onregelmatige cyclus hoge temperatuur

12-02-2017 11:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik heb laatst al een topic geopend over het uitblijven van mijn menstruatie na het stoppen met de pil. Ik voel sinds een paar weken gerommel en hoop dat de cyclus alsnog op gang komt. Ik had afgelopen maandag een dubieuze ovulatie test. Daarvoor had ik altijd lichte streepjes en vanaf maandag loopt de test ook weer af en zijn de streepjes op de ovulatietest weer even licht als dat ik altijd heb. Sinds gisteren ben ik begonnen met tempen maar het valt mij op dat mijn basale lichaamstemperatuur best hoog is. 37.00 en 37.17. Wijst dit op een ovulatie enkele dagen geleden? Als dit voor een ovulatie is war zou mijn lichaamstemperatuur dan wel niet na een ovulatie moeten zijn? Beeld ik het me in of is dit vrij hoog? Ovulatie test streep maandag was bijna even donker als de controle streep. Action test
als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Neehoor, dit valt ruim binnen normale waarden. Niet iedereen heeft dezelfde basale lichaamstemperatuur. Mijn man zit tussen 36.0 en 36.5, ikzelf vaak rond de 37.0.
Ik begrijp dat je al lang op een eisprong wacht? Volgens mij is een eisprong bij een cyclus langer dan xx dagen (48?) Uitzonderlijk.
Hoe lang is je menstruatie nu uitgebleven? Ik heb zelf een hele grillige cyclus met soms zelf uitschieters van 67 dagen, maar ik ben nu wel voor de 5e keer zwanger (3e kind). Het hoeft dus niet altijd wat te zeggen.

Ovulatietesten werkten bij mij helemaal niet omdat ik zo ontzettend lang moest testen. Als je temperatuur zo hoog blijft kun je wellicht over 2 weken ook een zwangerschapstest doen.....
Ik ben op 14 oktober gestopt met de pil. Vanaf 21 oktober loopt deze cyclus dus. Dag 100 en zoveel. ....
Je kan niet zeggen of die temperatuur duid op een eisprong, daarvoor moet je weten wat je temperatuur is voor je eisprong bijv

36.8

36.8

36.8

36.7 = eisprong

36.8

37 = temperatuur stijging

37

37.1
quote:Madelief1987 schreef op 12 februari 2017 @ 12:49:

Je kan niet zeggen of die temperatuur duid op een eisprong, daarvoor moet je weten wat je temperatuur is voor je eisprong bijv

36.8

36.8

36.8

36.7 = eisprong

36.8

37 = temperatuur stijging

37

37.1Ja dat snap ik. Mijn redenatie was: als ik voor eisprong 37.17 heb. Hoe hoog zal die dan na een eisprong moeten zijn? Vandaar dat ik toch een ovulatie vermoed. Dat in combi met vruchtbaar slijm en een donkere teststreep
Pilgebruik kan leiden tot tekorten, aan onder andere zink. Zink is belangrijk voor de hormonen. Als je de hele fabriek zelf op orde kan krijgen kan dat schelen in je cyclus. Garanties zijn er alleen niet te geven.

https://ccgforum.com/2009 ... -schaduwzijde-van-de-pil/
Je temp moet min 0,2-0,5 hoger zijn.

Maar als je net bent begonnen met temperaturen zegt dit helemaal niks... je moet vanaf je ongesteldheid beginnen met temp bij te houden. je weet dus nu niet hoe hoog je basale lichaamstemp is want je kan al je ei hebben gehad.
Zink, magnesium, goede multivitamine, vit d en b12.

Ik hoop dat je snel ongesteld word en een duidelijke cyclus krijgt.

Hoe was deze voordat je aan de pil ging en hoe oud ben je nu?
wat zegt je huisarts?
Dankjulliewel allemaal.

Mijn huisarts is gelukkig erg nuchter. Gemiddeld 3 a 4 maanden ontpillen. Zwangerschapstesten blijven doen. En dat de boel flink bezig is om op orde te komen. ...
Ik snap je beredenatie wel. Bij mij zat er een verschil van 0.4 a 0.5 tussen voor en na eisprong. Dus stel dat je nu nog voor zat, zou ja na bijna verhoging hebben.

En gezien ovulatietest en vruchtbaar slijm lijkt het me heel realistisch dat je je eisprong al gehad hebt. Afwachten dus nu
quote:patsy84 schreef op 13 februari 2017 @ 20:30:

Ik snap je beredenatie wel. Bij mij zat er een verschil van 0.4 a 0.5 tussen voor en na eisprong. Dus stel dat je nu nog voor zat, zou ja na bijna verhoging hebben.

En gezien ovulatietest en vruchtbaar slijm lijkt het me heel realistisch dat je je eisprong al gehad hebt. Afwachten dus nu

Bedankt patsy. ....alleen nu is het geval dat de temp gezakt is. Ik heb in het weekend later getempt. Ik vermoed dat dat de oorzaak is. Gisteren was mijn temperatuur 36.87 en vandaag 36.89.

Ik denk dat je gelijk hebt en ik nu maat rustig moet afwachten. ...
quote:frummelke schreef op 14 februari 2017 @ 17:28:

[...]

Bedankt patsy. ....alleen nu is het geval dat de temp gezakt is. Ik heb in het weekend later getempt. Ik vermoed dat dat de oorzaak is. Gisteren was mijn temperatuur 36.87 en vandaag 36.89.

Ik denk dat je gelijk hebt en ik nu maat rustig moet afwachten. ...

Die tweede achter de komma doet er niet toe.

Mijn temp zakt als ik bijna ongesteld ben.
Mocht ik een ovulatie hebben gehad dan duurt het nog een week voordat ik ongesteld word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven