Eens per maand ongesteld gedrag van mannen

16-01-2009 22:41 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
...........
Penopauze is iets anders dan jij bedoelt :

Penopauze is een stadium van 'instabiliteit' in het leven van de man, net als bij vrouwen (menopauze) komt dit voor zo rond de leeftijd van ongeveer veertig à vijftig. Vaak ontstaan er lichamelijke klachten en depressies, in deze periode scheiden de meeste stellen. Het is grotendeels te vergelijken met de menopauze, die bij de vrouw ontstaat, het heeft uiteraard niets te maken met de menstruatiecyclus, maar de klachten die ontstaan, komen redelijk met elkaar overeen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien heeft het met zijn bioritme te maken.
Cum non tum age
Kan het ook zijn, dat hij jouw ongesteldheid aan ziet komen, en dus zich al begint te ergeren??

Iets met hutjes op de hei en zo van vroeger
Ook leuk om te weten :

Hormonen voorspellen of je relatie op de klippen loopt.

Amerikaanse wetenschappers onderwierpen negentig gelukkige echtparen aan een grondig medisch en psychologisch onderzoek terwijl ze ruzie maakten. Tien jaar later zochten ze de stellen weer op en keken ze welke stellen nog bij elkaar waren. Tot hun verbazing ontdekten ze dat hormonen, en niet psychologische factoren, bepaalden welke relatie stand hield.

Volgens de meeste relatie-experts vallen relaties het vaakst uiteen als de partners zich negatief over elkaar uitlaten of zich agressief gedragen. De onderzoekers ontdekten echter dat vooral de hormonen adrenaline, nor-adrenaline, ACTH en cortisol iets vertelden over de slagingskans van de relatie. Bij stellen die meer stresshormonen aanmaakten was de kans op scheiding hoger.

De voorspellende kracht van de hormonen was vooral bij vrouwen levensgroot. Bij de aspirant-ex-vrouwen stegen de spiegels tot zo'n hoogte, dat ze na de ruzie nog tot diep in de nacht hoog bleven.

Vrouwen met veel stresshormonen waren niet noodzakelijk ook in andere situaties snel aangebrand. Volgens de onderzoekers gaat het hier dan ook niet om genetische factoren, maar om de reactie van mensen op elkaar.

Bron

EurekAlert, 26-3-2001.
Is die zo narrig rond de tijd dat zijn veels te lage loonstrook op de mat moet vallen ?

Misschien moet er elke zoveel dagen een nare klus op zijn werk gebeuren , of is het rond die dagen juist extra druk . Is het altijd in het weekend ? Heeft zijn cluppie dan weer verloren ?
Jeetje BGB, wat goed van je, om je er zo in te verdiepen zeg!

Goh, ik ben ondertussen 19 jaar samen met mijn man, over wie zou dat dan iets zeggen haha?

Karyna, het lijkt me erg lastig voor je.

Het scheelt misschien wel, dat er een soort patroon in zit?

Dan kun je er ook zelf nog wat rekening mee houden.

(Even winkelen of zo)
Ook mannen kunnen last hebben van hun hormonen

Niet alleen vrouwen maar ook mannen kunnen last hebben van hun hormonen. Door een plotselinge daling van het testosteron-niveau kunnen ze zeer geïrriteerd worden; zowel tijdens de mannelijke menopauze (beter bekend als de penopauze) als op andere momenten. Dat blijkt uit een onderzoek van de Medical Research Council's Human Reproductive Sciences Unit in Edinburgh, Schotland.

Een daling van het testosteron-niveau kan veroorzaakt worden door stress, maar ook door de winter.

Bron: New Scientist / Journal of Reproduction, Fertility and Development

2 maart 2002
Eh, kan het ook zijn dat hij gewoon normaal is maar dat jij hem die dagen vervelend vindt, omdat jouw hormonen even aan het opspelen zijn?
Nou, Karyna , van harte ; je vent heeft IMS ... het was even zoeken , maar dan heb je ook wat :

De Amerikaanse psychotherapeut Jed Diamond heeft er een boekje over geschreven. Volgens hem is het Irritable Male Syndrome (IMS) even lastig en schadelijk als het premenstruele syndroom (PMS) of zelfs de overgang bij vrouwen. Woede, frustratie, prikkelbaarheid: het hoort er allemaal bij. Mannen met IMS kunnen volstrekt onhandelbaar worden, als de aandoening niet herkend wordt.

Het syndroom zou veroorzaakt worden door een tekort aan testosteron, het mannelijke hormoon bij uitstek. Die klacht werd vroeger bijna uitsluitend gesignaleerd bij vijftigplussers maar tegenwoordig melden zich ook al dertigers met de symptomen van IMS. Tijdens de mannelijke menopauze, de zogenaamde andro- of penopauze, kunnen de emotionele symptomen van IMS bovendien gepaard gaan met de fysieke ongemakken zoals ook ouder wordende vrouwen die ervaren, zoals opvliegers.

Hoe herkent u IMS? Wie al deze symptomen bij zichzelf herkent, moet toch maar eens wat nader onderzoek laten verrichten.

• Stemmingswisselingen

• Boosheid, frustratie en bezorgdheid zonder reden

• Verdriet of somberheid zonder reden

• Agressieve reacties achter het stuur of tijdens spelletjes

• Lichamelijke vermoeidheid zonder noemenswaardige inspanningen

• Relationele problemen die veroorzaakt worden door uw wisselende humeur

• Minder seks, meer roken en/of drinken

Succes er mee !

---
http://www.starmanproductions.nl/bioritme/bioritme.html
Je bioritme geeft je toekomst prijs

Hoe komt het toch dat je je de ene dag lekkerder voelt dan de andere dag? Volgens sommigen heeft dit te maken met je bioritme, en die is te voorspellen!

Wat is mijn bioritme?

De theorie van bioritmes is ontstaan nadat men ontdekte dat mensen vaste, terugkerende patronen vertonen in het gedrag. Het gaat uit van een vaste cyclus waarin positieve en negatieve bioelektriciteit door het lichaam vloeit. Wanneer de energie positief is voel je je lekker, wanneer deze laag is voel je je minder.

Drie soorten cyclus

Je bioritme bestaat uit drie belangrijke cycli die je gedrag bepalen:

Fysiek (23 dagen)

Deze cyclus wordt beschouwd als de dominante cyclus voor mannen. Het regelt je hand-oog coordinatie, kracht, uithoudingsvermogen, libido, stressbestendigheid, initiatief, stofwisseling, afweer tegen en het herstellen van ziekte. Wanneer je fysiek laag is, is het verstandig rustig met je lichaam om te gaan.

Emotioneel (28 dagen)

Dit wordt beschouwd als de dominante cyclus voor vrouwen. Emotioneel reguleert onze emoties, gevoelens, humeur, gevoeligheid, sex-appeal, fantasie, temperament, zenuwen, reacties en creativiteit.

Intellectueel (mentaal) (33 dagen)

Deze cyclus reguleert intelligentie, logica, concentratie, richtingsgevoel, beslissingen maken, beoordelingsvermogen, geheugen, en ambitie.

Hoe voel ik mij volgende week?

Door middel van het invoeren van je geboortedatum kan jouw bioritme worden berekend aan de hand van formules. Op deze manier is het ook mogelijk te voorspellen hoe je je zult voelen op een specifieke datum. Echter, uit tests bij piloten is gebleken dat een slechte mentale dag niet persé een ramp hoeft te zijn. Als je ervan op de hoogte bent kun je wat beter opletten om fouten te voorkomen.

Kritieke dagen

Op het moment dat de positieve energie overgaat in negatieve energie (of andersom) heb je een zogenaamde 'kritieke dag' voor een bepaalde cyclus. Het kan handig zijn daarvan op de hoogte te zijn wanneer je bijvoorbeeld een operatie moet plannen of een belangrijke presentatie moet geven. Dit zijn namelijk een soort van 'ongeluksdagen'.

Waar check ik mijn bioritme?

Er zijn een aantal mogelijkheden. Zelf vinden we deze erg goed. Rexona voert momenteel een leuke en mooie campagne omtrend bioritme. Meer informatie over het fenomeen vind je bij de links.

http://www.sochicken.nl/j...ft_je_toekomst_prijs.html
Ik geloof dan dat ik ook lijd aan IMS
Heb niet alles gelezen, dus weet niet of het al geschreven is, maar ik weet niet beter dan dat mannen ook last hebben van hun hormonen eens per ??? maand??? en ook dat ze 'medezwanger' kunnen zijn met hun vrouw... schijnt dan ook aan een hormoonverandering te liggen.
quote:extrahalo schreef op 16 januari 2009 @ 23:31:

Ik geloof dan dat ik ook lijd aan IMS

Dat zou je wel willen !

niks ervan , gewoon ouderwetsche PMS .
Ik heb het gevoel dat mannen reageren op hormonen als de pil.

Als ik de pil slik worden op een gegeven moment alle mannelijke leden van het gezin (inclusief hond) werkelijk strontvervelend, ruzie-achtig, snel geirriteerd, noem maar op.

Slik ik de pil niet zijn ze veel rustiger en minder haantjesgedrag.

Blijkbaar ruiken ze het of zo. (is daar onderzoek naar gedaan?)
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Denk dat mannen als de vrouw de tijd van de maand heeft het onbewust overnemen/aanvoelen ofzo ? of wij vrouwen nemen op het moment dat we of pms hebben of ongesteld zijn alles veel erger en hoger op.
Sorry, ik moet toch een beetje lachen om dit probleem (niet de bedoeling om je echt uit te lachen, Karyna), want ik herken het namelijk niet bij mijzelf.

Ja, ik ben 42 maar ik geloof dat mijn stemming niet zo veel in negatieve zin veranderd is.
World of Warcraft: Legion
'Ongesteld gedrag'? What the fuck is dat nu weer?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Tja... ik proef wat sarcasme in het eerste bericht... Vraag mij niet wat het is, HoiPippiLangkous; ik ben er volslagen onbekend mee!
World of Warcraft: Legion
Ik ook Hans en ik ben een meisje
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven