voetstuk
zaterdag 18 februari 2017 om 19:45
Na mijn vorige topic vond ik het nodig om deze te openen.
Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.
Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.
Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.
Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom
dan spring ik meteen in de auto.
Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.
Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.
In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.
Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar
dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets
hebben?!''
Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker
op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.
Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.
Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.
Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)
tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
Ik heb mijn vriendin op een groot voetstuk in mijn leven geplaatst.
Ik zet haar ver boven mijn eigenwaarde, en ben bang om zo voor mezelf op te komen.
Ik wil het liefst altijd de lieve vrede bewaren, ook als dat in mijn tegendeel werkt.
Bijvoorbeeld; ik ben heeeeel moe - maar als ze me zou WA'en of ik kom
dan spring ik meteen in de auto.
Ik durf bijna geen nee te zeggen - en ga er zo heel erg 'aan onder door'.
Het is begonnen met een denkwijze die al niet helemaal klopt.
In het begin wilde mijn vriendin MIJ dolgraag. Ze deed heel erg haar best.
Toen zijn we een relatie aangegaan, en is het langzaam omgedraait naar
dat ik dacht; ''damn ze is zo knap/lief/lekker/zorgzaam, hoe kan ZIJ nou met MIJ iets
hebben?!''
Zo is mijn eigenwaarde weggevallen, en ben ik me erg claimend en onzeker
op gaan stellen. Het liefst wil ik de hele dag door contact, en haar elke dag zien.
Een soort wantrouwen ook. Terwijl ze me ècht 0,0% reden daarvoor geeft.
Ik maak mezelf gek met dingen die er niet zijn, en wordt er heel moe van.
Zo werkt mijn relatie niet, dus ik wil dit graag oplossen! Zijn hier makkelijke (d.i.y.)
tips n tricks voor? Iets wat ik bijvoorbeeld kan toepassen, elke keer als ik me onnodig zorgen maak.
donderdag 23 februari 2017 om 15:14
quote:bronsal schreef op 23 februari 2017 @ 14:47:
[...]
Ja dat weet ik ook wel. Alleen hoe zij het me soms verteld - daar wordt het niet echt duidelijker op hahaha.
Als ik maandag tegen jou zeg dat je vervelend bent - en de maandag erop zeg ik; ''Weet je, sorry voor vorige week - je bent niet vervelend, het ligt aan mij...'', zonder enige aanleiding - dan weet jij ook niet wat het nou is. Toch?
Niet toch!
Jij zou haar niet nodig moeten hebben om jou te bevestigen dat je te veel appt.
Dat zou je zelf moeten zien en onder controle moeten houden.
Weet je wat het is, jij legt de schuld van wat er gaande is steeds bij een ander
Je vriendin, de omstandigheden, de reacties van hier.
Maar de val ligt volledig bij jou!
Als ik vriend suf aan het appen bent en hij reageert niet dan denk ik, oh hij is druk klaar!
Dan hoef ik me savonds niet te verontschuldigen omdat ze veel app en dat ik niet snap dat hij soms wel en soms niet antwoord.
En ik zoek er niets achter als hij niet appt.
Ons app gedrag is echt nooit een punt van discussie of überhaupt het vermelden waard geweest
[...]
Ja dat weet ik ook wel. Alleen hoe zij het me soms verteld - daar wordt het niet echt duidelijker op hahaha.
Als ik maandag tegen jou zeg dat je vervelend bent - en de maandag erop zeg ik; ''Weet je, sorry voor vorige week - je bent niet vervelend, het ligt aan mij...'', zonder enige aanleiding - dan weet jij ook niet wat het nou is. Toch?
Niet toch!
Weet je wat het is, jij legt de schuld van wat er gaande is steeds bij een ander
Als ik vriend suf aan het appen bent en hij reageert niet dan denk ik, oh hij is druk klaar!
Dan hoef ik me savonds niet te verontschuldigen omdat ze veel app en dat ik niet snap dat hij soms wel en soms niet antwoord.
Ons app gedrag is echt nooit een punt van discussie of überhaupt het vermelden waard geweest
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 23 februari 2017 om 15:54
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2017 @ 15:14:
[...]
Niet toch!
Nee, dat doe ik dus ook niet. Maar dat is (alweer) het hele punt niet.
Het ging mij er nu ff om dat ze haar mening bijdraait.
Anyhow, het gaat gewoon goed met me - en ik doe mijn eigen ding, en laat haar ook haar leventje leiden.
Ik zoek minder (tot bijna niets) achter haar appjes, en ik vind het steeds fijner om zelf dingen te doen.
[...]
Niet toch!
Nee, dat doe ik dus ook niet. Maar dat is (alweer) het hele punt niet.
Het ging mij er nu ff om dat ze haar mening bijdraait.
Anyhow, het gaat gewoon goed met me - en ik doe mijn eigen ding, en laat haar ook haar leventje leiden.
Ik zoek minder (tot bijna niets) achter haar appjes, en ik vind het steeds fijner om zelf dingen te doen.
donderdag 23 februari 2017 om 15:55
donderdag 23 februari 2017 om 15:58
quote:intothewild schreef op 23 februari 2017 @ 15:57:
[...]
Nou good for you hoor
Dan zijn onze adviezen toch ook niet meer nodig?
Nee eigenlijk niet, maar ik vind het gewoon fijn voor mezelf, om erover te praten...
Daarom blijf ik ook posten. Misschien komt er bij iemand dan iets opborrelen (een goede tip of zo),
of komt er ineens iemand bij het topic, die het van 'mijn vriendins kant' heeft meegemaakt...
[...]
Nou good for you hoor
Dan zijn onze adviezen toch ook niet meer nodig?
Nee eigenlijk niet, maar ik vind het gewoon fijn voor mezelf, om erover te praten...
Daarom blijf ik ook posten. Misschien komt er bij iemand dan iets opborrelen (een goede tip of zo),
of komt er ineens iemand bij het topic, die het van 'mijn vriendins kant' heeft meegemaakt...
donderdag 23 februari 2017 om 16:53
quote:bronsal schreef op 23 februari 2017 @ 14:47:
[...]
Als ik maandag tegen jou zeg dat je vervelend bent - en de maandag erop zeg ik; ''Weet je, sorry voor vorige week - je bent niet vervelend, het ligt aan mij...'', zonder enige aanleiding - dan weet jij ook niet wat het nou is. Toch?Dan weet je toch dat dit de realiteit is en niet anders....waar jij in gedachten tegenin gaat en wat jou verbazing geeft. Dat maakt jou onzeker. Dat doe je jezelf aan.
[...]
Als ik maandag tegen jou zeg dat je vervelend bent - en de maandag erop zeg ik; ''Weet je, sorry voor vorige week - je bent niet vervelend, het ligt aan mij...'', zonder enige aanleiding - dan weet jij ook niet wat het nou is. Toch?Dan weet je toch dat dit de realiteit is en niet anders....waar jij in gedachten tegenin gaat en wat jou verbazing geeft. Dat maakt jou onzeker. Dat doe je jezelf aan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 23 februari 2017 om 20:00
donderdag 23 februari 2017 om 20:08
Nee.....je staat echt al.heel anders in het leven hoor!
Vergaat de wereld?
Is er iets dringends?
Of wil je gewoon even laten weten dat je nog leeft?
Dat je even een portie aan dacht wil?
Het is toch bezopen dat je je nu al aan het bedenken bent of je vanavond nog iets moet sturen?
Vergaat de wereld?
Is er iets dringends?
Of wil je gewoon even laten weten dat je nog leeft?
Dat je even een portie aan dacht wil?
Het is toch bezopen dat je je nu al aan het bedenken bent of je vanavond nog iets moet sturen?
donderdag 23 februari 2017 om 20:10
quote:bronsal schreef op 23 februari 2017 @ 20:00:
Ik heb haar nu niet geappt sinds vanochtend 11 uur. Ze is bij haar zus, en heb een filmavondje met die vriend van de vorige keer. Zal ik haar vanavond nog een appje sturen, of zal ik haar laten? Sorry dat ik als een mietje lijk nu, maar ik weet het ff niet zo goed. Kan iemand me ff helpen?Voor het slapen gaan.
Ik heb haar nu niet geappt sinds vanochtend 11 uur. Ze is bij haar zus, en heb een filmavondje met die vriend van de vorige keer. Zal ik haar vanavond nog een appje sturen, of zal ik haar laten? Sorry dat ik als een mietje lijk nu, maar ik weet het ff niet zo goed. Kan iemand me ff helpen?Voor het slapen gaan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 23 februari 2017 om 20:34
quote:bronsal schreef op 23 februari 2017 @ 20:23:
Heb dr geappt met de vraag hoe het daar was. Normaliter stuurt ze mij dat ook wel - dus ik vond het wel gepast.
En wil.je echt weten hoe het daar is?
Want eigenlijk weet je dat al, leuk want ze is met haar zus.
Je wilde je eigenlijk gewoon weer even laten horen
Joehoe, ik ben er nog, ben je me nog niet vergeten????
Oh en ik stel een vraag, dus je moet wel antwoorden
Heb dr geappt met de vraag hoe het daar was. Normaliter stuurt ze mij dat ook wel - dus ik vond het wel gepast.
donderdag 23 februari 2017 om 20:43
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2017 @ 20:34:
[...]
Ja,
zo zit het...
Ik wil zo graag kappen met die fucking bange denkwijze... is toch niet normaal dat ik zo denk
[...]
Ja,
Ik wil zo graag kappen met die fucking bange denkwijze... is toch niet normaal dat ik zo denk
donderdag 23 februari 2017 om 20:43
donderdag 23 februari 2017 om 20:44
quote:Summerdance schreef op 23 februari 2017 @ 20:34:
[...]
Oh en ik stel een vraag, dus je moet wel antwoordenEn ik wilde overigens wel echt ff weten hoe het was. Haar opa en oma (die ge-emigreerd zijn naar aruba), kwamen weer ff terug naar Nederland vandaag bij mijn vriendins zus...
[...]
Oh en ik stel een vraag, dus je moet wel antwoordenEn ik wilde overigens wel echt ff weten hoe het was. Haar opa en oma (die ge-emigreerd zijn naar aruba), kwamen weer ff terug naar Nederland vandaag bij mijn vriendins zus...
donderdag 23 februari 2017 om 20:54
quote:bronsal schreef op 23 februari 2017 @ 20:44:
[...]
En ik wilde overigens wel echt ff weten hoe het was. Haar opa en oma (die ge-emigreerd zijn naar aruba), kwamen weer ff terug naar Nederland vandaag bij mijn vriendins zus...
Lijkt me echt moeilijk als je er voortdurend mee bezig moet zijn van jezelf. Het is echt een obsessie voor jou hè. Probeer hier echt keihard aan te werken, anders is je relatie gedoemd om te mislukken.
En het is heel normaal dat je vriendin het soms 'niet zo erg' vindt en er soms stapelgek van wordt. Soms kan je iets meer verdragen, soms is het gewoon allemaal teveel.
[...]
En ik wilde overigens wel echt ff weten hoe het was. Haar opa en oma (die ge-emigreerd zijn naar aruba), kwamen weer ff terug naar Nederland vandaag bij mijn vriendins zus...
Lijkt me echt moeilijk als je er voortdurend mee bezig moet zijn van jezelf. Het is echt een obsessie voor jou hè. Probeer hier echt keihard aan te werken, anders is je relatie gedoemd om te mislukken.
En het is heel normaal dat je vriendin het soms 'niet zo erg' vindt en er soms stapelgek van wordt. Soms kan je iets meer verdragen, soms is het gewoon allemaal teveel.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 23 februari 2017 om 20:58
quote:bronsal schreef op 23 februari 2017 @ 20:23:
Ja lijkt me wel.
Als dat niet eens zou kunnen dan zit er iets scheef.
Ja lijkt me wel.
Als dat niet eens zou kunnen dan zit er iets scheef.
donderdag 23 februari 2017 om 22:27
donderdag 23 februari 2017 om 22:35
Dat mag zeker
Maar dat hysterische gedoe over dat ze je dan straal negeert slaat natuurlijk nergens op.
Wat moet ze dan?
De hele avond met haar telefoon op schoot zitten en er voor piet snot bij haar familie bijzitten?
Als ik ergens op visite ben dan staat mijn telefoon op stil en ligt hij in mijn tas of in de auto.
Wel zo beleefd voor je gezelschap
Niets zo irritant als iemand die constant zijn of haar mobiel aan het monitoren is.
Maar dat hysterische gedoe over dat ze je dan straal negeert slaat natuurlijk nergens op.
Wat moet ze dan?
De hele avond met haar telefoon op schoot zitten en er voor piet snot bij haar familie bijzitten?
Als ik ergens op visite ben dan staat mijn telefoon op stil en ligt hij in mijn tas of in de auto.
Wel zo beleefd voor je gezelschap
Niets zo irritant als iemand die constant zijn of haar mobiel aan het monitoren is.
donderdag 23 februari 2017 om 22:39
quote:bronsal schreef op 23 februari 2017 @ 22:27:
[...]
Nou rustig maar... als ik ergens ben en ze mist me wordt dit ook gewoon geappt... ik mag toch ook gewoon duidelijk appen als ik iets voel of vindt?
Ja lijkt mij ook wel.
Moet kunnen als het goed zit.
[...]
Nou rustig maar... als ik ergens ben en ze mist me wordt dit ook gewoon geappt... ik mag toch ook gewoon duidelijk appen als ik iets voel of vindt?
Ja lijkt mij ook wel.
Moet kunnen als het goed zit.
vrijdag 24 februari 2017 om 00:17