mogelijk zwanger?

31-01-2017 08:33 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Eind 2016 gestopt met de pil, ook om gezondheidsredenen. Ik heb daarvoor ong 6 jaar de pil geslikt.

We gebruiken nu een condoom, maar ik herinner me nog eenmalig zonder...

Nu ben ik tot die tijd niet ongesteld geworden. Op internet las ik, dat dat ook wel een paar maanden kan duren voordat je ongesteld wordt na het stoppen van de pil?

Vanmorgen een zwangerschapstest gedaan, die positief was...

maar deze test is van augustus 2016 dus niet meer 'houdbaar' (ik twijfel nu zelfs of het 2015 is).

Dus mijn vraag:

Wat denken jullie, kan die test positief zijn omdat de test niet houdbaar meer is? of misschien van het stoppen van de pil?

ik was van plan vandaag even een nieuwe test te kopen, (ergens in de pauze, ga nu naar werk).

kan je deze ook smiddags doen? of moet ik echt wachten tot morgenvroeg..

Toch even dit bericht want ik denk nu aan niets anders!

en misschien kunnen jullie me al raad geven..

Bedankt.
Het lijkt mij dat een test die niet meer houdbaar is, niks zou aangeven als de test niet meer werkt. Als hij positief aangeeft kan dat alleen maar omdat je het zwangerschapshormoon hebt. In mijn ogen ben je zwanger. Gefeliciteerd (tenminste ik hoop dat je blij bent als je zwanger bent)! En volgens mij kan je gerust vanmiddag nog een test doen hoor. Succes!
Ik weet alleen:een streep=een streep.
Positief = positief. Een test kan wel HCG niet meten (vals negatief), maar niet HCG meten wat er niet is.
Er is een algemeen topic voor. Hoe moeilijk kan het zijn?
Tsja officieel zijn ze niet meer betrouwbaar natuurlijk maar kennelijk pikt die test wel iets op waardoor hij positief uitslaat. Ik zou er zeker vanmiddag nog even een doen maar het zou zomaar kunnen dat die ook positief is.

Hoe lang ben je al overtijd? In ochtendurine zit meer HCG dus als je pas net overtijd bent is het misschien beter even tot morgenochtend te wachten.
Ja sorry dat algemene topic vond ik net, maar had deze toen al aangemaakt.

borboletas: in dec. slikte ik nog de pil, zou dan 28 dec. normaal ongesteld moeten worden, maar na 6 jr pilgebruik is dat natuurlijk wat 'onbetrouwbaar..'
Kort samengevat

Je slikt geen pil

Hebt seks gehad zonder condoom

Bent al een tijd niet ongesteld

Zwngerschapstest is positief

Hmmm

Moeilijke dit...
de hamvraag is: heb je onbeschermde seks gehad??

en dan: ben je gewenst of ongewenst zwanger?
Ik geloof nooit zo in 'niet meer houdbaar'. Denk dat je echt wel zwanger bent. Zoals hiervoor al gezegd; er zit zwangerschaps hormoon in je urine. Dat komt er niet van het stoppen met de pil.

Denk dat je vanmiddag wel kan testen. Koop er twee en dan doe je het morgenochtend nog een keer. Dan ben je helemaal zeker. Ik hoop dat het wel gewenst is?
quote:sanneennas schreef op 31 januari 2017 @ 08:50:

borboletas: in dec. slikte ik nog de pil, zou dan 28 dec. normaal ongesteld moeten worden, maar na 6 jr pilgebruik is dat natuurlijk wat 'onbetrouwbaar..'

6 jaar pilgebruik is betrouwbaar hoor

Maar jij bent gestopt met de pil, en dus niet meer beschermd.

borboletas: in dec. slikte ik nog de pil, zou dan 28 dec. normaal ongesteld moeten worden, maar na 6 jr pilgebruik is dat natuurlijk wat 'onbetrouwbaar..'Heb je daarvoor of daarna onbeschermde sex gehad?

borboletas: in dec. slikte ik nog de pil, zou dan 28 dec. normaal ongesteld moeten worden, maar na 6 jr pilgebruik is dat natuurlijk wat 'onbetrouwbaar..'Joh, mensen raken zwanger omdat ze 1x de pil uitkotsen. Je bent niet heel magisch nog 4 maanden beschermd omdat je aan het "ontpillen" (volgens de wetenschap een broodje aap) bent.
Saz, rond die datum.

Tja ik lees dat zo'n over de datum test niet echt betrouwbaar is. Ik dacht misschien omdat je hormonen wat op de hobbel zijn dat het daardoor misschien niet betrouwbaar was..

Koop wel een nieuwe en dan afwachten..

We waren er nog niet mee bezig, liever uitstel, maar afwachten maar. Mocht het zo zijn is het mooi, wordt even wennen aan het idee dan.
quote:sanneennas schreef op 31 januari 2017 @ 09:05:

Saz, rond die datum.

Tja ik lees dat zo'n over de datum test niet echt betrouwbaar is. Ik dacht misschien omdat je hormonen wat op de hobbel zijn dat het daardoor misschien niet betrouwbaar was..

We waren er nog niet mee bezig, liever uitstel, maar afwachten maar. Mocht het zo zijn is het mooi, wordt even wennen aan het idee dan.

gefeliciteerd

zijn je vragen dan beantwoord?
Is dit serieus? Je slikt de pil niet, hebt seks gehad zonder condoom en een test geeft aan dat je zwanger bent en dan kom jij op Viva vragen of het mogelijk is dat je zwanger bent.... nu al medelijden met de baby die er komt, woow
Don't worry, be happy!
ik heb nou niet echt ervaring met testen e.d. en misschien wist iemand wat het inhoud dat zo'n test over de datum is. Misschien reageert dat middel van die test anders, weet ik veel.

Iedereen met de serieuze reacties in elk geval bedankt
Die test kan een vals negatief geven, een vals positief kan niet. Als er geen HCG is kleurt die test niet.
Als je de baby wil, dan gelijk starten met foliumzuur!
quote:sanneennas schreef op 31 januari 2017 @ 09:05:

Saz, rond die datum.

We waren er nog niet mee bezig, liever uitstel, maar afwachten maar. Mocht het zo zijn is het mooi, wordt even wennen aan het idee dan.]quote:sanneennas schreef op 31 januari 2017 @ 09:27:

ik heb nou niet echt ervaring met testen e.d. en misschien wist iemand wat het inhoud dat zo'n test over de datum is. Misschien reageert dat middel van die test anders, weet ik veel.

Iedereen met de serieuze reacties in elk geval bedankt

Iedereen is unaniem toch? Je bent zwanger.

Bedoel je trouwens dat je eind december je laatste stopweek zou hebben, of dat dat je eerste cyclus was zonder pil? (Begin december met de pil gestopt)

Als je overweegt de baby te houden: inderdaad vandaag starten met foliumzuur!
Je test niet positief omdat je hormonen van slag zijn door t stoppen met de pil hoor...
oke bedankt!
Gefeliciteerd! Denk dat even 'houdbare' test ook gewoon positive is hoor ! Of ja denk, dat weet ik wel zeker. Start in ieder geval wel meteen met folium zuur. Geniet ervan!
Jullie hadden allemaal gelijk!

Clearblue gehaald, 2-3 weken geeft hij aan.. Heb meteen folium zuur gekocht!

En dan nu per direct stoppen met de alcohol, vorige week nog een flink vrijgezellenfeestje gehad.. :S...

Bedankt allemaal!
Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven