hoe kind leren met rietje te drinken?
zondag 18 januari 2009 om 20:29
Hallo allemaal,
Hier geen wereldschokkend probleem, maar ik weet werkelijk niet hoe ik zoon (bijna anderhalf) met een rietje moet leren drinken.
Hij drinkt inmiddels sap/water goed uit een gewone beker, naast dat hij nog de melk uit een zuigfles drinkt. Tuitbeker heeft hij nooit gewild thuis (op de creche wel, zonder antilekventiel). Hij krijgt (meer dan) genoeg vocht binnen, dus op zich helemaal geen probleem.
Soms is het alleen wel handig als hij ook met een rietje kan drinken. Hoe hebben jullie dat de kinderen geleerd?
Hopelijk hebben jullie suggesties. Alvast bedankt voor een reactie.
Hier geen wereldschokkend probleem, maar ik weet werkelijk niet hoe ik zoon (bijna anderhalf) met een rietje moet leren drinken.
Hij drinkt inmiddels sap/water goed uit een gewone beker, naast dat hij nog de melk uit een zuigfles drinkt. Tuitbeker heeft hij nooit gewild thuis (op de creche wel, zonder antilekventiel). Hij krijgt (meer dan) genoeg vocht binnen, dus op zich helemaal geen probleem.
Soms is het alleen wel handig als hij ook met een rietje kan drinken. Hoe hebben jullie dat de kinderen geleerd?
Hopelijk hebben jullie suggesties. Alvast bedankt voor een reactie.

zondag 18 januari 2009 om 20:31
Gewoon iedere keer aanbieden. Onze dochter wilde er ook niet aan. Uiteindelijk op een avond...zomaar ineens had ze het door. Wij hebben haar een Nuby drinkbeker met rietje gegeven en daar kon ze mee oefenen.
Later kon ze ook niet uit pakjes drinken. Maar op een feestje met andere kindjes zag ze het ook en wilde ook een pakje drinken. Het ging zomaar goed.
Blijven aanbieden.
Later kon ze ook niet uit pakjes drinken. Maar op een feestje met andere kindjes zag ze het ook en wilde ook een pakje drinken. Het ging zomaar goed.
Blijven aanbieden.
zondag 18 januari 2009 om 20:32
quote:shining schreef op 18 januari 2009 @ 20:31:
Gaat dat niet automatisch?
Je hoeft ze ook niet te leren hoe ze uit je borst moeten drinken toch?
Volgens mij werkt een zuigreflex automatisch.Werkt niet automatisch hoor. Het drinken uit een rietje moeten ze wel leren. Ze moeten leren dat ze de tong tegen het rietje aanzetten om er drinken uit te krijgen.
Gaat dat niet automatisch?
Volgens mij werkt een zuigreflex automatisch.Werkt niet automatisch hoor. Het drinken uit een rietje moeten ze wel leren. Ze moeten leren dat ze de tong tegen het rietje aanzetten om er drinken uit te krijgen.
zondag 18 januari 2009 om 20:36

zondag 18 januari 2009 om 21:47
Onze dochter had een speentje in haar mond waar ze lekker op zat te zuigen. Wij hebben toen snel dat speentje er uit gehaald en meteen het rietje erin waardoor ze direct drinken opzoog. Ging perfect en vanaf toen had ze het door. Geen idee hoe oud ze toen was overigens.
Als ik het zo opschrijf komt het enorm suf over maar het werkt wel
Als ik het zo opschrijf komt het enorm suf over maar het werkt wel
zondag 18 januari 2009 om 22:03
quote:shining schreef op 18 januari 2009 @ 20:31:
*ziet zichzelf nog zitten*
"Aaaaaaahhhh!!!!"
"Aaaaaaaaaaahhhh!!!"
"Hhhhhhááááp!!!"
"Góed zo! Góed zo! Kleine knápperd van me!!!"
(Voordoen dus, die tip kreeg ik ook op gebied van kauwen, van de diëtiste. Mijn meisje schrokt. Na een paar keer consequent met wijd open mond kauwend ernaast gezeten te hebben, snapt ze dat ze d'r boterhammen niet in één stuk naar binnen moet schrokken. Rietjes laat ik voorlopig nog even zitten dus. )
*ziet zichzelf nog zitten*
"Aaaaaaahhhh!!!!"
"Aaaaaaaaaaahhhh!!!"
"Hhhhhhááááp!!!"
"Góed zo! Góed zo! Kleine knápperd van me!!!"
(Voordoen dus, die tip kreeg ik ook op gebied van kauwen, van de diëtiste. Mijn meisje schrokt. Na een paar keer consequent met wijd open mond kauwend ernaast gezeten te hebben, snapt ze dat ze d'r boterhammen niet in één stuk naar binnen moet schrokken. Rietjes laat ik voorlopig nog even zitten dus. )
zondag 18 januari 2009 om 22:43
Als je hem uit een pakje laat drinken, trek dan de lipjes bovenaan los. Wij noemen dat de oortjes. Ze kunnen nogal onhandig zijn
en in het pakje knijpen... Anders oefen je met een glas water. Eerst blazen, de bubbels zijn geweldig, daarna omgekeerd. Je kunt hem ook leren drinken uit het onderste deel van de tuitbeker. Dat werkte hier als een tierelier. Stoer joh, ineens zijn ze zo groot!! Oh ja, boterham in stukjes... Succes!!