Moeders kindje?

18-02-2017 21:42 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie vinden....

Binnenkort ga ik met mijn vriend een weekje weg. Heerlijk even naar het buitenland, de warmte alvast opzoeken.

Nu wil hij zijn moeder meenemen. Ze hebben een sterke band en dat is mooi maar soms is het voor mijn gevoel wat ongezond.

Ik probeer daar niet over te oordelen want familiebanden zijn belangrijk. En iedereen staat daar anders in dus dat is iets wat je van elkaar moet accepteren.

Maar nu wil hij dus ook zijn moeder meenemen. Moeder heeft zelf geen vriendinnen of sociaal leven buiten haar kinderen om.

Voor hem heel normaal maar ik wil het eigenlijk niet.

Aan de ene kant wil ik voet bij stuk houden. Aan de andere kant wil ik ook niet ergens tussen in komen te staan.

Dit blijft altijd een 'dingetje' tussen ons omdat we er totaal anders in staan. Nogmaals, ik vind de relatie wat ongezond, maar heb ik daar iets van te vinden?
Neeeeeeeeeeeee
Eh nee. Niet normaal.
Wegrennen
Zeg maar dat ie een andere keer apart met z'n moeder gaat!
Nee. Klinkt idd niet zo gezond.
Wij namen mijn moeder ook wel mee op vakantie. Maar ja dat vonden we alledrie leuk.
Whaha mijn man gaat weleens met zijn schoonmoeder. Vinden zijn collega's ook bijzonder.

Is het jullie eerste vakantie samen?
Ik ben heel close met de familie, en ik zeg

No Fucking Way..
Ik snap jullie reacties zo ontzettend!

Ik vind het ook niet mijn probleem dat ze geen vriendinnen of sociaal leven heeft dus ik kijk wat voor ons als gezin het beste is.

Maar ik ben zelf ook moeder en ik geb gelukkig nog mijn moeder maar ik ben het met mijn moeder eens dat je je als moeder toch niet op zon manier zou moeten opdringen.

Let wel; voor hen is het normaal gedrag dus dat maakt het moeilijk om daar verandering in te brengen zonder dat jij de boeman bent.

Snappen jullie mijn dillema een beetje?
Pfft moet er niet aan denken. Lijkt me vreselijk en ook niet echt gezond zo'n driehoeksrelatie.

Maar kun je niet een weekje samen met vriend naar de zon gaan en dat je vriend een stedentripje maakt alleen met ma bijvoorbeeld?
Wat leuk

En dan zo'n familiekamer en gezellig slapen met zijn allen. En ontbijten. En als jullie even tijd voor elkaar nodig hebben, dan gaat ze wel even op het balkon zitten. Kan niet wachten tot jullie een huis kopen en zij er bij intrekt.

Hij gaat ook met haar op vakantie dit jaar omdat ze een mooi rond getal bereikt qua leeftijd.

Ik denk er niet eens over na om mee te gaan. Gun ze die tijd samen.
Hoe gaan de andere kinderen uit het gezin met moeder om ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gaat ze bijna dood want dan zou ik t kunnen begrijpen, maar anders no fucking way.
Haha ananas, dat zou ze dus noooooit doen.

Ze weet het zo te brengen dat ze zichzelf opoffert voor haar kids

Wat ze niet doorhebben is dat ze juist de verantwoordelijkheid volledig bij haar kids legt.

Ik snap dat mijn vriend zo gedrild is maar ik zie het zo duidelijk en kan dit niet zo direct brengen want dat ziet hij niet zo.

Hij wordt er verdrietig van dat zij zo alleenig is en voelt zich verantwoordelijk. Dat wil je als moeder toch niet?
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 21:48:

Ik snap jullie reacties zo ontzettend!

Ik vind het ook niet mijn probleem dat ze geen vriendinnen of sociaal leven heeft dus ik kijk wat voor ons als gezin het beste is. Je vriend is de vader van je kinderen ? Is het een gezinsvakantie ?

Maar ik ben zelf ook moeder en ik geb gelukkig nog mijn moeder maar ik ben het met mijn moeder eens dat je je als moeder toch niet op zon manier zou moeten opdringen. O, je overlegt dat soort relatie dingen met je moeder ? Is dat wel gezond ?

Let wel; voor hen is het normaal gedrag dus dat maakt het moeilijk om daar verandering in te brengen zonder dat jij de boeman bent.

Snappen jullie mijn dillema een beetje?
Ik vind de moeder van mijn vriend echt heel gezellig, maar met 3en op vakantie? Nope nope nope. Hooguit dat ze 3 dagen meegaat en wij de andere 4 dagen samen hebben. Maar niet de hele week, no way. Ik wil ook gewoon lekker met vriend bij de zonsondergang op eej afgelegen plekje wegzwijmelen en hem flink op zn bek pakken en in zn kruis grijpen zonder 2 extra ogen erbij
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ook de andere kids staan er zo in blijfgewoonbianca. Het lijkt soms een secte.

Ik zoek geen ruzie want dat brengt ons niet dichterbij elkaar maar in dit geval wil ik gewoon zeggen; nee, we gaan samen.
quote:Doorenvogels55 schreef op 18 februari 2017 @ 21:47:

Wij namen mijn moeder ook wel mee op vakantie. Maar ja dat vonden we alledrie leuk.Dochters mogen dat.
Hoelang kennen jullie elkaar? Nemen de andere kinderen moeder ook wel mee op vakantie ? Zou ze het zelf ook wel willen denk je? Of gaat het meer van je vriend uit.
Ik overleg dit met Mn moeder om te peilen of ik 'raar' denk. Puur om te peilen of ik niet overdrijf.

Ik beslis uiteindelijk zelf wat ik ermee doe maar ik ben dan benieuwd wat mijn ma in zo'n situatie zou doen.

Dit kan niet serieus zijn.
quote:Rooosjee schreef op 18 februari 2017 @ 21:55:

Ook de andere kids staan er zo in blijfgewoonbianca. Het lijkt soms een secte.

Ik zoek geen ruzie want dat brengt ons niet dichterbij elkaar maar in dit geval wil ik gewoon zeggen; nee, we gaan samen. en de andere schoonkinderen ?

Ik denk dat het je een hele berg ruzie op gaat leveren. Heb je dat er voor over ?
Superhuisvrouw; je moet je indenken dat het bij hun normaal gedrag is. Dus ik denk niet dat ze erover nadenken of het wel kan of niet.

Denk oprecht dat het voor hen gewoon gezellig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven