Mode & Beauty alle pijlers

gezichtsbeharing

06-02-2017 14:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

De titel van dit topic klinkt wel een beetje naar en het is voor mij ook echt een issue. Ik heb namelijk een lichte/olijfkleurige huid en heel dik zwart haar. Op mijn kin en bovenlip is dat heel vervelend. Ook aan de zijkant van mijn gezicht heb ik veel zwarte donsharen die ik bleek.

De haren op mijn bovenlip en kin zijn zo dik dat ze elke keer mijn huid onrustig maken als ze weer doorkomen. Er ontstaat dan een soort van irritatie/pukkel, vlak voordat de haar door de huid heen komt. Die trekt wel weer weg, maar je blijft dan lang een soort vlekje zien en daardoor ziet ook mijn huid er niet helemaal egaal uit. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Ik studeer nog en heb geen geld voor een laserbehandeling helaas. Tips zijn heel erg welkom, want ik ben er best onzeker over!
Wellicht heb je er al 1 afgesloten en anders afsluiten voor aankomend kalenderjaar: een aanvullende zorgverzekering. Ik heb er ook last van een baard en een snor en laat ze weg laseren. Ze blijven weg en een hele verbetering.

Anders thuis aan de slag met harsstrips. Kocht ik gewoon bij de drogist.
als je je kin en bovenlip haartjes nou ook bleekt en dus niet epileert, dan komen ze minder 'door' want ze zijn er tenslotte al
Lorem Ipsum
Ik heb de Braun Face 820 epilator vorige week gekocht.

Werkt tot nu toe prima. Hij was in de aanbieding bij Wehkamp voor 42,50

Ik had op mijn kin vaak lange donkere haren, en mijn bovenlip was donzig. Vroeger trok ik ze er met een pincet uit, maar bovenlip was wel veel werk. Plus dat je goed licht moet hebben.

Nu 1 x per week in een minuut klaar.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Zelf geen last van zichtbare overbeharing, maar ik vind dit ding echt handig voor als je naar de tv zit te kijken en zonder in de spiegel te kijken op het gevoel wil ontharen. Je voelt het onmiddellijk als je vel ertussen zit of teveel haren tegelijk en dan vouw je hem weer open:

Nog niet zolang geleden bij Action gekocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Misschien epileren? Ik zou je pincet van te voren schoon maken met alcohol en als je hebt geepileerd even met een koud vochtig washandje op de plaats koelen. Zo raakt het minder geiriteerd.
IPL is niet zo duur hoor

50,- per keer ongeveer en dat hoeft maar eens in de paar weken
Als je in of na de overgang zit hoort het er een beetje bij. Omdat je jonger bent zou ik zeggen: die stapel koekjes aan de kant want bij gezichtsbeharing kan insulineresistentie een rol spelen. Is bij te sturen met volwaardige voeding en aanvullende middelen. Vooral zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Kan je googlen op internet.
Laten weghalen met een touwtje, is vaak helemaal niet duur, niet pijnloos maar omdat iemand anders het doet hou je het wel vol, ik heb het ooit bij mezelf geprobeerd maar dat is echt geen aanrader

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven