Man heeft me voorgelogen

14-02-2017 14:02 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah, ik voel me vernederd, kwaad en vol ongeloof. Ik begrijp gewoonweg niet hoe het kan dat ik zo voorgelogen ben door de persoon bij wie ik me acht jaar zo goed en vertrouwd heb gevoeld. Dit topic open ik omdat ik heel graag even mijn hart wil luchten.

Mijn man en ik hebben altijd een goede relatie gehad. Sinds twee jaar delen we een huis en het eerste jaar was fantastisch, maar langzamerhand sloeg het om. Hij kreeg iets andere werktijden en we zagen elkaar steeds minder, ook omdat hij buiten het werk veel weg was. Eenmaal thuis kon hij dan vaak zo aanschuiven voor het eten, hij keek iets op tv wat hij leuk vond en dan was hij zo moe dat hij wilde slapen. Als we elkaar zagen werd er nauwelijks gepraat en ik moest elke dag of om de dag het initiatief nemen om nog soort van met elkaar te communiceren. Hij vond de relatie prima zo, maar ik werd steeds minder gelukkig. We deden absoluut niets meer samen, wat ik ook zei. Intimiteit was ook zo goed als weg, al was dat al nooit veel aanwezig. Door alles samen begon ik me een soort huishoudster te voelen en niet zijn partner.

Al met al zat ik dus in een flink dal. Man beloofde wel steeds zijn best te gaan doen, maar dat kwam er niet van. Tot mijn grote teleurstelling 'vergat' hij in december mijn verjaardag, terwijl hij normaal nauwelijks kan wachten tot 12 uur 's nachts om zijn cadeautje te geven en het samen te vieren. Hij ging 's nachts werken, ging vervolgens overdag ook de deur uit om uiteindelijk mij mijn eigen eten te laten bestellen en betalen. Geen kaartje, geen bosje bloemen, niets. Ondertussen zie ik hoe man het één na het andere voor vrienden of familie over heeft. Iedereen loopt met hem weg, want hij staat altijd klaar. Mensen hoeven maar te bellen of hij helpt bij een verhuizing, boodschappen, van alles.

Voor mij was de maat vol en dat heb ik duidelijk gezegd. We hebben daarom afgesproken deze zomer voor het eerst in die acht jaar samen op vakantie te gaan. Man kon maximaal een week vrij krijgen van zijn werk, maar dat was prima. Ik verheugde me er enorm op en de sfeer in huis werd de laatste twee weken sowieso beter. Hij knuffelde, stuurde lieve berichtjes, bleef in het weekend 's middags thuis om samen films te kijken. Tot hij gisteravond een bom dropte die juist na de fijne weken als een klap in mijn gezicht binnenkwam.

Man was niet thuis en appte me ineens allemaal lieve dingetjes. Vervolgens kwam er een mededeling van zijn kant: hij zou over een paar dagen op reis gaan met andere mensen en dat zouden dan dus de vakantiedagen van dit jaar zijn. Hij had het allemaal al in de afgelopen tijd gepland, achter mijn rug om en ik heb er niets van meegekregen. Allerlei mensen in mijn omgeving, zoals vrienden en familie van hem, wisten ervan behalve ik. Hij had me voorgehouden dat we voor het eerst samen weg zouden gaan, terwijl hij al meerdere keren zonder mij op reis is geweest. Ik zat me te verheugen op iets waarvan hij al wist dat het niet eens kon doorgaan. En dan nu deze mededeling, nota bene via whatsapp. Alle lieve woordjes en dingetjes van de afgelopen weken voelen nu als berekenend, vals gedrag, omdat hij natuurlijk wist dat hij zo langzamerhand zijn 'mededeling' een keer moest doen. Alsof ik alles zou pikken omdat hij zich inmiddels omhoog had geslijmd.

Niet dus, ik pik dit niet. Ik heb nu teveel gepikt. Gisteravond heb ik wat spullen van hem bij de voordeur gezet en de deur van binnen uit op slot gedaan. Ik ben van nature niet hard en ik wou mezelf beschermen tegen zielige woorden. Toen hij thuiskwam probeerde hij dit inderdaad wel, met een klein stemmetje vragen of hij alsjeblieft binnen mocht komen. Ik heb niets met Valentijnsdag, maar omdat ik me weer zo gelukkig voelde in mijn relatie had ik wat kleine, grappige cadeautjes bij elkaar gezocht en in een tasje gedaan. Achterlijk als ik me voelde heb ik hem dat in de handen gedrukt en de deur weer gesloten. Daarna heb ik hem niet meer gesproken, ik weet niet eens waar hij geslapen heeft.

Nou, lang verhaal. Ik vind steun bij mijn familie, maar ik wil nu juist even alleen zijn en mijn verhaal opschrijven. Waarschijnlijk voel ik ook die behoefte omdat ik het nog steeds niet begrijp. Familie en vrienden vragen vooral 'waarom heeft hij dit gedaan!?' en ik heb gewoon géén idee. Van zulke vragen word ik nu even onrustig, terwijl ik me thuis op de bank relatief relaxt kan voelen met mijn warme chocomel en serie. Ergens vandaag of morgen zal hij wel weer naar huis moeten in verband met werkkleding, laptop en allerlei spullen die hij nodig heeft. Geen idee wat ik dan moet doen of zeggen.

Bah.
Heeft hij al weer contact met je gezocht?
Ik ben inderdaad ook wel een beetje benieuwd hoe jullie relatie eruit zag dan. 8 jaar samen maar pas 2 jaar samenwonend, wel getrouwd maar nooit samen op vakantie geweest, bijzonder....
quote:Kirikou schreef op 14 februari 2017 @ 14:17:

Maar ik ben wel benieuwd waarom hij maar één week vakantie per jaar heeft en waarom jullie in die 8 jaar nog nooit samen op vakantie zijn geweest. Wanneer zijn jullie getrouwd? Omdat je zegt dat jullie nu 2 jaar een huis delen?En dit. Dat is toch ook raar maar 1 week vakantie?
quote:lilalinda schreef op 14 februari 2017 @ 14:04:

en de reden, dat je ons dit verteld, is???Jezus wat een kut opmerking. Enige empathie is je weer eens vreemd bah.
Say it like you mean it.
Raar gedrag van die vent van je....

Lijkt me alsof er een ander in het spel is.

Waar hij dan nu ook mee op vakantie gaat

Heeft hij helemaal niet meer geprobeerd contact met je te zoeken?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Hij heeft niet standaard maar één week, maar dit jaar kon hij niet langer dan dat achter elkaar vrij krijgen. Hij heeft twee jaar geleden een heel grote reis gemaakt van opgespaarde weken, deze reis wilde ik zelf niet doen dus dat heeft hij zelf gedaan. Verder hoefden echte vakanties van mij ook nooit zo, ik vond dagjes en af en toe een weekendje weg in de buurt in de zomer prima genoeg. Dit jaar voelde ik de behoefte om wat langer/verder weg te gaan en hier waren we het over eens. Nog niets geboekt, nee, dus ik hoef niets te annuleren.

Acht jaar bij elkaar, twee jaar getrouwd.
To is hij je eerste liefde? Hoe oud zijn jullie? Vertoonde hij voor jullie huwelijk ook dit gedrag?
Say it like you mean it.
quote:mevrouwroze schreef op 14 februari 2017 @ 14:16:

Heel erg bedankt voor de knuffels en lieve woorden. We wonen in een huurhuis en gelukkig werk ik ook. Helaas heb ik een tijdelijk contract, maar ik ben natuurlijk op zoek naar iets anders. Ik heb een goede studie gedaan en zal me echt wel redden, daar maak ik me niet druk om.

Uiteraard blijf ik niet bij mijn man, voor mij is het nu klaar. De reden dat ik de slechte periode in onze relatie gepikt heb was dat ik geloofde dat het ook te maken had met zijn nieuwe werktijden en ik geloofde dat er in ieder huwelijk wel een dal kon zijn. Vooral omdat alles daarvoor altijd goed was, hield ik hoop en deze hoop leek de laatste weken beantwoord. Was dus onzin.

Ik denk niet dat hij een ander heeft, maar die mogelijkheid is er natuurlijk altijd.

Maar ik denk van wel.

.

Vreemdgangers nemen vaak werk als excuus.

En je hebt nog vijf dingen, waarom je je akelig zorgen om kunt maken...maar ach..

In het kanaal er maar mee!....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:clubmedfan schreef op 14 februari 2017 @ 14:20:

Heeft hij al weer contact met je gezocht?Kort. Hij komt hier zo spullen halen.
quote:mevrouwroze schreef op 14 februari 2017 @ 14:23:

Hij heeft niet standaard maar één week, maar dit jaar kon hij niet langer dan dat achter elkaar vrij krijgen. Hij heeft twee jaar geleden een heel grote reis gemaakt van opgespaarde weken, deze reis wilde ik zelf niet doen dus dat heeft hij zelf gedaan. Verder hoefden echte vakanties van mij ook nooit zo, ik vond dagjes en af en toe een weekendje weg in de buurt in de zomer prima genoeg. Dit jaar voelde ik de behoefte om wat langer/verder weg te gaan en hier waren we het over eens. Nog niets geboekt, nee, dus ik hoef niets te annuleren.

Acht jaar bij elkaar, twee jaar getrouwd.Waarom cijfer jij jezelf zo weg? Ben je dan geen leuke vrouw die er ook mag zijn?
Say it like you mean it.
Heeft hij ook een excuus? Of heb je hem die kans niet gegeven? (wat ik me voor kan stellen.. )
Later is nu
quote:clubmedfan schreef op 14 februari 2017 @ 14:20:

Heeft hij al weer contact met je gezocht?

Ik denk het niet...als ze dit al,emaal al pikt...

Dan pik je dat dus ook.

.

Het spijt me TO.

.

Maar niemand, niemand werkt er zoveel.

Zelfs niet met een koophuis.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Hij heeft niet standaard maar één week, maar dit jaar kon hij niet langer dan dat achter elkaar vrij krijgen. Hij heeft twee jaar geleden een heel grote reis gemaakt van opgespaarde weken, deze reis wilde ik zelf niet doen dus dat heeft hij zelf gedaan. Verder hoefden echte vakanties van mij ook nooit zo, ik vond dagjes en af en toe een weekendje weg in de buurt in de zomer prima genoeg. Dit jaar voelde ik de behoefte om wat langer/verder weg te gaan en hier waren we het over eens. Nog niets geboekt, nee, dus ik hoef niets te annuleren.Maar hoe kunnen al zijn vakantiedagen van dit jaar dan op zijn als hij nu een paar dagen weg gaat?
quote:AskWendy schreef op 14 februari 2017 @ 14:26:

[...]

Waarom cijfer jij jezelf zo weg? Ben je dan geen leuke vrouw die er ook mag zijn?Niet iedereen heeft behoeftes aan lange vakanties ver weg, natuurlijk.
Later is nu
Ik zou ook in ieder geval lekker alleen op reis gaan even lekker eruit. Ik wens je veel sterkte toe!
quote:Kirikou schreef op 14 februari 2017 @ 14:27:

[...]

Maar hoe kunnen al zijn vakantiedagen van dit jaar dan op zijn als hij nu een paar dagen weg gaat?Minuren misschien?
Say it like you mean it.
AskWendy: ja, hij is mijn eerste liefde. Voor hem wel kort verkering gehad, maar nooit echt serieus. We zijn eind 20. Voor mij komt dit gedrag echt uit de lucht vallen en de mensen aan wie ik het heb verteld snappen er ook niets van. Vooral omdat hij dus altijd voor iedereen klaar staat en bekend staat als een heel loyale, leuke vent. Ik kan het dus niet rijmen met eerder gedrag, nee.

Hoe dan ook: kanaal lijkt me inderdaad de beste optie. Een lul is het.
quote:Dreamer schreef op 14 februari 2017 @ 14:27:

[...]

Niet iedereen heeft behoeftes aan lange vakanties ver weg, natuurlijk.Nee dat hoeft ook niet! Maar ik heb het idee dat ze zich met alles wegcijferd. Wachten met opgewarmd eten etc. Een keer te laat prima ff melden. Maar met dit gedrag? Had hem voor minder de deur gewezen.
Say it like you mean it.
quote:strikjemetstippels schreef op 14 februari 2017 @ 14:06:

Tja wat ik denk is dat hij het wel best vindt zo en buiten de deur wat neukt.

Ik zou weg gaan als ik jou was, maar dat ben ik (en misschien hasj in zijn reis koffer doen ).
En met wie gaat hij eigenlijk op vakantie, of weet je dat niet?
quote:mevrouwroze schreef op 14 februari 2017 @ 14:28:

AskWendy: ja, hij is mijn eerste liefde. Voor hem wel kort verkering gehad, maar nooit echt serieus. We zijn eind 20. Voor mij komt dit gedrag echt uit de lucht vallen en de mensen aan wie ik het heb verteld snappen er ook niets van. Vooral omdat hij dus altijd voor iedereen klaar staat en bekend staat als een heel loyale, leuke vent. Ik kan het dus niet rijmen met eerder gedrag, nee.

Hoe dan ook: kanaal lijkt me inderdaad de beste optie. Een lul is het.Meid! Je verdient beter loyaal? Ammehoela hij is alles behalve loyaal naar jou toe.
Say it like you mean it.
Ik zou achter zijn rug uitzoeken waar hij geboekt heeft en annuleren. Zonder te melden.
Say it like you mean it.
quote:AskWendy schreef op 14 februari 2017 @ 14:31:

[...]

Meid! Je verdient beter loyaal? Ammehoela hij is alles behalve loyaal naar jou toe.Leuk, gezellig en loyaal begint thuis.
Later is nu

Acht jaar bij elkaar, twee jaar getrouwd.Die ene week is echt flauwekul. Het is wettelijk geregeld dat iedereen twee aaneengesloten werkweken plus weekend ervoor en erna vrij mag hebben. Wet gaat boven wat de baas zegt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij gaat op vakantie met zijn oom en tante, die dikke week die hij achter elkaar vrij kan krijgen dus. Dat zal over een paar dagen zijn, in de voorjaarsvakantie. Verder heeft hij alleen dagen of hooguit een weekend vrij en dan kunnen we dus niet op vakantie.

Uiteindelijk begrijp ik vooral niet waarom er zo enorm gelogen is en waarom alles achter mijn rug om is geregeld. Waarom zijn familie gewoon weet dat dit geregeld is en waarom niemand wat tegen mij heeft gezegd. Dat vind ik het vernederende, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven