voetstuk
zaterdag 18 februari 2017 om 19:45
Na mijn vorige topic vond ik het nodig om deze te openen.
Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.
Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.
Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.
Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom
dan spring ik meteen in de auto.
Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.
Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.
In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.
Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar
dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets
hebben?!''
Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker
op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.
Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.
Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.
Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)
tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.
Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.
Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.
Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom
dan spring ik meteen in de auto.
Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.
Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.
In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.
Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar
dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets
hebben?!''
Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker
op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.
Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.
Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.
Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)
tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
vrijdag 24 februari 2017 om 13:52
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 13:45:
Goed uitgepraat over de app?
God ik word oud hoor, in mijn tijd praatten we altijd face to face, met wooeden, emoties en elkaar aankijken
Niet mer letters op een oplichtend schermHetgene dat ik niet bang hoef te zijn dat ze boos wordt als ik haar over iets aanspreek is 'uitgepraat'.
Goed uitgepraat over de app?
God ik word oud hoor, in mijn tijd praatten we altijd face to face, met wooeden, emoties en elkaar aankijken
Niet mer letters op een oplichtend schermHetgene dat ik niet bang hoef te zijn dat ze boos wordt als ik haar over iets aanspreek is 'uitgepraat'.
vrijdag 24 februari 2017 om 14:10
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2017 @ 14:06:
Jij bent een hoop bang hè, zo in je relatie?Nee hoor, ik ben alleen bang voor hetgeen dat ze boos wordt als ik haar ergens op aan spreek. Maar dit komt door haar moodswings. Soms reageert ze er open op - en soms reageert ze er kapot boos op (wat laatst zelf resulteerde in dat ze haar mobiel stuk gooide tegen de muur )
Jij bent een hoop bang hè, zo in je relatie?Nee hoor, ik ben alleen bang voor hetgeen dat ze boos wordt als ik haar ergens op aan spreek. Maar dit komt door haar moodswings. Soms reageert ze er open op - en soms reageert ze er kapot boos op (wat laatst zelf resulteerde in dat ze haar mobiel stuk gooide tegen de muur )
vrijdag 24 februari 2017 om 14:16
vrijdag 24 februari 2017 om 14:18
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 13:52:
[...]
Hetgene dat ik niet bang hoef te zijn dat ze boos wordt als ik haar over iets aanspreek is 'uitgepraat'.Maar het is toch logisch dat ze dat soms beter aankan? Soms zal het vele appen haar niet zo storen, soms zal ze er heel chagrijnig van worden. Hoe langer jullie samen zijn, hoe vervelender het wordt, vrees ik.
[...]
Hetgene dat ik niet bang hoef te zijn dat ze boos wordt als ik haar over iets aanspreek is 'uitgepraat'.Maar het is toch logisch dat ze dat soms beter aankan? Soms zal het vele appen haar niet zo storen, soms zal ze er heel chagrijnig van worden. Hoe langer jullie samen zijn, hoe vervelender het wordt, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 24 februari 2017 om 15:30
Ik vind het wel goed van haar dat ze zich zo open gesteld heeft, en nu wel eindelijk verteld heeft dat ze graag wil dat ik bij haar kom - als ik iets ondervind. Dit is de eerste keer in alle 6 maanden. Ze was erg trots op mij - en ze zei ook dat ze 'net zoals jij' ook aan zichzelf aan het werken was.
vrijdag 24 februari 2017 om 16:15
quote:ooitverlegen schreef op 24 februari 2017 @ 13:38:
[...]
Dit.
Ik lees vol ongeloof dit topic en zie hoe deze relatie eraan kapot gaat als je niet snel handelt, echt bizar! Heb je wel psychologische hulp hiervoor?
Hoi ooitverlegen, weet jij een goede psycholoog die een extreme verliefdheid kan behandelen? Het is een tijdelijke waarneming of toestand van de hersenen of verstandsverbijstering.
Alles goed?
[...]
Dit.
Ik lees vol ongeloof dit topic en zie hoe deze relatie eraan kapot gaat als je niet snel handelt, echt bizar! Heb je wel psychologische hulp hiervoor?
Hoi ooitverlegen, weet jij een goede psycholoog die een extreme verliefdheid kan behandelen? Het is een tijdelijke waarneming of toestand van de hersenen of verstandsverbijstering.
Alles goed?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
vrijdag 24 februari 2017 om 17:19
quote:Eslarealidad schreef op 24 februari 2017 @ 16:15:
Alles goed?
Ow! Is dat het probleem? Excuses voor niet het hele topic doorgelezen te hebben. Nee, daar ken ik geen psychoog voor, wel een paardenmiddel. Maar ik lees dat er ineens grote vooruitgang is geboekt dus mooi!
Ja met mij gaat het goed dankje
Alles goed?
Ow! Is dat het probleem? Excuses voor niet het hele topic doorgelezen te hebben. Nee, daar ken ik geen psychoog voor, wel een paardenmiddel. Maar ik lees dat er ineens grote vooruitgang is geboekt dus mooi!
vrijdag 24 februari 2017 om 17:36
quote:ooitverlegen schreef op 24 februari 2017 @ 17:19:
[...]
Wel een paardemiddel.
Maar niet adviseren he?
[...]
Wel een paardemiddel.
Maar niet adviseren he?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
vrijdag 24 februari 2017 om 17:43
quote:bronsal schreef op 24 februari 2017 @ 14:10:
[...]
Nee hoor, ik ben alleen bang voor hetgeen dat ze boos wordt als ik haar ergens op aan spreek. Maar dit komt door haar moodswings. Soms reageert ze er open op - en soms reageert ze er kapot boos op (wat laatst zelf resulteerde in dat ze haar mobiel stuk gooide tegen de muur )Mobiel tegen de muur?
[...]
Nee hoor, ik ben alleen bang voor hetgeen dat ze boos wordt als ik haar ergens op aan spreek. Maar dit komt door haar moodswings. Soms reageert ze er open op - en soms reageert ze er kapot boos op (wat laatst zelf resulteerde in dat ze haar mobiel stuk gooide tegen de muur )Mobiel tegen de muur?
zaterdag 25 februari 2017 om 15:29
dinsdag 28 februari 2017 om 09:47
Het gaat nu gewoon supergoed in mijn relatie (verkering, whatever). Ik denk veeeeel meer aan mezelf, en zeker na de WhatsAppjes van mijn vriendin over het 'uitspreken van irritaties', zijn we beide open(er). Ze vertelde me toen dat ze druk met zichzelf bezig was, en nu kan ik dat ook echt duidelijk merken. Tuurlijk is het nog in de beginfase(s), maar alle begin is goed.
Ik voel me zelf oprecht ook wat beter in mijn vel, en sterker in mijn schoenen. Een beetje een 'het zit wel goed'-gevoel.
Ik voel me zelf oprecht ook wat beter in mijn vel, en sterker in mijn schoenen. Een beetje een 'het zit wel goed'-gevoel.