voetstuk

18-02-2017 19:45 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn vorige topic vond ik het nodig om deze te openen.

Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.

Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.

Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.

Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom

dan spring ik meteen in de auto.

Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.

Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.

In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.

Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar

dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets

hebben?!''

Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker

op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.

Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.

Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.

Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)

tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
Goed uitgepraat over de app?

God ik word oud hoor, in mijn tijd praatten we altijd face to face, met wooeden, emoties en elkaar aankijken

Niet mer letters op een oplichtend scherm
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 13:45:

Goed uitgepraat over de app?

God ik word oud hoor, in mijn tijd praatten we altijd face to face, met wooeden, emoties en elkaar aankijken

Niet mer letters op een oplichtend schermHetgene dat ik niet bang hoef te zijn dat ze boos wordt als ik haar over iets aanspreek is 'uitgepraat'.
Jij bent een hoop bang hè, zo in je relatie?
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 14:06:

Jij bent een hoop bang hè, zo in je relatie?Nee hoor, ik ben alleen bang voor hetgeen dat ze boos wordt als ik haar ergens op aan spreek. Maar dit komt door haar moodswings. Soms reageert ze er open op - en soms reageert ze er kapot boos op (wat laatst zelf resulteerde in dat ze haar mobiel stuk gooide tegen de muur )
En je bent bang als je niet appt

En je bent bang als je niet reageerte zoals jij hoopt

En je bent bang als ze niet gelijk terug appt

En je bent bang als ze iets geld appt

Maar verder ben je gelukkig niet zo bang nee
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 13:52:

[...]

Hetgene dat ik niet bang hoef te zijn dat ze boos wordt als ik haar over iets aanspreek is 'uitgepraat'.Maar het is toch logisch dat ze dat soms beter aankan? Soms zal het vele appen haar niet zo storen, soms zal ze er heel chagrijnig van worden. Hoe langer jullie samen zijn, hoe vervelender het wordt, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind het wel goed van haar dat ze zich zo open gesteld heeft, en nu wel eindelijk verteld heeft dat ze graag wil dat ik bij haar kom - als ik iets ondervind. Dit is de eerste keer in alle 6 maanden. Ze was erg trots op mij - en ze zei ook dat ze 'net zoals jij' ook aan zichzelf aan het werken was.
quote:ooitverlegen schreef op 24 februari 2017 @ 13:38:

[...]

Dit.

Ik lees vol ongeloof dit topic en zie hoe deze relatie eraan kapot gaat als je niet snel handelt, echt bizar! Heb je wel psychologische hulp hiervoor?

Hoi ooitverlegen, weet jij een goede psycholoog die een extreme verliefdheid kan behandelen? Het is een tijdelijke waarneming of toestand van de hersenen of verstandsverbijstering.

Alles goed?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik denk dat mijn vriendin ook met die last op haar schouders liep. Ze heeft me nu aangegeven het fijn te vinden dat ik ermee bij haar kom. Dus dat kan ik nu doen. Nu gaat het super.
Ga je nu minder appen dan?
Nu als in de afgelopen 2 uur?
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 17:15:

Nu als in de afgelopen 2 uur?Bijna 3u hoor.
quote:Eslarealidad schreef op 24 februari 2017 @ 16:15:

Hoi ooitverlegen, weet jij een goede psycholoog die een extreme verliefdheid kan behandelen? Het is een tijdelijke waarneming of toestand van de hersenen of verstandsverbijstering.

Alles goed?

Ow! Is dat het probleem? Excuses voor niet het hele topic doorgelezen te hebben. Nee, daar ken ik geen psychoog voor, wel een paardenmiddel. Maar ik lees dat er ineens grote vooruitgang is geboekt dus mooi!

Ja met mij gaat het goed dankje
quote:doornroosje9 schreef op 24 februari 2017 @ 17:08:

Ga je nu minder appen dan?Ja. Ik antwoord alleen op haar..
quote:ooitverlegen schreef op 24 februari 2017 @ 17:19:

[...]

Ow! Is dat het probleem? Excuses voor niet het hele topic doorgelezen te hebben. Nee, daar ken ik geen psychoog voor, wel een paardenmiddel. Maar ik lees dat er ineens grote vooruitgang is geboekt dus mooi!

Ja met mij gaat het goed dankje

Wel een paardemiddel.

Maar niet adviseren he?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 17:36:

[...]

Ja. Ik antwoord alleen op haar..Dus je gaat niet meer zelf beginnen? Nooit? Geloof je het zelf?
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 14:10:

[...]

Nee hoor, ik ben alleen bang voor hetgeen dat ze boos wordt als ik haar ergens op aan spreek. Maar dit komt door haar moodswings. Soms reageert ze er open op - en soms reageert ze er kapot boos op (wat laatst zelf resulteerde in dat ze haar mobiel stuk gooide tegen de muur )Mobiel tegen de muur?
Bronsal, zaken praat je pas goed uit onder vier ogen ipv over WA

Heb je psychologische hulp voor je probleem?
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 17:36:

[...]

Ja. Ik antwoord alleen op haar.. en dat geloof je echt zelf???
quote:doornroosje9 schreef op 24 februari 2017 @ 17:39:

[...]

Dus je gaat niet meer zelf beginnen? Nooit? Geloof je het zelf? Nee denk nou zelf eens logisch na. Tuurlijk begin ik ook wel zelf. Ik had het over vandaag.
Maar dan begint het van voren weer af aan

Gewoon minder appen en meer IRL praten wanneer jullie elkaar zien. Zo heb je elkaar nog eens iets te vertellen onder vier ogen
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 11:23:

[...]

Morgen, haar moeder is jarig en ik ben er dus ook bij... Is niets aan de hand - morgen is ze weer vet liefZe was nooit niet lief , ze appt alleen niet naar jouw maatstaven
quote:lalalila schreef op 25 februari 2017 @ 11:32:

[...]

Ze was nooit niet lief , ze appt alleen niet naar jouw maatstavenExact!
Dan hoor je vaak, zij/hij zuigt mij leeg.

Maar dat is weer een bewijs dat het niet waar is.

JE ZUIGT ALLEEN JEZELF LEEG.

Hoe kun je een ander nou leegzuigen.
Het gaat nu gewoon supergoed in mijn relatie (verkering, whatever). Ik denk veeeeel meer aan mezelf, en zeker na de WhatsAppjes van mijn vriendin over het 'uitspreken van irritaties', zijn we beide open(er). Ze vertelde me toen dat ze druk met zichzelf bezig was, en nu kan ik dat ook echt duidelijk merken. Tuurlijk is het nog in de beginfase(s), maar alle begin is goed.

Ik voel me zelf oprecht ook wat beter in mijn vel, en sterker in mijn schoenen. Een beetje een 'het zit wel goed'-gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven