bedonderd

22-02-2017 10:25 37 berichten
.....
Alle reacties Link kopieren
quote:redcap schreef op 22 februari 2017 @ 10:44:

[...]

Overigens zie ik niet wat er zo relevant is aan het feit dat de andere vrouw ouder is dan je (aanstaande) ex. Maakt het jou beter dat je jonger bent dan hij?Is ook niet relevant, maar misschien vond TO het bijzonder dat haar man iets heeft met een ouder iemand in plaats van een jonge blom, wat je wel vaker ziet gebeuren bij een mid life crisis.
quote:Muurhanger schreef op 22 februari 2017 @ 10:47:

Iedereen leest er overheen dat haar ex wil dat hij het kind kan zien wanneer het hem uitkomt?

Wel eens met de rest dat je hem los moet zien als vader en partner TO, al zat dat moeilijk worden. Je kunt je moeilijk voorstellen dat iemand die zijn gezin zo bedondert, wel een goede vader kan zijn. Maar maak iniedergeval wel, eventueek via de rechter, een goede omgangsregeling. Want je zit er niet op te wachten om op te draven wanneer meneer dat blieft natuurlijk.Ja daar heb ik over heen gelezen. Dat is natuurlijk belachelijk.
Het lijkt me dat een vrouw van 50 niet snel zelf nog begint aan kinderen maar nu dus wel een net nieuwe vriend met heel jong kind heeft.

Wat er relevant aan is? Qua "liefde" wellicht niet specifiek iets. Maar psychologisch altijd interessant om er je gedachten over te laten gaan qua eventuele motivaties en gevolgen die dan misschien meer meespelen.
quote:Maar ja als het aan mij ligt, ziet hij haar nooit meer!

Ik zou een goede regeling vast laten stellen. Alleen als je hem geen strobreed in de weg legt dan heb je kans dat hij al snel geen zin meer heeft. Getouwtrek zorgt er juist voor dat beiden willen blijven "winnen".

Ik begrijp dat je hem het liefste een hak zou willen zetten en terug zou willen pakken maar via het kind is niet de weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
...
Volgens mij mag dat niet eens, zo ver weg gaan wonen, zonder overleg en zonder toestemming. TO, zorg voor een advocaat/mediator/regeling, want dit kan echt niet.

Edit: dat mag alleen niet als hij met kind zou verhuizen. Zonder kind mag het wel, Maar:

"De rechter is vaak wel van mening dat de verhuizing voor kinderen geen nadelige consequenties mag hebben en dat het niet zo kan zijn dat zij daardoor activiteiten missen, waar zij anders wel bij waren geweest. Bijvoorbeeld bij sportclubs of andere hobby’s. Het is de taak van vader om de kinderen dan toch bij die activiteiten aanwezig te laten zijn en ze te begeleiden, of hen pas na die activiteit op te halen. De kinderen moeten vooral hun eigen leven kunnen leiden, mits er daardoor nog wel genoeg contactmomenten met vader overblijven (dat is uiteraard ook belangrijk). Dit kan betekenen dat de kinderen alsnog wel soms activiteiten / partijtjes missen ten behoeve van de contactregeling en dat niet alles in het weekend gepland moet worden, maar eveneens dat niet alles steeds hoeft te wijken voor de contactregeling. Het zou voor de kinderen prettig zijn als dit tussen u beiden bespreekbaar is, bijvoorbeeld via mediation."

https://ak-advocaten.eu/verhuizen-met-k ... scheiding/
quote:mem79 schreef op 22 februari 2017 @ 11:51:

Zij heeft inderdaad recht op haar vader en hij krijgt haar nu voorlopig eerst te zien bij zijn ouders thuis.

Een regeling zou kunnen op later termijn, maar meneer woont 100 km verderop nu bij die ander. En daar komt mijn kindje dus echt niet, no way! Als hij daar officieel woont dan komt jullie dochter daar dus ook. Haar vader woont dus 100 km verder en zij mag bij haar vader zijn wat jij verder ook van hem vindt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je het volgens de officiële kanalen wil spelen sta je zeer waarschijnlijk behoorlijk al "in je recht". Dus verzamel zijn verzoeken en dat is vooral belangrijk juist als ze nergens op slaan. Zoals dat hij 100 km verderop nu isgaanwonen en op elk willekeurig moment denkt even een kind meete kunnen nemen of te zien zonder enig overleg. Let alleen goed op dat je niet rancune de boventoon laat voeren op mimenten waarop hij wel in zijn rechterlijke recht staat hoe onrechtvaardig dat ook is of voelt.
http://www.advocatenprakt ... -kinderen-wilt-verhuizen/
....
Dat kunnen jij, j e moeder en zijn ouders allemaal wel vinden, maar de rechter zal daar anders over oordelen. Wees de verstandigste, ga niet aan je kind trekken. Dat schaadt je dochter en uiteindelijk jou ook.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap heus dat je boos, gekwetst en woest bent. En terecht. Ik snap dat je geen snipper met hem en haar meer te maken wil hebben. Maar je hebt geen keuze.

Als jij star vast blijft houden aan 'hij krijgt haar niet te zien' of 'no way dat zij aan mijn kind komt', dan kweek je een vijandige sfeer. Dat is voor niemand het beste. Het kost jou bakken met energie die ten koste gaan van jezelf, van je kind, je werk, je leven. Wees duidelijk en reëel, ken je rechten en plichten.

Dikke vette kans dat je ex met hangende pootjes terugkeert na een poosje. Want zo'n relatie loopt in 9 van de 10 keer uit op een mislukking. Dan heb je iig goede afspraken gemaakt, kan hij in alle rust een band opbouwen met zijn dochter, en zijn er geen gespannen situaties. Als jij je van tevoren vijandig op gaat stellen naar hem en haar, maak je veel meer kapot dan dat je lief is. Trust me, I know.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven