Hoe verder?
donderdag 2 februari 2017 om 16:09
Ik ben op zoek naar ervaringen, meningen, adviezen wat me hopelijk wat meer duidelijkheid kan geven. 9 jaar samen, 2 kinderen 1 van 3 jaar en 6 mnd. Sinds geboorte van jongste heeft mijn man geen maat meer met alcohol. Doordeweeks geen problemen, maar op het moment dat hij een avond voor zichzelf heeft gaat het mis en komt hij laveloos thuis. Niet elke week, maar wat mij betreft te vaak. In oktober aangegeven dat ik het zo niet langer trek en dat er iets moet veranderen. Boodschap leek aan te komen, tot vorig weekend, zo dronken dat hij in zn bed plaste. Schaam me dood om het zelfs hier anoniem neer te zetten. Ik heb dinsdag afspraak gehad bij de huisarts om dit aan te kaarten, die wil graag met hem in gesprek. Hij weigerde, ik heb nu gezegd dat ik verwacht dat hij voor morgen een afspraak maakt. En dan.....zoals ik er nu in zit, geen afspraak betekent dat hij niet voor ons 'kiest' en trek ik even mijn handen van hem af. Ik heb voor mezelf iig al een afspraak staan bij de praktijkondersteuner op aanraden van de huisarts. Ik had het me allemaal zooo anders voorgesteld.
donderdag 2 februari 2017 om 16:23
donderdag 2 februari 2017 om 16:28
Nee het waarom is me niet duidelijk. Hij weet het zelf ook niet. Altijd wel flinke drinker in het weekend geweest, maar niet zo extreem als nu. Nuchter is het een 'normale' man, tuurlijk wel eens strubbelingen maar nuchter zie ik hem nog steeds als 'mijn grote liefde' hoe gek dat misschien ook klinkt
donderdag 2 februari 2017 om 16:43
quote:Monan2016 schreef op 02 februari 2017 @ 16:23:
Ja POH is voor mezelf. Ik heb natuurlijk veel te lang gedacht dat het wel meeviel en door de zorg voor 2 jonge kinderen, werk etc verval je snel na een incident in de dagelijkse routine. Merk nu doordat ik iets in gang heb gezet, ik eigenlijk hartstikke op ben. Tranen zitten hoog.
Laat gaan vrouw
Mensen gaan om minder huilen. Dus wat eruit moet, moet eruit.
Ja POH is voor mezelf. Ik heb natuurlijk veel te lang gedacht dat het wel meeviel en door de zorg voor 2 jonge kinderen, werk etc verval je snel na een incident in de dagelijkse routine. Merk nu doordat ik iets in gang heb gezet, ik eigenlijk hartstikke op ben. Tranen zitten hoog.
Laat gaan vrouw
Mensen gaan om minder huilen. Dus wat eruit moet, moet eruit.
donderdag 2 februari 2017 om 17:08
donderdag 2 februari 2017 om 17:30
quote:Monan2016 schreef op 02 februari 2017 @ 16:25:
Hij schaamt zich, wil het niet, maar kan het blijkbaar niet alleen. En natuurlijk heb ik hem gewezen op zijn verantwoordelijkheden, hij kan niks als hij zo thuiskomt en er gebeurt iets met de kinderen.Jeetje dat ook dat niet ervoor zorgt dat hij zelf in actie komt...
Hij schaamt zich, wil het niet, maar kan het blijkbaar niet alleen. En natuurlijk heb ik hem gewezen op zijn verantwoordelijkheden, hij kan niks als hij zo thuiskomt en er gebeurt iets met de kinderen.Jeetje dat ook dat niet ervoor zorgt dat hij zelf in actie komt...
donderdag 2 februari 2017 om 17:32
quote:Monan2016 schreef op 02 februari 2017 @ 16:28:
Nee het waarom is me niet duidelijk. Hij weet het zelf ook niet. Altijd wel flinke drinker in het weekend geweest, maar niet zo extreem als nu. Nuchter is het een 'normale' man, tuurlijk wel eens strubbelingen maar nuchter zie ik hem nog steeds als 'mijn grote liefde' hoe gek dat misschien ook klinkt
Ik vind het niet gek dat je hem als je hem nog steeds als je grote liefde ziet. Dat is toch niet zomaar over.
Heel goed dat je naar de HA bent gegaan. Ik hoop echt voor je dat hij in actie komt.
Ik vind het niet gek dat je hem als je hem nog steeds als je grote liefde ziet. Dat is toch niet zomaar over.
Heel goed dat je naar de HA bent gegaan. Ik hoop echt voor je dat hij in actie komt.
donderdag 2 februari 2017 om 18:05
donderdag 2 februari 2017 om 19:19
Ik houd niet van dronken mensen dus aan mij heb je niets. Ik vind dat het ontzettend stom staat.
Toch begrijp ik iets niet. Je had dat toch moeten aan zien komen? Als iemand gek is op drank dan kan je niet verwachten dat hij dat plotseling niet meer is na jullie huwelijk. Hij blijft dan van drank houden en als iemand dat maar lekker genoeg vindt dan zal hij daar steeds vaker in gaan vluchten.
Ik haat dronkenlappen dus voor mij kon hij meteen weg.
Toch begrijp ik iets niet. Je had dat toch moeten aan zien komen? Als iemand gek is op drank dan kan je niet verwachten dat hij dat plotseling niet meer is na jullie huwelijk. Hij blijft dan van drank houden en als iemand dat maar lekker genoeg vindt dan zal hij daar steeds vaker in gaan vluchten.
Ik haat dronkenlappen dus voor mij kon hij meteen weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven