Wat kwam uit jouw stemmentracker/stemwijzer?

31-01-2017 18:07 404 berichten
Ik dacht laat ik eens kijken wat mijn top 3 zal worden.

Deze uitslag had ik niet verwacht

Ik ben niet gelovig en dan het CDA op 1

Hoe is jouw uitslag?

CDA

63%

50Plus

63%

VVD

53%

PvdA

53%

SP

53%

PVV

53%

ChristenUnie

53%

PvdD

50%

GroenLinks

47%

SGP

47%

D66

37%
Alle reacties Link kopieren
Als je in het buitenland woont, heb je trouwens nog maar iets meer dan 24 uur om je te registreren voor deze verkiezingen (via http://www.stemmenvanuithetbuitenland.nl/)

Ander sta je erbij en kijk je ernaar....
De peilingen van NOS en Maurice de hond geven aan dat PVV de grootste is op dit moment, gevolgd door VVD en dan CDA. Hoe hebben ze dit berekend? Want velen geven hier al aan dat ze hier niet op zullen stemmen ook al staat het bijv hoog in het lijstje.
quote:Tulisa schreef op 31 januari 2017 @ 20:24:

[...]

Die laten hun racistische poffertjes porem hier echt niet zien hoor.

Kijk iedereen heel trots erbij vermelden dat de PVV bij hun onderaan het lijst staat.

Hoe komt t dat Maurice de Hond dan altijd van de PVVers weet te vinden. Wellicht is viva, zoals ze zelf beweren, toch vooral voor de hoogopgeleide vrouw..
Stemmentracker loopt vast bij mij, partijenwijzer geeft als uitslag:

PvdA

Partij voor de dieren

Groen Links
quote:maylo schreef op 31 januari 2017 @ 20:28:

De peilingen van NOS en Maurice de hond geven aan dat PVV de grootste is op dit moment, gevolgd door VVD en dan CDA. Hoe hebben ze dit berekend? Want velen geven hier al aan dat ze hier niet op zullen stemmen ook al staat het bijv hoog in het lijstje.Misschien als dit topic een poll (lekker anoniem) zou hebben gehad met "welke partij stond er bij jou op 1 in de stemmentracker", dat dan de PVV hoger zou scoren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Eigenlijk zoals ik had verwacht.

PvdA

67%

GroenLinks

67%

D66

63%

CDA

57%

PvdD

57%

SP

53%

ChristenUnie

53%

SGP

53%

50Plus

50%

VVD

47%

PVV

33%
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.

De peilingen van NOS en Maurice de hond geven aan dat PVV de grootste is op dit moment, gevolgd door VVD en dan CDA. Hoe hebben ze dit berekend? Want velen geven hier al aan dat ze hier niet op zullen stemmen ook al staat het bijv hoog in het lijstje.Zelfde als in amerika met Trump. Je hebt veel anti-inmigranten/nationalisten/racisten die niet uit de kast durven komen.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
In de laatste politieke barometer (Ipsos) scoren VVD en PVV trouwens even hoog, allebei 27. Dus die peilingen zijn het ook niet altijd eens. En ze zijn bovendien ook maar een momentopname.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 31 januari 2017 @ 19:57:

[...]

Daar hebben we nu nog even niks aan hé

Aan deze ook niet. De punten die daarin staan zijn al uitvoerig in de media besproken.

Ik zou t mAndag weer doen. Misschien dat je een totaal aandere uitslag krijgt
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
Partij voor de Dieren bovenaan, zoals ik verwachtte. Gelukkig maar. PVDA als tweede is wat verrassender. Alle rechtse partijen bij mij onderaan. Ben duidelijk links tuig. :-)
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
PVV en VVD, maar zal op beide partijen niet stemmen.

Ik vind dat soort testjes altijd erg ongenuanceerd en in feite geen verschil maken met niet stemmen, allebei even arbitrair.
VVD (klopt!) D'66 (Mwah)
Frankly my dear, I don"t give a damn

De peilingen van NOS en Maurice de hond geven aan dat PVV de grootste is op dit moment, gevolgd door VVD en dan CDA. Hoe hebben ze dit berekend? Want velen geven hier al aan dat ze hier niet op zullen stemmen ook al staat het bijv hoog in het lijstje.Omdat men hier niet durft toe te geven PVV te gaan stemmen
Frankly my dear, I don"t give a damn
PvdA 73%

GroenLinks 73%

PvdD 70%

ChristenUnie 67%

SP 60%

SGP 60%

CDA57%

D66 57%

50Plus 57%

VVD 53%

PVV 40%

Had dit eigenlijk wel gedacht. Ben benieuwd naar vriends resultaten, hij is iets rechtser (maar niet liberaal)
quote:calvijn1 schreef op 31 januari 2017 @ 20:50:

[...]

Omdat men hier niet durft toe te geven PVV te gaan stemmenAls je je toch al schaamt voor wat je gaat stemmen dan doe je dat toch niet?!

[...]

Omdat men hier niet durft toe te geven PVV te gaan stemmen

Niet alleen dat (en dat vind ik eigenlijk bizar, ik bedoel men heeft grote mond over tolerantie, nou ja je kent het wel) maar bij voorbeeld een paar punten stellen in 30 vragen geeft niet echt een juist beeld weer.

Ik ben erg rechts economisch gezien, voor de rest libertarisch, maar daar is vrij weinig partij voor (en nieuwere partijen staan er niet bij). Ik zou geen PVV stemmen om dat het erg links is. Zeg maar SP uit de jaren 80.
quote:SRCNN14 schreef op 31 januari 2017 @ 20:55:

PvdA 73%

GroenLinks 73%

PvdD 70%

ChristenUnie 67%

SP 60%

SGP 60%

CDA57%

D66 57%

50Plus 57%

VVD 53%

PVV 40%

Had dit eigenlijk wel gedacht. Ben benieuwd naar vriends resultaten, hij is iets rechtser (maar niet liberaal)

PvdA 63%

ChristenUnie 63%

SGP 63%

50Plus 60%

VVD 57%

PVV 57%

CDA 53%

D66 53%

GroenLinks 50%

PvdD 47%

SP 37%

Wel wat verrassend, die PvdA daar
quote:Gooloib schreef op 31 januari 2017 @ 20:34:

[...]

Wellicht is viva, zoals ze zelf beweren, toch vooral voor de hoogopgeleide vrouw..Neuh. Zat domme en kortzichtige engerds hier hoor.
Wat denken jullie, zal ik partij voor de dieren stemmen?

Op zich bevalt het partijprogramma me wel, al vind ik het wel enigszins overmatig idealistisch. Het lijkt me een goede partij voor de toekomst, voor zodra alle andere partijen erachter komen dat het zo niet langer meer kan.

Als ik me het goed voorstel hebben ze al heel wat voor elkaar gekregen.

Wie trekt mij over de streep met de nodige inhoudelijke redenen om het wel te doen?
quote:Cateautje schreef op 31 januari 2017 @ 21:31:

Wat denken jullie, zal ik partij voor de dieren stemmen?

Doen!

quote:Op zich bevalt het partijprogramma me wel, al vind ik het wel enigszins overmatig idealistisch. Het lijkt me een goede partij voor de toekomst, voor zodra alle andere partijen erachter komen dat het zo niet langer meer kan.

Als ik me het goed voorstel hebben ze al heel wat voor elkaar gekregen.

Wie trekt mij over de streep met de nodige inhoudelijke redenen om het wel te doen?

Je geeft zelf al het beste argument: ze denk aan de toekomst, zoals het nu gaat, kan het niet langer. Plan B omdat er geen planeet B is.

En verder omdat Thieme altijd de beste hoeden op heeft met Prinsjesdag.
quote:tonkje schreef op 31 januari 2017 @ 21:37:

[...]

Doen!

[...]

Je geeft zelf al het beste argument: ze denk aan de toekomst, zoals het nu gaat, kan het niet langer. Plan B omdat er geen planeet B is.

En verder omdat Thieme altijd de beste hoeden op heeft met Prinsjesdag.

Ja, die hoeden, die tellen natuurlijk zwaar mee, dat staat buiten kijf.

Ik stook ook al jaren groen, dus ik pas wel bij de club wat dat betreft, alleen om het allemaal helemaal door te voeren, daar twijfel ik aan.

Zou nog wel wat meer argumenten willen lezen.
Ik denk er ook aan Cateau. Ik vind ze redelijk rechtlijnig, maar ik trek me de zaken waar zij vooral voor staan ook wel erg aan. Dierproeven, circussen, dolfinaria, dierentuinen heb ik toch serieus mijn twijfels over. Vleesproductie en dito consumptie vind ik walgelijk: als je dan toch vlees eet, eet dan alles, minder en van een dier dat een mooi leven had. Of gewoon vegetarisch/vegan, vlees is niet altijd nodig en zeker niet zo veel bewerkt vlees. Meer en betere zorg voor de natuurgebieden, zonder het doodschieten van 'overtollige' dieren. Wat dacht je van meer natuurlijke vijanden en dito selectie? De uitstoot van CO2 moet ook drastisch verminderen, want straks heb je in Rotterdam natte voeten ( ). En daarbij is een schonere lucht en een beter milieu duurzamer. Een kilometerheffing zijn ze ook voor, net als voor het principe 'de vervuiler betaalt'.

Bekijk zeker eens hun partijprogramma, ik geloof dat ze voor een 40-jarige loopbaan zijn en pleiten voor het dan ontvangen van AOW, ofwel op je 65e. Ze staan achter de mantelzorg en willen dat dit boetevrij kan. En ze zijn van mening dat je sommige zaken gewoon beter Europees moet oplossen, maar niet alles

Edit: persoonlijk vind ik het ook wel fijn dat ze voor de terugtrekking uit NAVO-missies (en Syrië en Mali) zijn, en dat je ipv op 18, pas als 21+-soldaat kan worden uitgezonden.
quote:SRCNN14 schreef op 31 januari 2017 @ 21:50:

Ik denk er ook aan Cateau. Ik vind ze redelijk rechtlijnig, maar ik trek me de zaken waar zij vooral voor staan ook wel erg aan. Dierproeven, circussen, dolfinaria, dierentuinen heb ik toch serieus mijn twijfels over. Vleesproductie en dito consumptie vind ik walgelijk: als je dan toch vlees eet, eet dan alles, minder en van een dier dat een mooi leven had. Of gewoon vegetarisch/vegan, vlees is niet altijd nodig en zeker niet zo veel bewerkt vlees. Meer en betere zorg voor de natuurgebieden, zonder het doodschieten van 'overtollige' dieren. Wat dacht je van meer natuurlijke vijanden en dito selectie? De uitstoot van CO2 moet ook drastisch verminderen, want straks heb je in Rotterdam natte voeten ( ). En daarbij is een schonere lucht en een beter milieu duurzamer. Een kilometerheffing zijn ze ook voor, net als voor het principe 'de vervuiler betaalt'.

Bekijk zeker eens hun partijprogramma, ik geloof dat ze voor een 40-jarige loopbaan zijn en pleiten voor het dan ontvangen van AOW, ofwel op je 65e. Ze staan achter de mantelzorg en willen dat dit boetevrij kan. En ze zijn van mening dat je sommige zaken gewoon beter Europees moet oplossen, maar niet alles

Edit: persoonlijk vind ik het ook wel fijn dat ze voor de terugtrekking uit NAVO-missies (en Syrië en Mali) zijn, en dat je ipv op 18, pas als 21+-soldaat kan worden uitgezonden.

Ik heb het programma gelezen en vind het best wel aantrekkelijk, maar twijfel zeer aan de haalbaarheid, hoewel politiek Den Haag er wel steeds meer mee bezig is dankzij deze partij.

Ik heb nog even de tijd voor twijfel en het is toch de bedoeling dat ik ga stemmen. Blanco stemmen vind ik zonde.

[...]

Omdat men hier niet durft toe te geven PVV te gaan stemmenOf de demografie is hier anders.
quote:Lamis schreef op 31 januari 2017 @ 22:05:

[...]

Of de demografie is hier anders.

De PVVstemmers die hier op het forum ronddwalen steken niets onder stoelen of banken hoor, sterker, ze schreeuwen het van de daken dat ze PVV stemmen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de lijstjes die in dit topic worden gepost zijn aangepast om te voorkomen dat we iets te zien krijgen waar men verlegen van wordt of zich verkeerd in de kijker speelt. Welnee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven