Wat moet ik hiervan denken?

18-01-2009 13:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit met het volgende:

Ik zit op een profielsite (vriendensite) en een tijdje terug kreeg ik in mijn postvak in een mailtje van een man die mij altijd in mijn stamkroeg zag en op die manier dus contact zocht.

Ik kon een stuk van zijn profiel zien en dus ook zijn foto, maar aangezien zijn foto van heel ver getrokken was en ik niet goed kon zien wie het nu was, leek het me toch beter om eerst eens in het echt met hem te praten. Ik weet toch graag tegen wie ik babbel. Hij zei wel eerst dat hij liever zo babbelde (via mail dus) omdat er in dat café altijd zoveel lawaai is. Kwam op mij dus eigenlijk wat verlegen over (wat ik wel schattig vond) en alles samen heb ik luchtig mailtje teruggestuurd dat ik niet goed zag wie hij was en dat hij de volgende keer maar eens iets moest komen zeggen, dat ik niet bijt (knipoog). Kreeg reactie terug dat ik moest laten weten wanneer ik nog eens ging en dat hij dan eens met mij kwam babbelen. Ok, zo gedaan, gisteren ging ik en hij kwam ook, zei hij.

Had in de week trouwens eens naar zijn vriendenlijst gekeken en daaruit had ik ondertussen wel kunnen opmaken wie hij was, dit even terzijde.

En ja, hij was er gisteren.

Hij heeft een tijdje achter mij gestaan (rug naar rug) en regelmatig zag ik hem wel eens kijken en ineens was hij weg... Niet meer gezien.

Nu baal ik hier best wel wat van. Mijn nieuwsgierigheid was best geprikkeld ondertussen moet ik wel zeggen. Ik wist nu wel wie hij was, maar dat wist hij niet, dus ik dacht laat hem maar komen.

Heb echt geen flauw benul wat ik hiervan moet denken?? Iemand?

Vind het zelf trouwens wel wat onnozel allemaal als ik het nu teruglees .
Blijkbaar vond ie je toch niet leuk genoeg, anders had ie wel contact gezocht? Ik zou in elk geval eens afwachten of hij nog contact opneemt en zelf geen actie nemen.
Misschien durfde hij niet?
Zijn kunstgebit zat vast niet lekker, daarom durfde hij je niet aan te spreken.

Of hij heeft een bril, maar is te ijdel om hem op te zetten en hij heeft je dus helemaal niet gezien.

Of hij had knoflook gegeten en wilde niet dat je daar achter zou komen.

Of..

Kom op zeg, je bent een grote meid: was dan zelf even naar hem toegelopen!
Misschien had hij op het laatst moment toch het lef niet om je aan te spreken. Ik kan me niet voorstellen dat hij je niet leuk genoeg vindt, want dan had hij niet zoveel moeite gedaan om met je in contact te komen.
The time is now
Over welke leeftijdscategorie gaat het hier?

Het komt op mij over als drempelvrees en verlegenheid, als hij niet weet dat jij weet wie hij was.

Als hij wel weet dat jij weet wie hij is, vind ik het weer anders.

Wisselvallig tiepje zou ik dan denken, maar geen energie in steken, deze man llijkt dan eerder niet te weten wat hij wil.

Maar in elk geval een beetje rare snuiter? Wel via internet contact zoeken, wanneer hij je irl eerder gezien heeft?

Heeft hij naar je moeten speuren op internet om je op die vriendensite te kunnen vinden?

Ik ben nogal wantrouwend/afstandelijk van aard, dus heb wss een minder positive gedachte hierover dan de andere forummers.

....maar had jij dan niet de neiging om hém even aan zijn jasje te trekken??
Of het is zo iemand die het stoer vind om zoveel mogelijk 'vrienden' te verzamelen. 'Kijk mij eens veel vrienden hebben, tjongejonge wat ben ik populair'. Zo kreeg ik laatst een uitnodiging van een vage bekende dorpsgenoot met 367 vrienden in zijn lijst.
Bedankt voor de reacties.

Ja, als ik wist dat hij na nog geen half uur (!) weg was, had ik hem waarschijnlijk wel aangesproken, maar dat wist ik toen natuurlijk niet, hé.

We zijn beiden 30-ers trouwens.

Dat snap ik ook niet goed, hoe hij mij gevonden heeft, want hij kende mijn naam (normaal gezien toch) niet.

Hij wist niet dat ik nu wel wist wie hij was. Da's het stomme natuurlijk ook nu.

Hij heeft mij niet uitgenodigd op die site om vrienden te worden.
Ahhhh ik denk dat ie niet durfde!!

Online iemand aanspreken is 100x makkelijker dan in een kroeg. Dus ik denk zomaar dat ie verlegen is. Je had toch ook even lief naar hem kunnen kijken/lachenzwaaien. Dan had ie een opening gehad.

En weet je trouwens wel zeker dat hij het was?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik denk dat hij het gewoon niet zag zitten je in het openbaar aan te spreken, was hij met vrienden? Dan zal dat ook wel meegespeeld hebben.

Los van dit verhaal, wat vind jij van hem?
Ik denk dat hij heel erg verlegen is. Het moeilijk vindt om zomaar op iemand af te stappen. Of hij was alsnog niet geinteresseerd maar dat vind ik een toch wat gekke conclusie nadat hij de moeite heeft genomen om contact te zoeken.

Verlegenheid an sich is niet zo'n probleem maar het kan toch veel zeggen over iemand. Ik denk dat ik zelf nog even zou mailen, zo van: hey ik was er gisteren, was jij er ook? En dan kijken hoe hij reageert. Als het een reactie is die je kunt begrijpen, logisch voelt zou je een tijdje kunnen mailen aangezien hij dat in eerste instantie fijner vond omdat die drempel blijkbaar nog wat hoog is voor hem.

Als zijn reactie ergens niet goed voelt, zou ik het erbij laten. Een man mag best een beetje ballen hebben wat mij betreft, heb nooit problemen gehad met verlegenheid in mannen maar tegelijkertijd vind ik heel veel eromheen gedraai vermoeiend. Dus wel wat duidelijkheid graag .

Maar goed, dat ben ik. Wie weet ervaar jij dat anders. Wat zou je zelf nu willen doen hiermee denk je?
Ja, ik ben zeker dat hij het was. Zijn vrienden (lijst) waren trouwens bij hem en ik stond ook bij mijn vriendenkliek. Dus ja, dat zal het waarschijnlijk niet makkelijker gemaakt hebben.

Wat ik van hem vind? Nou ja, ik ken hem natuurlijk nog niet, maar ik wou hem wel graag beter leren kennen, hij had ergens mijn nieuwsgierigheid wel gewekt. Hij heeft mij ook heel gewoon aangesproken via site, niet heel overdreven ed. en dat sprak me net wel aan.
@Feliciaatje: dat is wat ik dus niet weet. Ik vind verlegenheid tot op zekere hoogte ook wel schattig, maar dit heb ik nog niet meegemaakt eigenlijk. Dat iemand echt zo verlegen zijn, ook al heb ik het licht op groen gezet om met mij te komen praten. Als ik nu zeker wist dat dat de reden was, zou ik hem misschien nog wel een mailtje sturen in de aard dat jij zegt.

Denk dat ik sowieso nu even niets ga doen, eens kijken of hij zelf misschien toch nog eens iets stuurt.
quote:koekkie333 schreef op 18 januari 2009 @ 14:20:

@Feliciaatje: dat is wat ik dus niet weet. Ik vind verlegenheid tot op zekere hoogte ook wel schattig, maar dit heb ik nog niet meegemaakt eigenlijk. Dat iemand echt zo verlegen zijn, ook al heb ik het licht op groen gezet om met mij te komen praten. Als ik nu zeker wist dat dat de reden was, zou ik hem misschien nog wel een mailtje sturen in de aard dat jij zegt.

Denk dat ik sowieso nu even niets ga doen, eens kijken of hij zelf misschien toch nog eens iets stuurt.

Je had het licht op groen gezet maar hij had niet de garantie dat de teleurstelling niet van je gezicht zou druipen zodra je doorhad dat hij het was. Die onzekerheid was er dus nog steeds bij hem! Tel daarbij op zijn vrienden en jouw vrienden (het risico van publiekelijk afgaan) en hij durfde niet.

Als jij hem misschien wel leuk vindt... waarom stuur jij hem dan niet een mailtje om te vragen of hij nog in die kroeg was gisteravond? Dan volgt de rest van het verhaal vanzelf.
Hey,

Nog even een update:

Hij heeft mij daarstraks een bericht gestuurd dat hij liever eens op een rustige plaats met mij babbelt, hij vond het gisteren te druk daar en dus hebben we afgesproken volgende week iets te gaan drinken. Heb er wel zin in.

Bedankt voor alle reacties.
hey

Dat is waarschijnlijk dan ook de reden geweest, bang misschien om dingen verkeerd te verstaan waardoor je ongemakkelijk gesprek krijgt in de kroeg.

Heeft dus niks met jou te maken gehad, hij heeft je kennelijk en vind je wel leuk anders zoekt hij je niet op en hij geeft al aan je vaker in de stamkroeg gezien te hebben dus je bent wel degelijk opgevallen.

Nu dat hij weer contact zoekt zegt ook wel iets

En leuk dat jullie hebben afgesproken is ook vaak wel het beste en nu maar afwachten hoe dat loopt

heel veel plezier in ieder geval

liefs mirjam
Ik denk niet dat t iets gaat worden
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
very cherry

waar basaar jij dat op dat je denkt dat het niks gaat worden dan???
Een man die je via internet benadert, je paar dagen later in de kroeg tegenkomt, niks zegt en weer je via internet benadert? Wie neemt ie mee naar de date? Zijn moeder of zo?

Een vent die zo verlegen is dat hij niks durft te zeggen, lijkt mij niet echt een go-go.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven