Eggwraps ah beleggen

26-09-2026 08:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eet iemand ook de eggwraps van de ah?

Ik had erover gelezen bij livingproef en dacht dit is top. Bezig met gezond eten, afvallen en lekkere lunches voor kantoor.

Maar vind het vrij smakeloos, heb drie pakken direct gekocht omdat ze twee keer uitverkocht waren. Maar heb het gegeten met kipfilet/ham, zuivelspread en komkommer of spinazie. Maar vind het op een wrap een stuk lekkerder.

Benieuwd of hier iemand ze ook eet en hoe beleg je ze?
Als je ze smakeloos vindt beleg je ze toch met dingen die meer smaak hebben?
Of gooi je er kruiden/chilivlokken/pittige kiemgroenten ofzo extra overheen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zie niet in waarom je niet gewoon zelf een omelet zou bakken en oprollen. Die egg wraps lijken misschien gezond, maar zitten vol met e-nummers en toegevoegde zooi. Als ze dan ook nog niet smaken, zou ik voor zelf bakken kiezen. Is 5min werk.
Pittige humus met kip en sla erop.
Daarmee maak je gewone wraps ook te eten dus die vast ook.
Of cottage cheese opkloppen met siracha /zoete chilisaus of wat dan ook. Ik zou in elk geval iets met meer smaak toevoegen.
Daarvoor zijn kruiden uitgevonden. Of wat chili olie, chilisaus, mosterd, pindakaas.

Groente toevoegen kan ook meer smaak en textuur geven. Komkommer, paprika, ui, sla, etc

Sterkere kaas kiezen, denk aan een blauw schimmelkaas
Gewoon hetzelfde als wat je op een normale wrap doet. En als het smakeloos is, doe je er wat rucola, chili olie, mierikswortel bij.
Een normale wrap smaakt van zichzelf toch ook naar ‘niets’. Ik beleg mijn wrap regelmatig met een gebakken ei, kerriemayonaise (friteslijn), rauwe ham, rucola en soms wat zongedroogde tomaatjes. Of allerlei andere varianten. Het ei in de wrap omdat het zelfgebakken natuurlijk altijd wat vettig is om vast te pakken.
Op social media ging een tijdje een recept viraal: een omeletwrap met ei en cottagecheese. Makkelijk te maken en veel minder nutteloze toevoegingen dan die kant en klare. Je kunt daaraan wel zoveel smaakmakers toevoegen die je maar wilt, zout, geraspte kaas, chilivlokken, oregano, nigellazaad etc. Ik maak het soms en vind het echt heel lekker.

Omdat wraps sowieso van zichzelf weinig smaak hebben kies ik ook voor smaakvol beleg/ smeersels. Mijn favo’s: pittige hummus, muhammara, zelf gegrillde (en gekruide) groenten en everything bagel kruiden.
Nadinexxx schreef: ↑
26-09-2026 08:57
Ik zie niet in waarom je niet gewoon zelf een omelet zou bakken en oprollen. Die egg wraps lijken misschien gezond, maar zitten vol met e-nummers en toegevoegde zooi. Als ze dan ook nog niet smaken, zou ik voor zelf bakken kiezen. Is 5min werk.
Precies. Als je de ingrediënten van de egg wraps bekijkt is het gewoon omelet met een hoop toevoegingen om het lang houdbaar te maken.
Wel goede marketing overigens, om iets dat zo goed al niets kost om te maken voor een hoop geld te kunnen verkopen door een fancy naam er aan te geven.
Appletje schreef: ↑
26-09-2026 10:44
Precies. Als je de ingrediënten van de egg wraps bekijkt is het gewoon omelet met een hoop toevoegingen om het lang houdbaar te maken.
Wel goede marketing overigens, om iets dat zo goed al niets kost om te maken voor een hoop geld te kunnen verkopen door een fancy naam er aan te geven.
Mee eens. Ik vind bv de scrambled eggs in een hotel ook nooit ergens naar smaken. Komt omdat ze dat maken van eipoeder ipv verse eieren.
Dat wordt dan misschien ook wel gedaan met die eggwraps van ah.
Voor nu zou ik dus de wraps idd insmeren met een pittige humus, baba ganoush of een roomkaas met kruiden.
Dus zoals gezegd…de pittigheid en smakelijkheid halen uit de vulling.
En als ze op zijn gewoon lekker zelf maken.Kan ook de avond ervoor en desnoods kan het je het zelfs invriezen.
Dank! Ga maar eens kijken.

Ik vind wraps weinig smaak geven maar daardoor de inhoud wel. Dit is zo vlak, pannenkoek achtig en nattig waardoor je veel moet toevoegen.

Ga ook eens kijken naar zelf maken met cottage cheese.
Als je idd gewoon even 2 eitjes klopt en in de pan gooit heb je een prima ‘eggwrap’. Lijkt mij ook veel lekkerder en gezonder

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven