/kletsen op de tafel leunt heb je kans dat ie kiept.
Ik heb ook een ronde tafel gehad met 3 tenen en die kiepte om
Nu heb ik er eentje met 4 tenen en die kiept niet om. Ik vind een ronde tafel gezellig
maandag 30 januari 2017 om 12:49
quote:Stess_ schreef op 30 januari 2017 @ 12:40:
Hier ook druk op zoek naar een ronde tafel, op Marktplaats kom ik er genoeg tegen, ook aanbieders die ze op maat maken. Ik twijfel nog over de diameter, ik wil er 6 stoelen aan kunnen zetten, is 1.40m dan genoeg?Bij de Ikea is een 6 persoons ronde tafel 155 cm. Met een niet te brede stoel en kinderen zal het wel prima zijn denk ik, maar met alleen volwassenen een beetje krap?
Hier ook druk op zoek naar een ronde tafel, op Marktplaats kom ik er genoeg tegen, ook aanbieders die ze op maat maken. Ik twijfel nog over de diameter, ik wil er 6 stoelen aan kunnen zetten, is 1.40m dan genoeg?Bij de Ikea is een 6 persoons ronde tafel 155 cm. Met een niet te brede stoel en kinderen zal het wel prima zijn denk ik, maar met alleen volwassenen een beetje krap?
maandag 30 januari 2017 om 13:00
Ik heb ook een ronde eettafel. Een ouderwets en stevig model. Ik denk zeker dat de kwaliteit heel belangrijk is wat betreft kiepen. Dat wil je namelijk echt niet, zo'n gammel ding. Toch gaat deze eettafel er binnenkort uit en wordt vervangen door een nieuw model. Voor mij heeft dit vooral te maken met de oubollige uitstraling. Rond is heel gemakkelijk, iedereen past altijd aan tafel maar... Ik ben er na 6 jaar echt helemaal op uitgekeken en ga ik weer voor vierkant of rechthoekig.
maandag 30 januari 2017 om 13:15
Wij hebben sinds kort ook een ronde tafel en ik vind het fantastisch! Krijgen er ook veel complimenten over. Neemt idd weinig plek in. En wij zitten altijd gezellig, ook met zn 2en.
Die van ons is 150cm en daar zit je met 6 riant aan en met 8 krap.
Kijk eens bij Gigameubel, daar komt de onze vandaan. Weet niet of het je stijl is (beetje robuust/industrieel) maar ik vind hem prachtig.
Die van ons is 150cm en daar zit je met 6 riant aan en met 8 krap.
Kijk eens bij Gigameubel, daar komt de onze vandaan. Weet niet of het je stijl is (beetje robuust/industrieel) maar ik vind hem prachtig.
maandag 30 januari 2017 om 14:35
quote:Stess_ schreef op 30 januari 2017 @ 12:40:
Hier ook druk op zoek naar een ronde tafel, op Marktplaats kom ik er genoeg tegen, ook aanbieders die ze op maat maken. Ik twijfel nog over de diameter, ik wil er 6 stoelen aan kunnen zetten, is 1.40m dan genoeg?Mijn tafel is 145 cm doorsnee en ik heb er 5 eetkamer fauteuils met armleuningen omheen staan. Een zesde zou er niet bij kunnen. Maar stoelen zonder armleuningen misschien wel?
Hier ook druk op zoek naar een ronde tafel, op Marktplaats kom ik er genoeg tegen, ook aanbieders die ze op maat maken. Ik twijfel nog over de diameter, ik wil er 6 stoelen aan kunnen zetten, is 1.40m dan genoeg?Mijn tafel is 145 cm doorsnee en ik heb er 5 eetkamer fauteuils met armleuningen omheen staan. Een zesde zou er niet bij kunnen. Maar stoelen zonder armleuningen misschien wel?