Verliefd op beste vriend

19-01-2009 22:06 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej lieve dames,

Ik lees geregeld gezellig mee op dit forum maar ik heb voor de eerste keer echt even heel dringend jullie advies nodig! Ik weet dat hier al een topic over bestond/bestaat maar toch heb ik besloten om mijn eigen verhaal even met jullie te delen.

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik dus sinds kort echt hopeloos verliefd op mijn beste vriend. Ik ken hem al ontzettend lang en we kunnen ontzettend goed met elkaar praten. We zien elkaar geregeld en spreken best vaak af om gezellig samen te eten. Ik kan alles aan hem kwijt en als ik me wat minder voel weet hij me altijd op te vrolijken. Mijn vriendinnen verklaren mij regelmatig voor gek als ik vertel dat er nooit iets is gebeurd omdat hij volgens hun waarzinnig aantrekkelijk is. Ik heb hier nooit echt bij stilgestaan en heb dan ook nooit gevoelens voor hem gehad die verder gaan dan onze vriendschappelijke relatie. Oké, ik weet best wel dat hij er goed uitziet en dat zijn toekomstige vriendin in haar handjes mag knijpen met hem, maar tot voor kort zag ik hem gewoon als mijn beste maatje.

Maarrrrr, sinds korte tijd is mijn gevoel voor hem dus totaal veranderd. Ik weet niet precies wanneer ik mij deze verliefdheid realiseerde, maar ik weet wel dat ik steeds jaloerser werd toen hij vertelde dat hij een leuk meisje ontmoet heeft tijdens het uitgaan. Hij heeft wel vaker vriendinnen gehad tijdens onze vriendschap maar nooit ben ik jaloers geweest, sterker nog, ik motiveerde hem juist en was blij voor hem. Ik heb hem zelfs een keer proberen te koppelen aan mijn beste vriendin!!! Ik schrok dan ook best van mijn jaloerse gevoel...

Ik weet totaal niet wat ik met mijn gevoel aanmoet. Het lijkt wel alsof ik hem steeds leuker ga vinden!! Ik word echt helemaal gek. Eergisteren kwam hij nog bij me eten en hebben we daarna tv gekeken. Hij zat naast me en legt dan meestal altijd een arm achter mijn nek, normaal deed me dat niks maar nu heb ik gewoon 2 uur met zwetende handen en een kloppend hart op de bank gezeten. Normaal ging ik dan zelf lekker tegen hem aanhangen maar nu durfde ik dat gewoon niet! Ik was me gewoon helemaal bewust van dat heerlijke lichaam dat naast me zat en hij ruikt ook zooooo lekker!!! En hij zat maar lekker relaxt chippies te eten. Ik kan me niet eens meer herinneren welk programma we gekeken hebben... Ik voel gewoon echt vlinders in mijn buik als ik aan hem denk! Gisteren smste hij dat hij ff langskwam en ik was gewoon helemaal gestresst! Ik heb 2 uur voor de spiegel gestaan en was écht zenuwachtig.

Maarja, aan de andere kant, hij klinkt ook zo gelukkig als hij over dat meisje aan het praten is. Donderdag heeft hij met haar afgesproken en ook al ben ik heel verliefd op hem, ik gun hem ook zo erg dat geluk met haar. Ik denk ook niet dat hij ooit meer dan gewone gevoelens heeft gehad voor mij. Ik heb wel een keer gehad dat we beide een beetje aangeschoten waren en dat we toen samen een dvd zaten te kijken (om 2 uur 's nachts haha, waren beiden te wakker om te gaan slapen). Ik voelde toen gewoon dat hij naar me zat te kijken. Haha omdat ik toen zelf ook behoorlijk aangeschoten en melig was heb ik mijn gsm gepakt en hem gesmst: waarom zit je zo naar me te kijken. Hij smste toen terug: omdat je zo'n mooi meisje bent. Hahaha, we hebben toen echt dubbel gelegen. Verder geeft hij me ook geregeld een echte vriendenknuffel en een kus op mijn wang. Maarja ik heb dat altijd als heel gewoon ervaren. Ik voelde me ook altijd zo op mijn gemak bij hem. Ik realiseer me nu hoe stom ik ben geweest door nooit eens actie te hebben ondernomen. Maar ik heb gewoon nooit echte gevoelens voor hem gehad! En nu, ik lijk wel een puber!

Ik weet dus nu niet wat ik moet doen. Ik durf het echt niet te vertellen. Ik ben gewoon zoooooooooo ontzettend bang dat ik onze vriendschap op het spel zet!!! En dat wil ik echt 100% niet. Ik gun hem alles want ik hou zoveel van hem, maarja aan de andere kant, wat moet ik met dit gevoel? Ik kan niet eens meer normaal tegen hem doen!! Ik zie hem waarschijnlijk morgen weer en alleen al die gedachte maakt me stapelgek!!

Wat moet ik doen? Ik weet het echt niet meer...

xxx
Mijn mening is (uit ervaring) dat hetero mannen en hetero vrouwen nooit een platonische relatie kunnen hebben. Omdat er kans is op een mogelijkheid tot seks. Hierdoor vind ik dat de relatie niet in balans is.

Ik hoop dat mijn visie klopt, want dat zou betekenen dat hij jou ook ziet zitten.
Lesbellesdesfleures,

Een paar weken geleden had ik je nog ongelijk gegeven maar nu kan ik er niet onderuit, ik ben het helemaal met je eens. Al heb ik niet echt het gevoel dat het ook van zijn kant komt, daarvoor kennen we elkaar al té lang en heb ik té weinig signalen opgemerkt.
Ik snap dat je die vriendschap niet weg wilt gooien. Een vriendschap is erg veel waard. Maaarrrr... wil je ook toekijken hoe hij gelukkig wordt met een ander omdat jij nooit de stap hebt durven te zetten??

Daar zou ik goed overnadenken wat belangrijker is voor je.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 19 januari 2009 @ 22:19:

Mijn mening is (uit ervaring) dat hetero mannen en hetero vrouwen nooit een platonische relatie kunnen hebben. Omdat er kans is op een mogelijkheid tot seks. Hierdoor vind ik dat de relatie niet in balans is.

Ik hoop dat mijn visie klopt, want dat zou betekenen dat hij jou ook ziet zitten.

ABSOLUUT ONWAAR

Ik man heb een puur platonische vriendschap met een vrouw, we zijn ontzettend close ( zo close dat sommige dachten dat we wat hadden en dr vriendje groen van jaloezie werd ) ik hou zielsveel van haar, maar zal nooit behoefte hebben om met haar bed in te duiken of haar te kussen als geliefde.
Tjah dat zeg je nu.. Zeg NOOIT, nooit want je weet het nooit .
en voor TO als hij jou als goede vrindin ziet ( wat ik ook in je verhaal lees ) en jij geeft aan dat je verliefd ben, dan zet je je vriendschap idd op het spel, omdat hij nooit zal weten wat jij doet uit vriendschap is of omdat je verliefd bent terwijl hij dat niet is. En dan is een vriendschap onderhouden heel erg moeilijk
quote:CassieViva schreef op 19 januari 2009 @ 22:31:

Tjah dat zeg je nu.. Zeg NOOIT, nooit want je weet het nooit .Klopt, je weet nooit, maar ik kan dit redelijk goed inschatten :-)
Aimee, wat een zalig stukje heb je geschreven, ik kan me weer zo levendig herinneren hoe eng verliefdheid kan zijn.. Ik ben het oneens met de stelling dat een platonische vriendschap tussen een hetero man en vrouw niet kan, dat kan wel als je elkaar niet aantrekkelijk vindt of er samen voor kiest niks te beginnen en daarna door te gaan als vrienden. Maar Dat zegt allemaal niks over jouw situatie.

Volledig eens met CassieViva: weeg goed af of je, als je niks zegt om je vriendschap te sparen, dan wél door kunt gaan met de vriendschap en toezien hoe hij iets met een ander meisje krijgt.

Wie weet voelde hij vroeger wel meer voor jou maar heeft hij dat losgelaten omdat het van jouw kant anders was. Het feit dat jullie al zo lang zulke goede vrienden zijn betekent toch dat hij je een heel leuk persoon vindt, als hij er nu achter komt dat jij hem als meer ziet, kan dat gevoel zo weer terugkomen. Als je er achter komt dat iemand verliefd op je is, ga je iemand met andere ogen bekijken. Het kan dus maar zo zijn dat hij nu niet verliefd op jou is, maar het wel wordt als hij achter jouw gevoelens komt..

Dus ik zeg: opbiechten!!
En je hoeft natuurlijk niet gelijk te zeggen dat je straalverliefd bent of dat je twee uur trillend naast hem op de bank hebt gezeten, maar zoiets zeggen als: "ik merkte laatst dat ik stiekem een beetje jaloers was op dat meisje" is niet gelijk zo overweldigend of bedreigend.
Ik kan dat me helemaal niet voorstellen jullie platonische ontmoetingen. Weet je wel zeker dat hij niks met je wil? Zoals je het vertelt zijn er toch erotische spanningen geweest. Als je nooit aan hem vertelt dat je gevoelens voor hem hebt zal je nooit het antwoord weten. Wat heb je nog te verliezen?
Platonische liefde tussen man en vrouw kan natuurlijk best, maar dan ga je toch krampachtig alles wat maar enigszins naar erotiek klinkt vermijden. Dit om duidelijk een bepaalde grens te trekken. En dat gebeurde bij jullie niet; dat vind ik verdacht. Het is in ieder geval niet gebruikelijk.
Bedankt voor al jullie reacties, erg fijn! Groll ik ben me nooit bewust geweest van 'erotische spanningen.' Als ik mijn verhaal zo teruglees kan ik me voorstellen dat dit voor jullie lastig te begrijpen is, maar ik heb hem eerlijk waar nooit als potentiele liefdespartner gezien. Ik heb ook geregeld relaties gehad tijdens onze vriendschap, een zelfs van anderhalf jaar. Ook toen kwam hij geregeld langs. En ook hij had geregeld vriendinnetjes. Ik heb gewoon nooit echt die spanning gevoeld. We kunnen ook echt goede gesprekken voeren over bijvoorbeeld seks enzo, dit klinkt nu misschien vreemd, maar hiemee probeer ik eigenlijk te verduidelijken hoe goed we elkaar kennen en dat er gewoon geen spanning was. Wat natuurlijk wel kan is dat ik eventuele signalen nooit opgepikt heb, al lijkt me dat ook erg sterk. Hij is erg open en ik denk dat als hij ooit gevoelens voor mij gehad zou hebben, hij dit ook tegen mij gezegd zou hebben. Ik ben me nu echt aan het bedenken, aan de andere kant wil ik het graag tegen hem zeggen, aan de andere kant, hij gaat donderdag met dat meisje uit... dan verpest ik dat ook misschien meteen... Misschien heb ik ook gewoon mijn kans gehad? Misschien moet ik gewoon tevreden zijn met de situatie zoals hij nu is? Misschien is het gewoon een bevlogen verliefdheid? Deze vragen malen steeds door mijn hoofd... pff
Hoi Aimee,

Ik denk dat de verliefdheid steeds erger gaat worden omdat je hem best vaak ziet en op een gegeven moment denk ik dat je het niet meer kan verbergen en dat hij het op de een of andere manier wel zal gaan merken aan jou.

Het is moeilijk maar is het niet gewoon beter om te vertellen aan hem wat je voor hem voelt? Dat lucht ook op denk ik.

Wie weet heeft hij dezelfde gevoelens voor jou, of

Wie weet krijgt hij juist gevoelens voor jou daardoor.

gr
Ik denk dat ik het morgen maar ga vertellen. Ik hoop dat ik het durf! Weet alleen niet echt hoe, maarja, even het moment afwachten...
quote:Aimeexxx schreef op 20 januari 2009 @ 00:24:

Ik denk dat ik het morgen maar ga vertellen. Ik hoop dat ik het durf! Weet alleen niet echt hoe, maarja, even het moment afwachten...Succes, hoop voor je dat tie heimelijk ook verliefd is op je...
succes aimee,

hoop dat t voor jou net zo uitpakt als voor mijn beste vriend een paar maanden terug, die was ook verliefd op zijn beste vriendin...

en nu zijn we een heel gelukkig setje!
Op een gegeven moment merk je op dat hij een keer zei dat hij je een mooi meisje vindt. Zou het kunnen dat dit een verkapte manier is geweest dat hij je wel ziet zitten? Want ook hij zit misschien met het dilemma dat hij de vriendschap niet op het spel wil zetten door zijn verliefdheid op te biechten. Voor mij is praten over seks een goede tweede als ik niet écht seks met iemand kan hebben. En daar ben ik vast niet de enige mee.

Dus: wel het erover hebben maar op een luchtige manier. Inderdaad, dat je een beetje jaloers bent op dat meisje. Of lacherig opmerken of hij niet beter iets met jou kan beginnen omdat hij dan weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Houd het vrijblijvend, vermijd nog even het woord "verliefd" maar zend een duidelijk signaal uit.
A dirty mind is a joy forever. (Oscar WIlde)
`kweet niet, ik heb ook wel een poosje nogal gekampt met verliefde gevoelens bij mijn beste vriend, daarvoor hebben we zelfs wel het een en ander samen uitgespookt. Toen ik het hem vertelde moest hij lachen, hij vond het niet erg maar zag verder niets in mij. Doet hij nog steeds niet trouwens. T was wel fijn om het te vertellen, want k wist meteen waar ik aan toe was, en omdat het mijn beste vriend is, was het niet erg, we zijn nu nogsteeds beste vrienden, niets aan de hand. Ik zou t gewoon vertellen, beste vrienden zijn daarvoor toch:)
quote:Graaggedaan schreef op 20 januari 2009 @ 00:42:

Op een gegeven moment merk je op dat hij een keer zei dat hij je een mooi meisje vindt. Zou het kunnen dat dit een verkapte manier is geweest dat hij je wel ziet zitten? Want ook hij zit misschien met het dilemma dat hij de vriendschap niet op het spel wil zetten door zijn verliefdheid op te biechten. Voor mij is praten over seks een goede tweede als ik niet écht seks met iemand kan hebben. En daar ben ik vast niet de enige mee.

Dus: wel het erover hebben maar op een luchtige manier. Inderdaad, dat je een beetje jaloers bent op dat meisje. Of lacherig opmerken of hij niet beter iets met jou kan beginnen omdat hij dan weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Houd het vrijblijvend, vermijd nog even het woord "verliefd" maar zend een duidelijk signaal uit.

als je t zo gaat spelen kan het nog jaren duren, met vaagheid en grapjes bereik je niks.

zeg eerlijk wat je voelt, desnoods in een brief of mail maar wees eerlijk en duidelijk.

vraag ook niks, zeg alleen hoe jij ervoor staat en toon begrip voor zijn situatie.

voor hem verwarrend misschien om te horen/lezen en gun hem wat tijd om het te laten bezinken.

en tijd om uit te zoeken wat hij wil met dat andere meisje in het geval dat hij ook gevoelens voor jou heeft.

nogmaals succes!
Ik twijfel nog steeds, ik laat jullie wel even iets weten hoe het gegaan is vanavond. Ik weet alleen niet echt hoe ik het moet zeggen, idd, subtiele hind is misschien wel het handigst. De opmerking over dat hij me een knap meisje vond heb ik toendertijd niet echt heel serieus genomen omdat hij zowieso wel een flirt is, overal en altijd (wel op een leuke manier). Ook tegenover andere vriendinnen.
Ik ben het eens met graaggedaan, niet gelijk alles open gooien, maar wel een duidelijke opmerking waaruit blijkt dat het niet meer zo vrijblijvend is voor jou. Wel eens met mamalief dat je niet gelijk een antwoord moet verwachten, het niet als vraag stellen. Dan krijgt hij eerder de neiging om 'nee natuurlijk niet' te denken (en zeggen) dan wanneer hij tijd krijgt om het te laten bezinken.

Succes!! En vertel hoe het gegaan is hè, ik ben stikbenieuwd.
Ik heb hier zelf ervaring mee en je kunt zoveel kapot maken..

Ik had zelf een relatie toen en hij was single. Ik kon altijd bij m terecht, hij was mn knuffelbeer en ik vond m helemaal niet aantrekkelijk. Op een gegeven moment flirte hij met me maar hij zei duidelijk dat hij echt geen relatie met me zou willen (ik flirte wel terug, hints enzo) maargoed, ik werd hevig verliefd en hij uiteindelijk ook. Het voelde allemaal zo vertrouwd en zo goed.

Ik heb mijn relatie toen verbroken, omdat het niet helemaal goed ging met mijn ex en mij maar ook omdat ik verliefd was.

We hebben toen 3mnden een "relatie gehad", echt geweldig.

Totdat hij opeens besefte dat hij alles wist van mijn ex en mij, alle leuke dingen, alle minder leuke dingen, en dat was erg heftig voor hem. Verder waren er nog andere reden (drugsgebruik waar ik erg op tegen was) maargoed. De "relatie" ging uit en mijn hart was echt gebroken.. Ik was mijn beste vriend kwijt! Dat vond ik het ergste.

En het is ook nooit meer goed gekomen, want na een relatie weer een vriendschap op bouwen voelt een beetje apart, hij zei dat hij weer verliefd op me zou worden en hij wilde dit niet, en ik wilde dat wel etc etc.

Kortom.. probeer te kijken of het de moeite waard is.

Hij heeft ook een vriendin..
Karin24, het is idd heel moeilijk. Want het kan ook allemaal mislopen als ik vertel dat ik verliefd op hem ben. Jouw situatie was natuurlijk wel iets anders, maar toch ik snap wat je bedoelt. Ik denk zowieso dat ik het niet letterlijk vertel dat ik verliefd op hem ben. Ik ga het subtiel proberen te brengen. Misschien een paar hints en dan kijken hoe hij erop reageert. Gewoon even kijken wat er gebeurt en hoe de situatie is. Maarja, ik voel me toch een beetje een spelbreker omdat hij morgen met dat meisje (ik noem haar voor het gemak even C.) uitgaat. Maarja, als ik niks doe wordt ik ook helemaal gek. Pfff, hij komt rond 20.00 langs vanavond. Is meestal vaste prik want van te voren gaat hij altijd op dinsdag sporten. Op de terugweg rijdt hij langs mijn huis vandaar. Ik ben de hele dag al zo gespannen. Ondanks dat ik heel erg zenuwachtig ben verheug ik me er ook heel erg op. Dalijk zie ik hem weer!!!! Ik heb mijn outfit al 5 keer veranderd en nog steeds twijfel ik. Gelukkig had ik vandaag vrij dus heb maar even als afleiding mijn huis opgeruimd en daarna ff lekker in bad gegaan. Als ik alleen al aan hem denk krijg ik al knikkende knieen. Hoop zowieso dat ik een zinnig woord kan uitbrengen als hij er is. Maarja, aan de andere kant denk ik, stel je niet zo aan, ik heb ja-ren 'normaal' met hem gesproken. Ik hoop dat de komende 2 uren snel voorbij gaan... Iemand nog tips hoe ik het het beste kan brengen?
Ik laat jullie zowieso iets weten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven