Trainen voor de vierdaagse. Deel hier je tips en trucs
donderdag 2 februari 2017 om 14:58
Hallo!
Vorige week heb ik in een opwelling samen met een vriendin besloten om ons in te schrijven voor de vierdaagse. Zij heel overwogen (want eerder gelopen) ik heel impulsief omdat ik wel een uitdaging kon gebruiken
Wie vind het leuk om hier tips, trucs en de voortgang van je looptraining te delen?
Vandaag 6 km gelopen in een snelheid van 5km/uur. Vond het wel een lekker tempo en rondje, al mocht het van mij wel wat langer duren.
Vorige week heb ik in een opwelling samen met een vriendin besloten om ons in te schrijven voor de vierdaagse. Zij heel overwogen (want eerder gelopen) ik heel impulsief omdat ik wel een uitdaging kon gebruiken

Wie vind het leuk om hier tips, trucs en de voortgang van je looptraining te delen?
Vandaag 6 km gelopen in een snelheid van 5km/uur. Vond het wel een lekker tempo en rondje, al mocht het van mij wel wat langer duren.

donderdag 2 februari 2017 om 15:49

donderdag 2 februari 2017 om 15:52
donderdag 2 februari 2017 om 16:37
Wow tot een maat uitzetten? Goed dat je het noemt want dat had ik niet zelf kunnen bedenken!
Is het noodzakelijk om ook al een paar keer 40km gelopen te hebben? Ik hoor daar namelijk verschillende dingen over. De één zegt dat je niet meer dan 30 km hoeft te oefenen en de ander heeft het over meerdere keren 40. Heb je daar ervaring mee Marloes?
Is het noodzakelijk om ook al een paar keer 40km gelopen te hebben? Ik hoor daar namelijk verschillende dingen over. De één zegt dat je niet meer dan 30 km hoeft te oefenen en de ander heeft het over meerdere keren 40. Heb je daar ervaring mee Marloes?
donderdag 2 februari 2017 om 17:24
Je hebt nog nooit langere afstanden gelopen? Dan lijkt het me een heel goed idee om toch echt naar die 40 km toe te werken en niet te stoppen bij 30 km. Je zult tenslotte 4 dagen achter elkaar 40 km moeten lopen.. Dat is voor de geoefende lopers al best pittig (ligt ook aan de weeromstandigheden enzo natuurlijk), maar als je dit nog nooit gelopen hebt zou ik dat toch echt wel proberen.
donderdag 2 februari 2017 om 17:56
donderdag 2 februari 2017 om 22:20
donderdag 2 februari 2017 om 22:25
donderdag 2 februari 2017 om 22:36
Eens met bovenstaande reacties: zeker als beginnend wandelaar raad ik je aan om echt wel een paar keer 40 km te lopen en ook een paar keer twee dagen achter elkaar te lopen (2x30 of 1x30 en 1x40 bijvoorbeeld). Maaaaaar..... hou daarbij ook in gedachten: de Vierdaagse zelf loopt veel makkelijker dan de trainingstochten! Het trainen vind ik vaak best saai, na een uur of vier heb ik het wel gehad met dat wandelen. Maar tijdens de Vierdaagse is er zoveel afleiding van andere wandelaars, publiek langs de kant, muziek... daar loop je echt veel makkelijker!
Wat betreft schoenen: woon je toevallig in regio Nijmegen? Dan heb ik een goed adresje voor je, haal hier zelf altijd mijn schoenen en ben erg tevreden over zowel de adviezen als de service.
Wat betreft schoenen: woon je toevallig in regio Nijmegen? Dan heb ik een goed adresje voor je, haal hier zelf altijd mijn schoenen en ben erg tevreden over zowel de adviezen als de service.
vrijdag 3 februari 2017 om 07:59
Dank, ik ga eens kijken op wandel.nl voor wat leuke tochten. Gelukkig trainen er meer mensen in mijn omgeving voor de vierdaagse dus er is altijd een loopmaatje in de buurt verwacht ik.
Helaas woon ik niet in de buurt van Nijmegen Neliba. Ik woon in noord Holland. Dus als iemand daar nog een adresje heeft
Die tip van meerder dagen achter elkaar lopen vind ik ook een goede en ga ik zeker doen. Om het weekend zijn de kinderen bij hun vader (pas gescheiden) dus die tijd wil ik gebruiken om lekker te gaan lopen.
Ik besef me dat het pittig gaat worden maar ik heb er alle vertrouwen in
Helaas woon ik niet in de buurt van Nijmegen Neliba. Ik woon in noord Holland. Dus als iemand daar nog een adresje heeft

Die tip van meerder dagen achter elkaar lopen vind ik ook een goede en ga ik zeker doen. Om het weekend zijn de kinderen bij hun vader (pas gescheiden) dus die tijd wil ik gebruiken om lekker te gaan lopen.
Ik besef me dat het pittig gaat worden maar ik heb er alle vertrouwen in

vrijdag 3 februari 2017 om 17:30
Trainingsschema voor de 30, 40 en 50 km, wellicht handig als richtlijn voor het plannen van je eigen trainingen? http://www.swsportmassage ... ingsschema_vierdaagse.pdf
zaterdag 4 februari 2017 om 08:05
zaterdag 4 februari 2017 om 08:59
zaterdag 4 februari 2017 om 10:28
Ik heb nog geen wandelschoenen gekocht, loop momenteel op hardloopschoenen. Eerst even sparen
Ik loop 1x per week 5km, 1x 8 km en 1x langer. 'Langer' was vandaag 10 km & dat ga ik de komende maanden uitbouwen naar meermaals 50km. Ik heb 3 2-daagse tochten gepland om ook aan het dag na dag lopen te wennen.
Ik loop overigens gewoon in een spijkerbroek.
Ik loop 1x per week 5km, 1x 8 km en 1x langer. 'Langer' was vandaag 10 km & dat ga ik de komende maanden uitbouwen naar meermaals 50km. Ik heb 3 2-daagse tochten gepland om ook aan het dag na dag lopen te wennen.
Ik loop overigens gewoon in een spijkerbroek.