Uitgerekend begin September 2017

26-12-2016 10:40 1143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lieve Dames,

Het lijkt me leuk om samen een te kunnen praten over het wel en wee van de zwangerschaps periode.

Zijn jullie uitgerekend in begin september (1 t/m 14 sept?) Dan lijkt het me leuk om samen erover te schrijven.

We hebben op eerste kerstdag positief getest, en vandaag nogmaals positief getest.

Wie sluit gezellig aan?

Naam
(leeftijd)
U.D. J/M KindjeAfsprakenBijzonderheden
BB87
29/28
01-09 Meisje 1e31/05 vk, 11/07 32 wk echogeen
RiverJoy
26/23
04-09 Meisje 1e4e ronde, 18/03 pretecho--
Bloes
32/32
03-09 Jongetje 2e--Gyn, bevallen in zkh, groeiecho's, zwangerschapsdiabetes
Ri88
28/32
03-09 Meisje 2e--vanaf wk 32 extra groeiecho's
Knotje
27/27
10-09 verrassing! 1econtrole vk 07/06ziekenhuisbevalling (poliklinisch tot nu toe)
dali80
36/40
06-09 Meisje 4e20 wk echo ?--
Toverspiegel
--/--
06-09 Meisje 2e--Gyn, ziekenhuisbevalling, groeiecho met 27 wk
Flowerzzz
29/--
04-09 Meisje 1e20/04 20 wk echo--
Fistik86
30/--
10-09 Jongetje 2e--endomyeriose en adenomyse, controle bij de gyn
NorthCape
31/31
15-09 Meisje 1e--bevallen in ziekenhuis, 32 weken extra echo

Mirriemirrie, Champignon & Mamsan(meisje), (tijdelijk) uit de tabel, ivm liever niet meer mee schrijven, lezen zo nu en dan wel mee.

Rovie, Cey_sam, Highfligh en Schuimblokje heb ik uit de tabel gehaald, hebben sinds een tijdje niet meer mee geschreven, willen jullie weer meeschrijven/in de tabel laat het me weten.

:rose: Lovelynoukske (meisje)
:rose: Eefje
:rose: Promesso
:rose: Sarina87
:rose: Sabrina-
anoniem_283049 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 11:03
44.98% gewijzigd
Goed nieuws, al die mooie echo's! Gefeliciteerd!

Ook hier is het nog ellende. Ik blijf maar misselijk: gisteren mijn avondeten maar voor de helft op en een half uur later was ik het alweer kwijt. Getver, wat blijft dat toch vies. Vannacht en vandaag ook continu misselijk. Ik heb ook nergens trek in. Vorige week dacht ik dat het beter ging, maar dat bleek dus toch niet zo te zijn. Maandag was ik ook gevloerd door koorts, dinsdag was zoontje ziek (overgeven) en nu ligt man met koorts in bed. Is ook misselijk, dus het zou ook best kunnen dat ik ook nog een virus te pakken heb. Ik ben overigens wel iets minder moe! (lichtpuntje!)

Wij hebben dinsdag de nekplooimeting. Vind ik heel spannend, zeker met onze voorgeschiedenis. Maar tegelijkertijd ook wel fijn om weer even te mogen kijken.

Ri: Succes morgen met je termijnecho!
Tegen de misselijkheid helpt bij mij gembercapules heel goed! Misschien een tip voor jullie, je proeft er niks van!
Wij hebben een prachtige termijnecho gehad! Hij/zij was zo ontzettend beweeglijk en actief. De vk moest even flink moeite doen om überhaupt te meten haha! 1 dagje vooruit gezet dus de datum is 3 september. Wij durven eindelijk een beetje te gaan genieten en zijn verliefd op onze kleine druktemaker

Voor in de tabel: uitgerekende datum 3 september, nekplooimeting 27 februari

Zijn er hier trouwens nog meer hier die bij de vk de centering pregnancy gaan doen? Was bij mijn vorige zwangerschap nog niet maar ze zijn er nu aardig actief en vooruitstrevend mee. Heb me dus maar ingeschreven! Ben benieuwd...
Dames, ik ben op zoek naar zwangerschapsjeans. Laatst heb ik er een aantal besteld bij de H&M en één daarvan zit echt perfect maar hetzelfde model in een andere kleur was niks. Nu ben ik dus op zoek naar tips. Wie kan me helpen?
gefeliciteerd ri! goed nieuws dus.

@broeken: geen idee!

Ik heb net mijn eerste zwangerschapslegging gekocht. Ik richt me voorlopig op jurkjes. Misschien koop ik later nog wel een broek.
Ja, vanaf nu wil ik ook weer m'n jurkjes gaan dragen. Iedereen weet nu dat ik zwanger ben, dus m'n buikje mag gezien worden. Maar op m'n werk is het ook wel handig als ik het een beetje kan afwisselen met broeken. Dus ik ga even googlen! En als iemand nog een tip heeft, graag!

Fijn dat bij jullie ook alles goed is, Ri! Wat bedoel je met centering pregnancy? Daar heb ik nog nooit van gehoord Haha
Knotje, centering pregnancy is dat je in plaats van je gewone controles eigenlijk een groepsbijeenkomst hebt met een aantal die ongeveer even ver zijn in hun zwangerschap. Dan heb je allemaal je controles en staat er een onderwerp centraal waar je die keer informatie over krijgt en ervaringen en vragen over uit kan wisselen enz.

En ik vind de meeste positie spijkerbroeken erg duur. Ik ga geen 80 euro betalen voor een broek die Ik maar 5 maandjes draag. Ik heb dus die goedkoopste van de Prenatal (29 of 39 euro volgens mij). Zit voor mij goed genoeg voor nu!
Omdat ik niet kan slapen, toch maar even een berichtje: ik heb rond 22.30 uur redelijk veel helder bloedverlies gehad bij het plassen, inclusief iets dat leek op een prop/blaasje. Het was in ieder geval geen stolsel. Verder nergens last van gehad (behalve buikpijn, maar waarschijnlijk alleen van de stress). Nu alleen nog bij het afvegen, maar dat is roodbruin. Het lijkt dus niet meer te worden, maar met mijn verleden is het in mijn hoofd al voorbij. Van de verloskundige moeten we afwachten. En gelijk heeft ze, maar wat is dat naar zeg. Vandaag 12 weken...
Oh bloes wat schrikken! Zeker wanneer je dat bij deze termijn ineens hebt... Als je je vandaag nog zo veel zorgen maakt (logisch!!) dan zou ik nogmaals de vk bellen en vragen om een echo hoor. Dat neemt hopelijk wat onzekerheid weg! Sterkte..
Onee bloes wat schrikken! Hopelijk valt het mee

Broeken, wat betreft positie kleding, ik heb bij h&m een broek gekocht, prima broek, zit lekker, model super skinny voor 30'euro. Hopelijk heeft m'n schoonzus nog broeken die ik pas dan mag ik die lenen.

Ik was zo moe, bijna de klok rondgeslapen
O nee, Bloes dat is schrikken! Ik hoop heel hard dat het vals alarm is. En afwachten, hoe lang dan? Heb je al een controle gepland staan? Anders zou ik, wat Ri ook zegt, toch vragen om een extra echo. Dikke knuffel!

Ri, ja die prijzen van die broeken gaan echt nergens over. Ik heb nu toch nog een poging gedaan bij de H&M en dezelfde broek nogmaals besteld. Die zit zo fijn, dus hopelijk was het model van die andere kleur gewoon een foutje.

En dat centering pregnancy klinkt wel leuk. Leuk om te kunnen sparren met andere zwangeren!
Wat schrikkel Bloes! Hoe lang moet je nu wachten tot je volgende echo? Pff rot zeg ben je eindelijk 12 weken en dan zit je nu nog steeds in die rot onzekerheid!
jeetje bloes, denk je voorbij de onzekere weken te zijn, wordt het je toch nog spannend gemaakt.

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Bedoelde de VK het weekend afwachten, of is dit voor hen geen reden om uberhaupt een extra echo te doen?
Bloes wat enorm schrikken!! Sen hele dikke knuffel. Ik hoop dat ik je iets kan geruststellen, ik heb namelijk heel veel bloedverlies gehad en heb een keer een onwijs grote bloedstolsel verloren. Toen dacht ik echt dat dit het einde was. Ik mocht gelijk langskomen voor een echo (in het weekend!) en er bleek niks aan de hand gelukkig, het hoeft dus niks te betekenen. Ik zou nogmaals om een extra echo vragen om je gerust te stellen want anders blijft het in je hoofd zitten. Ik snap ook echt niet dat ze zeggen dat je moet afwachten, ik vind helemaal niet dat ze daar gelijk in heeft, je wil toch juist gerustgesteld worden nu, daar zijn ze toch ook voor?
Het bloeden is inmiddels weer gestopt. Alleen nog bruin, bij het afvegen. Ik heb ook geen buikpijn, behalve van de stress, vrees ik. De verloskundige komt straks om te kijken of ze het hartje kan vinden. Wat overigens ook niet veel zegt, want met deze termijn vind je het hartje soms nog niet eens. Maar ik denk dat ik nog wel kan wachten tot de echo van dinsdag. Heb er eigenlijk geen voorgevoel bij: niet positief, maar ook niet negatief. Heb gewoon geen flauw idee van wat ons nu weer overkomt...
fijn dat je dinsdag sowieso een echo hebt.
Oh bloes ik heb echt met je te doen. Wat een spanning..

ik hoop dat je zo een heel mooi kloppend hartje hoort
Wat een onzekerheid, Bloes! Hopelijk horen jullie straks een mooi kloppend hartje en zien jullie dinsdag een mooi spartelend frummeltje op de echo. Ik denk aan je!
Kloppend hartje!

Bloedverlies is vooralsnog onverklaarbaar...
Wat fijn bloes! Hopelijk is de echo a s dinsdag ook goed! Ik heb er dan ook mijn termijn en intake. Ik vind het zo spannend!
Ohh fijn Bloes!! Wat een opluchting
Gelukkig! Heel fijn, Bloes!
Fijn bloes een kloppend hartje !!
Gelukkig bloes dat je een kloppend hartje hebt gehoord :-)
@ Bloes : Wat schrikken dat bloedverlies! gelukkig wel een kloppend hartje! Hopelijk was het bloed onschuldig en blijft het weg nu!

Wat betreft de broeken : ik heb nog geen zwangerschapskleding gekocht en pas nog steeds in het meeste van m'n gewone kleding, al moest ik gisterenavond toch ook de knoop van mn broek openzetten

Verder is het fijn al de berichten van de goede echo's te lezen! Ik tel al volop af naar mn tweede echo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven