Help! 18 & zwanger?

13-02-2017 09:37 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen mensen, zoals jullie aan de titel al kunnen lezen maak ik mij best wel zorgen. Ik neem gewoon de pil maar nu zit ik in mijn stopweek en ik ben al 5 dagen te laat. Nogsteeds geen bloed. Ik moet wel toegeven dat ik ergens in de eerste week een pil vergeten ben omdat ik het die dag erg druk had. Maar het probleem is, ik ben nog maar 18 en ik moet nog naar school. Mijn moeder is ook tienermoeder op haar 16 geweest dus die zal helemaal niet blij zijn als ik nu ook zwanger blijk te zijn. Wel heb ik een relatie van 4 jaar. Wat moet ik doen?
Positief wordt niet meer negatief, Zebrameisje.

Sterkte.
Later is nu
een negatieve test kan doms niet kloppen, een positieve test is vrijwel altijd juist.. je lichaam maakt over het algemeen geen HCG aan als het niet zwanger is, tenzij je net een miskraam hebt gehad oid.

Maar morgen idd nog eens testen met ochtendurine en dan naar de dokter. Sterkte, gelukkig heb je iniedergeval wel al een stabiele relatie en een moeder die weet hoe jij je voelt nu.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:Zebrameisje schreef op 13 februari 2017 @ 11:36:

Als ik de test moet geloven ben ik zwanger, ik weet niet of het slim was om nu al te testen. Ik las op internet dat je het sochtends moet doen omdat het dan het meest betrouwbaar is. Maar uit stress nu al ongeduldig geweest. Gelukkig zitten er twee testjes in dus morgen nog maar eens testen. Maar begin me nu al steeds meer zorgen te maken. Als die morgen nog eens positief is ga ik naar de dokter.(

positief=positief

je bent zwanger

Heb je je het je vriend al verteld? Hoe vindt hij het, dat hij vader wordt??

Kun je met je moeder praten?

Je hoeft niet naar de huisarts hoor. Als jij en je vriend dit kindje willen, dan bel je gewoon een verloskundige
Ik vrees voor je dat die test morgen niet ineens positief is.

Zou je toch niet met je moeder gaan praten?
Vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld moet worden kan je gewoon de hele dag testen..

Sterkte..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Omdat ik een paar dagen geleden heel raar zat te eten en heel snel moe ben vroeg mijn moeder al of ik misschien zwanger kon zijn? En ik zei al neeeeee mam kan helemaal niet ik neem de pil. Grappig dan dat ze het eerder wist dan ik. Weet alleen niet hoe ik nu moet uitleggen dat het toch wel zo is. Ik moet gewoon even het juiste moment vinden om het haar te vertellen en hetzelfde bij mijn vriend. Ik kan het alleen echt nog niet geloven en vind het zeker mega eng.
Meid, sterkte

Er is geen "goed" moment om het te vertellen aan je moeder.

Wellicht valt haar reactie mee.

Ik denk dat je voor jezelf de afweging moet maken.

Kindje laten komen of zwangerschap afbreken ik las dat je dit ziet als moord. Bedenk wel dat het eigenlijk nog niet zoveel is.

Het kindje laten komen heeft ook veel gevolgen. Wat nou als het een beperking heeft? Of het is een "pittig kind"

Je staat nog midden in het leven en zou je nog niet "druk" moeten maken om baby's
TO je kunt het beste zo snel mogelijk beginnen met foliumzuur te slikken.

En snel je moeder en vriend in gaan lichten. Ik snap dat je aan het stressen bent en dat is logisch maar het is nog allemaal niet zo ver, je hebt nog 8 maanden om aan het idee te wennen. Gefeliciteerd

Laat je even weten waar je allemaal tegen aan loopt/bang voor bent? Misschien kunnen we hier helpen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik snap dat het eng is maar toch zou ik je willen adviseren niet te lang te wachten met het je vriend en je moeder vertellen. En (samen) te bedenken wat je wilt doen. Hoe langer je wacht, hoe minder opties je hebt.

Sterkte!
quote:Zebrameisje schreef op 13 februari 2017 @ 12:27:

Omdat ik een paar dagen geleden heel raar zat te eten en heel snel moe ben vroeg mijn moeder al of ik misschien zwanger kon zijn? En ik zei al neeeeee mam kan helemaal niet ik neem de pil. Grappig dan dat ze het eerder wist dan ik. Weet alleen niet hoe ik nu moet uitleggen dat het toch wel zo is. Ik moet gewoon even het juiste moment vinden om het haar te vertellen en hetzelfde bij mijn vriend. Ik kan het alleen echt nog niet geloven en vind het zeker mega eng.

wel doen hoor, hoe sneller je het vertelt, hoe sneller je je zorgen kunt delen

Dit moet je niet alleen willen doen!

sterkte!
quote:Zebrameisje schreef op 13 februari 2017 @ 12:27:

Omdat ik een paar dagen geleden heel raar zat te eten en heel snel moe ben vroeg mijn moeder al of ik misschien zwanger kon zijn? En ik zei al neeeeee mam kan helemaal niet ik neem de pil. Grappig dan dat ze het eerder wist dan ik. Weet alleen niet hoe ik nu moet uitleggen dat het toch wel zo is. Ik moet gewoon even het juiste moment vinden om het haar te vertellen en hetzelfde bij mijn vriend. Ik kan het alleen echt nog niet geloven en vind het zeker mega eng.Je moeder weet dat je aan de pil bent en dat je seks hebt. Ze weet dan ook dat je alsnog zwanger kunt raken. Ik ben bang dat dat iets is waar ouders rekening mee houden, in elk geval. Gewoon vertellen dus. Het klinkt alsof je wel een goed contact hebt met je moeder.
Later is nu
Pas 18 jaar oud zijn, vanaf je 14de verkering( eerste vriendje waarschijnlijk, gaat heel vaak toch uit) je opleiding niet afgemaakt.....

Ben ik nou de enige die het een heel slecht idee vindt om dan een kind te gaan krijgen?

TO je vriendin die op haar 16de een abortus deed en het daar heel moeilijk mee had, was beter af geweest met psychologische hulp.

En een vruchtje van een paar weken is nog geen kind, hoogstens een bevruchte eicel, dus om dit nou zo dramatisch "moord" te gaan noemen als je besluit de zwangerschap af te gaan breken.

Je bent er zo snel bij, dat het geen eens een abortus hoeft te zijn, een overtijdsbehandeling kan nog prima.
quote:karin12345 schreef op 13 februari 2017 @ 16:09:

Pas 18 jaar oud zijn, vanaf je 14de verkering( eerste vriendje waarschijnlijk, gaat heel vaak toch uit) je opleiding niet afgemaakt.....

Ben ik nou de enige die het een heel slecht idee vindt om dan een kind te gaan krijgen?

nee, dat vind ik ook. Maar het gaat er niet om wat wij vinden.
Wauw dat zal even schrikken zijn zeg! Voorzichtig gefeliciteerd

Moord zo zou ik het ook niet zien zoals Karin schrijft. Pas vanaf een week of 6/7 gaat het hartje kloppen, vanaf dan kan ik me indenken dat je het inderdaad als 'moord' ziet. En dan ziet het er nog altijd niet uit als een baby.

Vertel het je moeder en vriend en maak samen een plan. Niets is onmogelijk. En inderdaad begin met het slikken van foliumzuur!
quote:Cupcake1988 schreef op 13 februari 2017 @ 16:23:

Wauw dat zal even schrikken zijn zeg! Voorzichtig gefeliciteerd

Moord zo zou ik het ook niet zien zoals Karin schrijft. Pas vanaf een week of 6/7 gaat het hartje kloppen, vanaf dan kan ik me indenken dat je het inderdaad als 'moord' ziet. En dan ziet het er nog altijd niet uit als een baby.

Vertel het je moeder en vriend en maak samen een plan. Niets is onmogelijk. En inderdaad begin met het slikken van foliumzuur!Dat hoeft dus helemaal niet als ze slim is en de zwangerschap afbreekt.
Jij bent de enige die hierover kan beslissen, het is jouw lichaam. Ik zou me persoonlijk echter wel drie keer achter de oren krabben voor ik op m'n 18e een kind zou laten komen. Dit zorgt voor enorme veranderingen (denk aan opleiding, relatie, verantwoordelijkheid die je zelf nog nauwelijks hebt leren nemen, en nu krijg je er een kind bij dat van jou afhankelijk is). Het is geen schande om hier "nog niet" tegen te zeggen. Je moeder kan je als geen ander vertellen hoe het is om jong een kind te krijgen. Dat zij ervoor heeft gekozen om jou te laten komen, wil niet zeggen dat je dezelfde keus moet maken. Maar goed, ik heb dan ook 0 problemen met abortus.
quote:karin12345 schreef op 13 februari 2017 @ 16:32:

[...]

Dat hoeft dus helemaal niet als ze slim is en de zwangerschap afbreekt.Vind dat zo raar, dat jij blijkbaar precies weet wat slim is voor haar... Kan meerdere kanten opgaan. Er zijn heel veel positieve verhalen van jonge moeders, en ook negatieve, maar dat geldt ook voor vrouwen die voor abortus hebben gekozen. Ze heeft al vier jaar een relatie, geen idee in wat voor situatie hij zit qua opleiding e.d., maar dat maakt ook nog wel uit voor hoe ongunstig dit allemaal is. Zou het eerst allemaal maar eens met moeder en vriend bespreken, hoe zij erin staan, en er rustig over nadenken. En vooral niet laten pushen door wat anderen 'slim' vinden.
quote:TJB schreef op 13 februari 2017 @ 16:59:

[...]

Vind dat zo raar, dat jij blijkbaar precies weet wat slim is voor haar... Kan meerdere kanten opgaan. Er zijn heel veel positieve verhalen van jonge moeders, en ook negatieve, maar dat geldt ook voor vrouwen die voor abortus hebben gekozen. Oh ja?
Lieverd het voornaamste wat je nu moet doen is het vandaag nog aan je moeder vertellen. Als je tussen de 12 en 16 dagen overtijd bent, kun je een overtijdbehandeling doen, dat is minder ingrijpend dan een abortus.

En bel morgenochtend de huisarts voor een afspraak voor dezelfde dag nog.
Wat Phaedra__ zegt.. Positief is positief. Hoe moeilijk het ook is, praat met je moeder. Zij heeft nog jonger kinderen gekregen dus weet als geen ander hoe jij je nu voelt! Echt waar, ga met haar praten.
quote:hsharon schreef op 13 februari 2017 @ 17:37:

Wat Phaedra__ zegt.. Positief is positief. Hoe moeilijk het ook is, praat met je moeder. Zij heeft nog jonger kinderen gekregen dus weet als geen ander hoe jij je nu voelt! Echt waar, ga met haar praten.

Wat kan ze dan zeggen?

Het was een kutidee om jou te krijgen op mijn 16de?
Dat je vriendin het moeilijk heeft gehad met haar abortus wil niet zeggen dat dat voor jou ook geldt. Ik heb 10 jaar geleden een abortus ondergaan en heb er nooit ook maar één moment spijt van gehad. Het is nog geen kind hè, het is alleen nog een klompje cellen waar nu nog niet eens echt leven in zit.
Ook een keer ongewenst zwanger geweest op mijn 40ste.

Meteen een overtijdsbehandeling gedaan: het gezin was voltooid en ik had geen zin om weer te opnieuw te beginnen.

Nooit een seconde spijt van gehad.
TO, wat een schrik.

Je bent een pil vergeten, dat kan gebeuren en ik hoop dat je moeder je daarom ook niet veroordeeld. Je kan evt inhaken op haar vraag van eerder. Pak het stap voor stap aan. Je hoeft niet per direct een beslissing te maken over of je het wel of niet wilt houden.

Sterkte
Poe positief dus?

Sterkte met je beslissing.

Laat je niet gek maken door anti- of pro-abortuspraat hier. Jij moet het er uiteindelijk mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven