voetstuk

18-02-2017 19:45 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn vorige topic vond ik het nodig om deze te openen.

Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.

Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.

Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.

Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom

dan spring ik meteen in de auto.

Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.

Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.

In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.

Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar

dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets

hebben?!''

Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker

op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.

Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.

Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.

Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)

tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
Begin anders met kleine afspraken voor jezelf te maken.

Bijvoorbeeld; de volgende keer dat ze appt of ik kom, ga ik een keertje niet (en dan ook echt niet gaan en niet na een half uur toch gaan, want dat is nog erger).

Ander voorbeeld: nu laat ik de telefoon even thuis als ik boodschappen ga doen. Dan kan je niet constant appen of de app checken.
quote:Defietsboer schreef op 19 februari 2017 @ 11:28:

Begin anders met kleine afspraken voor jezelf te maken.

Bijvoorbeeld; de volgende keer dat ze appt of ik kom, ga ik een keertje niet (en dan ook echt niet gaan en niet na een half uur toch gaan, want dat is nog erger).

Ander voorbeeld: nu laat ik de telefoon even thuis als ik boodschappen ga doen. Dan kan je niet constant appen of de app checken.

Dat is wel een goede tip inderdaad. Thanks.

Ik merk alleen dat ze nu echt heel kleinerend antwoorden teruggeeft.

Ik deelde mee dat ik de stad in ging met 2 vrienden, en ze zei; 'leuk. wat ga je doen?'

Ik zei dat we naar een computer gingen kijken, en wat geluidsdingen bij de Mediamarkt.

Beetje Pokemon GO tussendoor etc.

Hierop kreeg ik; oh ja, spannend man

Kan aan mij liggen hoor - maar ik vind het kleinerend.
Ik herken het wisselvallige gedrag wel een beetje van toen ik in een relatie zat met een "pleaser". Ik ging uittesten hoe ver ik kon gaan, in de hoop dat ie eindelijk eens voor zichzelf op zou komen. Want dat is wat ik wilde; een zelfstandige daadkrachtige man.

Helaas zat dat er niet in; hoe lullig ik ook deed, hij vond altijd een excuus voor me en vergoelijkte alles.
En waarom isi dat kleinerend?

Had ze de vlag uit moeten hangen en een dansje op tafel kunnen doen?

Weet je wat ik me na 2 topics van jou eigenlijk een beetje begin af te vragen?

Vind je haar echt we zo leuk?

Want (bijna) alles wat zij zegt is in jouw ogen negatief, niet aardig, reden om te twijfelen of schiet je in de stress.

Ik heb dat niet bij mijn man

Als hij een meer kortaf is denk je...oh....verkeerde been uit bed gestapt zeker

Dan geef ik hem een knuffel en een bak sterke koffie en dat is dan dat
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 19 februari 2017 @ 12:18:

En waarom isi dat kleinerend?

Had ze de vlag uit moeten hangen en een dansje op tafel kunnen doen?

Weet je wat ik me na 2 topics van jou eigenlijk een beetje begin af te vragen?

Vind je haar echt we zo leuk?

Want (bijna) alles wat zij zegt is in jouw ogen negatief, niet aardig, reden om te twijfelen of schiet je in de stress.

Ik heb dat niet bij mijn man

Als hij een meer kortaf is denk je...oh....verkeerde been uit bed gestapt zeker

Dan geef ik hem een knuffel en een bak sterke koffie en dat is dan dat

Ik vind niet alles negatief hoor! Echt niet. Ik wil graag datgeen doen wat jij bij je man doet.

Echt, maar als mijn vriendin zegt dat ze 'geen behoefte aan menselijk contact' heeft, zit dat er niet echt in...

Ik vind haar wel echt zo leuk, en ik laat haar nu gewoon. Ze zal wel bijdraaiien.

Ik neem het haar niet kwalijk hoor - echt niet, het is meer dat ik niet begrijp waarom ze zo van de een op de andere

dag veranderd in haar gesteldheid. ZONDER dat ik ook maar iets gedaan heb.
quote:tantesidonia schreef op 19 februari 2017 @ 12:14:

Ik herken het wisselvallige gedrag wel een beetje van toen ik in een relatie zat met een "pleaser". Ik ging uittesten hoe ver ik kon gaan, in de hoop dat ie eindelijk eens voor zichzelf op zou komen. Want dat is wat ik wilde; een zelfstandige daadkrachtige man.

Helaas zat dat er niet in; hoe lullig ik ook deed, hij vond altijd een excuus voor me en vergoelijkte alles.

Daar ben ik (gelukkig) nu wel achter. Dat ze dat lijkt te doen.

Noem eens een voorbeeld van wat jij wilde dat je vriend dan deed?

Want nu ik mijn eigen ding gewoon doe, en haar niet veel app - is er niet veel aan de situatie veranderd.
Ik had gewild dat hij gewoon eens geroepen had dat ik een onuitstaanbaar kreng was, en dat ik in mijn sop kon gaar koken en hij wel terug kwam als ik weer normaal kon doen.

Blijf gewoon je ding doen, en pik niet alles van haar!

Op zo'n laatste appje ( "spannend joh") zou je kunnen antwoorden dat jij dat leuk vindt ja, en vragen of zij nog spannende plannen heeft......
quote:tantesidonia schreef op 19 februari 2017 @ 12:31:

Ik had gewild dat hij gewoon eens geroepen had dat ik een onuitstaanbaar kreng was, en dat ik in mijn sop kon gaar koken en hij wel terug kwam als ik weer normaal kon doen.

Blijf gewoon je ding doen, en pik niet alles van haar!

Op zo'n laatste appje ( "spannend joh") zou je kunnen antwoorden dat jij dat leuk vindt ja, en vragen of zij nog spannende plannen heeft......

Ik heb (nu nog) niet het lef - om zo te reageren op haar (terwijl dat wel normaal hoort).

Ik pik al niet meer alles van haar, en dat ik nu mijn eigen ding (kan/wil) doe, vind ik al een vooruitgang.

Ze moet ook snappen dat ze mij nu gewoon afstoot. Ze was er altijd heel dankbaar voor dat ik zo 'geduldig was'.

Nou, dat geduld begint ook wel een keer op te raken nu. Ik vind het alleen jammer dat het zo moet.

Waarom houdt ze niet gewoon haar leuke/lieve gedrag aan? Na het etentje, en het film kijken (waar ze nog lief was) is werkelijk niets gebeurd om ook maar chagrijnig om te zijn tegenover mij.
Je bent zwaar verliefd en dan heb je een heftig verlangen naar de ander toe.

De 1 is meer verliefd dan de ander en het gaat een keer minder worden of niet. Verliefdheid kan leuk zijn maar ook vervelend. Heeft o.a met serotonine te maken.

Verliefdheid is een 'aandoening', soort van gekte. Merk je toch?

De enige tip die ik kan geven is om er wat tegenin te gaan voor jezelf anders vergroot je het zichtbare verlangen nog meer en door die acties lijk je dan op een hondje.

Vooral omdat de ander anders reageert.

Het verlangen zal hetzelfde voelen in gedachten maar je handelingen lijken anders.

Ik weet er alles van. Wat een gekte, zware verliefdheid!

Hoop dat ik heb ik ervan geleerd heb.

Suc6!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Nee hoor ze stoot je helemaal niet af

Jij blijft als een kwispelend puppy voor haar zitten.

Jij opent zelfs 2 topics omdat je weet dat zij dit gedrag uiteindelijk zat gaat worden en dan weggaat.

Dus eigenlijk stoot jij haar af, en niet andersom.
Eigenlijk maakt het niet uit wie wie afstoot....volgens mij levelen jullie gewoon niet en heeft deze relatie geen kans van slagen.
quote:bronsal schreef op 19 februari 2017 @ 12:07:

[...]

Dat is wel een goede tip inderdaad. Thanks.

Ik merk alleen dat ze nu echt heel kleinerend antwoorden teruggeeft.

Ik deelde mee dat ik de stad in ging met 2 vrienden, en ze zei; 'leuk. wat ga je doen?'

Ik zei dat we naar een computer gingen kijken, en wat geluidsdingen bij de Mediamarkt.

Beetje Pokemon GO tussendoor etc.

Hierop kreeg ik; oh ja, spannend man

Kan aan mij liggen hoor - maar ik vind het kleinerend.Toch meteen een goede voor voorbeeld 2? Laat die telefoon thuis en laat haar maar even met rust.
quote:tantesidonia schreef op 19 februari 2017 @ 12:46:

Eigenlijk maakt het niet uit wie wie afstoot....volgens mij levelen jullie gewoon niet en heeft deze relatie geen kans van slagen.Dat denk ik ook!
quote:Summerdance schreef op 19 februari 2017 @ 12:44:

Nee hoor ze stoot je helemaal niet af

Jij blijft als een kwispelend puppy voor haar zitten.

Jij opent zelfs 2 topics omdat je weet dat zij dit gedrag uiteindelijk zat gaat worden en dan weggaat.

Dus eigenlijk stoot jij haar af, en niet andersom.Maar hoe ga ik verander ik die 'puppy' in mijzelf?
Ik had gisteren ook even kort gereageerd,

als ik jou reacties lees heeft heel veel( volgens mij alles) te maken met jouw gevoel van eigenwaarde.

Jij bent ook een mens, jij bent veel waard, denk eraan wat jij verdient, wat jou gelukkig maakt en hoeveel jij een ander te bieden hebt.

Zij zit jou momenteel gigantisch uit te testen, want hee, als je nooit een tegenwoord krijgt en je vriend alsmaar lief doet, dan gaat een vrouw kijken waar de grens dan wel ligt.

Ik herken dit vanuit een vorige relatie, die jongen was veel te lief voor me, met als gevolg dat ik hem ook ging uittesten.

Dus: zorg ervoor dat je eigenwaarde/zelfwaarde stijgt( hiervoor kun je bijvoorbeeld in gesprek met een psycholoog) en zorg ervoor dat je je grenzen aangeeft. Dus als zij onredelijk tegen jou doet, aangeven dat je het onredelijk vindt en niet altijd op alles ingaan, als zij jou vraagt om af te spreken soms gewoon nee zeggen. ( ook voor een vrouw moet er iets te ''jagen'' blijven) Als zij totaal geen moeite voor jou hoeft te doen, dan ben je niet meer interessant en zal het eindigen. Klinkt misschien hard, maar dat is wel hoe het werkt.
Waarom wil je jezelf veranderen voor een ander? Dat gaat niet werken (of in ieder geval maar tijdelijk).

Zoek iemand die beter bij jou past en waarbij jij gewoon jezelf kunt zijn.
quote:tantesidonia schreef op 19 februari 2017 @ 13:00:

Waarom wil je jezelf veranderen voor een ander? Dat gaat niet werken (of in ieder geval maar tijdelijk).

Zoek iemand die beter bij jou past en waarbij jij gewoon jezelf kunt zijn.Nee ik wil mezelf niet veranderen - misschien formuleer ik het verkeerd. Maar ik wil wel voor mezelf leren opkomen. Dat moet/kan ik wel aan mezelf veranderen.
Daar heb je al heel veel tips voor gekregen

In je andere en in dot topic.

Telefoon thuislaten

Niet op.alles reageren

Je eigen ding doen omdat JIJ het wil en niet omdat zij iets anders te doen hebt
quote:laurence1 schreef op 19 februari 2017 @ 13:00:

Ik had gisteren ook even kort gereageerd,

als ik jou reacties lees heeft heel veel( volgens mij alles) te maken met jouw gevoel van eigenwaarde.

Jij bent ook een mens, jij bent veel waard, denk eraan wat jij verdient, wat jou gelukkig maakt en hoeveel jij een ander te bieden hebt.

Zij zit jou momenteel gigantisch uit te testen, want hee, als je nooit een tegenwoord krijgt en je vriend alsmaar lief doet, dan gaat een vrouw kijken waar de grens dan wel ligt.

Ik herken dit vanuit een vorige relatie, die jongen was veel te lief voor me, met als gevolg dat ik hem ook ging uittesten.

Dus: zorg ervoor dat je eigenwaarde/zelfwaarde stijgt( hiervoor kun je bijvoorbeeld in gesprek met een psycholoog) en zorg ervoor dat je je grenzen aangeeft. Dus als zij onredelijk tegen jou doet, aangeven dat je het onredelijk vindt en niet altijd op alles ingaan, als zij jou vraagt om af te spreken soms gewoon nee zeggen. ( ook voor een vrouw moet er iets te ''jagen'' blijven) Als zij totaal geen moeite voor jou hoeft te doen, dan ben je niet meer interessant en zal het eindigen. Klinkt misschien hard, maar dat is wel hoe het werkt.

Hier kan ik wel iets mee. Morgen slaap ik bij haar, want we gaan dinsdag vroeg weg naar Rotterdam. Ze had hier (vrijdag tijdens het etentje) heel veel zin in. Toen ik haar vanochtend vroeg of ze er zin in had, kreeg ik; 'ja opzich'.

Ze doet dan niet onredelijk tegen MIJ - maar ik vind het wel vaag van dr.

Zal ik haar nog aanspreken morgen over het gedrag van deze week?
Ik zou zo opdrogen van iemand die zo achter me aanloopt. En niet lullig bedoelt maar zoiets als Pokemon go is echt superleuk maar klinkt afknapperig als je je zo opstelt als onzeker jongetje ipv een man.

Doe eens hard TO get. Maak daar wat meer een gewoonte van. Denk stoerder. De middenweg die JIJ dan ontwikkelt zal wel aardig Ok zijn. In ieder geva kan je wel wat hulp hierbij zoeken toch. Als je zo doorgaat raakje haar kwijt. Wees eens onbereikbaar. En als ze dan allerlei onrustige appjes heeft gestuurd antwoord dan "Cool" niet met zon underdog slijm berichtje.
Je wilt haar gaan aanspreken op t gedrag wat ze heeft ten gevolge van jouw clamimerige gedrag. Dat klopt niet. Kunt beter aan jezelf gaan werken. En ik denk je vorigectopic nog een keer doorlezen.
quote:Pin schreef op 19 februari 2017 @ 13:32:

Ik zou zo opdrogen van iemand die zo achter me aanloopt. En niet lullig bedoelt maar zoiets als Pokemon go is echt superleuk maar klinkt afknapperig als je je zo opstelt als onzeker jongetje ipv een man.

Doe eens hard TO get. Maak daar wat meer een gewoonte van. Denk stoerder. De middenweg die JIJ dan ontwikkelt zal wel aardig Ok zijn. In ieder geva kan je wel wat hulp hierbij zoeken toch. Als je zo doorgaat raakje haar kwijt. Wees eens onbereikbaar. En als ze dan allerlei onrustige appjes heeft gestuurd antwoord dan "Cool" niet met zon underdog slijm berichtje.

Nouja, ik heb zelf met haar ook Pokemon Go gespeeld, en haar zus doet het ook.

Ze houdt zelf ook bijvoorbeeld van anime of iets dergelijks, en dat vind ik ook niet afknapperig.

Anyway - dat HTG doen, is misschien wel een goeie, maar dan moet het wel echt zo zijn vind ik. Dus niet fake HTG spelen - in de hoop dat ze me zo bevestiging gaat geven. Zo ben ik niet - en zo is het ook onnatuurlijk.

Zo heeft ze me echter wel leren kennen. Ik was degene die haar niet echt hoefde - en zij was degene die mij zoende.

Al het contact kwam vanuit haar, en ik vond het toen zelfs teveel.

Zij wilde dolgraag mijn vriendin zijn, en ik wilde nog ''ff wachten''.

ZO ben ik eigenlijk. Dus daar zal ik toch wel naar terug kunnen?
quote:bronsal schreef op 19 februari 2017 @ 13:09:

[...]

Hier kan ik wel iets mee. Morgen slaap ik bij haar, want we gaan dinsdag vroeg weg naar Rotterdam. Ze had hier (vrijdag tijdens het etentje) heel veel zin in. Toen ik haar vanochtend vroeg of ze er zin in had, kreeg ik; 'ja opzich'.

Ze doet dan niet onredelijk tegen MIJ - maar ik vind het wel vaag van dr.

Zal ik haar nog aanspreken morgen over het gedrag van deze week?Ik zou aangeven dat je het niet prettig vindt dat zij zo reageert. dat het graag is of niet ( houd je dan wel aan je woord... dus als zij heel negatief doet zeg je oke goed ik slaap elders maar dan ook doen!!)
quote:laurence1 schreef op 19 februari 2017 @ 13:50:

[...]

Ik zou aangeven dat je het niet prettig vindt dat zij zo reageert. dat het graag is of niet ( houd je dan wel aan je woord... dus als zij heel negatief doet zeg je oke goed ik slaap elders maar dan ook doen!!)

Nou zo erg zal ze het wel niet maken...

Ik blijf er gewoon bij dat ik de wisselvalligheid gewoon niet snap.

Je gaat toch niet als helder denkend persoon; eerst je partner (verkering, whatever) publiekelijk de liefde verklaren, en tegen iedereen lopen verkondigen hoe geweldig deze wel niet is. En ze heeft ook gewoon op me gewacht in dr eentje, en was vet jaloers op elke vrouwelijke aandacht die ik kreeg.

En dan 2 dagen later ineens volledig de afstand nemen?
Dit afhankelijke heeft zich in twee dagen ontwikkeld dan?

Iedereen heeft de emmer een keer vol he.

En ik vind dat niet gemaakt. Je moet jezelf even helpen herinneren hoe je was. Wat een verandering ook zeg. Apart. Houdt t dan in dat je altijd al erg onzeker was en nu door liefde het omhoog komt? Of alleen door de liefde onzeker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven