Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Maison, cetirizine kan je gerust gebruiken. Ik heb helaas chronische netelroos/galbulten en slik dan ook bijna dagelijks cetirizine tegen de jeuk.

Ik probeer het wel ook elke dag weer uit te stellen omdat je het liever niet nu tijdens de zwangerschap gebruikt, maar zodra ik echt weer jeuk krijg moet ik wel, want zonder is echt niet uit te houden voor mij.

Helaas is het voor mij ook nog zo dat ik voordat ik zwanger was ik 1 keer in de 3 of 4 dagen iets in moest nemen, maar nu dagelijks, dus helaas is de allergie erger geworden nu.. hoop dat dat na de zwangerschap weer af neemt!

Ik schrijf mee in een ander juni topic, maar daar is het een beetje stil, dus lees hier ook regelmatig mee, vandaar mijn reactie ;)
@Danny: Wat vervelend zeg! jammer dat je nu opzoek moet naar een nieuwe baan, zeker als je straks lekker wil genieten. Ik herken het wel een beetje hoor jouw situatie. Ik heb ook een studie gedaan waar ik heel moeilijk werk in krijg. Ik doe nu ook iets anders dan dat ik zou willen. Het blijft zo jammer dat je heb geïnvesteerd in een studie en dat je daarin geen werk kan vinden :(.. Succes met je zoek tocht!

--> volgens mij kan ik ook leden toevoegen in de facebookgroep van deze topic. Als je mij een privebericht stuur, met daarin je mail adres, dan kan ik je proberen toe te voegen. Als het niet lukt moet prettymama het doen..

@Maison: ik snap dat je de pillen liever niet gebruikt, maar ik zou ook helemaal gek worden van jeuk.. Als zowel je huisarts als verloskundige zegt dat het geen kwaad kan, dan zou ik het ook in nemen, wanneer het te erg wordt.

Het is wat al die zwangerschapskwaaltjes..

@prettymama: gefeliciteerd met je dochter! Hebben jullie een leuke verjaardag gehad??

Ik moet ff zeuren hoor.. Ik ben zo moe weer de laatste tijd.. Ik weet niet waardoor het kom, maar ik zit vandaag de hele dag met een vermoeid hoofd en ogen achter de computer (ik moet mij voorbereiden op een BHV cursus) terwijl ik iets van 9 uur geslapen heb vannacht.. Ik vind het jammer want het tweede trimester zou juist makkelijker moeten zijn dan de eerste en de laatste en ik heb helemaal niet het gevoel dat deze nou zo beter is. Ik ben vandaag trouwens 22 weken..

Iemand ook last van vermoeidheid??
@lilian, vermoeidheid zou ook ijzertekort zijn. Heb ik sinds aantal weken ook, herkende het doordat ik daarnaast ook duizelig ben. Je kunt het bij de vk laten testen. Huisarts kan tabletten voorschrijven, maar daar kun je dan ook weer verstoppingen van krijgen. Ik probeer het eerst met rosvisee Ferro en appelstroop. Normaal helpt biefstuk en rosbief ook erg goed, maar dat sla ik nu maar ff over.
Hi Lilian, ik heb t ook.. Ben weer erg moe steeds! Tot 16 weken extreem, toen ging t beter en sinds 21 weken weer.

Slik extra vitamine d naast de Davitamon die ik slik en floradix (om vitamines beter op te nemen), op aanraden van verloskundige. Ook zei ze dat t een teken van mijn lichaam is, werk 40 uur en maak daarnaast ook nog overuren.. Moet echt gaan kijken hoe ik dit op los! Net ook uit t werk zo weer een uur geslapen..

Zo is er idd weinig aan.. Al maakt t getrappel in mijn buik ook weer heeeeeeel veel goed!! Love that feeling..
@lilian; hoe stuur ik jou een privé bericht?

Ja zonde hé van zo een studie evengoed :( echt geen goeie tijd om werk te zoeken maarja ik zie het dan wel weer!

Vermoeidheid niet zo een last meer van, maarja zit dan ook werkloos thuis dus heb makkelijk praten haha! Ben wel heel eerlijk dat ik zwangerschap niet zo genieten vind, pas sinds een halve week voel ik me steeds beter! Ben nu 23 weken, dus hopelijk blijf ik me zo voelen zodat ik er toch nog van kan genieten!

Morgen komt het kamertje, zo leuk! Echt zin in!
Danny1989 de facebook groep is met allemaal meiden van dit topic haha! Daarom voelt het ook soms dubbel om op facebook en hier te reageren. Als je in de groep wilt kun je mijn even een pb sturen met je naam dan voeg ik je toe in de groep! (Is geheim dus niemand kan deze vinden) dat ik zo snel weer zwanger was was inderdaad bewust. We wilde weinig leeftijdsverschil dus toen me dochter 6 maanden was er weer voor gegaan en het was weer snel raak haha. Ze schelen zometeen 16 maanden best pittig maar straks alleen maar leuk.
@mijmama: ik heb ook gedacht aan ijzertekort en heb het er 2,5 weken geleden met mijn verloskundige over gehad. Zij geeft echter aan dat mijn waardes met 12 weken erg goed waren en dat zij niet denkt dat hij zo omlaag zou zijn gegaan.

@Hartje: Ik slik inderdaad ook extra vitamine D naast de mama multivitamine van Davitamon, omdat ik een tekort had toen ze met 12 weken prikte. Ik werk alleen een stuk minder dan jou en toch last van vermoeidheid.. Ik vind het lichamelijk best tegen vallen, maar die groeiende buik en getrappel maakt inderdaad veel goed

Ik ga het er gewoon nog een keer over hebben met de verloskundige over 1,5 week.

@Danny: Als je op de computer zit kan je bij een berichtje van mij of op die van Mijmama op een icoon klikken zodat je een berichtje kan sturen naar een van ons. Dan moet het goed komen. Leuk dat je kamertje binnen komt.. Die van mij staat nu 2 weekjes.. kijk er elke dag wel even naar

Ik ben trouwens nu 3 keer naar de zwangerfit cursus geweest waar ik mij voor heb aangemeld. Een uurtje bewegen en daarna wat informatie over zwangerschap en bevalling. Super leuk om met andere vrouwen te kunnen kletsen en kwaaltjes bespreken.

Hebben jullie je ergens voor aangemeld?
Hoi allemaal,

Ik reageer even ego..

ik lees wel geregeld mee maar heb de puf niet om het bij te houden ik heb het op het moment heel erg zwaar:-( ik heb meerdere malen per dag harde buiken! Ze doen ook echt pijn ik heb ze zelfs als ik rust dus werd er erg onrustig van na aanleiding daarvan contact gehad met de verloskundige en ze houden het goed in de gaten.. voor hoe het er nu voor staat denken we: te druk in de weer (2 kinderen rond lopen thuis) weinig kunnen rusten ivm de kindjes en de rust die ik kan nemen is te weinig omdat ik ook eentje heb van 2 dus eigenlijk constant omhoog moet voor alles wat logisch is natuurlijk dus als ik dan savonds kan rusten is het kwaad al geschied door mijn drukke dag. Ik ga dan ook elke avond rond half 10 naar bed anders trek ik het de volgende dag gewoon niet!

Harde buiken wil niks zeggen over eventuele vroeggeboorte maar in mijn hoofd maalt dat wel de vk zegt dat ik dat los moet laten want stressen erover maakt het er niet beter op.

Ook was de verklaring dat ik een super beweeglijk meisje hierbinnen in heb ik voel haar dan ook heel de dag door en ook heel stevig (placenta achter) maar dat maakt me weer gelukkig dus ik wordt even heen en weer geslingerd van emoties..

Gelukkig is het kamertje klaar en alle spulletjes zijn binnen dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken ik ga waarschijnlijk wel optijd alles wassen (zit dus ook weer in mijn hoofd) maar het kan maar gedaan zijn. Ik ben nu 25 weken dus opzich..

Sorry voor mijn lange egopost

Ik hoop dat het verder met iedereen goed gaat!
Gaan jullie nog naar de 9 maandenbeurs ? Veel plezier!
Hallooo!

Leuk dat ik dit tegen kom. Ik ben ook uitgerekend in Juni (12) 2017.

Het wordt een meisje en mijn tweede kindje.

Ik lees graag mee! X
"positiviteit, vriendelijkheid, ontwikkeling"
quote:Maison06 schreef op 15 februari 2017 @ 19:54:

He meiden, vandaag ben ik dan toch naar de apotheek gegaan om de medicijnen op te halen die de dokter vorige week had voorgeschreven tegen de jeuk. Ik slik gewoon liever niks tijdens mijn zwangerschap, dus had het echt uitgesteld...Omdat de jeuk echt ondraaglijk is gaan worden en ik vanmorgen wel kon huilen van de jeuk toch de medicijnen opgehaald (cetirizine 2HCL).

Ik heb vanmiddag ook nog mijn vk gebeld om te vragen of ik het echt mocht.. Ook zij gaf aan dat ik het mocht gebruiken..

Maar TOCH zit het mij niet lekker.. als ik het opzoek op internet staan er toch weer verschillende verhalen overal pffffff

Daarnaast ook nog een verzachtende crème gekocht bij de apotheek ( van LA ROCHE)..

Meer bekend met cetirizine? Ik heb vanmiddag een pil ingenomen en ik moet zeggen dat het wel echt werkt.. maar toch blijft het niet lekker zitten

Ik gebruik beclometason en loratadine, cetirizine was bij mij vervangen.

Volgens mij is dat afhankelijk van de arts en is er geen fors verschil, alleen aerius is volgens mij echt niet zo goed.
Ardni,

Gebruik jij het ook voor de jeuk? Uiteindelijk werden bij mij de plekken zo groot dat ik weer terug ben gegaan naar de huisarts en verloskundige. Ik heb nu een zalf gekregen waar ik ook niet vrolijk van wordt, maar zo met de jeuk kon het ook niet.. werd er echt gek van! Gelukkig werkt de zalf goed. Morgen weer bellen en waarschijnlijk moet ik even langs de gynaecoloog..

Gezellig @boekenmoeder! Leuk dat je mee komt kletsen.

Wat vervelend dat je je zo voelt Wondertje, doe je rustig aan? Zo belangrijk om je rust te pakken. Hier ook een zeer beweeglijk meisje in mijn buik. En ik moet zeggen: ik zou niet anders willen! Heerlijk al dag gerommel in mijn buik. Ik word er zo gelukkig van

9 maanden beurs: niet geweest. Was zo versleten van afgelopen week. Heb ook een mega drukke week achter de rug. Dus ik wilde echt even mijn rust pakken. Verder ben ik niet echt van drukke evenementen. Als ik doordeweeks had kunnen gaan, had ik wel echt willen gaan. Hoe vonden de mensen die zijn geweest het? Nog leuke dingen gekocht/gezien?
Hoi dames!

Wat is het hier stil gevallen..

Snap het wel hoor heb zelf op het moment ook weinig te melden de eerste weken zijn altijd spannend en dan naar de echo's toe en dan is het gewoon zwanger zijn tot aan het einde

Ik merk dat ik het wel zwaar begin te vinden en we moeten nog eventjes, ben nu bijna 27 weken en hebben alles al klaar. Hoever zijn jullie met de voorbereidingen?

Ik heb zelfs alles al gewassen en gestreken hoezo nesteldrang?? Ach ja heb het in zon blokker zak zitten en dan vacuüm gezogen dus over aantal weken keer uithangen dat het aan de open lucht hangt en klaar is kees heb ik daar in ieder geval geen zorgen meer over want wat is dat een werkje zeg!

Er komt nog wel een "kleine" verbouwing aan die voor de geboorte nog plaats gaat nemen we krijgen namelijk een nieuwe keuken dus die kunnen elk moment gaan bellen voor een afspraak ik hoop zo snel mogelijk krijg er nu de stress al van maar goed leuke vooruitzichten!

Hopelijk gaat alles goed met iedereen?!

Fijne dag allemaal!
Hoi dames,

Wat een rust hier inderdaad.

Wondertje alles al gestreken, wauw. Zo ver van ik nog lang niet. Kamertje van onze dochter is inmiddels af en commode is leeg. Dus nu met baby inrichting beginnen. Wij gaan komende week een cosleeper halen en maken van een IKEA ledikant.

Met mij gaat het verder aardig, ik blijf misselijk en moet erg rustig aan doen. Gelukkig mag ik nu wel twee uurtjes per week werken, maar daar moet het van de Arbo ook bij blijven. Tis in ieder geval iets zullen we maar zeggen.

Onze dochter lijkt helemaal blij met de baby in mijn buik. Veel knuffels en kusjes voor de baby. Wanneer iemand vraagt of ze een broertje of zusje wil geeft ze als antwoord; nee, mama krijg un baby.
Hoi dames,

Hier ook langere tijd niet geschreven. Ik had niet zo veel te melden en heb er ook nog steeds de energie niet voor.

Ik ben overigens blij te lezen dat er meerdere zijn die nog steeds zo moe zijn. Ik werk nog fulltime en merk dat het me echt te veel is. Hen al gesprek op het werk gehad, maar directie denkt dat minder werken niet zorgt voor minder werkdruk. Ik heb nu 2 weken vakantie gehad, heerlijk, maar zie er nu al tegen op dat ik morgen weer moet werken. Dit is niet de instelling die ik altijd gehad heb en wil hebben. Ik probeer het nog 7 weken vol te houden en dan mag ik met verlof. Ik merk dat ik in de vakanatie bezig kan zijn met inkopen en voorbereidingen, tijdens werkweken heb ik Ier echt de energie niet voor...

9maandenbeurs: daar ben ik samen met mijn moeder geweest. Ff lekker een dagje uit en rondneuzen op de beurs. Ook hier en daar wat kleine dingetjes gekocht...Kon het niet laten.

Afgelopen week heb ik een glucose tolerantie test gehad in het ziekenhuis (dit is blijkbaar standaart bij vrouwen zoals ik met pcos) zijn er meer die dit gehad hebben?
Streepje. Ik moet ook bloed laten prikken op glucose maar ook op ijzer.

Wondertje alles al klaar! Wauw bij mij liggen alle kleertjes nog met het prijskaartje er aan.

Mijmama 2 uur voelt misschien niet veel maar als dat is wat je aan kan nu is dat toch meer dan genoeg.

9 maandenbeurs. Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb ook wat gekocht. Ik vond het verrassend leuk had ik niet verwacht.

Bloedgroep. Ik heb bloedgroep A + Rh c negatief. Toevallig nog iemand dit ook Rh c negatief heeft en n positieve bloedgroep. Mijn bloed moet worden onderzocht om te kijken of ik antistoffen aan maak.
Ik zal ook weer eens een update geven. Hier ook volop leven in mijn buik, heerlijk om te voelen al dat getrappel en gekriebel. :-)

We hebben dinsdag een hele oude commode opgehaald die een grote opknapbeurt nodig heeft, net als het oude wiegje dat we pas gekocht hebben. Dus binnenkort eens beginnen met schuren en dan in een mooi kleurtje schilderen. Dan kan ik ook de spulletjes opruimen. Nu ligt alles op een stapel in een hoek... Ik voel me eigenlijk best goed. Ben wel best moe en ik heb wat pijntjes in m'n onderrug wat door m'n linkerbeen trekt. Daarvoor ga ik nu naar de fysio dus hopelijk verlicht dat wat. Ik ben nu bijna 26 weken en de tijd blijft enorm snel gaan! Moestuinseizoen is weer begonnen, zaterdag heerlijk een paar uurtjes op m'n knieën in de tuin gezeten, onkruid plukken. Heerlijk ontspannend, maar ik was ook helemaal kapot toen ik weer binnen was. Geen kracht meer in mijn handen blijkbaar... xD
Ik zal ook weer eens een update geven. Hier ook volop leven in mijn buik, heerlijk om te voelen al dat getrappel en gekriebel. :-)

We hebben dinsdag een hele oude commode opgehaald die een grote opknapbeurt nodig heeft, net als het oude wiegje dat we pas gekocht hebben. Dus binnenkort eens beginnen met schuren en dan in een mooi kleurtje schilderen. Dan kan ik ook de spulletjes opruimen. Nu ligt alles op een stapel in een hoek... Ik voel me eigenlijk best goed. Ben wel best moe en ik heb wat pijntjes in m'n onderrug wat door m'n linkerbeen trekt. Daarvoor ga ik nu naar de fysio dus hopelijk verlicht dat wat. Ik ben nu bijna 26 weken en de tijd blijft enorm snel gaan! Moestuinseizoen is weer begonnen, zaterdag heerlijk een paar uurtjes op m'n knieën in de tuin gezeten, onkruid plukken. Heerlijk ontspannend, maar ik was ook helemaal kapot toen ik weer binnen was. Geen kracht meer in mijn handen blijkbaar... xD
Smurf ik heb toevallig vandaag bloed moeten prikken voor de rhesus. Ik heb A negatief rhesus factor D dus als mijn kind positief is dan krijg ik over 3 weken nog een prik met antistoffen zodat mijn lichaam die niet gaat aanmaken. Voor rhesus factor C die jij hebt bestaat geen prik word je dan tot het einde onder extra controle gehouden??

Streepje heel vreemd van jou werk! Als je het niet trekt zou ik minder uur of stoppen met werken. Ik ben sinds vandaag minder uren gaan draaien maar heb best zwaar werk dus had steeds echt veel pijn als ik thuis kwam.
Prettymama. Had jij bij je eerste zwangerschap ook al een injectie gehad? Of heb jij toen geen antistoffen aangemaakt. Duimen dat je kindje de zelfde bloedgroep heeft en rhesus factor dan is er niks aan dr hand toch. Bij rhesus D testen ze ook wat de bloedgroep is van je kindje toch?

Rhesus c wordt pas de laatste jaren getest en lijkt milder dan Rhesus D. Er worden geen injecties gegeven als het zo is dat ik antistoffen aan maak wordt ik extra in de gaten gehouden
Tjee met die bloedgroepen en antistoffen klikt wel spannend. Hopelijk valt het allemaal mee en hoeven jullie daar niet allerlei injecties voor te nemen...

Ik ben vandaag weer controle bij de verloskundige gehad. Alles was weer goed, uitslag van glucose onderzoek ook. Na het meten en hartje luisteren zei ze dat ze wilde dat ik een afspraak maakte voor een groeiecho, rond de 31 weken. In de auto op weg naar huis begon ik eigenlijk pas af te vragen waarom die 'extra' echo nodig is. Morgen toch maar even bellen, wat de reden hier van is. Zijn er meer die een groeiecho moeten of hebben laten maken??
Smurf mij dochter heeft een positieve bloedgroep dus ik moest inderdaad de injecties met antistoffen in mijn vorige zwangerschap en ik vond dat echt hele nare prikken. Ik zie dus erg tegen de uitslag op aangezien ik er van uit moet gaan van de vk dat ik die injecties weer ga krijgen omdat positieve bloedgroep overheersen.
Streepje. Weet je al waarvoor ze wilde dat je een groei echo laat maken?

Prettymama. Ik heb ook gehoord dat die injecties niet fijn zijn. Hoop met je mee dat het nu niet nodig is!
Goeie morgen,

Wat een rust hier.

Hier gaat alles goed, nog 1 keer aan het werk daarna Pasen en meivakantie. Na de meivakantie officieel nog 1 week werken, maar van de Arbo mag dat niet meer. Dus voor mij bijna verlof.

Hebben jullie ook al last van nesteldrang, ik begin het zo langzamerhand te krijgen. Krijg steeds meer de behoefte om te poetsen. Ik geloof dat ik nog maar even wacht, vorige keer was ik vroeg begonnen maar moest het van mezelf nog een keer de week voor de bevalling.

Mijn buikje begint nu goed te groeien, ik kan nu niet meer ontkennen dat ik zwanger ben

Veters strikken begint wel lastig te worden en mijn jas past nu echt niet meer dicht.
Hier gaat ook alles goed. Ik moet nog 7 weken werken en dan mag ik op verlof.

Kinderkamer is helemaal klaar. Komende week nog een lang weekend weg met manlief.
I was reminded that my bloodtype is B positive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven