Help! 18 & zwanger?

13-02-2017 09:37 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen mensen, zoals jullie aan de titel al kunnen lezen maak ik mij best wel zorgen. Ik neem gewoon de pil maar nu zit ik in mijn stopweek en ik ben al 5 dagen te laat. Nogsteeds geen bloed. Ik moet wel toegeven dat ik ergens in de eerste week een pil vergeten ben omdat ik het die dag erg druk had. Maar het probleem is, ik ben nog maar 18 en ik moet nog naar school. Mijn moeder is ook tienermoeder op haar 16 geweest dus die zal helemaal niet blij zijn als ik nu ook zwanger blijk te zijn. Wel heb ik een relatie van 4 jaar. Wat moet ik doen?
Sterkte meis!

Jouw lichaam, jouw leven.
Je was te druk om de pil te slikken of de bijsluiter te lezen. Als je straks een baby hebt ben je nog drukker...
Bedankt voor al jullie reacties ! Voelt goed dat ik het toch ergens kwijt kon en ook tips heb gekregen. Eerst vroeg ik aan mijn vriend (via de app want ik zie hem pas in het weekend) wat hij ervan zou vinden als die nu al vader zou worden. en zo rolden we verder in het gesprek dat ik het ook daadwerkelijk ben, en hij ziet het als een erg vervroegd cadeautje. Hij zei dat we zien hoe we het gaan doen met het kindje maar zowizo houden. Hij is net klaar met school en hij krijgt bij het bedrijf dat die nu werkt rond de 1500 per maand dus dat word gewoon een huisje zoeken denk ik. Nu nog aan mijn moeder vertellen, en hopen dat ik school nog kan afmaken ook als het kind geboren is.
TO, goed dat je het je vriend al hebt verteld! Maar met hopen maak je een opleiding niet af, daar is planwerk voor nodig, tezamen met discipline en motivatie. Maak er tzt een plan voor!
Waarom zou je je school niet af kunnen maken?
Een opleiding doen terwijl je zwanger bent/een kind hebt is gewoon mogelijk. Scholen hebben daar ook regelingen voor.
quote:karin12345 schreef op 13 februari 2017 @ 17:39:

[...]

Wat kan ze dan zeggen?

Het was een kutidee om jou te krijgen op mijn 16de?

Lijkt mij dat jij de achterliggende gedachte hierachter zelf ook wel snapt. Rot opmerkingen heeft zij niets aan. Wel advies en ervaring. Bovenal om het te kunnen delen is erg belangrijk.

Vind het super goed dat je het je vriend al hebt verteld TO!
Maak je niet druk komt vast wel goed ik was ook 18 en heb mijn diploma ook gehaald.. inmiddels ben ik 28 en super trots op mezelf.. Waar een wil is is een weg..

En je komt er wel.

Vraag je moeder om advies..

Zij zou je vast wel steunen in elke keuze die je gaat maken ze weet zelf ook wel hoe lastig het was en wordt...

Succes
Hee TO, wat een fijne reactie van je vriend! Is ook helemaal niet zo'n heel beroerde situatie, als hij klaar is met school en een baan heeft. Ken mensen die in een veel ongunstigere situatie zaten/zitten. En er zijn verhalen in overvloed van meiden die school & kind hebben gecombineerd. Geen tips voor je wat dat betreft, maar het kan dus wel! Misschien is dit nu wel leuk om te lezen, kwam het laatst tegen op de viva-site: http://www.viva.nl/tijdsc ... nda-beviel-op-achttiende/ Ideaal is anders, maar ben je wel lekker jong uit de tropenjaren waardoor je meer je eigen gang kunt gaan als je eind dertig of veertiger bent, in tegenstelling tot vrouwen die laat moeder worden. Ieder nadeel heb z'n voordeel

Sterkte TO met het aan je moeder vertellen en met het combineren van kind en opleiding. Het lijkt me loodzwaar, maar je vriend staat in elk geval achter je en heeft werk, dat scheelt al een hoop. Maar zou idd alvast concrete afspraken maken met de school waar je op zit, zoals ergens hierboven ook al werd gezegd. Niet dat je blijft aanmodderen na je verlof. Ken een meisje van 16 dat na een verlof van twee weken alweer halve dagen naar school ging. Neem ik m'n petje voor af.
Wat een schrik TO, maar heel fijn dat je vriend zo heeft gereageerd. Volgende stap is dat je het je moeder verteld.

Op school kun je gaan praten met je mentor (mbo) of met studie loopbaan coach. Samen met hen kun je een plan maken over 'verlof' en het hervatten van je opleiding na de geboorte. Meeste scholen en instanties zijn vaak welwillend om een plan te maken.

Succes!
Ik zou voordat ik met school ging praten wel eerst even afwachten of de zwangerschap wel goed blijft gaan, of zeg ik nu iets raars? Ik heb ook geen idee hoe dat in z'n werk gaat maar idd waar een wil is, daar is een weg! Er zijn al zoveel meiden je voorgegaan dus het kan jou ook gewoon lukken en je hebt al een stabiele relatie als ik zo lees, dat is ook al heel wat.

Misschien een verloskundige bellen of de huisarts om te laten bepalen hoe ver je nu bent en of alles goed gaat met het vruchtje?

En mocht je dat nog niet gedaan hebben beginnen met foliumzuur, heel belangrijk!

Ik ben wel benieuwd hoe je moeder reageert, ik verwacht dat ze je wel zal steunen en helpen ondanks haar eigen ervaring.
Hoe gaat het TO? Heb je het al aan je moeder verteld?
quote:pinchos schreef op 16 februari 2017 @ 23:07:

Hoe gaat het TO? Heb je het al aan je moeder verteld?Ja ik heb het uiteindelijk de dag erna verteld en ze pakte het eigenlijk erg goed op. Ze vind het wel mega jammer maar ik denk dat elke moeder wel teleurgesteld zou zijn. Maar ze steunt me in welke keuze ik ook maak.
Fijn!
Later is nu
Misschien een hele domme vraag maar mijn vriend en ik vroegen ons dit af. Kan je een miskraam krijgen als je tijdens je zwangerschap seks hebt? Want wij hadden gisteren seks maar net na de seks had ik een beetje bloed in de wc. Is dat een slecht teken?
quote:Zebrameisje schreef op 23 februari 2017 @ 09:08:

Misschien een hele domme vraag maar mijn vriend en ik vroegen ons dit af. Kan je een miskraam krijgen als je tijdens je zwangerschap seks hebt? Want wij hadden gisteren seks maar net na de seks had ik een beetje bloed in de wc. Is dat een slecht teken?

Nee hoor. Door de zwangerschap is de boel wat meer doorbloed en kun je iets sneller een beetje bloed verliezen. Je kunt gewoon seks hebben!

Als je je zorgen maakt kun je even de verloskundige bellen.
Als je je zorgen maakt idd even de VK bellen. En slik je inmiddels al foliumzuur?
Ga ik doen dan! Ja mijn vriend had een potje bij de Etos gehaald, ik weet niet of dat goed is. En het was niet heel veel bloed, ik was toch even bang dat het door zou zetten tot veel bloed maar is tot nu toe gelukkig nog niet gebeurd.
Wat ik wel gek vind is dat er op het potje staat dat het voor vrouwen is die zwanger willen worden, maar ik ben het al. Is er ander foliumzuur voor zwangere vrouwen of staat dit gewoon in het algemeen op alle foliumzuur potjes?
Staat er in het algemeen op! Etos is prima hoor!
Zebrameisje het advies is om te starten met foliumzuur voordat je zwanger bent. Het heeft namelijk even tijd nodig voordat er voldoende in je lijf aanwezig is. Maar in jouw geval moet je gewoon beginnen nu met slikken. Beter iets dan niets. Slik je ook nog andere multi vitamine ofzo? Want als dat zo is moet je daarmee stoppen en overstappen op zwangerschapsvitaminen.
quote:Zebrameisje schreef op 23 februari 2017 @ 11:16:

Wat ik wel gek vind is dat er op het potje staat dat het voor vrouwen is die zwanger willen worden, maar ik ben het al. Is er ander foliumzuur voor zwangere vrouwen of staat dit gewoon in het algemeen op alle foliumzuur potjes?

Jemig wat een nieuws. Fijn dat iedereen het goed op pakt TO. Het potje wat je hebt gekocht is prima. Ze raden vrouwen aan voor de zwangerschap al met foliumzuur te starten daarom staat dat er op.

Heb je al een verloskundige gevonden?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
quote:LunchLover schreef op 23 februari 2017 @ 11:48:

[...]

Jemig wat een nieuws. Fijn dat iedereen het goed op pakt TO. Het potje wat je hebt gekocht is prima. Ze raden vrouwen aan voor de zwangerschap al met foliumzuur te starten daarom staat dat er op.

Heb je al een verloskundige gevonden?Dat nog niet echt maar wel al één op het oog. Is ook dichtbij mijn huis dus heel handig. Heb het nummer er wel van dus ik ga eens een keer bellen. Ik ben zo duizelig en zo moe en tegelijkertijd heb ik zoveel honger, daardoor ga ik veel eten maar dan blijf ik duizelig en moe dus ik snap het niet waarom het blijft. Lig nu al 2 dagen ziek thuis op bed.
quote:Zebrameisje schreef op 24 februari 2017 @ 08:16:

[...]

Dat nog niet echt maar wel al één op het oog. Is ook dichtbij mijn huis dus heel handig. Heb het nummer er wel van dus ik ga eens een keer bellen. Ik ben zo duizelig en zo moe en tegelijkertijd heb ik zoveel honger, daardoor ga ik veel eten maar dan blijf ik duizelig en moe dus ik snap het niet waarom het blijft. Lig nu al 2 dagen ziek thuis op bed.Bel de verloskundige voor een intake en leg dit meteen even aan haar voor. Misschien kom je wel wat ijzer te kort waardoor je zo duizelig bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven