De ware, maar van één kant?

03-02-2017 17:49 72 berichten
Ik vraag me af hoe dat in elkaar zit. Dat twee personen elkaar kennen en één ervan het gevoel voor de ander ervaart als: hij/zij is de ware. Maar dat de ander het niet voelt. Of is het zo dat je of allebei dat gevoel hebt of geen van beide? Dat laatste lijkt me logischer, anders krijg je zo'n frustratie bij degene die wel dat gevoel heeft. "Ja maar ik vóel dat jij de ware bent!" (Even ervan uitgaande dat die persoon niet liegt over dat gevoel.) Hadden jullie beide dit gevoel, of heb je ervaring met de één die het wel voelt en de ander niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan iemand jou ware zijn als jij dat niet voor hem /haar bent? Je wil toch iemand die jou en niemand anders wil?

Mijn man is voor mij wel de ware. Ik wil hem en niemand anders, hij wil mij en niemand anders.

Neemt niet weg dat er geen andere ware voor mij rond kan lopen op deze aardbol. Maar voor nu is mijn man voor mij de ware. Mede omdat ik dat ook voor hem ben .

Bij exen heb ik dit gevoel nooit gehad. Ik had daarbij ook geen gevoelens van :ik wil kinderen met je en met je oud worden. Zij misschien wel met mij,maar ik was dus feitelijk niet hun ware ,want ik wilde dat niet.
Dat is toch gewoon een onbeantwoorde verliefdheid? Kut, maar niet veel aan te doen. Voelen dat iemand de ware is, zegt helaas helemaal niets.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
@clueless17: dat is dus precies mijn vraag. Kan iemand de ware voor een persoon zijn, terwijl die ware dat andersom niet voelt?
quote:AudiR8 schreef op 03 februari 2017 @ 18:30:

@clueless17: dat is dus precies mijn vraag. Kan iemand de ware voor een persoon zijn, terwijl die ware dat andersom niet voelt?Als diegene niks liever wil dan met iemand zijn die net zo lief bij een ander is,maar zolang die zich niet aandient het wel leuk vindt zo ;ja,dan kan dat.

@clueless17: dat is dus precies mijn vraag. Kan iemand de ware voor een persoon zijn, terwijl die ware dat andersom niet voelt?

Nee natuurlijk niet.

En dus vertel je die ander de warheid, en ga je vooral geen seks met hem hebben! Gewoon uit aardigheid, en omdat je geweten je dat influistert
Wat een onzintopic.

Nee, natuurlijk kan dat niet. Als de liefde niet wederzijds is, is het dus niet de ware. Ook niet eenzijdig.

Over een paar maanden/jaar weet je niet eens meer over wie het gaat. Echt, stel je niet zo aan.
Nou zoals jij het stelt, nee, dat kan niet. Je zegt dat tegen elkaar, zo van, met jou wil ik wel oud worden. Maar alleen als de liefde wederzijds is. Het lijkt mij onzin dat als iemand tegen je zegt dat je de ware voor ze bent, dat je dat in katzwijm valt en met ze meegaat en met ze trouwt enzeu. Het universum heeft niet mensen bij elkaar ingedeeld, zo van, die moeten gewoon samen zijn. Daar geloof ik niet in.

Maar hee, geloof wat je wil. Ga alleen geen relatie aan met iemand waar je niet verliefd op bent. Verliefd zijn, dat voel je echt wel hoor. Misschien ben je nog nooit echt verliefd geweest, dat kan best hoor. Heeft ook met hormonen te maken, geloof ik, maar geloof me, als je verliefd wordt, snap je meteen waar iedereen het over had en waarom ze zo raar doen erdoor. Deze jongen, is het niet voor je.
Ik geloof dat er meerdere ware liefdes zijn. En iemand kan niet je ware zijn als het niet wederzijds is.
quote:S-Groot schreef op 03 februari 2017 @ 17:55:

[...]

Zit je nou om je eigen grapje te lachen ? Het was ook grappig!

@clueless17: dat is dus precies mijn vraag. Kan iemand de ware voor een persoon zijn, terwijl die ware dat andersom niet voelt?De ware is toch gewoon een hysterische romantische manier van zeggen: ik ben waanzinnig verliefd op deze persoon?

Ik snap niet zo goed wat voor antwoord je zoekt.

Jij kan heel erg het gevoel hebben dat hij de ware is. Dat zorgt er niet voor dat hij verliefd op je wordt.
De OP is algemeen, toch word er gelijk vanuit gegaan dat ik iemand als de ware zie en diegene mij niet. Het is juist andersom. Iemand ziet mij als de ware.
Dan draai je de hij en jij in de antwoorden om en dan kloppen ze nog steeds.
quote:AudiR8 schreef op 03 februari 2017 @ 19:06:

Het is juist andersom. Iemand ziet mij als de ware.Dan ben je nog dommer dan ik dacht. Dan weet je toch zelf wel hoe je over die persoon denkt en of je hem/haar als 'ware' ziet of niet? Of word je verliefd op iedereen die je een beetje aandacht geeft?
Wellicht moet ik het gewoon toelaten Tr0tter?
Een paar minuten geleden stond de teller op 7.481.921.198 mensen op deze aarde, daar zit vast wel een ware voor je tussen.

De OP is algemeen, toch word er gelijk vanuit gegaan dat ik iemand als de ware zie en diegene mij niet. Het is juist andersom. Iemand ziet mij als de ware.

Is dat die date waarvoor je eerst moet drinken voordat je er seks mee hebt?

Of is dat je beste vriend en heb je met een ander een date?

De OP is algemeen, toch word er gelijk vanuit gegaan dat ik iemand als de ware zie en diegene mij niet. Het is juist andersom. Iemand ziet mij als de ware.Vervelend voor hem/haar
Dat is een onbeantwoorde verliefdheid. Ik denk dat er daar meer van zijn dan van beantwoorde liefdes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Ja. Dat kan. Vraag me niet hoe maar het kan.

Ik spreek uit eigen ervaring.
quote:tyche schreef op 03 februari 2017 @ 18:57:

[...]

De ware is toch gewoon een hysterische romantische manier van zeggen: ik ben waanzinnig verliefd op deze persoon?

.

Nee,voor mij niet.

Ik ben meerdere keren hysterisch verliefd geweest terwijl ik wist dat het hem niet ging worden. Ofwel was alleen de lichamelijke aantrekkingskracht enorm, of het was gewoon heel gezellig samen, maar ik zag het geen 80 jaar duren.

Bij mn man heb ik dat wel.zelfs als mn huwelijk zou stranden zal hij voor mij altijd de ware blijven, alleen is het door omstandigheden scheef gelopen. Die omstandigheden zullen in ieder geval niet zijn dat we op elkaar uitgekeken zijn, de koek op is,oid.

Nu ik er langer overna denk geloof ik trouwens best dat iemand iemand de ware vindt terwijl dat niet wordt beantwoord. Ik kan me ook best voorstellen dat iemand het voor lief neemt dat de ander gematigder verliefd is en het niet zo voelt, maar het wel ziet zitten om een relatie aan te gaan,het wel best/makkelijk /comfortabel vindt zo. Ik geloof zelfs dat er mensen zijn die zo samen oud kunnen worden als de een genoegen neemt met wat het is en de ander hem/haar als de ware ziet en het hem/haar niet kan schelen hoe de ander het voelt,als ze maar samen zijn.
quote:retrostar schreef op 03 februari 2017 @ 19:22:

Dat is een onbeantwoorde verliefdheid. Ik denk dat er daar meer van zijn dan van beantwoorde liefdes.Ik dacht eigenlijk dat er vaak wel een wederzijdse klik was al het om verliefdheid gaat.
Ipv de ware spreek ik liever van iemands droomman of droomvrouw
quote:AudiR8 schreef op 03 februari 2017 @ 19:14:

Wellicht moet ik het gewoon toelaten Tr0tter?Waarom zou je?

Wellicht moet ik het gewoon toelaten Tr0tter?Nou dat zou ik niet doen, daarmee doe je en jezelf en de ander te kort

Wellicht moet ik het gewoon toelaten Tr0tter?Wellicht moet je gewoon stoppen met die rare oneliners van je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven