Wat met hond doen?

13-02-2017 14:01 174 berichten
Goededag.

Ik heb er mee ingestemd dat ik een aantal weken op de hond van een familielid pas. Ik heb geen contact met deze familielid, whatsapp en telefoon zijn niet bereikbaar. Wij hebben een datum afgesproken dat hij zou terugkomen maar nu hoor ik via via dat deze persoon zijn duur verlengt heeft zonder met mij te overleggen. Ik emigreer volgende maand (begin Maart) en de hond kan echt niet mee. Bij familie en vrienden kan hond niet terecht. Wat moet ik nu doen? Is verkopen te cru? Ik zou overigens wel zelf een geschikt baasje voor hem zoeken. Graag hoor ik suggesties. Ik heb ookal gekeken voor een pleeggezin, maar die zie ik eigenlijk alleen voor puppies of buitenlandse honden..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem bij opbod verkopen zodat je er de hoogste prijs voor krijgt
Niet geschoten is altijd mis
Het is vandaag de dertiende, via via heeft hij laten weten dat hij langer wegblijft. Maar hoe lang? Voor hetzelfde geld staat hij aankomende zaterdag op de stoep. Waarmee ik niet wil zeggen dat zijn gedrag juist is hoor, integendeel.

Verder is het een vreemd verhaal. Totaal geen contact kunnen krijgen met het baasje. Gewoon absurd.
Als het familie is ... Hele familie inlichten?

Ook van 't feit dat je volgende maand weg gaat en de hond naar een asiel moet.

Waarbij er hopelijk iemand reageert.

Met ofwel een telefoonnummer van de eigenaar.

Ofwel iemand die de hond toch verder wil opvangen.

Hoe is de hond trouwens bij jou geraakt als je "geen contact hebt met dat familielid"?

Je dumpt - als eigenaar - je hond toch niet bij iemand die je eigenlijk van haar noch pluim kent en waar je al tijden geen contact mee hebt?

Hij moet hem bovendien minstens zijn komen afzetten.

Dan heb je elkaar toch gezien, wissel je telefoonnummers uit en vraag je hoe lang ie blijft?

Tip voor een eventuele volgende keer dus als je nog es iets aanneemt van een ander.
quote:Bitje93 schreef op 13 februari 2017 @ 16:02:

Ik zou hem bij opbod verkopen zodat je er de hoogste prijs voor krijgtLiever een hoge prijs vangen dan het beste mandje voor hem regelen?
quote:Haaz schreef op 13 februari 2017 @ 16:17:

[...]

Liever een hoge prijs vangen dan het beste mandje voor hem regelen?Sarcasmeeeeee
quote:Moondancer schreef op 13 februari 2017 @ 15:52:

[...]

Enne... die andere familieleden. Kun je die echt niet overhalen om het stokje over te nemen?

Ik zou als familie echt dat stokje niet overnemen hoor. Voor het hondje wel maar dan zou die gast hem niet meer weer krijgen. Je ziet dat gedoe nu al op afstand. Je zou toch gek zijn om dat gedoe op je nek te halen? Er was een reden waarom niemand dat beestje wilde verzorgen...

Vind het voor het beestje heel rot maar idd ik zou wat met de tips die al gegeven zijn doen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:gucciguilty schreef op 13 februari 2017 @ 16:21:

[...]

Sarcasmeeeeee Ow sorry. Autist hier...
Schrik een beetje van de optie om het beestje aan het hek van het asiel te binden.. soms gooien mensen zelfs een hondje of kat over het hek.

Pas stond er nog in de krant dat de politie een zwaar onderkoelde hond die vastgebonden was aan het hek van het asiel hier heeft meegenomen; de sukkels wisten kennelijk niet dat het asiel verbouwd wordt en, dus, gesloten. Die dag zou er niks gebeuren qua bouwen en zou dus gewoon doodgevroren zijn als niemand ingegrepen had, een man die zijn hond uitliet zag het beestje zitten en heeft politie gebeld. Ik heb ook een hond en als het zo koud is ga ik niet zo ver lopen het asiel ligt nogal afgelegen. Stel dat die man geen hulp had ingeroepen... Echt asociaal om dat voor te stellen!

Zet een advertentie op MP, FB whatever en geef hem gewoon weg als de eigenaar niet op de afgesproken dag op komt dagen. Vind het een bijzonder vreemd verhaal, wél via via horen wat voor smoel de eigenaar trok toen hij zei dat hij langer wegbleef maar niet in staat om via dezelfde weg te laten weten dat de hond weggegeven wordt als hij niet binnen 48 uur contact opneemt??

Zou er snel klaar mee zijn; hond is volgens de wet een ding, iemand laat een ding bij je achter, ding staat in de weg dus geef je dat ding aan iemand die er wel plaats/tijd voor heeft.

Geen geld voor vragen, gewoon weggeven aan een hondenliefhebber. En nee, je noteert geen gegevens van het nieuwe baasje of je bent het briefje waar je dat op had geschreven kwijt... de nieuwe eigenaar laat chip uitlezen, noteert het nr. koopt een nieuw paspoortje (12 euro ong.) en registreert hond op zijn naam. Klaar.
Weet je overigens de reden waarom hij langer zou wegblijven?

Voor 't zelfde geld heeft hij problemen met een visum of ligt hij in een ziekenhuis in zijn vakantieland.

Dan weet je inderdaad dus niet wanneer je mag reizen en terug bent.

Het zou handiger zijn als je zijn telefoonnummer had zodat je kan communiceren.

Maar bepaalde dingen kunnen altijd voorvallen.
quote:Bestaardigopzich schreef op 13 februari 2017 @ 16:27:

Schrik een beetje van de optie om het beestje aan het hek van het asiel te binden.. soms gooien mensen zelfs een hondje of kat over het hek.

Pas stond er nog in de krant dat de politie een zwaar onderkoelde hond die vastgebonden was aan het hek van het asiel hier heeft meegenomen; de sukkels wisten kennelijk niet dat het asiel verbouwd wordt en, dus, gesloten. Die dag zou er niks gebeuren qua bouwen en zou dus gewoon doodgevroren zijn als niemand ingegrepen had, een man die zijn hond uitliet zag het beestje zitten en heeft politie gebeld. Ik heb ook een hond en als het zo koud is ga ik niet zo ver lopen het asiel ligt nogal afgelegen. Stel dat die man geen hulp had ingeroepen... Echt asociaal om dat voor te stellen!

Zet een advertentie op MP, FB whatever en geef hem gewoon weg als de eigenaar niet op de afgesproken dag op komt dagen. Vind het een bijzonder vreemd verhaal, wél via via horen wat voor smoel de eigenaar trok toen hij zei dat hij langer wegbleef maar niet in staat om via dezelfde weg te laten weten dat de hond weggegeven wordt als hij niet binnen 48 uur contact opneemt??

Zou er snel klaar mee zijn; hond is volgens de wet een ding, iemand laat een ding bij je achter, ding staat in de weg dus geef je dat ding aan iemand die er wel plaats/tijd voor heeft.

Geen geld voor vragen, gewoon weggeven aan een hondenliefhebber. En nee, je noteert geen gegevens van het nieuwe baasje of je bent het briefje waar je dat op had geschreven kwijt... de nieuwe eigenaar laat chip uitlezen, noteert het nr. koopt een nieuw paspoortje (12 euro ong.) en registreert hond op zijn naam. Klaar.

Alsjeblieft niet zeg! Niet iedereen die zo'n hondje ophaalt heeft goede bedoelingen. Kunnen ook mensen zijn die er rare dingen mee doen of geen cent te makken hebben waardoor ze niet eens naar een dierenarts kunnen. Of zo'n type die in een opwelling een leuk hondje haalt maar geen flauw idee heeft hoe een hond te verzorgen of er binnen een week zat van is. Iedereen kan zich voordoen als hondenliefhebber, heb jij een signalement van de gemiddelde liefhebber? Hoe identificeer je die?

En het is al 10x gezegd: het mag niet eens, want TO is geen eigenaar. Mag de eigenaar wel een gigantische debiel zijn dat hij zonder wat te laten weten TO met de hond laat zitten, maar hij is nog steeds eigenaar. TO kan hier mee in de problemen komen en die hond wordt daar absoluut niet mee geholpen.

Dan kan je hem zelfs nog beter bij een asiel dumpen

En je kan een chip niet zomaar veranderen zonder chipformulier, die het baasje heeft.

Mijn god zeg. Zielig om een hond bij een hek te dumpen, maar gewoon meegeven aan een onbekende is een goed idee. Laat TO gewoon de dierenpolitie bellen en/of het verhaal uitleggen bij het plaatselijke asiel om zo advies te krijgen.
[quote]gucciguilty schreef op 13 februari 2017 @ 16:33:

[...]

Alsjeblieft niet zeg! Niet iedereen die zo'n hondje ophaalt heeft goede bedoelingen. Kunnen ook mensen zijn die er rare dingen mee doen of geen cent te makken hebben waardoor ze niet eens naar een dierenarts kunnen. iedereen kan zich voordoen als hondenliefhebber, heb jij een signalement van de gemiddelde liefhebber? Hoe identificeer je die?

En het is al 10x gezegd: het mag niet eens, want TO is geen eigenaar. Mag de eigenaar wel een gigantische debiel zijn dat hij zonder wat te laten weten TO met de hond laat zitten, maar hij is nog steeds eigenaar. TO kan hier mee in de problemen komen en die hond wordt daar absoluut niet mee geholpen.

En je kan een chip niet zomaar veranderen zonder chipformulier, die het baasje heeft.

Mijn god zeg. :sarcastis[/quote

Nee is niet waar, als hij hem niet op komt halen op de afgesproken datum zonder iets te laten horen heeft hij de hond in de steek gelaten en dan ben je geen eigenaar meer; dan heb je de hond aan iemand anders gegeven. Moet toch in appjes/mail/smsjes/ een datum van ophalen staan lijkt me.

Vind ook vreemd in het verhaal -nogmaals- dat ze wel via via hoort hoe hij lachend zegt dat hij voorlopig niet terugkomt maar andersom contact onmogelijk lijkt???

Ook noemt ze nergens een datum waarop de hond opgehaald zou worden.. mss heeft hij gezegd de 15e en komt hij gewoon op tijd.... vaag verhaal en een asiel zal toch de kosten van de vaccinaties, paspoort enz. op TO verhalen. Als je dat gewoon betaald is er niks aan de hand; moet je wel op zo'n 100,- rekenen + de prijs die het asiel rekent voor het opnemen van een zwerfhond.

Maar een beetje dierenliefhebber kijkt niet op een paar tientjes, toch?
Welke datum heb je eigenlijk afgesproken?
quote:Bestaardigopzich schreef op 13 februari 2017 @ 16:46:

[quote]gucciguilty schreef op 13 februari 2017 @ 16:33:

[...]

Alsjeblieft niet zeg! Niet iedereen die zo'n hondje ophaalt heeft goede bedoelingen. Kunnen ook mensen zijn die er rare dingen mee doen of geen cent te makken hebben waardoor ze niet eens naar een dierenarts kunnen. iedereen kan zich voordoen als hondenliefhebber, heb jij een signalement van de gemiddelde liefhebber? Hoe identificeer je die?

Mijn god zeg. :sarcastis[/quote

Nee is niet waar, als hij hem niet op komt halen op de afgesproken datum zonder iets te laten horen heeft hij de hond in de steek gelaten en dan ben je geen eigenaar meer; dan heb je de hond aan iemand anders gegeven. Moet toch in appjes/mail/smsjes/ een datum van ophalen staan lijkt me.

Vind ook vreemd in het verhaal -nogmaals- dat ze wel via via hoort hoe hij lachend zegt dat hij voorlopig niet terugkomt maar andersom contact onmogelijk lijkt???

Ook noemt ze nergens een datum waarop de hond opgehaald zou worden.. mss heeft hij gezegd de 15e en komt hij gewoon op tijd.... vaag verhaal en een asiel zal toch de kosten van de vaccinaties, paspoort enz. op TO verhalen. Als je dat gewoon betaald is er niks aan de hand; moet je wel op zo'n 100,- rekenen + de prijs die het asiel rekent voor het opnemen van een zwerfhond.

Maar een beetje dierenliefhebber kijkt niet op een paar tientjes, toch?

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zal wel makkelijk zijn he; ik vind ergens een dier, vind ik leuk, dure raskat oid. Ik verstop hem in mijn huis en zeg dat het baasje hem nooit gezocht heeft of verbreek al het contact zodat baasje mij niet kan contacten. Dus dan ben ik eigenaar geworden, jeeh, gratis dier. (verdraai het verhaal nu even natuurlijk, maar als het zo makkelijk zou zijn zal dat niet best zijn). Dat kan toch niet joh?

Daar zijn allemaal regels en wetten voor.
Heel vreemd dat eigenaar niet bereikbaar is.

Als je van je hond houdt, dan zorg je ook dat je bereikbaar bent en dat de oppasser(s) je nrs. weten.

Toen wij in december weg waren, waren we ten alle tijde bereikbaar middels s.m, w.a, mail e.d.

We vonden het heel fijn om te weten dat woef het naar zijn zin heeft en de oppassers het ook fijn vonden om woef om hen heen te hebben.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:gucciguilty schreef op 13 februari 2017 @ 16:53:

[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zal wel makkelijk zijn he; ik vind ergens een dier, vind ik leuk, dure raskat oid. Ik verstop hem in mijn huis en zeg dat het baasje hem nooit gezocht heeft of verbreek al het contact zodat baasje mij niet kan contacten. Dus dan ben ik eigenaar geworden, jeeh, gratis dier. (verdraai het verhaal nu even natuurlijk, maar als het zo makkelijk zou zijn zal dat niet best zijn). Dat kan toch niet joh?

Daar zijn allemaal regels en wetten voor.

Nou.. dat is het vervelende: dat kan dus wel. Bel Amivedi voor meer info maar zo makkelijk is het dus wél.

Zelf meegemaakt met een papegaai (grijze roodstaart) waarvan ik papieren incl. ringnummer had; na ik meen 3 maanden mag een asiel een gevonden dier gewoon doorverkopen aan een nieuwe eigenaar. Ik kon dus mijn eigen papegaai ondanks de bewijzen dat hij van mij was niet meer terugkrijgen of kopen: hij was al verkocht en de nieuwe eigenaars vonden hem te gek, praatte goed ja duh had ik hem geleerd en stonden volkomen in hun recht. Sad but true..
Da's maar twee weken zelfs. Als rechtmatige eigenaar van een niet-gechipt of niet goed geregistreerd dier heb je dan al snel het nakijken.
Hoi, ik heb even wat berichten doorgelezen. Afgelopen zaterdag was de dag dat hij terug zou komen en hond zou ophalen. Contact terug is moeilijk juist omdat het via via door verteld word wat er gezegd word. Ik ben bezig met achter te halen wie het was enz zodat ik het bericht terug kan sturen. Hij komt deze maand NIET terug.

Ik heb overigens de dierenpolitie gebeld en alles uitgelegd. Ze verwijzen mij door naar het dierenasiel. Die is helaas al dicht, dus die bel ik morgen.
Oeps..
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 13-02-2017 17:14
Reden: TO gaf net antwoord op hetgene wat ik schreef..
% gewijzigd
Bericht staat boven je..
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 17:13:

Bericht staat boven je..Sorry!! Sterkte ermee..
Geen probleem, kan gebeuren.

Ik vroeg net aan familielid waar ze hoorde over wat familielid vertelde en als antwoord krijg ik 'een betrouwbare bron' daar heb ik dus echt niks aan.
quote:Izzy_ schreef op 13 februari 2017 @ 17:10:

Da's maar twee weken zelfs. Als rechtmatige eigenaar van een niet-gechipt of niet goed geregistreerd dier heb je dan al snel het nakijken.Twee weken zelfs, was al een poos geleden en de papegaai was niet gechipt; vaste voetring + koopcontract van de kweker was voldoende dacht ik. De papegaai was stukken verder weggevlogen (niet gekortwiekt) dan ik dacht en in mijn herinnering zag ik maanden later een vogel als die van mij op de site van een asiel staan; ik erheen met papieren maar was al verkocht. Ben er nog boos om ik had immers bewijs dat hij van mij was hij riep zelfs mijn naam, naam van partner enz. Chippen was toen alleen nog iets voor rashonden zeker niet voor katten (25 jaar geleden).
quote:Mietrot schreef op 13 februari 2017 @ 16:17:

Als het familie is ... Hele familie inlichten?

Ook van 't feit dat je volgende maand weg gaat en de hond naar een asiel moet.

Waarbij er hopelijk iemand reageert.

Met ofwel een telefoonnummer van de eigenaar.

Ofwel iemand die de hond toch verder wil opvangen.

Hoe is de hond trouwens bij jou geraakt als je "geen contact hebt met dat familielid"?

Je dumpt - als eigenaar - je hond toch niet bij iemand die je eigenlijk van haar noch pluim kent en waar je al tijden geen contact mee hebt?

Hij moet hem bovendien minstens zijn komen afzetten.

Dan heb je elkaar toch gezien, wissel je telefoonnummers uit en vraag je hoe lang ie blijft?

Tip voor een eventuele volgende keer dus als je nog es iets aanneemt van een ander.Ik bedoelde ermee dat ik al die tijd dat baasje weg is, geen contact met hem heb gehad. We hebben elkaars telefoonnummer maar zijn telefoon gaat niet eens over en op whatsapp krijg ik ook geen gehoor, whatsapp zegt zelfs dat hij weken geleden voor het laatst gezien is. Hij heeft mij verteld twee weken te blijven maar het is nu 2 dagen na die zogenaamde twee weken.
Morgen asiel bellen, als zij het ook niet weten, hem een bericht sturen met daarin:

'Je bent onze afspraak, mondeling gemaakt op d.d. -datum dat homeboy de hond kwam brengen-, niet nagekomen. We kwamen o.a. overeen dat de hond op d.d. 11 februari opgehaald zou worden door jou, bij mijn woning. Dit heb je nagelaten. Ik heb zus en zus en zo, op die en die en die datum contact gezocht op het door jou achtergelaten telefoonnummer, helaas zonder succes. Ik geef je hierbij 24 uur (12 uur, straks komt die lul nog ook) om de hond op te halen. Anders beschouw ik de hond als een gift. Groeten, xDestiny.'

Met zn bek.
quote:xdestiny schreef op 13 februari 2017 @ 17:22:

[...]

Ik bedoelde ermee dat ik al die tijd dat baasje weg is, geen contact met hem heb gehad. We hebben elkaars telefoonnummer maar zijn telefoon gaat niet eens over en op whatsapp krijg ik ook geen gehoor, whatsapp zegt zelfs dat hij weken geleden voor het laatst gezien is. Hij heeft mij verteld twee weken te blijven maar het is nu 2 dagen na die zogenaamde twee weken.

Pfff ... Tof baasje. Not.

Ik zou vandaag nog een mailtje rondsturen naar heel de familie.

Dat ze X tijd krijgen om hem te laten terugbellen of zelf met een oplossing te komen.

Maar dat het anders helaas toch een asiel wordt.

Misschien dat er andere mensen in de familie zijn met wie hij / zij closer is en waarop hij / zij wel reageert.

(Ofwel zit hij / zij ergens in de jungle zonder bereik.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven