19 jaar verschil

13-02-2017 22:23 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden.

Iemand ontmoet (ken hem eigenlijk al langer) en hij is 19 jaar ouder. We lijken wel een klik te hebben maar vooral ook aantrekkingskracht. Allebei single. Oh en ik word volgend jaar 30 en heb al 'een heel leven' achter de rug. Levenservaring is er al wel. Gewoon kijken hoe het loopt?
quote:grotestapelkoekjes schreef op 13 februari 2017 @ 23:57:

[...]

Ik denk niet dat ik zou kunnen oordelen of een leeftijdsverschil wel of niet zou kunnen werken, of dat het wel of niet een probleem zou kunnen zijn. Dat hangt echt van de situatie en de personen en hun verwachtingen af. En dat geldt dus voor elke relatie.

Het hangt er ook vanaf wat je verstaat onder of een relatie werkt(e) of niet.

Het is jammer dat er naar een verbroken relatie meestal gekeken wordt als 'mislukt'. Terwijl het om hopelijk een mooie maar ten einde gekomen periode ging.

Heel veel relaties werken maar tijdelijk.

Lang niet iedereen blijft bij zijn of haar eerste liefde. Mensen hebben heel vaak meerdere (langdurige) relaties.

Ik beschouw mijn verbroken relaties niet als mislukt, ook al deed de breuk pijn.

Het ging uit en er kwam een nieuwe liefde.

Blij toe dat ik die weer vond.
quote:Eleonora-1 schreef op 13 februari 2017 @ 23:58:

[...]

Men kan niet anders dan vanuit het eigen perspectief/referentiekader reageren lijkt me.Ik begrijp deze post niet goed.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 14 februari 2017 @ 00:05:

[...]

Ik begrijp deze post niet goed.

Je zegt dat het mooi zou zijn als mensen waarbij een relatie verbroken is over de mooie dingen zouden posten en zij die er in zitten ook de negatieve zaken zouden belichten.

Dan nog gebeurt dat vanuit het eigen perspectief.

Je kunt niet vanuit andermans perspectief reageren.

Dus of je dan veel andere zaken te lezen krijgt dat vraag ik me af.
quote:Eleonora-1 schreef op 14 februari 2017 @ 00:12:

[...]

Je zegt dat het mooi zou zijn als mensen waarbij een relatie verbroken is over de mooie dingen zouden posten en zij die er in zitten ook de negatieve zaken zouden belichten.

Dan nog gebeurt dat vanuit het eigen perspectief.

Je kunt niet vanuit andermans perspectief reageren.

Dus of je dan veel andere zaken te lezen krijgt dat vraag ik me af.

Ja, ik denk dat je dan eerlijkere zaken leest.

Ik reageer uit mijn perspectief. Maar ipv negatieve opmerkingen te geven, geef ik net positieve.

Misschien vind je mijn idee dom, maar TO zei zelf dat ze het graag zou lezen.

(Dus ik begrijp ook niet waarom jij bezig bent over andere perspectieven. Ben jij uit elkaar met een leeftijdsverschil? Wat waren zijn goede kanten?

Ben je samen met een leeftijdsverschil, wat zijn de slechte kanten?)
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Bij een leeftijdsverschil van bijna 20 jaar denk ik dat de relatie niet veel kans van slagen heeft, op de lange duur dan he? Maar ach, er zijn natuurlijk genoeg stellen die het tegendeel bewijzen dus, doe wat je hart zegt.
Ik heb het toen geprobeerd, ik 21 hij 38 , maar nee nooit meer , het was meer mijn vader dan mijn vriend ,

Geen gelijkwaardige relatie , ieder zit ook in een andere levensfase, nu heb ik vriend van 5 jaar ouder en dat bevalt me veel beter, ik val op oudere mannen , ook wel eens 12 jaar leeftijdsverschil gehad die ging nog wel
Wees jezelf
Is hij getrouwd geweest? Heeft hij kinderen?

En hoe oud zijn die?

En wat zijn / waren jouw plannen op dat vlak?

Want ik kan mij voorstellen dat hij op zijn 49ste of 50ste misschien zelf geen vader meer wil worden.

En hoe "jong" is hij?

De ene 49'er ziet er 39 uit en leeft ook zo, de andere is al aan 't uitkijken naar zijn pensioen en naar kleinkinderen.

Met de eerste soort werkt het waarschijnlijk beter dan de tweede.
Heb ook een relatie gehad met zo'n soort leeftijdsverschil. Bij ons is het om allerlei redenen stuk gelopen, het leeftijdsverschil was nog niet eens de belangrijkste. Het heeft ook te maken met de afspraken die je maakt. In hoeverre kan hij jou vrijlaten als jij nog dingen wil doen die hij niet meer wil doen?

Mijn ex had de hele wereld al gezien en had al een oordeel over de meeste plaatsen, dus daar wilde hij al niet meer naartoe. Ik vond het niet erg dat hij bepaalde dingen niet meer kon of wilde, maar wel dat ik dan die dingen niet 'mocht' doen met andere mensen. Ik deed het wel, maar hij vond het bepaald niet leuk. En nu is zijn conclusie dat ik hem heb afgedankt, omdat hij te oud was.

Kortom, maak goed afspraken, ook over de toekomst en laat elkaar vrij. Ook als hij geen zin heeft om iets te doen, doe het dan met iemand anders en zorg dat je genoeg leuke dingen hebt die je samen kunt doen.
teveel info over derden bij nader inzien.. ivm privacy van anderen de txt verwijderd
anoniem_64c3ed0a3df89 wijzigde dit bericht op 16-02-2017 02:55
Reden: teveel info over derden, zie boven.
% gewijzigd
quote:DorothyParker schreef op 14 februari 2017 @ 00:25:

[...]

Ja, ik denk dat je dan eerlijkere zaken leest.

Ik reageer uit mijn perspectief. Maar ipv negatieve opmerkingen te geven, geef ik net positieve.

Misschien vind je mijn idee dom, maar TO zei zelf dat ze het graag zou lezen.

(Dus ik begrijp ook niet waarom jij bezig bent over andere perspectieven. Ben jij uit elkaar met een leeftijdsverschil? Wat waren zijn goede kanten?

Ben je samen met een leeftijdsverschil, wat zijn de slechte kanten?)

Laat maar.

Blijkbaar begreep ik de redenatie niet.
Gezien wat je schrijft zeg ik: gewoon laten gebeuren en wel zien hoe het loopt.

Jullie hebben een klik, er is aantrekkingskracht.

Beiden volwassen, gescheiden, geen kinderen en wel een kinderwens (voor zover je weet, schrijf je).

Lijkt mij dat er niks in de weg staat om het gewoon te gaan ondervinden samen.

Je weet nooit van tevoren of en hoe lang een relatie stand houdt.

Ik ben midden 40, het grootste leeftijdsverschil dat ik ooit met iemand heb gehad was 7 jaar (hij ouder).

En 2 van mijn vorige partners zijn al overleden. Eén daarvan was zelfs jonger dan ik.

Dus wat ergens in de reacties wordt genoemd, dat hij eerder gezondheidsklachten zou krijgen of zal overlijden, dat weet je totaal niet.

Uiteraard is die kans statistisch gezien groter, maar je weet het gewoon nooit van tevoren.
quote:Bestaardigopzich schreef op 14 februari 2017 @ 01:38:

Mijn ex, nu 51 jaar heeft een vriendin van 18 jaar jonger. Ze had al een zoontje van 7 en samen hebben ze een kindje nu 2 jaar oud. Ik ben van hem gescheiden omdat hij alcoholist was en vaak erg agressief. Zijn jongere vriendin vind hem 'gezellig' hij drinkt tenminste gewoon een biertje en doet niet zo moeilijk over de opvoeding van kinderen, zeurt niet over roken tijdens de zwangerschap.

Hun kind is dan ook met 26 weken geboren, heeft maanden in het ziekenhuis gelegen en loopt nog steeds flink achter. Maar ze aanbidden elkaar: ze hebben dezelfde mindset en over haar roken en drinken tijdens de zwangerschap 'zeurt' hij tenminste niet. Had sowieso kunnen gebeuren.

Wel heeft hij pas een fors hartinfarct gehad en kan opeens veel dingen niet meer; ze moet nu voor 3 mensen met gezondheidsproblemen zorgen. Haar zoon heeft ADHD (zeggen ze), de jongste een forse achterstand en mijn ex is lichamelijk een 80-jarige.

Laat ik het zo zeggen: ik zou niet met haar willen ruilen want toen ze hem 4 jaar geleden ontmoette was hij nog de toffe peer die nachtenlang doorhaalde en met haar naar feesten ging. Nu moet ze hem helpen douchen op zijn krukje. En de kinderen verzorgen alles komt op haar schouders neer. Ze leidt nu het leven van een oudere vrouw en komt nergens meer; haar vrienden hebben afgehaakt want ze gaat nooit meer ergens heen. Heb met haar te doen want wat hij nog wel doet is zuipen meer dan ooit. Ook blijken ze nu ze thuis zitten eigenlijk bijzonder weinig gemeen te hebben. Tsja.. het feit dat je het vraagt zegt ook mij al genoeg als je zeker weet dat het goed zit heb je geen raad nodig, toch?Dit heeft niets met leeftijd te maken maar met iemand die zich kapot zuipt en een hartinfarct gehad heeft.
Hier vriend leren kennen toen ik 26 was en is 15 jaar ouder. Lang om elkaar heen gedraaid en uiteindelijk een relatie gekregen.

We hadden/hebben dezelfde toekomst ideeen en hij wilde zelf graag nog kinderen en ik ook (hebben er nu twee).

Als je verliefd bent dan gewoon voor gaan (al denk ik wel dat het belangrijk is dat je wel op dezelfde lijn zit)

Mijn ex, nu 51 jaar heeft een vriendin van 18 jaar jonger. Ze had al een zoontje van 7 en samen hebben ze een kindje nu 2 jaar oud. Ik ben van hem gescheiden omdat hij alcoholist was en vaak erg agressief. Zijn jongere vriendin vind hem 'gezellig' hij drinkt tenminste gewoon een biertje en doet niet zo moeilijk over de opvoeding van kinderen, zeurt niet over roken tijdens de zwangerschap.

Hun kind is dan ook met 26 weken geboren, heeft maanden in het ziekenhuis gelegen en loopt nog steeds flink achter. Maar ze aanbidden elkaar: ze hebben dezelfde mindset en over haar roken en drinken tijdens de zwangerschap 'zeurt' hij tenminste niet. Had sowieso kunnen gebeuren.

Wel heeft hij pas een fors hartinfarct gehad en kan opeens veel dingen niet meer; ze moet nu voor 3 mensen met gezondheidsproblemen zorgen. Haar zoon heeft ADHD (zeggen ze), de jongste een forse achterstand en mijn ex is lichamelijk een 80-jarige.

Laat ik het zo zeggen: ik zou niet met haar willen ruilen want toen ze hem 4 jaar geleden ontmoette was hij nog de toffe peer die nachtenlang doorhaalde en met haar naar feesten ging. Nu moet ze hem helpen douchen op zijn krukje. En de kinderen verzorgen alles komt op haar schouders neer. Ze leidt nu het leven van een oudere vrouw en komt nergens meer; haar vrienden hebben afgehaakt want ze gaat nooit meer ergens heen. Heb met haar te doen want wat hij nog wel doet is zuipen meer dan ooit. Ook blijken ze nu ze thuis zitten eigenlijk bijzonder weinig gemeen te hebben. Tsja.. het feit dat je het vraagt zegt ook mij al genoeg als je zeker weet dat het goed zit heb je geen raad nodig, toch?

Dat heeft allemaal niets te maken met zijn leeftijd.

Iemand van 30/40 kan ook zo zijn.

Het klinkt nu alsof je hun leeftijdsverschil gebruikt om hun relatie af te zeiken, maar dat zegt hier helemaal niets.
Mijn vriendin is 35 en haar man 50. Fitte, leuke man, sportief. Ik heb idd nog nooit beseft dat zij over 20 jaar 55 is, en hij 70. Jeetje.
quote:Vlinder1963 schreef op 13 februari 2017 @ 23:11:

Hier 19 jaar verschil en inmiddels 16 jaar gelukkig

Ik bedoel maar,mijn opa en oma hadden 16 jaar leeftijdverschil en de mensen zijn zo'n 45 jaar getrouwd geweest..

Het kan dus prima.

Laat ik het zo zeggen: ik zou niet met haar willen ruilen want toen ze hem 4 jaar geleden ontmoette was hij nog de toffe peer die nachtenlang doorhaalde en met haar naar feesten ging. Nu moet ze hem helpen douchen op zijn krukje. En de kinderen verzorgen alles komt op haar schouders neer. Ze leidt nu het leven van een oudere vrouw en komt nergens meer; haar vrienden hebben afgehaakt want ze gaat nooit meer ergens heen. Heb met haar te doen want wat hij nog wel doet is zuipen meer dan ooit. Ook blijken ze nu ze thuis zitten eigenlijk bijzonder weinig gemeen te hebben. Tsja.. het feit dat je het vraagt zegt ook mij al genoeg als je zeker weet dat het goed zit heb je geen raad nodig, toch?Hier kan idd niks mee. Heeft niks te maken met leeftijd.
Het hele leven is een gok, je hebt geen enkele zekerheid.

Alle nadelen van een "oudere" man kunnen je ook overkomen met iemand van je eigen leeftijd.

Mijn buurman was 14 jaar ouder dan zijn vrouw. Zijn jongere vrouw heeft een lang ziekbed gehad, inmiddels is hij weduwnaar.

Een andere buurman heeft een ongeluk gehad, waardoor zijn vrouw zo ongeveer zijn verzorgster is. En die zijn dus van dezelfde leeftijd.

Kennis was getrouwd met man van eigen leeftijd en ging na haar scheiding verder met een man die 20 jaar ouders is.

Inmiddels is ex man overleden en heeft zij het nog steeds heel fijn met haar oudere man.
quote:ducktales schreef op 14 februari 2017 @ 07:25:

Hier vriend leren kennen toen ik 26 was en is 15 jaar ouder. Lang om elkaar heen gedraaid en uiteindelijk een relatie gekregen.

We hadden/hebben dezelfde toekomst ideeen en hij wilde zelf graag nog kinderen en ik ook (hebben er nu twee).

Als je verliefd bent dan gewoon voor gaan (al denk ik wel dat het belangrijk is dat je wel op dezelfde lijn zit)Thanks. Verliefd zijn is een groot woord, maar er is wel een bepaalde chemie. Misschien toch het uitzoeken waard. Bedankt voor alle reacties.
Mijn schoonouders schelen 20 jaar en zijn en al 25 jaar gelukkig.
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 februari 2017 @ 22:58:

[...]

Klopt, veel koppels gaan uit elkaar ongeacht de leeftijd. Maar wat ik bij koppels met een groot leeftijdsverschil hoor is eigenlijk altijd dat het verschil in leeftijd uiteindelijk tot de breuk heeft geleid.

ja, dat zie ik ook.

in mijn vriendenkring zijn de relaties met grote leeftijdsverschillen ondertussen allemaal verbroken. Maar dat waren 20-ers met 40-ers, dan zijn verschillen in levensfases groter

Mijn ex, nu 51 jaar heeft een vriendin van 18 jaar jonger. Ze had al een zoontje van 7 en samen hebben ze een kindje nu 2 jaar oud. Ik ben van hem gescheiden omdat hij alcoholist was en vaak erg agressief. Zijn jongere vriendin vind hem 'gezellig' hij drinkt tenminste gewoonn een biertje en doet niet zo moeilijk over de opvoeding van kinderen, zeurt niet over roken tijdens de zwangerschap.

Laat ik het zo zeggen: ik zou niet met haar willen ruilen want toen ze hem 4 jaar geleden ontmoette was hij nog de toffe peer die nachtenlang doorhaalde en met haar naar feesten ging. Nu moet ze hem helpen douchen op zijn krukje. En de kinderen verzorgen alles komt op haar schouders neer. Ze leidt nu het leven van een oudere vrouw en komt nergens meer; haar vrienden hebben afgehaakt want ze gaat nooit meer ergens heen. Heb met haar te doen want wat hij nog wel doet is zuipen meer dan ooit. Ook blijken ze nu ze thuis zitten eigenlijk bijzonder weinig gemeen te hebben. Tsja.. het feit dat je het vraagt zegt ook mij al genoeg als je zeker weet dat het goed zit heb je geen raad nodig, toch?Wat heeft dit met de vraag van TO te maken?
Ja, gewoon kijken hoe het loopt. Alle liefde die je samen meepakt is mooi. Er zijn geen kinderen bij betrokken, je hoeft voor niemand iets op langere termijn 'vol te houden'. Geniet van je leven.

Mijn vriend is 16 jaar ouder. Al langer in mijn leven maar ineens was de blikseminslag daar en we zijn er vol voor gegaan. Niet ondoordacht, we hebben er heel erg goed over gesproken voor we voor het echie gingen (wegens zijn kind). Maar dat was vooral afstemmen; zo doen? Ja, check. En dit? Ja, prima. Kinderen? Is goed. Vrijheid? Ja. Mooi leven samen? Doen we.

Ik vind het soms wrang dat hij al ervaringen heeft die ik nog wil beleven: een kind, grote reis, eigen huis, lange carrière. Maar, dit kunnen we ook nog samen doen. En hij laat me die stappen ook open in gaan.

Hij pakt mijn frisse blik mee. Denkt over een baanwisseling om weer meer te leren elders.

De balans zit erin en dat vind ik heel belangrijk.
Hips, hopsakee en pierlala.
Als er een klik is Go for it!

Je komt er zelf wel achter wat voor jou geldt, ik heb ooit iets gehad (kort) met iemand die 25 jaar ouder is, (we zijn nog steeds vrienden) ik vond dat te oud, daarom de relatie verbroken, hij vond dat verdrietig. Later kreeg hij een relatie met een vrouw die maar twee jaar ouder is dan ik, zij zijn al bijna 20 jaar samen nu, ze hebben een puberdochter en zijn nog steeds heel blij met elkaar. Tuurlijk hebben ze ook wel eens relatiedingen, wie niet? En ja, hij heeft wat gezondheidskwalen, dat kan ook als je jong bent, maar hij is ook één van de meest super papa's die ik ken, hij is veel thuis, carrière is veel minder belangrijk. is op dat vlak veel rustiger, wat ook zo zijn voordelen heeft. Kortom je weet het niet wat voor jou geldt, ik heb niets tegen oudere mannen of veel jongere, maar de 25 jaar vond ik te groot, en dan vooral lichamelijk, ik vond het niet aantrekkelijk.
quote:-Kia-Ora- schreef op 13 februari 2017 @ 22:46:

[...]

Ja nu nog wel... over nog geen twintig jaar pensioen, eens zien hoe "jong van geest" hij dan nog is.

Wil je kinderen? Zo ja, wil je jouw kinderen zo'n oude pa aandoen? Eentje die in hun puberteit helemaal niks meer kan hebben? Of misschien wel dood is voor die tijd?

Alle koppels die ik ken van leeftijdsverschil van 15 jaar en hoger (en dat waren er nogal wat) zijn inmiddels allemaal uit elkaar omdat zij volop in het leven stond en hij een oude zeikerd was geworden die nergens meer heen wilde.Herkenbaar je laatste stuk! M'n schoonouders zitten nu in die situatie, zij een leuke ondernemende vrouw van 55 en hij begint echt een oude zeikerd te worden en was altijd echt jong van geest maar door ouderdom en gebreken takelt hij echt af, is nu 75 en wil t liefste thuis op de bank zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven