Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 13 februari 2017 @ 16:42:

[...]

Eens, daarom schreef in nadrukkelijk GEDEELTELIJKMaar in hoeverre dan gedeeltelijk? 10% of 80% scheelt nogal wat.
In Italië heeft een burgemeester een hoop grond op de weg laten storten om zo vluchtelingen tegen te houden (klein dorp, amper mogelijkheden etc).

De grond is weggehaald, maar zeg dus niet dat het niet kan.

Wel eens gezien hoe spanje in Noord-Afrika ongewenste vreemdelingen buiten de deur houdt? Spanje is toch echt eu land hoor.
quote:tvandattum schreef op 13 februari 2017 @ 18:19:

In Italië heeft een burgemeester een hoop grond op de weg laten storten om zo vluchtelingen tegen te houden (klein dorp, amper mogelijkheden etc).Wat schattig!
quote:--Dinges-- schreef op 13 februari 2017 @ 16:08:

[...]

om aan te tonen dat de VVD een SP-light aan het worden is?Oh, come on. Je kunt veel van de VVD zeggen, maar dit lijkt me toch niet. Een paar keer meegestemd met GL, kan. Ze hebben wel in de afgelopen jaren in de regering consequent een behoorlijk rechts economisch beleid gevoerd: aangestuurd op privatisering, lage belastingen voor multinationals, niet tornen aan hypotheekrenteaftrek en huurverhoging, minder stufi, enz enz. De SP heeft zelfs aangekondigd de VVD uit te sluiten als coalitiepartner.
kennis is knowledge
quote:toiletrol schreef op 13 februari 2017 @ 10:00:

[...]

Je weet best (en kunt er ook de cijfers op naslaan) dat dit feitelijk onjuist is. 'Nauwelijks' en 'aardig onbeperkt' zijn vage termen die niet overeenkomen met de cijfers.

[...]

Nogmaals: van 1946 tot 1973, van 1977 tot 1994 en van 2002 tot nu hebben we steeds een rechts kabinet gehad. Dus met uitzondering van 1x vier jaar en 1x acht jaar hebben we al 58 jaar een rechtse regering gekozen in de afgelopen 70 jaar.

Je kunt jezelf in slaap sussen met de overtuiging dat 'rechts' het allemaal anders wil, maar zij hebben die gelegenheid 58 jaar lang gekregen en toch is de huidige situatie zoals deze is.

Je kunt niet met droge ogen beweren dat 'de linkse partijen', die altijd in de minderheid zijn geweest en die niet in het kabinet hebben gezeten, steeds machtiger waren de rechtse partijen.

Zo is het maar net. Ik verwonder me er ook enorm over dat er nog mensen zijn die erin volharden dat het allemaal aan links ligt. Pure geschiedvervalsing. VVD en CDA (en de voorlopers daarvan) zijn de partijen die je hierop moet aankijken.
quote:toiletrol schreef op 13 februari 2017 @ 10:00:

[...]

Je weet best (en kunt er ook de cijfers op naslaan) dat dit feitelijk onjuist is. 'Nauwelijks' en 'aardig onbeperkt' zijn vage termen die niet overeenkomen met de cijfers.

[...]

Nogmaals: van 1946 tot 1973, van 1977 tot 1994 en van 2002 tot nu hebben we steeds een rechts kabinet gehad. Dus met uitzondering van 1x vier jaar en 1x acht jaar hebben we al 58 jaar een rechtse regering gekozen in de afgelopen 70 jaar.

Je kunt jezelf in slaap sussen met de overtuiging dat 'rechts' het allemaal anders wil, maar zij hebben die gelegenheid 58 jaar lang gekregen en toch is de huidige situatie zoals deze is.

Je kunt niet met droge ogen beweren dat 'de linkse partijen', die altijd in de minderheid zijn geweest en die niet in het kabinet hebben gezeten, steeds machtiger waren de rechtse partijen.Inderdaad hebben de rechtse partijen meer geregeerd en ook altijd een meerderheid in de Tweede Kamer gehad. Nu is het wel zo dat in de ogen van alt-right (PVV, VNL en FvD) ook de VVD en het CDA en de voorlopers van het CDA links zijn. Eigenlijk is iederéén links......
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:PowerCube schreef op 13 februari 2017 @ 19:00:

[...]

Zo is het maar net. Ik verwonder me er ook enorm over dat er nog mensen zijn die erin volharden dat het allemaal aan links ligt. Pure geschiedvervalsing. VVD en CDA (en de voorlopers daarvan) zijn de partijen die je hierop moet aankijken.Maar dan weet jij dus niks van de voormalige politieke verhoudingen. VVD (in de jaren '70 gesticht) was inderdaad rechts van het midden. De christelijke partijen (ARP, KVP en CHU) waren niet uitgesproken rechts, huldigden zelfs vele sociale idealen. Waren op zijn best middenpartijen, maar niet zeer rechts. Kijk maar eens in je geschiedenisboekjes wat bijvoorbeeld een freule Wttewael van Stoetwegen (CHU) of een Marga Klompé hebben betekend voor het tot stand komen van ons sociaal stelsel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 13 februari 2017 @ 19:24:

[...]

Maar dan weet jij dus niks van de voormalige politieke verhoudingen. VVD (in de jaren '70 gesticht) was inderdaad rechts van het midden. De christelijke partijen (ARP, KVP en CHU) waren niet uitgesproken rechts, huldigden zelfs vele sociale idealen. Waren op zijn best middenpartijen, maar niet zeer rechts. Kijk maar eens in je geschiedenisboekjes wat bijvoorbeeld een freule Wttewael van Stoetwegen (CHU) of een Marga Klompé hebben betekend voor het tot stand komen van ons sociaal stelsel.Ik ken mijn politieke geschiedenis, dank je. Daar hoef ik geen geschiedenisboekjes voor open te slaan Mijn punt is dat je de oorzaak van de migratie- en integratieproblemen niet aan de linkerkant kunt leggen. Dat ook confessionele partijen sociale dingen deden en doen ontkent niemand. Het zijn of waren centrumrechtse of middenpartijen, zoals je zelf ook schrijft. We zijn het er dus over eens dat het geen linkse partijen zijn.
quote:pejeka schreef op 13 februari 2017 @ 19:24:

[...]

Maar dan weet jij dus niks van de voormalige politieke verhoudingen. VVD (in de jaren '70 gesticht) was inderdaad rechts van het midden. De christelijke partijen (ARP, KVP en CHU) waren niet uitgesproken rechts, huldigden zelfs vele sociale idealen. Waren op zijn best middenpartijen, maar niet zeer rechts. Kijk maar eens in je geschiedenisboekjes wat bijvoorbeeld een freule Wttewael van Stoetwegen (CHU) of een Marga Klompé hebben betekend voor het tot stand komen van ons sociaal stelsel.

Marga Klompe

Onder christelijke partijen (Klompe was toch KVP?) heb je veel diversiteit/stromingen gehad.
quote:PowerCube schreef op 13 februari 2017 @ 19:42:

[...]

Ik ken mijn politieke geschiedenis, dank je. Daar hoef ik geen geschiedenisboekjes voor open te slaan Mijn punt is dat je de oorzaak van de migratie- en integratieproblemen niet aan de linkerkant kunt leggen. Dat ook confessionele partijen sociale dingen deden en doen ontkent niemand. Het zijn of waren centrumrechtse of middenpartijen, zoals je zelf ook schrijft. We zijn het er dus over eens dat het geen linkse partijen zijn.Weet je, het zal me jeuken of het links of rechts was, of nog iets anders. Feit is dat ons land in de afgelopen 30-35 jaar is "verrijkt" met een gigantische instroom van mensen uit allerlei windstreken, en degene die mij kan uitleggen hoe dat dan een verrijking is geweest voor mij, of voor veel mensen in de oudere wijken, moet ik nog tegenkomen.
quote:pejeka schreef op 13 februari 2017 @ 19:54:

[...]

Weet je, het zal me jeuken of het links of rechts was, of nog iets anders. Feit is dat ons land in de afgelopen 30-35 jaar is "verrijkt" met een gigantische instroom van mensen uit allerlei windstreken, en degene die mij kan uitleggen hoe dat dan een verrijking is geweest voor mij, of voor veel mensen in de oudere wijken, moet ik nog tegenkomen.Dat is een discussiepunt natuurlijk. Ik kan wel wat dingen noemen, maar die zijn ofwel zuiver persoonlijk (zonder die instroom had ik bepaalde leuke mensen niet gekend) ofwel zo algemeen dat ze jou niet zullen overtuigen.
quote:PowerCube schreef op 13 februari 2017 @ 19:58:

[...]

Dat is een discussiepunt natuurlijk. Ik kan wel wat dingen noemen, maar die zijn ofwel zuiver persoonlijk (zonder die instroom had ik bepaalde leuke mensen niet gekend) ofwel zo algemeen dat ze jou niet zullen overtuigen.

Dan had je weer ándere leuke mensen gekend, waarschijnlijk. Toch? Niet dat je alleen maar leuke mensen kunt leren kennen als er maar genoeg buitenlanders naar Nederland komen, lijkt me.

En in algemene zin, zie ik echt niet in wat onze samenleving aan verrijking zou hebben gemist zonder wijken vol buitenlanders die zich volkomen afsluiten van onze samenleving, alleen maar in eigen kring functioneren en navenant geen enkele bijdrage leveren aan het verrijken van onze samenleving.

Maar misschien weet jij voorbeelden die ik over het hoofd heb gezien.
quote:--Dinges-- schreef op 13 februari 2017 @ 14:34:

[...]

Ik zei in een ander draadje dat je op de partij moet stemmen die daadwerkelijk voor jou belangen opkomt (en niet pretendeert voor iedereen het beste voor te hebben). De partij die zich de afgelopen jaren positief in heeft gezet voor de werkloze 50plusser is de pvda. Zal die partij nooit erkenning voor krijgen, ze zullen die winst niet verzilveren, want ze willen thee drinken met enge moslims...

En zo is het dus best triest hoe iedereen maar achter de volgende paljas aanloopt die hen gouden bergen belooft, maar niks waarmaakt.

Ik denk dat het grootste probleem bij de PVDA was / is de onderlinge verdeeldheid.

De linker vleugel PVDA o.l.v. Spekman en de rechter vleugel o.a. Dijsselbloem

Een deel van PVDA is tegen ruimhartige opvang migranten, wilde de Grieken uit de EU stampen en was tegen het Oekraine verdrag.

Wilders heeft ze met open armen ontvangen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou, dat is de PvdA dan niet erg gelukt, werkloze 50plussers aan een baan helpen....
Het maakt niet uit wie de afgelopen 70 jaar het meest heeft geregeerd want hoe dan ook, we zijn rijker dan ooit, leven luxer dan ooit terwijl de stroom allochtonen/vluchtelingen enz. evenredig is meegegroeid. Daar mogen we enorm blij mee zijn want door de vergrijzing en het lage aantal kinderen wat geboren wordt is de groep die werkt heel klein onder blanke autochtone Nederlanders. De groep tot 20 jaar was over 2016 3,8 miljoen. De groep die de komende 20 jaar (40- 65 jaar) de AOW ingaat is 5,9 miljoen. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat dit niet te betalen is tenzij we mensen binnen halen die meebetalen. En dat doen ze ook. De eerste generatie immigranten zijn een investering voor je oude dag. Dit had voorkomen worden als autochtonen minimaal 4 kinderen hadden gebaard, dan maar geen tweede auto.
quote:--Dinges-- schreef op 13 februari 2017 @ 15:20:

[...]

Beetje ironisch vind je niet? Voor iemand die alle vluchtelingen over een kam wil scheren...
quote:Geronimo2 schreef op 13 februari 2017 @ 20:59:

Het maakt niet uit wie de afgelopen 70 jaar het meest heeft geregeerd want hoe dan ook, we zijn rijker dan ooit, leven luxer dan ooit terwijl de stroom allochtonen/vluchtelingen enz. evenredig is meegegroeid. Daar mogen we enorm blij mee zijn want door de vergrijzing en het lage aantal kinderen wat geboren wordt is de groep die werkt heel klein onder blanke autochtone Nederlanders. De groep tot 20 jaar was over 2016 3,8 miljoen. De groep die de komende 20 jaar (40- 65 jaar) de AOW ingaat is 5,9 miljoen. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat dit niet te betalen is tenzij we mensen binnen halen die meebetalen. En dat doen ze ook. De eerste generatie immigranten zijn een investering voor je oude dag. Dit had voorkomen worden als autochtonen minimaal 4 kinderen hadden gebaard, dan maar geen tweede auto.

Dit had ook voorkomen kunnen worden door alle tientallen jaren dat bijv. de AOW-premies veel en veel méér opbrachten dan dat er nodig was om de lopende uitkeringen te betalen, opzij te zetten voor later. Immers, men kon allang komen aanzien dat er meer oudere mensen zouden komen, en regeren is vooruitzien, nietwaar?

En ik zou dan wel eens willen weten hoe al die immigranten die nu gemiddeld voor 70% levenslang, vanaf de dag dat ze hier binnengekomen zijn tot aan hun dood, in een uitkering zitten, gaan bijdragen aan mijn oudedagsvoorziening...

Een groot deel van de mensen die we binnenhalen draagt helemaal niets bij, die mensen kosten ons alleen maar geld. Ze integreren niet en vormen een parallelle samenleving. Ik zie niet in dat die immigranten een investering voor mijn oude dag zijn. Sterker nog de kans dat ik straks nog AOW krijg. wordt steeds kleiner. Nu al gaan er stemmen op om de AOW inkomensafhankelijk te maken. Aan die AOW hebben mijn man en ik samen straks ruim 100 jaar mee betaald. De AOW wordt straks een aanvulling op je pensioen. Ik word er niet blij van.

Sowieso mag wat mij betreft de deur op slot in Nederland. Ik vind het hier overvol. Nederland is één van de dichtstbevolkte landen ter wereld en dat is hier in de Randstad goed te merken. Overal files, vieze lucht en mensen met heel korte lontjes.
Je was mij al voor Pejeka!

Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat dit niet te betalen is tenzij we mensen binnen halen die meebetalen. En dat doen ze ook. De eerste generatie immigranten zijn een investering voor je oude dag. Dit had voorkomen worden als autochtonen minimaal 4 kinderen hadden gebaard, dan maar geen tweede auto.https://www.werk.nl/werk_ ... g-voor-de-werkgelegenheid

Of we arbeidskrachten tekort komen of misschien over hebben wordt pas duidelijk als de gevolgen van de robotisering in kaart zijn gebracht.

Dus om nu op voorhand de grenzen open te zetten is wat voorbarig denk ik.
quote:pejeka schreef op 13 februari 2017 @ 20:02:

[...]

Dan had je weer ándere leuke mensen gekend, waarschijnlijk. Toch? Niet dat je alleen maar leuke mensen kunt leren kennen als er maar genoeg buitenlanders naar Nederland komen, lijkt me.

En in algemene zin, zie ik echt niet in wat onze samenleving aan verrijking zou hebben gemist zonder wijken vol buitenlanders die zich volkomen afsluiten van onze samenleving, alleen maar in eigen kring functioneren en navenant geen enkele bijdrage leveren aan het verrijken van onze samenleving.

Maar misschien weet jij voorbeelden die ik over het hoofd heb gezien.

Natuurlijk had ik dan andere leuke mensen gekend, maar met de kennis van nu had ik het jammer gevonden om deze specifieke mensen te moeten missen. Maar zoals ik al zei, dit is een puur persoonlijke reden. Verder houd ik wel van een beetje diversiteit in het straatbeeld en de samenleving. Daarmee bedoel ik niet de wijken zoals jij die beschrijft. Hoeveel er daar van zijn weet ik niet, maar wie daar woont heeft zeker recht van klagen. De werkelijkheid is alleen wel anders: gevarieerder en veel minder zwart-wit.

Maar goed. Een andere verrijking is dat er werk wordt gedaan dat zonder migratie was blijven liggen. Ik heb het dan over werk in de tuinbouw, schoonmaak en sommige takken van de industrie. Nog algemener en abstracter: het verrijkt onze genenpool als er af en toe wat vers bloed bij komt.

En als je specifiek aanstoot neemt aan de vluchtelingenstromen van de afgelopen jaren: het is het een, of het ander. Ofwel we zorgen dat die mensen fatsoenlijk worden opgevangen 'in de regio' en enige vorm van perspectief hebben. Ofwel ze zullen hier naartoe blijven komen om aan onze poorten te rammelen. Daar kun je allerlei meningen over hebben die deels ongetwijfeld terecht zijn, maar het is wel de realiteit. De PVV (waar dit topic over gaat) heeft daar geen enkel antwoord op.
quote:hollebollegijs schreef op 13 februari 2017 @ 21:16:

[...]

https://www.werk.nl/werk_ ... g-voor-de-werkgelegenheid

Of we arbeidskrachten tekort komen of misschien over hebben wordt pas duidelijk als de gevolgen van de robotisering in kaart zijn gebracht.

Dus om nu op voorhand de grenzen open te zetten is wat voorbarig denk ik.

Integendeel. Juist dóór de grenzen wagenwijd open te zetten, zitten nu veel Nederlandse mensen thuis en zijn hun plaatsen ingenomen door Oosteuropese bouwvakkers, chauffeurs, klusjesmannen, enz. En dat niet alleen. Ook grote bedrijven hebben bepaalde afdelingen (bijv. boekhouding of klantenservice) verplaatst naar het Oostblok, dankzij die open grenzen, waar met name de Nederlandse werknemers de dupe van waren.

Probeer als Nederlandse schoonmaakster nog maar eens aan de bak te komen bij een werkgever. Negen van de tien werken inmiddels met Poolse vrouwen, of meisjes uit een ander Oosteuropees land. Onze firma heeft vaak grote vrachten (zware machines) die vervoerd moeten worden, en zelfs op de wagens van Nederlandse bedrijven die onder Nederlands kenteken rijden, tref je 9 van de 10 keer een Oosteuropese chauffeur (waar je nauwelijks mee kan communiceren)...
quote:PowerCube schreef op 13 februari 2017 @ 21:21:

[...]

Natuurlijk had ik dan andere leuke mensen gekend, maar met de kennis van nu had ik het jammer gevonden om deze specifieke mensen te moeten missen. Maar zoals ik al zei, dit is een puur persoonlijke reden. Verder houd ik wel van een beetje diversiteit in het straatbeeld en de samenleving. Daarmee bedoel ik niet de wijken zoals jij die beschrijft. Hoeveel er daar van zijn weet ik niet, maar wie daar woont heeft zeker recht van klagen. De werkelijkheid is alleen wel anders: gevarieerder en veel minder zwart-wit.

Maar goed. Een andere verrijking is dat er werk wordt gedaan dat zonder migratie was blijven liggen. Ik heb het dan over werk in de tuinbouw, schoonmaak en sommige takken van de industrie. Nog algemener en abstracter: het verrijkt onze genenpool als er af en toe wat vers bloed bij komt.

En als je specifiek aanstoot neemt aan de vluchtelingenstromen van de afgelopen jaren: het is het een, of het ander. Ofwel we zorgen dat die mensen fatsoenlijk worden opgevangen 'in de regio' en enige vorm van perspectief hebben. Ofwel ze zullen hier naartoe blijven komen om aan onze poorten te rammelen. Daar kun je allerlei meningen over hebben die deels ongetwijfeld terecht zijn, maar het is wel de realiteit. De PVV (waar dit topic over gaat) heeft daar geen enkel antwoord op.Ofwel: voor de Nederlanders heeft de immigratie eigenlijk verdomd weinig voordeel gehad?
quote:pejeka schreef op 13 februari 2017 @ 21:24:

[...]

Ofwel: voor de Nederlanders heeft de immigratie eigenlijk verdomd weinig voordeel gehad?

Interessant artikel:

http://www.elsevier.nl/nederland/articl ... -2672983W/

Als nieuwe immigratie goed is voor de economie, dan zou dat moeten blijken uit een gunstig effect op de welvaart van de al aanwezige inwoners van Nederland. Helaas gaat die vlieger, zeker in het geval van Nederland, tot dusver niet op. De immigratie uit niet-westerse landen van de laatste halve eeuw – inmiddels aangegroeid tot 2,3 miljoen personen – levert tot dusver een negatieve balans op.

Er bestaat geen enkel onderzoek dat een batig saldo van de immigratie van de niet-westerse immigratie in Nederland over de afgelopen vijftig jaar aantoont.
quote:YellowDiamond schreef op 13 februari 2017 @ 21:27:

[...]

Interessant artikel:

http://www.elsevier.nl/nederland/articl ... -2672983W/

Als nieuwe immigratie goed is voor de economie, dan zou dat moeten blijken uit een gunstig effect op de welvaart van de al aanwezige inwoners van Nederland. Helaas gaat die vlieger, zeker in het geval van Nederland, tot dusver niet op. De immigratie uit niet-westerse landen van de laatste halve eeuw – inmiddels aangegroeid tot 2,3 miljoen personen – levert tot dusver een negatieve balans op.

Er bestaat geen enkel onderzoek dat een batig saldo van de immigratie van de niet-westerse immigratie in Nederland over de afgelopen vijftig jaar aantoont.En bijzonder verhelderend artikel. En helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven