Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Vervivaen schreef op 28 januari 2017 @ 19:03:

Groenoog ik heb er ook over gedacht om m'n trouwjurk te gebruiken voor iets van de baby. Maar vind het toch zonde om mijn prachtige jurk in stukken te knippen!

Nijntje, ik heb gekozen voor verlof vier weken voor de ud. Wil het liefst zoveel mogelijk tijd met m'n kleine meisje hebben! Maar ik heb ook niet zo'n fysiek zware baan, dus denk dat ik het wel volhou!

Feelsogood, bij mij zijn ook deze week de laatste flessen opgehaald! Nog even wennen, voelt toch 'zonde' als ik mijn plas gewoon doorspoel haha!

Appelstroop, mag ik vragen waarom je zo lang wacht met vertellen op je werk? Wel fijn in dat geval dat je het nog niet ziet dan.

Mlsc wat vervelend zeg. Heb je het idee dat je schoonmoeder jullie relatie en jullie zwangerschap wel accepteert?

Veel plezier in Oostenrijk Happy! Was je daar niet pas nog geweest of herinner ik het me verkeerd?

Bij de echo deze week vertelde de vk dat mijn placenta aan de kant van mijn buik zit. Daardoor zal het nog wel even duren voordat ik schopjes voel, als ik ze al ga voelen Hoe zit dat bij jullie? Weten jullie aan welke kant je placenta zit? En voor de dames die al een kindje hebben, hebben jullie dat toevallig ook gehad en voelde je toen wel of geen schopjes?

Placenta ligt hier aan de bovenkant. Schopjes worden al gevoeld maar niet altijd even duidelijk of even veel. Soms maak ik mij hier een beetje zorgen in. Dacht dat dit altijd heviger en heviger zou worden maar voorlopig blijft dit hetzelfde.

Hoe is dit bij jullie?

Nog 2 weken en we hebben de 20 weken echo, die bij ons op 21 weken zal worden afgenomen. Hebben jullie daar soms ook wat stress voor?

Antwoord op je vraag: wij denken eigenlijk van niet. Dat inderdaad het probleem ligt bij aanvaarding.

Ik had nog nooit gehoord van je plas af te staan. Wat houdt dit juist in?

Appelstroop hebben ze goed gereageerd? Hier bij vriendin kan je er niet meer naast kijken of kan ze het niet meer verbergen.

Veel plezier op vakantie!
Hier gaat mijn vriendin als alles goed gaat, maar 2 weken voor haar uitgerekende datum stoppen. Dit op 16 juni. Dan zou ze in zwangerschapsverlof blijven tot 1oktober. Hier neemt ze dan nog 1 maand ouderschapsverlof bij en 2 dagen vakantie. Zou gaat ze pas rond 6 nov weer werken.

De benamingen zijn mss anders dan bij jullie maar in België noemen deze zo.

Vriendin heeft wel geen fysiek zwaar beroep. Hierdoor kan ze ook langer aanblijven.

Sinds 16 jan is ze mogen stoppen met Utrogestan. Eerst weekje nog afbouwen en sinds vorige week volledig gestopt, geen bloeding of bruinverlies meer gehad. Daarnaast is haar felle rugpijn ook verdwenen. Dit maakt het makkelijker om te genieten. Hopelijk blijft dit nu zo!
Ik ben ook bang dat de placenta ook weer voor licht.. had gehoopt bij de laatste ook eens slapeloze nachten re hebben omdat baby dan actief wordt. Maar ja... af en toe een plopje..

Mlsc fijn dat het nu goed gaat en eindelijk die troep weg.. bah ..

Ik moet vanwege mijn beroep 6 weken eruit maar ik zit al deels in de ziekte wett dus dan miet je ook 6 weken van te voren stoppen. Ik heb nog 1 week vakantie eind april en san eind mei met verlof. Ik neem de rest van mijn vakantiedagen en verlofdagen erachter dus dat is nog 4 weken denk ik ongeveer en een maand ouderschapsverlof....
@vervivaen: dat niet vertellen is gevoelsmatig. Ze weten dat ik 4 miskramen heb gehad en daar heb ik ook op mijn werk wel eens verdriet van gehad. Zelf heb ik me voorgenomen om bij een goede 20-weken echo mijn zorgen los te laten dat het nog mis kan gaan, en dan hoop ik dat ik het als 100% goed nieuws kan vertellen. Mijn baas weet het overigens wel. Die is heel blij voor me.
mlsc, ik vroeg me vandaag juist af hoe het eigenlijk ging met het bloedverlies van je vriendin, maar je was me voor. Fijn om te lezen dat ze is mogen stoppen met de utrogestan en het goed gaat.

Waar ik laatst nog postte dat ik vond dat mijn buik precies nog niet zo fel groeide, heb ik dit weekend echt een groeischeut gehad. Ik merk dat mijn navel al een stuk minder diep ligt en er toch wel wat spanning op staat. Op zich ook niet zo gek nu ik de 19de week inga, maar toch.

Ik kan nog bijna elke dag oprecht verbaasd zijn dat er een minimeisje in mijn buik zit en dat we al bijna halfweg zijn. Niet te geloven.. Hebben jullie dat ook?
Hier geen idee waar de placenta ligt maar voel al echt wel af en toe iets. Kleine zachte bewegingen. Ik kan nog op mn buik liggen, niet te lang en dan voel ik het heel goed.

Hier maakt de buik ook best een groeispurt! Duidelijk verschil met vorige week.

Man is gelukkig weer opgeknapt nog wel wat snotterig! We zijn ingecheckt hondje vind het maar vreemd dat ze vanmorgen geen eten kreeg xD maar we zijn er klaar voor!

Spreek jullie gauw weer!
Fijne vakantie happy!

Ik heb het hele topic een beetje het gevoel dat ik achterloop . Want ben pas 15 weken nu en dus nog lang geen 20. Maar er zitten maar 3 weken tussen.

Ik kan hier nog op mn buik slapen. Maar voelt niet altijd even prettig. Ik denk dat ik zo'n kussenslang ga kopen om mee te slapen. Dat lijkt me wel prettig. Maar heet dat ook een voedingskussen? Want ik wil niet zo'n korte of ronde maar echt zo'n slang.
De zee is groen
Zo'n ding:

https://www.google.nl/sea ... ygB&biw=360&bih=511#imgrc=G32Gam7_VHGmmM%3A

Toch gewoon een voedingskussen.
De zee is groen
Wij hebben de twee. Voor boven een lange en beneden een kortere.
Fijne vakantie happy!

Fiep, ik vind het ook nog steeds een 'raar' idee dat er een mensje in mijn buik groeit hoor! Zo'n raar idee dat ik over een paar maanden moeder ben!

Vanochtend weer bij de VK op controle geweest. Hartje van de kleine gehoord en hoorde hem ook flink bewegen, zo grappig. Over 2 weken alweer de 20 weken echo, wat gaat het toch hard!
Fijne vakantie happy..

Ja ik vind het ook best snel gaan.. ik ben ook zo benieuwd Nasr wat we krijgen.. we hebben zulke leuke jongensnaam eigenlijk 2 masr mijn man denkt toch echt dat het een meid wordt.. moeten we straks toch even brainstormen..

het mama zijn gast eigenlijk vanzelf maar ik werd wel onzeker de eerste week en na al dat oppassen had ik dat niet verwacht..

ik kan me ook niets erbij voorstellen als ze echt zeggen dat we een meisje krijgen.. ik zie het niet. Ik heb altijd geroepen dat ik 2 jongens krijg... nog 3 weekjes..

Op Facebook komt er reclame voorbij voor de babywatcher zo kan je zelf echo's maken.. ook aantrekkelijk..
Mlsc, je urine afstaan voor moeders voor moeders, dat is een stichting die urine inzamelt van zwangere vrouwen , tussen de 6 en 16 weken, in die urine zit hcg, van dat hormoon worden medicijnen gemaakt voor mensen die vruchtbaarheidsproblemen hebben. Hcg kunnen ze niet in een fabriek maken , is echt alleen in urine van zwangere vrouwen te vinden. Je plast dan in een kannetje dat giet je in een fles . Die flessen worden wekelijks opgehaald. Ik weet niet of ze zoiets kennen in Belgie? Fijn dat het bloedverlies gestopt is.

Hier vindt ik het aan de hele kant heel snel gaan, aan de andere kant lijkt het ook nog wel even te duren.

Voedingskussen heb ik hier ook liggen, maar slapen kan ik er niet mee. Heb hem bij dochter wel gebruikt bij het voeden.

Buik is heel de dag al gespannen, banden trekken enorm. volgens mij ook hier een groeispurt!

Herkenbaar hoor tasje, ik zag nu eigenlijk ook geen jongetje voor me, dat bleek ook zo. T had anders heus goedgekomen, maar had dan wel even moeten schakelen denk ik.
Kunnen jullie partners de baby ook al voelen? Hier sinds een dag of 10 nu. Zo leuk om er samen van te genieten
Sosa haha waarschijnlijk heb je gelijk, heb ik over een tijdje al meer dan genoeg van die schoppen! Maar voor nu kan ik niet wachten... Nijntje ik ben jaloers dat zelfs jouw partner het al kan voelen! Fiep, goed om te horen dat je zelfs met de placenta aan de voorkant ook wat kunt voelen. Misschien moet ik dat ook eens proberen, rustig gaan zitten met de aandacht op mijn buik. Ben alleen bang dat ik me dan ga inbeelden dat ik van alles voel

Mlsc wat vervelend dat jullie het gevoel hebben dat ze het niet aanvaarden. Hopelijk komt dat nog? Hoe lang weet je schoonmoeder al van jullie relatie? Misschien moet ze nog wennen?

Appelstroop, snap ik. Dan hoop ik dat je heel veel plezier hebt bij het vertellen na jullie goede 20-weken echo!

Haha groenoog, dat gevoel heb ik ook af en toe! Ik ben vandaag 16 weken, voelt toch echt als een groot verschil met 18 weken Ik heb trouwens ook zo'n slang, van m'n man gekregen voor kerst
Grappig iedereen aan het voedingskussen! Ik kreeg m toen van een vriendin maar vond t helemaal niet fijn voeden. Ik maakte er altijd een nestje van met een Aankleedkussenhoes zodat hij op de bank naast me kon liggen slapen
nijntje, als ik ons meisje zelf voel, probeer ik ze ook met mijn handen te voelen maar daar is het precies nog te vroeg voor. Maar man en ik kijken er wel naar uit dat hij het ook kan voelen:)

Ik kan soms ineens zo overweldigd worden door felle hoofdpijnen.. Pff hormonen..
quote:Vervivaen schreef op 30 januari 2017 @ 22:21:

Sosa haha waarschijnlijk heb je gelijk, heb ik over een tijdje al meer dan genoeg van die schoppen! Maar voor nu kan ik niet wachten... Nijntje ik ben jaloers dat zelfs jouw partner het al kan voelen! Fiep, goed om te horen dat je zelfs met de placenta aan de voorkant ook wat kunt voelen. Misschien moet ik dat ook eens proberen, rustig gaan zitten met de aandacht op mijn buik. Ben alleen bang dat ik me dan ga inbeelden dat ik van alles voel

Mlsc wat vervelend dat jullie het gevoel hebben dat ze het niet aanvaarden. Hopelijk komt dat nog? Hoe lang weet je schoonmoeder al van jullie relatie? Misschien moet ze nog wennen?

Appelstroop, snap ik. Dan hoop ik dat je heel veel plezier hebt bij het vertellen na jullie goede 20-weken echo!

Haha groenoog, dat gevoel heb ik ook af en toe! Ik ben vandaag 16 weken, voelt toch echt als een groot verschil met 18 weken Ik heb trouwens ook zo'n slang, van m'n man gekregen voor kerst

Ze zou het toch mogen aanvaarden. We zijn al bijna zes jaar samen waarvan we vier jaar samenwonen. Hebben samen een huis gekocht en gaan nu ons eerste kindje krijgen.

We hebben hier beslist dat we haar links gaan laten liggen en gewoon ons ding gaan doen,

Ik ben inderdaad een vrouw . Dacht dat dat duidelijk was, maar dat geeft niet hoor :-)

Verder kan ik de baby nog niet voelen. Hopen wel dat dit snel gaat komen. Voelen jullie je baby elke dag even veel? En de hele dag door? Soms heb in de indruk dat vriendin haar minder voelt.
Mlsc, dat lijkt me inderdaad het enige wat je zou kunnen doen, blijven negeren.

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant en ik voel ons mannetje bijna iedere dag wel. De ene keer maar een keer (wanneer ik er inderdaad de tijd voor neem en er goed voor ga zitten) de andere keer wat vaker. Helaas nog niet voelbaar aan de buitenkant van mijn buik dus vriend heeft hem nog niet voelen schoppen. Daar moet hij nog even geduld voor hebben.
Mlsc, na zes jaar wordt het toch zeker wel eens tijd dat (schoon)moeder jullie relatie aanvaard!

Gisteren zijn we voor een uitgebreide 16 weken echo geweest. Baby is gezond en volledig normaal gelukkig! We maakten ons er niet erg zorgen over maar het speelt toch in je achterhoofd, wat als het niet in orde is..?

Het geslacht is ook bekend, waar vriend het gister nog niet wou weten stond bij in de avond toch te springen van nieuwsgierigheid!

Baby is nog niet voelbaar helaas!
Mlsc lekker negeren die schoonmoeder pffff waarom moet het soms toch zo moeizaam gaan...

Ik voel de kleine niet elke dag en ik ben er ban voir dat de placentie deze keer ook weer aan de voorkant ligt. Man heeft hem nog niet gevoelt.. als ik op mijn rug lig is mijn buik niet meer plat en voel ik de baarmoeder overduidelijk omhoog komen (zeg maar)

Bumper sticker dus jullie weten het!!! Waarom een 16 weken echo?
Toen ik de baby net kon voelen was het soms maar 1 of 2 keer in de week. Nu voel ik hem wel elke dag. Meestal als ik lekker ontspannen zit maar soms komt hij tijdens Mn werk ook even gedag zeggen. Maar ik moet er even bij zeggen... de gyn zei gisteren dat ik het ook wel heel vroeg voel al en dat Mn man hem kan voelen is helemaal uitzonderlijk! Dus geen zorgen als het nog niet zo is bij jullie!

Ik ben MOE!!! Zoontje heeft een peuterpuberfase en is best dwars en aan het uitproberen hoe ver hij kan gaan. Sinds vrijdag slaapt hij wel weer in zijn eigen bed en zondag is hij zelfs voor het eerst uit logeren geweest. Maar dat moest hij denk ik vannacht verwerken want hij kwam een keer of 5 hopelijk gaat het vannacht weer beter zodat ik ook even lekker kan doorslapen!
Bumpersticker, wil je het geslacht vertellen of blijft dat tussen jou en je vriend?

Dat lijkt me lastig nijntje! Ik hoop voor jou/jullie dat hij vanacht goed slaapt!

Ik wilde de zwangerbox ophalen bij de Etos, helaas niet op voorraad op het moment. Vind die dozen leuk om uit te pakken soort cadeautje haha.
@ tasje, er was kans op een afwijking. Dat wouden ze, en wij ook, bekijken.

@ aardbei banaan, we willen het nog even stil houden maar zal het binnenkort wel posten hier

Appelstroop, ik ben heel blij voor jullie dat je al 18 weken bent!
Bumpersticker, wat leuk dat jullie het geslacht nu ook weten. Ik ben benieuwd:) Was alles goed met het kindje, omdat jullie de 16w-echo hebben gedaan owv een mogelijke afwijking?

nijntje, lijkt me niet gemakkelijk met je zoontje.. Hoedje af! Als ik zie hoe slecht ik al slaap (maag, bekken,..), en dat zonder kinderen die wakker worden 's nachts..

Wij hebben vandaag de naam beslist!! Whiii zo leuk
Dan wachten we nog even geduldig af bumpersticker

En wat leuk dat jullie een naam hebben gekozen Fiep! Toevallig hebben vriend en ik het er vanmiddag nog over gehad. We hebben 2 namen die we allebei heel mooi vinden. Dus wellicht dat het één van deze namen wordt

Kijken jullie ook 4 handen op 1 buik? Zo erg, bijna al die meiden roken nog tijdens de zwangerschap :( meisje had weeën en was nog aan het roken, kort na de bevalling zat ze weer buiten het zkh om te roken.

Ik heb zelf ook jaren lang gerookt dus weet hoe een nicotine verslaving is maar denk toch aan je baby! Kan er zo slecht tegen, rokende zwangere vrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven