** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
@Pebbles ga meteen de sites bekijken
Vandaat op het KDV gevraagd of ze bekend waren met Rapley. Ze kenden het niet en hadden er geen ervaring mee maar toen ik het uitlegde vonden ze het prima om er aan mee te doen. Ze vonden het wel logisch klinken.

@belly: ondanks het virus toch 60 gram gegroeid, dat is toch mooi? En het drinken op de creche gaat dus ook vooruit.
hier een berichtje uit de ziekenboeg.

Heb onwijs genoten van mijn vrije dag, door gewoon bijna niets te doen. Even bij een vriendin op bezoek geweest en naar het CB om te wegen/meten: Roan is nu 8305 en 68 cm. Nog even en zijn geboortegewicht is verdubbeld. Dus flink gegroeid, een kilo in 6 weken. Daarna hele middag samen op de bank gelegen en lekker geslapen. Tjonge, wat kan je dat nodig hebben zeg!! En jammer dat het zo snel voorbij gaat. Het weekend lekker vrij, dus ik ga er echt een pyjamaweekend van maken samen met Roan.

Ga straks wel even met Roan naar de HA, want afgelopen dagen drinkt hij maar 90 cc ipv 210. Hij is gelukkig nog wel vrolijk en goede plasluiers, maar voor het weekend en omdat ik geen zin heb om naar een HA-post te gaan, nu maar ff checken. Laat ik ook meteen even mijn buik checken. Ik lijk echt nog steeds zwanger, en met name met opstaan doet het echt onwijs pijn. Ik kan nog steeds mijn eigen broeken niet aan, en begin nu wel een beetje te balen van die zwangerschapsbroeken.
@ericaatje: dat je nog buik over hebt klinkt wel heel bekend maar dat het pijn doet lijkt me niet goed. Zou ik inderdaad even naar laten kijken.

@ ericaatje: lijkt me inderdaad ook wel verstandig om even naar de HA te gaan. Hopelijk gaat Roan weer wat meer drinken en is er niets ernstigs met je buik.

Lekker weekend!

We hebben lekker geen verplichtingen, dus we kunnen eens lekker niksen / alleen maar leuke dingen doen. Goed idee, een pyjama-weekend
Weer terug van HA. Niks schokkends, waarschijnlijk door zijn benauwdheid heeft hij geen energie om te drinken, dus nu inhaler met ventolin voor hem gekregen en hopen dat als hij weer een beetje lucht heeft, dat hij weer kan drinken. Gelukkig geen longontsteking, bronchitis/astma of RS-virus. Voorlopig vaker aanbieden en minder willen geven.

En zelf heb ik ws een ontsteking aan mijn dikke darm, precies die plek die zo gevoelig was tijdens mijn zwangerschap. Kan ook evt. ontsteking zijn van de wond van de keizersnee. Maandag bloed laten prikken om dit te laten checken.

En nu naar huis... en genieten van mijn weekend...

Fijn weekend allemaal!
Zo,

ik ben helemaal leeg gedronken, Nicolaas heeft vandaag alleen maar aan de tiet gehangen. Hopelijk goed voor hem en voor mijn productie. Morgen lekker naar familie in Sneek, zin in een uitje. En dat leidt meteen de aandacht af, want ik ben toch wel zenuwachtig dat ik maandag weer moet beginnen. Ik denk dat ik mijn aandacht echt niet bij het werk kan houden. Bij mijn oudste was ik echt niet zo aan het miepen....alsof je bij elk kind "softer" wordt.

@Ericaatje en Roan: beterschap jongens!!!

@anticonceptie: hier de cerazette pil, helemaal goed. Hoewel ik na mijn "ingreep" nog even in de pauze-modus sta....
Hallo! Waar is iedereen??

Wat is het rustig hier zeg.

@Belly, Heel veel succes morgen op je werk. Het zal vast wel gaan! Al begrijp ik goed dat het even slikken is om weer te beginnen.

Hier een heel rustig weekend. Lekker thuis geweest, gewandels met Sofie, gespeeld en geknuffeld. Heerlijk als er niets moet!

Kunnen we morgen weer fris en uitgerust aan de bak!
Belly, succes morgen! Je komt de dag vast wel door, en aandacht er niet zo goed bij kunnen houden loopt ook vast wel los .
Wat een rust hier....

@Belly, succes met werken! Als je je ritme weer hebt, zal die aandacht heus wel loslopen. Heb je lekkere afleiding gehad in Sneek?

Hier een redelijk weekend gehad. Roan heeft alleen ontdekt dat hij kan gillen. Pffff..... heel vermoeiend. Drinken gaat nog steeds slecht, hij zit nu op max 270-300 cc per dag. Alleen de laatste fles gaat er goed in, bij de andere flessen is het max 60 cc. Is er eigenlijk een minimum wat een baby moet binnenkrijgen, hij drinkt nu nog maar de helft van wat hij eerder dronk - zijn dat periodes of zo?? Heb hem vandaag voor het eerst brocoli gegeven. Hahah, wat een vies gezicht kon hij trekken, maar er gingen uiteindelijk toch 5 hapjes in. Hij heeft vandaag ook voor het eerst 5 minuutjes in de kinderstoel gezeten. Als een prinsje zat hij heerlijk rond te kijken, maar toen was hij het ook wel zat. Die ventolin werkt prima, hij ademt een stuk rustiger en volgens mijn zijn zijn darmen ook flink op gang gekomen, hij heeft dit weekend 3 x per dag gepoept, terwijl het daarvoor maar 1 x per dag was. Hij ligt nu ook voor het eerst in het ledikantje, maar vooralsnog is het geen succes, want hij ligt continu te gillen. Ik hou mezelf maar voor dat ik even moet volhouden, dat hij er vanzelf aan went. Loop dus alleen even binnen, praat niet, doe de speen erin en ga meteen weer weg. Hopelijk slaapt hij zo. Ben wat dat betreft wel verwend, met een jongetje dat normaal binnen 5 minuten sliep.
Hee ericaatje, ik weet dat het soms moeilijk is om door te zetten als je kindje in zijn bedje ligt te gillen... Even doorzetten maar! Succes ermee.

Hier volgens mij ook een virusje opgepikt... Veel gehoest en gereutel. Veel niezen en daarnet een diarreeluier. Alles zat onder! Zelf heeft ze er niet veel last van denk ik, ze is gewoon vrolijk.
Ericaatje, ik heb echt geen idee hoeveel een kind moet drinken, maar heeft hij nog wel een aantal plasluiers op een dag? Dan zou het genoeg moeten zijn, en anders zou ik de assistente van de huisarts morgenochtend even bellen om het te vragen.

Als hij zo krijst in zijn ledikant, kun je hem dan niet nog even op jouw kamer laten slapen? Zeker nu hij niet lekker is? Ik zou niet 'alles' tegelijk doen. En hij is niet zo lekker, en dan ook nog een andere slaapplek is misschien wat veel? Maar misschien wil je het zelf wel heel graag hoor, dan moet je vooral doorzetten want je moet je eigen gevoel volgen.....
Goedemorgen,

Hier een woelige nacht gehad.

Morrie, Roan lag altijd naast me op mijn bed, helemaal ingebouwd in het borstvoedingskussen en een plank aan de zijkant van het bed, zodat hij er niet kon afvallen. Ik heb nu het ledikantje bij mij op de kamer gezet, zodat hij me wel kan zien als hij in bed ligt, maar echt een succes was het niet.

Hij heeft vanmorgen echt alles ondergepoept. Dus daarna maar weer lekker naast me genomen en meneer sliep weer als een roosje verder. Heb wel HA net gebeld en die zegt dat kindjes wel een paar dagen wat minder mogen drinken, moet goed zijn huidje in de gaten houden op uitdrogen en de plasluiers checken. Hij zit nu op de opvang. Voor het eerst dat ik het lekker vindt dat hij er even niet is :( Dat gegil tuut nog helemaal na in mijn oren... erg he?
Helemaal niet erg. Ik ben af en toe ook blij dat manlief thuis komt zodat hij het even over kan nemen. Heel normaal gevoel Erica!

a.s. zondag heb ik een reunie van de yoga dames maar ik wens jullie allemaal veel plezier. Er komen vast wel foto's op de hyves of niet?

Mijn foto van Lucas op de hyves is per ongeluk verwijderd, ik zat laatst mijn foto's door te nemen en voor ik het wist had ik er een heleboel in blok gezet en toen ook nog eens op delete gedrukt, mijn computer was heel traag maar had alle commando's onthouden en uit frustratie had ik veel commando's gegeven....ik zal er een nieuwe op zetten!

Zoonlief heeft hele droge knieholtes, ik smeer mij gek maar het wordt maar niet beter. Ik gebruik nu balneum. Nog iemand succesvolle tips?
@Sarah Hoe vetter hoe beter op droge huid. Zalf is vetter dan creme. Creme kan zelfs uitdrogend werken. Vaseline is het ultieme vet, maar plakt erg...bepanthen proberen? Of babyolie bijv zwitsal oliegel vind ik erg lekker voor massage, maar ook voor droge huid.

@Ericaatje Lastig dat gillen...wel goed om sterk proberen te zijn...onze kindjes komen nu toch op een leeftijd dat ze dingen een beetje naar hun hand kunnen zetten. Ik vind het heel moeilijk en ga hem vaak toch weer knufflelen...

@Polleke beterschap voor jullie!! Geen koorts erbij? Half Nederland heeft griep...ik zit ook strontverkouden thuis...
He meiden ben er ook nog hoor.

Heb alleen sinds 3 dagen weer ongelofelijk last van die kl##e darmen. Ga ongeveer weer om de 20 minuten naar t toilet....gelukkig heb ik een kleintje waar ik de billendoekjes en de sudocreme van mag lenen bij iedere keer toiletbezoe voel ik de energie wegspoelen, blehhh. Moest morgen alweer naar het zhuis voor medicijninfuus, hopenlijk ben ik er dan weer snel bij.

Nu nog even een taart bakken voor mn verjaardag van morgen (ja ik moet naar het ziekenhuis op mn verjaardag ) en dan naar bed!
Meiden, wil jullie even laten weten dat Timo sinds gisterochtend in het ziekenhuis ligt.

Heb zojuist te horen gekregen dat hij het RS virus heeft en dat hij minimaal nog een aantal dagen moet blijven..

Ga nu snel nog even wat spullen pakken en weer terug naar ons zieke mannetje.
Jeetje Minny wat een rotsituatie, veel sterkte en een dikke knuffel voor Timo !
Jee Minny, sterkte. Ik hoop dat hij snel opknapt! RS virus is niet fijn.

Sarah, wat ik bij mijn oudste heel fijn vond was Vaseline Cetomacrogol. Kun je bij de Apotheek halen. Is een soort vaseline maar trekt wel goed in.
@minny: dat zal wel schrikken zijn, sterkte! En natuurlijk beterschap gewenst voor Timo. Hopelijk mag hij snel weer naar huis.

@sarah: de meeting is nog niet a.s. zondag hoor, of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik heb bij Floor altijd Weleda babyolie gebruikt als ze een droge huid had. Ze is daar ook best gevoelig voor. Amandelolie hoor ik ook heel vaak bij droge huid.

@nut: wat klinkt dat naar zeg met die darmen. En ook niet leuk dat je op je verjaardag naar het ziekenhuis moet.

Alvast een hele fijne verjaardag (het deel dat je niet in het ziekenhuis bent).

@ericaatje: ik kan het me goed voorstellen hoor. Eva komt nog steeds elke 3 a 4 uur 's nachts en af en toe proberen we streng te zijn en er niet meteen aan toe te geven maar dan tetteren mijn oren aan het eind van de nacht ook flink.

Floor is gisteren ziek geworden, ik hoop dat Eva het niet ook overneemt.

Ik heb wat nieuwe foto's van Eva en Floor op de hyves gezet.

Er is hier geen beginnen aan om streng te zijn. Die baby's hebben een bepaald huiltje dat door merg en been gaat. Je móet ze wel troosten. Waarschijnlijk is dat een soort overlevingshuil van baby's ofzo. Maar die van ons weten toch dat ze altijd wel weer eten en aandacht krijgen, die hoeven helemaal niet zo te huilen? .
Ach Minny, wat sneu he, zo'n kleintje in het ziekenhuis. Gelukkig zijn ze daar in goede handen. Heel veel sterkte de aankomende dagen en hopelijk mag Timo weer snel -RS-vrij- naar huis.

Helemaal niet erg Ericaatje, ik ben af en toe ook blij dat ik op mijn werk zit (zeker na een paar dagen vrij geweest te zijn en ik alleen met de mannetjes doorbreng). Ik vind het altijd een stuk relaxter als manlief ook thuis is, kunnen we het een beetje verdelen..

Ik ben er trouwens niet bij, bij de meeting in februari. Onze weekenden zijn mij vooralsnog heilig en meestal hebben we dan ook onze sociale verplichtingen. Maar wil uiteraard wel de foto's zien, leuk!

Sarah, Jesse had dat ook altijd en wij smeerden inderdaad balneum overdag en 's avonds voor naar bed gaan uierzalf/vaseline zodat dat de hele nacht kon inwerken. Werkte hier prima en meestal ging het na een paar dagen al beter.

Nut, van harte gefeliciteerd en sterkte met je darmen! Lijkt me inderdaad een drama, bah!

Hier vannacht ook een woelige nacht (ik lag er gelukkig al om 21.45 uur in). Sten werd opeens om 23.15 uur huilend wakker en was ontroostbaar. Fles gegeven die hij gretig naar binnen werkte (normaal is zijn laatste fles om 19.00 uur en slaapt hij tot 05.30 uur, hoeven we alleen af en toe speentje in zijn mond te doen). Vervolgens om 02.00 uur weer wakker en huilen maar hij was ook echt heel moe dus uiteindelijk hebben we hem, met behulp van speentje, weer in slaap weten te krijgen. Toen kwam Jesse om 03.00 uur voor een plasje en hij had honger (is gisteren voor het eten in slaap gevallen). Flesje dus voor Jesse gemaakt en 05.45 uur was de dag weer begonnen. Zucht! Nou ja, gebeurt gelukkig niet dagelijks. Sten is ook weer behoorlijk verkouden aan het worden, de stakker. Vandaag maar weer zoutoplossing kopen.

Zo, ga Jesse even onder de douche zetten en dan kom ik later vandaag weer even langs (want...mama-dag vandaag!).

Groetjes
@Minny, sterkte!!!! Je gaat een spannende tijd tegemoet.

@Nut, toch nog van harte gefeliciteerd vandaag! Ik hoop dat je je beter voelt en dat het toch een hele gezellige dag wordt zonder al te veel pijn. Wat lief van Jari trouwens dat hij zijn billendoekjes met je wil delen

@Sarah, de meeting is 15 februari, over 3,5 week.

@Morrie, je verwoord weer precies goed zoals ik me voel qua huilen van Roan

@Pebbles, jij ook heel veel sterkte met Floor en beterschap gewenst voor je oudste meisje!

Hier een ontzettend woelige nacht gehad. Gisteren was ik vrij en ging het super. Roan was vrolijk, dronk zowaar weer 2 flessen van 180 cc, dus ik helemaal happy. Alleen toen hij naar bed moest begon het drama. Normaal slaapt hij binnen 5 minuten. Nu ben ik wel 20 x heen en weer gelopen voor de speen, maar hij bleef huilen. Toen heb ik hem op zijn oude vertrouwde plekje op mijn bed gelegd, ook geen succes. Ondertussen heb ik hem ook wel zeker 2 x een half uur laten huilen in de hoop dat... Toen ben ik er naast gaan liggen, ook geen succes. Alleen toen ik hem in het holletje van mijn arm legde, viel hij in slaap... je zou dus denken dat, als hij eenmaal sliep, en ik hem naast me neer zou leggen,hij wel door zou slapen... helaas. En hij huilde zo stevig, dan kan je helemaal niet slapen. Om het verhaal in te korten hij heeft dus de hele nacht in het holletje van mijn arm gelegen en ik zit nu met hele kleine oogjes op mijn werk...

Mijn bloeduitslagen zijn ook binnen, maar geen ontstekingen in mijn buik, dus nu verder de medische molen in om te kijken waar die pijn vandaan komt.

Sterkte allemaal en fijne dag!
Knorrie is ook verkouden. Eigenlijk heeft hij vrijwel altijd een verstopte neus trouwens, ga toch eens navragen bij het cb volgende week wat ik daarmee moet. Het is namelijk niet zo dat er echt snot uit komt, af en toe een pulk. Maar hij ademt met drinken eigenlijk nooit vrij door zijn neus.

Vannacht werd hij er wakker van, ik wilde hem voeden maar hij wilde niet dus het was overduidelijk geen honger. Zielig hoor. En ik ben ook direct onthand als ik niet kan troosten door een voeding te geven....

Nut, gefeliciteerd met je verjaardag!!
Hallo,

Jeemig wat een verhalen he weer met zieke en huilende kindjes. Ik moet mij echt gelukkg prijzen want hij is én nog nooit ziek geweest én huilt ook eigenlijk nooit.

Iedereen veel sterkte de komende dagen. Vooral de kindjes met het RS virus, dat lijkt me zo heftig. Belly hoe gaat het met Nicolaas

Hier wel moeilijker drinken in de ochtenden. Hij wil in de morgen eigenljk nooit een fles. Ik dring steeds aan, wil dat eigelijk niet doen maar anders slaat hij hem over en drinkt hij nog minder dat ie al doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven