Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Hi meiden.

Wat leuk al die verhalen! Wij wachten omdat we eerst nog gaan trouwen. Vanaf daarna gaan we het proberen. Dat komt ook mooi uit met een eventuele contract verlenging op m'n werk.

Grappig he die mannen... bij mij zelf gaat het ook wel meer leven. Lekker een beetje over dagdromen. Tis allemaal maar afwachten hoe voorspoedig het verloopt.
Bibi ja hoor een half jaar geleden kreeg m'n vriend het nog Spaans benauwd als we het over een kindje krijgen hadden maar ineens is die knop om haha.

Ik heb eerst altijd in de kinderopvang gewerkt (nu al 3 jaar niet meer) en ook op groepen met baby's. Ik weet dus over de omgang met die kleintjes best wel wat af , ik denk dat ik voornamelijk nog info wil gaan inwinnen over cyclus, wat te doen met vitamines en foliumzuur en als je zwanger bent wat dan alle processen zijn zeg maar haha.
Tralalalala
Leuk, zoveel nieuwe dames erbij. Welkom!

Bij ons is het wachten met name nog koudwatervrees van mijn kant we weten zeker dat we kinderen willen en ook jong ouders willen worden (als alles lukt), maar ik vind het toch ook nog erg spannend. Een stukje zorgen over hoe alles straks moet met mijn werk, vriends werk, huishouden en dan op eerste plaats een baby. En een stukje dat ik me ergens nog veel aantrek van de buitenwereld (te jong, eerst carrière maken etc), en me afvraag of ik het ermee eens ben of dat ik alleen bang ben voor meningen. Dus ik wil eerst zelf wat meer rust daarin hebben voor we ervoor gaan. Deze zomer is dus eigenlijk om aan het idee te wennen! Dit voorjaar ook nog een grotere ingreep van ons huis dus praktisch geen bezwaren meer. Ik ben wel sinds vorige week met de pil gestopt maar dus wel evengoed nog even wachten.

Heb er heel veel zin in maar ik vind het ook erg spannend!
@arcobaleno, even heel off-topic maar ben jij een ex CG-er?

Hebben veel mensen in jullie omgeving al kinderen?

Wij zijn straks vanuit al onze vrienden de 1e ( zo ver we nu weten natuurlijk )... iedereen verwacht het al jaaaaaaaren bij ons. Vooral omdat ik dol ben op kinderen. Denk ook niet dat we verbaasde reacties krijgen, eerder "hehe eindelijk"
Bij ons veel vrienden al wel. Ik zal ook meer reacties van 'eindelijk' krijgen denk ik!

Wij wachten met name ivm mijn werk. Ben onlangs in een nieuwe functie gestart, met redelijk pittig inwerktraject. Dat is nu net klaar dus wil eerst even m'n draai vinden! Daarna er voor gaan. Zal dus voorjaar/zomer zijn.. maar soms denk ik echt even van 'fuck it, waarom wachten?!' Maar op andere momenten denk ik weer dat ik t niet kan maken om snel zwanger te zijn.. stom hè.. Dus tja wat dat betreft liggen onze opties nog open. Een duidelijke start datum hebben we niet.
Hi

Herkenbaar allemaal hoor. Niet zwanger in mijn bruidsjurk is voor mij de beste motivatie hahah,

Ik weet ook best wel wat over babies en het verzorgen etc. Alleen inderdaad over zwanger zijn en worden nog niks hihi.

Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties. Verwacht bij onze vrienden en familie niet echt verbazing.
Herkenbaar Siepel! Bij ons zullen ze ook zeggen 'eindelijk!' wij zijn redelijk de laatsten die nog geen kinderen hebben. Maar ach ik had nooit echt de behoefte... en nu ineens wel
Sneeuwwitje, krullenbol en Siepel fijn dat jullie ongesteld zijn geworden. haha ik was er ook zo blij mee de eerste keer. Hoop nu dat ik een normale cyclus ga krijgen dus ben benieuwd over 2 weken of het weer zover is.

En welkom alle nieuwe leden, gezellig dat jullie meeschrijven!

Afgelopen weekend tweede verjaardag van zoontje gevierd, was erg druk maar gezellig! Hij beseft het nog niet allemaal haha zo lief.

In de zomer is zoontje dus 2,5 en dat vond mijn man vooral een mooie leeftijd om voor een tweede te gaan, wat mij betreft had het nu al gemogen. Maar hij wilt ons zoontje niks tekort doen en dus liever wachten dat hij wat zelfstandiger is. Prima we moeten er allebei achter staan natuurlijk.
Gefeliciteerd Lilly met jullie zoontje..

Dan is ie dus hopelijk 3 als ie een broertje of zusje krijgt . Leuk.

Ik ben echt nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden hahah. Ik zit nu steeds op 29-30 dagen. Alleen de ongesteldheid zelf duurt niet zo lang.

Hoe is dat bij jullie? 3-5 dagen is echt de max bij mij. De laatste dagen stelt ook niet zo veel voor. Ik ben benieuwd .
Bij mij ook imt87. Bijna niks meer nu. Zullen we er dan maar vanuit gaan dat t normaal is?
Hahaah kan ik me helemaal in vinden
Wat een gezellige drukte hier zeg. Zal zo meteen even de tabel bijwerken met de nieuwe dames erin.

Evda is je spiraal er inmiddels uit? Spannend om voor de derde te gaan. Maar je weet al wel waar je aan toe bent nu

Ik vind het ook heel spannend allemaal Imt, weet al wel veel door mee te lezen op het forum. Maar ik denk dat je het pas echt door hebt als je zwanger bent. Wij wachten inderdaad vanwege vakantie, maar ook omdat ik net met een opleiding ben begonnen. Wil even dat opstarten voordat ik er uit moet.

Ik denk ook dat bij ons veel mensen het al verwachten, net als bij jullie Siepel. Ik heb je trouwens een PB gestuurd (zag het vanochtend ineens dat je al vorige maand een berichtje had gestuurd).

Afgelopen dagen echt last gehad van m'n ongesteldheid, niet normaal. Heb Aleve Feminax gekocht, toen ik dat had ingenomen werd het echt beter. Gelukkig is het nu ook al minder heftig, hoop dat het snel stopt
Shadowfaxx, geen oud CG nee! Herkenbare dingen gezegd maar dan voor een ander?

Ik heb nog geen idee van een cyclus, zit nu in de eerste week zonder pil na de laatste 'nep menstruatie'. Dus super benieuwd hoe mijn cyclus wordt en ook wat ik de komende tijd ga merken na 10 jaar pil!
Hi.

Ik ben nu bijna vier maanden gestopt. Ik merk dat ik emtioneel wat stabieler ben, maar wel wat sneller ge-emotioneerd. Daarnaast ben ik knuffeliger. Verder weinig verschil gemerkt behalve meer kramp rond de ongesteldheid.

Valt me dus best mee!
Ik heb de tabel bijgewerkt! Als er iets niet klopt dan hoor ik het wel

Ik houd in een app m'n cyclus bij en daar kan ik ook notities bijschrijven met hoe ik me dan voel of waar ik last van heb. Heb nu ook het gevoel dat ik wat stabieler ben, behalve als ik ongesteld ben En inderdaad wat knuffeliger en m'n libido is ook beter.
Nou is t echt he, het staat zwart op wit in de tabel

Ik heb ook een app gedownload om het bij te houden sneeuwwitje, vind het tot nu toe erg handig. Ook qua invullen van notities en symptomen enzo.

Wij zullen bij vriend in zijn familie de laatste zijn. Heeft oudere zussen met allemaal al kinderen. En kleinkind nr 10 is voor mijn schoonouders ook al onderweg. Daar dus altijd een drukke boel.

In beide vriendengroepen (die niet zo heel groot zijn) en voor mijn familie zullen we waarschijnlijk de eerste zijn.
Tralalalala
Wij wachten nog even omdat ik nog aan het bijkomen ben vd vorige bevalling, haha.

Bij ons heeft bijna iedereen al meerdere kinderen. 3 kinderen is ook echt geen uitzondering in onze vriendengroep/familie.

Op mijn werk vandeweek de opmerking gekregen: maar jij bent nu toch klaar met kinderen krijgen. Je hebt er nu 2. Heb maar gezegd dat we 6 kinderen willen. Dat is niet waar maar daf hoeft hij niet te weten. Hij stond iig met zn mond vol tanden. Vind dat soort opmerkingen altijd zo lomp. Waar bemoeien mensen zich mee.
Wow trijntje dat vind ik inderdaad wel een voorbarige conclusie hihi. Goede opmerking ook! Nee hoor we willen er 6!

Bij mijn familie en vrienden zijn we waarschijnlijk de eerste. Bij die van hem een beetje in de middenmoot.
imt87 bedankt!!! ja klopt dan is hij 3 mooie leeftijd lijkt me. Lijkt me niks om tijdens de peuterpuberteit een kind te krijgen haha hopelijk is het dan voorbij. Ik ben meestsal 5-6 dagen ongesteld

Trijntje sommige mensen bemoeien zich ook overal mee bah! In mijn familie hebben de meeste ook al kinderen, maar wel allemaal in dezelfde leeftijdscategorie als mijn zoon. Mijn zus heeft een zoontje die 10 maanden ouder is van mijn kind, die van mijn broer is 6 maanden ouder. Verder van schoonfamilie;s kant zit er ook allemaal paar maanden tussen of hooguit 2 jaar. Erg leuk!! Nu momenteel geeneen zwangere. Mijn zus is er wel mee bezig maar heeft helaas onlangs ene miskraam gehad :(
Wat leuk alle nieuwe leden! Net even lekker bijgelezen;)

Voor ons ook de eerste en de reden dat wij wachten is omdat ik een echte control freak ben... (laat dat hier nu niet zo handig mee zijn haha). Ik kan me zo druk maken om mijn werk (geen vast contract al wel 6 jaar werkzaam in het onderwijs en een goede baan), mijn vriend geen vast contract (maar hij maakt zich nergens druk om), we hebben een klein huis...maar willen graag een huis kopen, wanneer is alleen nog de vraag...

Sparen lukt goed...maar dan kan ik me weer druk maken over hoe dat gaat als een van ons minder moet werken. Kinderopvang is duur...denk denk denk... haha.

Dus dat is de reden dat ik nog even aan het idee wil wennen, ondanks dat ik er voor mn gevoel al voor wil gaan... Mijn verstand heeft nog even tijd nodig;)
Follow your heart!
Wat een gezellige nieuwe aanwinsten in dit groepje!

Bij ons in de omgeving ook veel mensen met jonge kinderen, dus dat is allemaal wel heel erg leuk.

@sneeuwwitje, tja, zwanger of niet zwanger trouwen, ik probeer het een beetje los te laten. Idealiter zou ik niet zwanger trouwen, maar hij moet eerst toch echt nog op 1 knie gaan.. . Als we zouden trouwen als ik zwanger ben, willen we het wel klein houden. Een groot feest doen we dan over een paar jaar, om te vieren dat we (bijvoorbeeld) 5 jaar getrouwd zijn. Iets met geloften hernieuwen ofzo.

Goed dat iedereen aan het ontpillen is!

Paradise, ik kan me zo goed voorstellen dat je je druk maakt over van alles. Ik heb hetzelfde! Nou is mijn huidige positie iets minder rooskleurig dan die van jou, dus wellicht helpt dat. Ik probeer dan te denken aan al die andere mensen die het ook kunnen met wat minder. Het komt altijd wel goed.
The heart wants what the heart wants
MajoorZoetekauw: jaaa, het is ook zo, alles komt altijd goed...er zijn inderdaad mensen die het wat minder rooskleurig hebben ;)

Even een beetje relativeren kan soms geen kwaad bij mij
Follow your heart!
Paradise: jaaah herkenbaar!! Zo ging t hier ook... eerst afstuderen; toen starte ik net mn bedrijf; toen toch ook een baan, maar met tijdelijk contract en toen wilde ik eerst trouwen, toek toch een andere baan etc etc :-D totdat iemand tegen mij zei: maar wanneer is het wel het goede moment? Want er is altijd wel een reden...

En toen was ik om
@Aster84 echt he! Het lucht ergens wel op om te horen dat ik niet de enige ben ofzo;) haha!
Follow your heart!
Heel herkenbaar! Zit nu ook in hetzelfde schuitje omdat ik een aflopend contract heb. Ik zou eigenlijk liever wachten tot ik een nieuw contract heb of zelfs eigenlijk een vast contract. Maar ja komt dat ooit? En wanneer dan?

Financieel zou het natuurlijk altijd beter kunnen.. En ik zit er ook mee of ik (en we) er nu écht klaar voor zijn. Maar ja ook op die vraag: wanneer ben je er klaar voor en hoe weet je dat?

Maar gelukkig ben ik ook geen perfectionist haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven