Napraattopic 77

07-02-2017 18:08 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Grobbekuiken schreef op 11 februari 2017 @ 13:10:

Wie is dan die kroonprinses?Amalia is het oudste kind van Willem en Max toch. En ze had vroeger een konijn.
quote:YellowDiamond schreef op 11 februari 2017 @ 13:10:

[...]

De paar die ik een poging heb zien doen in het stamcafé hebben niets met de actueelpijler te maken.

De meesten die op de actueelpijler schrijven hebben denk ik ook weinig behoefte om in het stamcafé mee te praten.

Het stamcafe zal een bepaald soort onderwerpen , bepaald soort humor etc. de boventoon voeren. Hoewel iedereen vast welkom zal zijn, moet je er natuurlijk wel een beetje lekker tussen passen wil het voor iedereen leuk zijn.

De die-hard bepaalde mening op actuelers zullen niet overal even welkom zijn, gok ik zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh.

quote:Rhae schreef op 11 februari 2017 @ 13:12:

[...]

Tja, maar dat zijn ook niet echt algemene topics, maar topics die ontstaan zijn vanuit de behoefte van een aantal mensen om met elkaar contact te houden. Napraat is wat dat betreft anders. Van die contact topics waren er voorheen voor mijn gevoel veel meer, en er tussen komen is wel te doen, maar ik snap ook niet zo goed waarom je dat zou willen. Ik heb ook weleens in zo'n kletstopic meegeschreven met mensen die ik op het forum tegenkwam en waar het dan mee klikte, dan ontstond er een topic met een paar vaste schrijvers.

Dat kun je kliekjes noemen, maar volgens mij is dat pas storend als dat op een stemtopic gebeurt of in een topics op relaties. En dat zie ik maar weinig gebeuren eigenlijk. Waar je ook komt, mensen zoeken elkaar op, en dan zoek je gelijkgestemden. Ik zou niet weten waarom je keer op keer blijft praten tegen mensen die je niet tof vindt en waar je niks mee hebt omdat je het domweg oneerlijk vindt dat er in jouw ogen een kliekje is.

Ik kan op het schoolplein ook wel stug elke keer bij een groepje ouders gaan staan die ik niet ken en waar mijn kind niet bij in de klas zit, die mijn kind niet kennen en die elkaar allemaal wél kennen en dan de hele tijd foto's tevoorschijn trekken van de laatste voetbalwedstrijd van mijn kind, hun het rapport van mijn kind laten lezen en week na week hele verhalen houden over mijn kind, maar dat is gewoon een beetje gek.

Zeker als je ze keer op keer komt vertellen dat ze zo onaardig zijn omdat ze daar steeds met z'n allen staan.

Prima uitgelegd.

Wie het nou nog niet snapt moet een halve eierdop op zijn kop zetten.
quote:Elfje112 schreef op 11 februari 2017 @ 13:10:

[...]

[afbeelding]
Life is short. Eat dessert first.
Sommige mensen zijn zo bang voor afwijzing dat ze elk groepje zien als een afwijzing en daarom tégen groepjes zijn.
quote:Grobbekuiken schreef op 11 februari 2017 @ 13:13:

[...]

Goed.....kwartje is ein-de-lijk gevallen Hier ook hoor, je bent niet de enige.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Rhae schreef op 11 februari 2017 @ 13:12:

[...]

Tja, maar dat zijn ook niet echt algemene topics, maar topics die ontstaan zijn vanuit de behoefte van een aantal mensen om met elkaar contact te houden. Napraat is wat dat betreft anders. Van die contact topics waren er voorheen voor mijn gevoel veel meer, en er tussen komen is wel te doen, maar ik snap ook niet zo goed waarom je dat zou willen. Ik heb ook weleens in zo'n kletstopic meegeschreven met mensen die ik op het forum tegenkwam en waar het dan mee klikte, dan ontstond er een topic met een paar vaste schrijvers.

Dat kun je kliekjes noemen, maar volgens mij is dat pas storend als dat op een stemtopic gebeurt of in een topics op relaties. En dat zie ik maar weinig gebeuren eigenlijk. Waar je ook komt, mensen zoeken elkaar op, en dan zoek je gelijkgestemden. Ik zou niet weten waarom je keer op keer blijft praten tegen mensen die je niet tof vindt en waar je niks mee hebt omdat je het domweg oneerlijk vindt dat er in jouw ogen een kliekje is.

Ik kan op het schoolplein ook wel stug elke keer bij een groepje ouders gaan staan die ik niet ken en waar mijn kind niet bij in de klas zit, die mijn kind niet kennen en die elkaar allemaal wél kennen en dan de hele tijd foto's tevoorschijn trekken van de laatste voetbalwedstrijd van mijn kind, hun het rapport van mijn kind laten lezen en week na week hele verhalen houden over mijn kind, maar dat is gewoon een beetje gek.

Napraat is inderdaad iets anders terwijl hier ook vaak dezelfde kliek 'napraat' maar daar is ook niets mis mee.

Stamcafé zegt in de OP dat iedereen welkom is maar dat is natuurlijk niet echt zo,dus zet dat er dan ook niet neer denk ik dan.

Ik klik de linkjes van Irisch ook niet aan ik heb er niets mee,het is soms even scrollen maar beter hier dan op een topic als het stamcafé dan toch?
De hele zwangerschapspijler zit volgezogen met groepjes.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 februari 2017 @ 13:15:

[...]

Het stamcafe zal een bepaald soort onderwerpen , bepaald soort humor etc. de boventoon voeren. Hoewel iedereen vast welkom zal zijn, moet je er natuurlijk wel een beetje lekker tussen passen wil het voor iedereen leuk zijn.

De die-hard bepaalde mening op actuelers zullen niet overal even welkom zijn, gok ik zo.Mwah de mensen die ik tot nu toe heb zien proberen in het stamcafé mee te praten kwamen vanaf de relatiepijler en hadden nog nooit een reactie op actueel gepost.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 februari 2017 @ 13:20:

De hele zwangerschapspijler zit volgezogen met groepjes.Klopt..
quote:YellowDiamond schreef op 11 februari 2017 @ 13:20:

[...]

Napraat is inderdaad iets anders terwijl hier ook vaak dezelfde kliek 'napraat' maar daar is ook niets mis mee.

Stamcafé zegt in de OP dat iedereen welkom is maar dat is natuurlijk niet echt zo,dus zet dat er dan ook niet neer denk ik dan.

Ik klik de linkjes van Irisch ook niet aan ik heb er niets mee,het is soms even scrollen maar beter hier dan op een topic als het stamcafé dan toch?

Iedereen is welkom is natuurlijk iets anders dan dat ook iedereen er tussen past. Bij een biljartvereniging of de vereniging van plattelandsvrouwen is ook iedereen welkom. Maar ik vermoed zomaar dat je je als 24jarige advocate in opleiding niet heel prettig voelt bij de plattelandsvrouwen, ookal ben je welkom. En dat iemand die week na week de biljartclub binnen stapt om te vertellen dat het eigenlijk wel oneerlijk is dat je daar alleen mag meedoen als je biljart en vervolgens met pingpongballen op de proppen komt er ook niet helemaal tussen past.

Bij elke club moet je er wel een soort van tussen passen en de sociale omgangsvormen aanvoelen wil het werken, ookal is iedereen daar welkom.
quote:Rhae schreef op 11 februari 2017 @ 13:19:

Sommige mensen zijn zo bang voor afwijzing dat ze elk groepje zien als een afwijzing en daarom tégen groepjes zijn.

Zou dat het zijn?

Zijn ze echt tegen groepjes of constateren ze gewoon dat hier op het forum groeps en meeloopgedrag plaatsvindt?
quote:YellowDiamond schreef op 11 februari 2017 @ 13:20:

[...]

Wat moeten ze er dan zetten : " welkom voor iedereen met dezelfde humor en interesses ? Verboden voor nazi's, pedo' s, vrouwen meppers en andere ellendelingen " ?

Ik zou niet weten waarom de muzieklinkjes hier beter passend zijn dan op welk ander topic wat niet over muziek gaat. Ze slaan gewoon echt nergens op, of ze nou bedoeld zijn om te irriteren, de wereld te verbeteren, de poster er van te vermaken, of wat dan ook. Ze zijn misplaatst door de meesten ongewenst en rete irritant.
quote:YellowDiamond schreef op 11 februari 2017 @ 13:25:

[...]

Zou dat het zijn?

Zijn ze echt tegen groepjes of constateren ze gewoon dat hier op het forum groeps en meeloopgedrag plaatsvindt?

Groepsdynamiek heet dat. Kun je veel geld mee verdienen als je je daar in verdiept en er leuk over kunt vertellen.

Is heel menselijk gedrag ook.
Waarom ze niet een eigen vrijdagavond topic opent, of een muziektopic, of een prince topic snap ik niet. Napraat gaat in zekere zin altijd wel over het forum, met hier en daar een zijstraat. Maar daardoor is het stamcafé ook ontstaan, mensen wilden meer kletsen over zaken die niet echt op napraat pasten.

En het zaterdagochtend topic zou dan ook op napraat kunnen, maar dat is ook een eigen topic.

Waarom het per se híer moet snap ik niet. Zoek gelijkgestemden, mensen die prince leuk vinden,mensen met een voorliefde voor ietwat duistere mannen en fotootjes, dat is toch voor jezelf ook veel leuker, interactie met gelijkgestemden ipv elke week dezelfde discussie?

Ik kom niet heel veel op napraat, maar de vrijdag mijd ik gewoon echt, omdat het altijd hetzelfde is. Dát vind ik eerder pestgedrag dan dat ik de ergernis pestgedrag vind.
quote:YellowDiamond schreef op 11 februari 2017 @ 13:23:

[...]

Mwah de mensen die ik tot nu toe heb zien proberen in het stamcafé mee te praten kwamen vanaf de relatiepijler en hadden nog nooit een reactie op actueel gepost.Kan dr niks zinnigs over zeggen want lees daar ook nooit.

[...]

Zou dat het zijn?

Zijn ze echt tegen groepjes of constateren ze gewoon dat hier op het forum groeps en meeloopgedrag plaatsvindt?Hoezo hier op het forum? Kijk in elk gezin, elke familie, elke klas, club of vereniging en mensen zoeken elkaar op, er ontstaan dynamieken en groepsgedrag. Dat is normaal en gezond. Mensen die het toevallig eens zijn zijn niet per se meelopers, groepsgedrag is niet per se fout.
quote:Rhae schreef op 11 februari 2017 @ 13:19:

Sommige mensen zijn zo bang voor afwijzing dat ze elk groepje zien als een afwijzing en daarom tégen groepjes zijn.Ik ben absoluut niet bang voor afwijzing mevrouw de psycholoog maar ik word soms ook akelig van dat kliekjesgedrag hier soms.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 februari 2017 @ 13:26:

[...]

Groepsdynamiek heet dat. Kun je veel geld mee verdienen als je je daar in verdiept en er leuk over kunt vertellen.

Is heel menselijk gedrag ook.

Klopt maar dat wordt hier op dit forum nogal vaak ontkent dat dit hier plaatsvindt..

Nee hoor we zijn geen groepje we zijn het toevallig met elkaar eens,onzin natuurlijk want het is heel logisch gedrag.

Meelopers zijn pas echt sneu maar daar zie ik er hier op een enkeling na maar heel weinig van..
quote:Tulisa schreef op 11 februari 2017 @ 13:29:

[...]

Ik ben absoluut niet bang voor afwijzing mevrouw de psycholoog maar ik word soms ook akelig van dat kliekjesgedrag hier soms.En door een ander 'mevrouw de psycholoog' te noemen draag jij wel bij aan een gedoe sfeer?

[...]

Zou dat het zijn?

Zijn ze echt tegen groepjes of constateren ze gewoon dat hier op het forum groeps en meeloopgedrag plaatsvindt?Gebeurde ook in de TTTOT-en topics en later ook in de Kitler topics. Als zo'n topic dan al even loopt of er zelfs al meerdere topics zijn is het logisch dat er een soort van groepsvorming is omdat er een vast aantal forummers is die meeschrijft. Als iemand dat dan voor zichzelf uitlegt als 'ik ben hier niet welkom' ontstaat er vanzelf een scheef beeld.
quote:Tulisa schreef op 11 februari 2017 @ 13:29:

[...]

Ik ben absoluut niet bang voor afwijzing mevrouw de psycholoog maar ik word soms ook akelig van dat kliekjesgedrag hier soms.Dan ligt er een mooie uitdaging voor je op de zwangerschapspijler.
quote:Rhae schreef op 11 februari 2017 @ 13:29:

[...]

Hoezo hier op het forum? Kijk in elk gezin, elke familie, elke klas, club of vereniging en mensen zoeken elkaar op, er ontstaan dynamieken en groepsgedrag. Dat is normaal en gezond. Mensen die het toevallig eens zijn zijn niet per se meelopers, groepsgedrag is niet per se fout.Het wordt nogal eens ontkent hier op het forum dat kliek,groeps en meeloopgedrag ook hier plaatsvindt.. Niet zozeer door jou hoor..
quote:YellowDiamond schreef op 11 februari 2017 @ 13:32:

[...]

Het wordt nogal eens ontkent hier op het forum dat kliek,groeps en meeloopgedrag ook hier plaatsvindt.. Niet zozeer door jou hoor..Het wordt ook heel vaak benoemd terwijl het niet aan de hand is, gewoon omdat iemand zijn gelijk wil halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven