Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).

Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.

Bedankt!!

Groetjes,

Roos
Zo, net ook weer terug, lekker gecardio't. Roos, ik lees dat je kracht en 'wat cardio' doet. Zoals Meds al tot verveling toe heeft herhaald (en gelijk heeft ze) is het juist die cardio wat bij jou het werk moet doen. Gewoon matig intensief. Een fitnessinstructeur heeft mij eens verteld dat je gemiddeld zo'n 40 minuten op bijv. de crosstrainer moet trainen in je vetverbrandingszone en natuurlijk doet de krachttraining op de juiste manier ook wat. Ik ga altijd zwetend naar huis al is zweten absoluut geen criterium!

Om je mijn cardioroutine even te beschrijven; dat is 50 minuten op de fiets en 30 minuten op de cross. Daarbuiten doe ik lichte krachttraining en RPM (dat laatste dan puur conditioneel en niet vetverbranding). Heb je jouw routine en je doel (afvallen) weleens doorgesproken met een instructeur? Misschien dat hij/zij een effectief schema voor je kan samenstellen.
Dank voor al jullie steun!! De komende 1,5 week worden even spannend, ze moeten volgens de procedures een interne vacature uitzetten, maar ze hebben een hele duidelijke voorkeur voor mij uitgesproken (ik werk er al 6 maanden), dus alleen dat geeft al een onwijze boost van zelfvertrouwen natuurlijk! En dan hoor ik daarna of ik de enige sollicitant ben en of ik het geworden ben.

Maar het sporten helpt me echt nu om die tijd goed door te komen... Ik word er toch een beetje zenuwachtig van en ik mag er nog niets over zeggen tegen mijn geliefde collega's, en dat vind ik echt moeilijk!

De komende weken blijf ik dus even lekker flink aan het sporten om mijn hoofd te legen. Gister weer zo'n spinningles gedaan, was erg lekker. Morgenochtend weer....
Het klinkt positief Dignity. Meestal houden ze zich wel aan de procedures maar ik weet uit ervaring dat ze meestal al weten wie ze voor die functie willen hebben. Ik vermoed daarom ook dat je een grote kans hebt....

Fijn dat je die spinninglessen zo leuk vindt. Zelf kan ik me daar niet toe zetten maar ik kijk er wel eens naar en vind het hartstikke knap dat er niemand "dood" neervalt....

Gisteren heb ik niet gesport... Ik ben heerlijk naar mijn jongste zoon geweest dusssss.....

Maandag ga ik weer pumpen en dinsdag en donderdag via de fysio en woensdag voor mezelf.. Zaal dus.

Roos, jij vroeg wat ik aan nek en rug heb... bepaalde wervels zijn versleten en daardoor heb ik de pech dat er wel eens spieren en/of zenuwen tussen de wervels bekneld zitten.
Dignity, afwachten tot alles officieel geregeld is.

Bosaapje, spinning kan iedereen doen op zijn / haar inspanningsniveau. Dat is het fijne van deze les.

Lastig die rug van jou.
Ben dit jaar al drie keer naar de sportschool geweest, en heb ook nog een keer geschaatst. Ik doe elke keer eerst krachtoefeningen en dan nog een half uur cardio. Tot nu toe ben ik 1 kilo afgevallen!
Top Sheherazade!! Volhouden en vooral plezier hebben in het sporten.
Ik heb ze vandaag toch eindelijk gespot hoor, de gelegenheidssporters!!! Twee meisjes van ongeveer 17 jaar die me toch een portie liepen te klungelen met de apparatuur en na 5 minuten alweer wat anders gingen doen omdat ze geen zin meer hadden... Benieuwd hoe lang ze blijven hangen . Het waren voor mij de eerste van het nieuwe jaar.... En hoe erg is het ondertussen bij jullie?
Hoi Dignity, net weer terug van een rondje sportschool en bij mij hangen ze nog steeds rond hoor, hele hordes!! Uit ervaring van vorige jaren heb ik geleerd dat het na zo'n 1,5 maand grotendeels over is. Al heb ik wel een beetje het idee dat het minder druk is dan andere jaren in januari. Een beetje sportschool is tegenwoordig aardig aan de prijs en met de huidige (laat ik het woord maar een keer noemen, we horen het tenslotte nooit) CRISIS zijn er waarschijnlijk minder mensen die zo'n duur abonnement kopen. Desondanks wacht ik met smart tot ze weer weg zijn.
Hallo meiden...ik sport al een aantal jaar....ben in 2003 voor echie begonnen...woog toen 78....en toen was de maat vol...met mijn 1,69m.

Ben vreslijk gaan cardioën en fitnessen en het ging er gestaag af.

Toen maakte ik een sportschool switch naar een sportschool die ook groepslessen gaf...spinnen...bodypump.

En binnen een jaar woog ik van de inmiddels behaalde 70 kilo 63 kilo.

Door een slijmbeurs ontsteking in mijn schouder een tijdje uit de running geweest en ieder ker als de kids vakantie hebben sla ik ook door in niet sporten en dan vooral flink gefrustreerd lopen schransen. Affijn maak een lang verhaal kort...weeg momenteel 74....is sinds 2 weken weer een kilo af...weer meer bewegen en stoppen met snoepen.

De 63 zal ik niet halen...maar ben al dik tevreden met 68.

Nu ga ik....ja ja...door de crisis...binnekort switchen van sportschool....betaal dan 19,95 ipv 42 euro in de maand....tis alleen te hopen dat ik minimaal 1x per week kan pumpen...vond 2 net zo lekker.

Hoop dat ik met jullie mee mag schrijven....word helemaal enthousiast van jullie sport verhalen. Zijn maar weinig mensen die begrijpen dat je zo "verslaafd" aan sporten kan zijn
Oh eh....vergat te vertellen dat ik weer 75 weeg...dus moet weer opnieuw beginnen....en merk dat ik nu ik boven de 40 ben steeds meer moeite mee krijg....pffffff
Hoi Ednaloy, ja, wat verschrikkelijk frustrerend dat je dan zo hard hebt gewerkt om het eraf te krijgen en dat het er binnen no time weer bij zit. Ik begon met 74 kg bij 1.74m, daalde af naar 65 kg en zit er nu een beetje tussenin. Vooral als je ziek wordt of als de vakantie voorbij komt is het gedaan met het sportregime maar blijf je wel lekker eten. Sporten voelt voor mij niet echt als verslaving maar wel als noodzakelijk want ik wil niet alle lekkers laten staan. Sporten voelt dan als kleine tegenprestatie want uiteindelijk voelt het ook weer heel lekker als je uit de sportschool komt.

Ik wens je veel succes met het opnieuw op de rit krijgen van je sportroutine, dat gaat je vast lukken. We weten hier allemaal dat het niet altijd meevalt!
Hoi Ednaloy! Welkom hier! Zoals B_1_TCH al schreef is het echt niet allemaal verslaving hoor... We proberen elkaar een beetje op te peppen om in het ritme te blijven. En soms heb ik gewoon ook ECHT even geen zin om te gaan. Maar goed, ik heb de regel dat ik aan het begin van de week met mezelf afspreek wanneer ik ga sporten en daar vervolgens niet meer met mezelf over in discussie ga. Je gaat gewoon, er is geen ruimte om daar nog over met mezelf te onderhandelen, dus dan kan je er maar beter je zinnen naar zetten! En als ik er eenmaal ben, kost het me ook niet zoveel moeite meer om lekker aan de slag te gaan....

Overigens weeg ik mezelf niet, ik weet wel dat ik sinds ik ben begonnen 1,5 jaar geleden ben afgevallen, en samen met mijn moeder gokte ik laatst zo'n 7 a 8 kilo. Maar ik weet dus niet hoeveel ik woog toen ik begon of hoeveel ik nu weeg. Is een beetje uit zelfbescherming, omdat ik in het verleden wel eens een klein beetje richting boulimia ben afgegleden. Niet ernstig hoor, ik heb het zelf op het juiste moment een halt kunnen toeroepen, maar sindsdien wil ik liever niet meer weten hoeveel ik precies weeg om te voorkomen dat ik paranoia raak over mijn gewicht. Mijn gezondheid en conditie staan nu voorop en dat is dan ook mijn motivatie, niet het bijkomende gewichtsverlies (wat op zich geen ongewenste bijwerking is ).
Oke jullie hebben gelijk "verslaafd"is niet het goeie woord....hoewel....ik ben toch wel gesteld op een bepaalde regelmaat. Wanneer ik weken achtereen een bepaald ritme heb en ook vorderingen zie (wat weer motiveerd) en de kids hebben in ene ongeplanned een dag vrij of zelfs een week vakantie....kan ik best balen dat mijn sporten er bij inschiet.

Dan kan je zeggen..."Ga je lekker met je kids aktief doen"Maar das toch anders dan een pump les of een uurtje spinnen.

Ja ik verkeer in de luxe positie dat ik (door omstandigheden) fulltime huis moeder ben en dus overdag kan sporten...wanneer ik een 9 tot 5 baan zou hebben zou ik ook meer moeite hebben om me 's avonds van de bank te hijsen....heb ik nu al in de avond...voorheen wilde ik nog wel een een avondje sporten...maar sinds dec. de kou enzo ben ik mijn huis in de avond niet uit te branden. Dus ik begrijp dat het bij merendeel van de mensheid geen "verslaving" is.

Ik voel me er wel een stuk beter door en daardoor gemotiveerder.

Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo van het wegen....maar mijn gewicht lipe de laastte maanden de spuitgaten uit. Paste ook steeds slechter in mijn kleren.

Moet zeggen dat dat nu stukje bij beetje steeds beter gaat. En dat is vvooral als je krachttrainen doet een betere graadmeter dan je gewicht.
Fulltime moeder is ook een fulltime baan lijkt mij Ednaloy. Tuurlijk, ik ben ook gesteld op regelmaat in sporten en doe hetzelfde als dignity; plannen en gaan, anders wordt het niets. Ik werk fulltime buiten de deur op kantoor dus ik moet wel bewegen maar het is na een drukke dag ook o zo verleidelijk om te bankhangen.

En je hebt ze ertussen hoor; mensen die echt verslaafd zijn aan sporten. Bij mij op de sportschool zit er zo eentje; ik zie haar werkelijk elke dag in de groepslessen. Ik neem aan dat dat haar sociale leven is want ik kan me er niet echt iets bij voorstellen. Maar ieder z'n eigen denk ik dan.
zal weer es reageren op deze topic...

nog steeds 3 a 4 keer in de week aan het sporten.

Zeker 2 maal KT en de rest cardio, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen resultaat begrijp er niks van.Had gedacht dat ik na een maand of 5 toch echt wat begon te zien.

Mijn billen zijn echt een stuk ronder geworden en daar ben ik blij om, maar ik had verwacht dat me taille smaller zou worden en mijn armen slanker..of tenminste strakker maar ook dat niet.Heb gisteren weer een foto gemaakt om mezelf te blijven motiveren maar hoe ik het ook keerde en vergrote ik zie geen verschil.Ook me vriendin zag het niet..shit zeg.

Mijn voeding is goed, dat heb ik eens op een andere site gezet voor een beoordeling dussss.

Raar hoor ik wil geen kilo's afvallen maar stiekem hoopte ik toch wat smaller en strakker te worden.

Maar ik ben verslaafd aan het sporten dus ga lekker door want erna voel ik me altijd energiek en lekker.

Soms wel moeilijk te combineren met mijn werk.Heb niet echt een vast ritme, de ene keer smorgens of smiddags en heel soms savonds
Momodoe... Geduld hebben... Echt, je zult zien dat je verschil gaat merken. Bij de één duurt het langer dan bij de ander.

Heb je wel iemand die je om de 6 a 8 weken helpt met een nieuw schema en weet wat je doelen zijn? Verandering van schema is heel belangrijk.

Gelukkig vind je sporten nog steeds leuk en laat je de moed niet zakken.... Knap van je hoor

Ditnity, merk jij wel dat je kleding losser zit en dat je dus strakker geworden bent?

Hoi Ednaloy, leuk dat je meeschrijft. Ook ik verkeer in de luxe positie dat ik overdag tijd genoeg heb om te sporten. 's Avonds zou ik ook moeite hebben om nog te gaan. Ik heb het 2 keer gedaan trouwens en mijn partner werd helemaal gek van mij toen ik terug kwam..... Hartstikke overactief, teveel energie dus hij was de klos....

Je schrijft dat je naar een andere sportschool gaat... Misschien, als er geen pumples is dat je zelf met gewichten aan de slag kunt? Niet met een "machine" dus maar gewoon met stang en barbells.... Is veel effectiever...

Een paar stukjes terug heb ik een link naar een site gegeven. Daar staan alle oefeningen op.

Bij ons is het nu drukker dan normaal. Jaja Bitch, ik tel de weken af dat ze weer verdwijnen.....Wat rustiger is toch fijner en geen gedoe bij sommige apparaten.

Fijne dag nog allemaal.
Oh Bosaapje dat is ook een goed idee...het zou helemaal mooi zijn als ze idd ook een stang en een barbell hebben liggen.

Bij ons mag je hem uit de aerobiczaal iig niet zo maar pakken.

Ik heb vanochtend weer gepumped...alles is lekker moe.

Ik zal vanavond lekker slapen.

ja ik deed dat ook 1 x in de week in de avond sporten....en dan ook nog eens spinnen....zo ik was idd helemaal hyper...lag te stuiteren in mijn bed...en kon ook niet slapen...ik vind dat echt 3 x niks in de avond...maar snap dat het voor sommige noodzaak is.
Ik kan de link zo 1 2 3 niet vinden...weet jij hem toevallig nog???
http://www.acti-vita.nl/

Deze is het. Alle spiergroepen worden benoemd. Erg handige site en géén reclame voor het één of ander.

Succes

Ook vanmorgen gepumpt.... Ik voel me triceps wel hoor...

De rest is minder aanwezig....
Ik vertrek over een halfuurtje naar de sportschool voor een RPM-sessie. Toevallig vandaag een dagje vrij maar ook ik ben veroordeeld tot 's avonds sporten. En ik stuiter meestal niet zo hard meer na zo'n sessie maar ben alleen maar gesloopt...
Ik merk het zeker wel aan mijn kleding! Ik heb twee broeken die ik 1,5 jaar geleden gekocht heb en die toen heel mooi zaten, en die nu best wel 'baggy' zitten opeens, nu moet ik ze echt met een riem om dragen zeg maar. Komt misschien deels ook wel doordat ik ze een beetje ben gaan uitlopen, maar ik had eerst echt maat 46 en neig nu toch wel meer naar 44. Mensen zien het ook aan mijn gezicht en aan mijn sleutelbenen en nek, dus er zeker wel een aantal kilo af. Mijn moeder gokte ongeveer 7 kilo dus. Terwijl ik qua eten niet heel veel moeite heb gedaan. Mijn benen zien er ook wel wat strakker uit. Maar goed, omdat het allemaal zo geleidelijk gaat (wat ik alleen maar prettig vind om een jojo effect te voorkomen) ziet mijn omgeving het soms meer dan ikzelf.
Hier een gesloopte B_1_TCH....kijk dignity, dan weet je weer waar je het allemaal voor doet. Wat doet een mens zichzelf wat aan met dat gefiets en gefitness. Maar als die broeken wat wijder gaan zitten is het het allemaal waard.....
Nou nu ben ik gesloopt...weer voor het eerst sinds weken op een spinfiets gezeten...hahahaha...daar is het dan ook helmaal mee omschreven. Overigens geven ze bij mij op mijn huidige sportschool spinning en RPM...moet zeggen dat ik spinning toch leuker vind....bij RPM heb je zoveel snelheden en die moet je ook nog eens in staande klim doen...niet mijn ding.

Pffff...die bank ziet er nu wel heel erg aantrekkelijk uit....ik ga effe plat...hahahaha
Hey dames goed dat jullie zo actief bezig zijn.

Momodoe....ik wil jou een hart onder de riem steken: Ik ben zelf al weet ik niet hoelang bezig met 5x week sporten 1 tot 1,5 uur per dag. Ik zie nauwelijks resultaat en ben steeds minder gemotiveerd om mee te doen. Toch ga ik maar...ik weet zelf niet eens waarom.

Bij mij is het wel zo dat ik meer eet nu de laatste maanden, voel me beetje neerslachtig en dan kan ik t lekkers niet weerstaan. Maar goed...ik hoop dat ik niet dikker word...dat is de hoofdreden dat ik sport.

@bitch...ik sport ook 5x per week zoals ik al had aangegeven. Dat doe ik óf 's ochtends vroeg óf in de avond na het eten (na het werk)

Mijn sociale leven is het niet, want ik sport alleen en praat t liefst met niemand (puur omdat ik me wil concentreren en focussen) En tja 's avonds door de week ga ik na het eten nooit ergens heen, dus ipv van op de bank te hangen ga ik sporten en 's ochtends het zelfde...als ik mijn zoon naar school heb gebracht kan ik of op de bank zitten luieren of ik kan naar de sportschool. DU ik wil alleen maar aangeven dat je niet per se zielig bent/geen vrienden hebt als je vaak in de sportschool te vinden bent :-)

Niet dat het veel zoden aan de dijk legt.. :-)
Toch begrijp ik het niet dat jullie niks merken aan jullie lijf....of het moet of zijn dat toch meer eet dan je verbrand....door het vele sporten vraagt je lijfnatuurlijk ook om meer brandstof.

Zeker als het op het zelfdepijl wil blijven.

Of accepteer dat het gewoon jullie bouw is???

Vind het moeilijk te zeggen...zie jullie niet en zie niet wat jullie eten en wat jullie sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven