Werk & Studie alle pijlers

Werken in het weekend

14-02-2017 21:35 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele leuke vacature gezien als planner binnen de kraamzorg, waar ik graag op wil solliciteren. Echter ik twijfel vanwege de flexibiliteit die wordt gevraagd. Het gaat om een parttime functie, maar met zeven dagen per week beschikbaarheid en flexibele werkuren. Qua opvang in principe geen probleem. Maar ieder weekend werken lijkt me niet prettig, en ook de avonduren niet. Mijn partner twijlelt ook omdat hij bang is dat we dan weinig tijd meer voor elkaar en ons gezin hebben. Iemand toevallig ervaring met deze functie/branche? Om welke tijden gaat het? En hoe is de verdeling weekend/doordeweeks. Hoe ver van te voren krijg je je rooster? Of misschien andere ervaringen van mensen die ook buiten kantooruren werken en de balans met je gezin. Het lijkt me echt een leuke functie, maar momenteel wil ik erg graag weg bij mijn huidige werkgever en wil niet vanuit dat gevoel de keuze maken. Uiteraard ga ik ook nog even bellen om te informeren, maar ben benieuwd of jullie informatie hebben.
Niet iedereen doet het lekker op onregelmatig werken. Echt zure zeiksnorren.
To, gewoon solliciteren. Mocht je uitgenodigd worden kan je vragen hoe ze dat voor zich zien, hoe flexibel je moet zijn en dan beslissen of je dat wil. Je hoeft de baan niet aan te nemen.
quote:-Suze- schreef op 14 februari 2017 @ 22:41:

[...]

Dat wordt dus kansloos als je niet echt flexibel bent to want die gaan heul veul brieven krijgen van mensen die het geen probleem vinden.

En persoonlijk vind ik dat je teveel beren op de weg ziet voor iets dat je graag zou willen.Daarom ga IK het ook niet doen. Man werkt onregelmatig en wij hebben in combinatie met kinderen en mijn regelmatige leven een goede modus. Man heeft geen problemen met zijn onregelmatigheid in werk. Echter wij hebben kleine kinderen en geen opa's en oma's die kunnen of willen oppassen. Zoals nu is het prima.
Onregelmatig werken is een stukje persoonlijke voorkeur. Zo heb ik een hekel aan avonddiensten , om dan maar te zwijgen over de nachten!

Maar ondanks dat ben ik toch iets gaan doen, waarbij ik onregelmatig zal moeten werken (verpleegkunde), omdat ik het belangrijk vind dat het werk wat ik doe leuk is. En als dat betekend dat ik hier en daar een dienst heb wat niet volledig naar mijn zin is: so be it.

Dus ik denk vooral dat je moet kijken of je de werkzaamheden binnen deze baan leuk gaat vinden. Is het iets waarbij je met plezier naar je werk gaat? Want dan denk ik dat die weekenden en avonden daar zomaar bij in het niet vallen. Als je al twijfelt over de werkzaamheden, dan is het een ander verhaal.
Bedankt voor jullie reacties en input! Dit weekend ga ik de brief schrijven!
quote:tvandattum schreef op 14 februari 2017 @ 23:13:

[...]

Maar zij gaat dan ook niet solliciteren, he, maar to (gluurder). Lees jij niet wie wat schrijft?Zeker wel, en zij (dus niet Gluurder..) geeft aan dat het een gewilde toko is.
quote:-Suze- schreef op 15 februari 2017 @ 19:48:

[...]

Zeker wel, en zij (dus niet Gluurder..) geeft aan dat het een gewilde toko is.Staat goed bekend is iets anders dan een gewilde toko...
Ik werk in de zorg en bij ons werk je op fulltime basis (32/36 uur) 26 weekenden per jaar. Dat is volgens mij in de cao zo vastgelegd. Dat is dus om het weekend. Ik vind onregelmatig werken ideaal, maar mijn partner heeft dat ook. Wij kunnen heel veel op elkaar afstemmen en zijn doordeweeks ook vaak samen vrij. Collega's met kinderen vinden het ook heerlijk want ze kunnen hun diensten om de kinderplanning heen plannen. Voordeel ook: ik ervaar nooit sleur ("oh het is weer maandag" en "was het maar weekend"). Maar je moet er wel van houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven