hoe begint zo`n bevalling nou?
zondag 4 januari 2009 om 18:36
Jah ik weet het,het staat in de boekjes, weeen, verliezen van de slijmprop,breken van de vliezen.......
maar hoe voel je je van te voren, voor al die dingen gebeuren? zijn er al kleine dingen in je lijf die je er op wijzen dat het heéél binnenkort gaat beginnen?? Of gedraagt je kleine zich anders, heel rustig of juist over actief?
Ben eigenlijk wel benieuwd,denk nu namelijk dat het iedere dag mijn laatste kan zijn, maar helaas de kleine blijft gewoon lekker zitten, ik heb de laatste dagen wel veel scherpe steken onder in,en de baby is een stuk rustiger geworden,maar verder noppes,nada,nix.....
maar hoe voel je je van te voren, voor al die dingen gebeuren? zijn er al kleine dingen in je lijf die je er op wijzen dat het heéél binnenkort gaat beginnen?? Of gedraagt je kleine zich anders, heel rustig of juist over actief?
Ben eigenlijk wel benieuwd,denk nu namelijk dat het iedere dag mijn laatste kan zijn, maar helaas de kleine blijft gewoon lekker zitten, ik heb de laatste dagen wel veel scherpe steken onder in,en de baby is een stuk rustiger geworden,maar verder noppes,nada,nix.....
donderdag 15 januari 2009 om 14:58
donderdag 15 januari 2009 om 15:21
Ik merkte helemaal niks en er gebeurde ook helemaal niks ;-(
Tot aan 42 weken zat mijn meisje prinsheerlijk in mijn buik en ik was het eigenlijk wel zat.
Uiteindelijk gel om te verweken (baarmoedermond) en infuus de volgende dag om in te leiden...
Hoop dat dat hele inleiden je bespaard blijft!
Of dat ze de pomp niet zo snel omhoog gooien ;-(
Laat jouw baby er maar op de natuurlijke manier uitrollen ok?
Tot aan 42 weken zat mijn meisje prinsheerlijk in mijn buik en ik was het eigenlijk wel zat.
Uiteindelijk gel om te verweken (baarmoedermond) en infuus de volgende dag om in te leiden...
Hoop dat dat hele inleiden je bespaard blijft!
Of dat ze de pomp niet zo snel omhoog gooien ;-(
Laat jouw baby er maar op de natuurlijke manier uitrollen ok?
donderdag 15 januari 2009 om 16:30
Dochter 1: 1 week voor de geplande keizersnee braken de vliezen. Uiteindelijk zijn ook de weeen begonnen, maar goed op te vangen en daarna een ks ivm stuit.
Dochter 2: maakte me klaar voor mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Toen brak mijn vruchtwater en kon ik naar het zhuis ipv naar het werk. Dag later ingeleid met 36 weken. Die weeen waren een stuk heftiger dan bij de eerste (oef).
Wat ik trouwens wel vreemd vindt, is dat ik niet meer naar huis mocht nadat ik vruchtwater had verloren. Ik mocht zelfs de afdeling niet af. Ik lees hier dat mensen gewoon naar huis mogen tijdens het verlies van vruchtwater...
Dochter 2: maakte me klaar voor mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Toen brak mijn vruchtwater en kon ik naar het zhuis ipv naar het werk. Dag later ingeleid met 36 weken. Die weeen waren een stuk heftiger dan bij de eerste (oef).
Wat ik trouwens wel vreemd vindt, is dat ik niet meer naar huis mocht nadat ik vruchtwater had verloren. Ik mocht zelfs de afdeling niet af. Ik lees hier dat mensen gewoon naar huis mogen tijdens het verlies van vruchtwater...
donderdag 15 januari 2009 om 16:46
donderdag 15 januari 2009 om 21:19
maandag 19 januari 2009 om 17:51
Hier is de bevalling begonnen met een flink potje overgeven. Direct daarna kwamen de weeen om de minuut!
na een kwartier braken de vliezen.
Bevalling is begonnen de nacht voordat ik ingeleid zou worden met 42 weken. De dagen ervoor 3 keer gestript en alleen de laatste keer dus met suc6.
Verder geen bijzonderheden gemekrt van te voren, behalve een steeds dikker wordende buik. De laatste vier dagen voor de bevalling was ik het zwanger zijn wel opeens helemaal zat en heb ik weinig anders gedaan dan ziekenhuisbezoekjes afleggen en in mijn joggingbroek op de bank liggen. Maar ja, das denk ik meer een teken van het einde van de zwangerschap dan het begin van de bevalling.
In ieder geval heel veel succes ermee.
na een kwartier braken de vliezen.
Bevalling is begonnen de nacht voordat ik ingeleid zou worden met 42 weken. De dagen ervoor 3 keer gestript en alleen de laatste keer dus met suc6.
Verder geen bijzonderheden gemekrt van te voren, behalve een steeds dikker wordende buik. De laatste vier dagen voor de bevalling was ik het zwanger zijn wel opeens helemaal zat en heb ik weinig anders gedaan dan ziekenhuisbezoekjes afleggen en in mijn joggingbroek op de bank liggen. Maar ja, das denk ik meer een teken van het einde van de zwangerschap dan het begin van de bevalling.
In ieder geval heel veel succes ermee.
zaterdag 24 januari 2009 om 18:58
HE HE eindelijk bevallen....maandag 19-01-09 al hoor, maar had effies de tijd nodig om bij te komen! Onze mooie zoon Luuk is geboren en is allemaal goed gegaan....Nú weet ik hoe een bevalling is begonnen haha Gewoon met weeen, ongesteldheidskrampen en rugpijn....en dat steeds heftiger...tot dat het om de 3 minuten was....m`n kindje is met 5 uurtjes geboren en 4x flink persen. Het is me allemaal ontzettend mee gevallen, en de pijn vond ik best dragelijk. Ik had de dagen van te voren wel wat meer slijmverlies en snotjes....maar had niet in de gaten dat het een voorteken zou kunnen zijn....nu achteraf gezien dus wel