Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Londen?

24-02-2017 13:19 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag na mijn mbo studie beginnen aan uni in Londen. Waarom? je hebt meer kansen en mogelijkheden/werk daar. Ik vind Londen ook een prachtige stad.

Maar ik heb hier en daar mijn mogelijkheden bekeken, alleen ik kom even ergens niet uit, ik wil ook mijn rijbewijs graag halen en ik heb 3000 spaargeld ervoor, maar ik wil ook graag misschien dat geld beter besteden als extra aan mijn studie in londen....wat zouden jullie doen?
Ik denk niet dat 3000,- echt genoeg is om lang in Londen te zijn. De meeste opleidingen zijn geprivatiseerd daar, dus een stuk duurder dan in Nederland. Mijn beste vriendin heeft er gestudeerd, zij woonde in een slechte wijk, Hackney ofzoiets en de huur is daar per week. Ze bestaande 250,- per week voor een klein kamertje.
We weten allemaal dat het niks gaat worden
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Dragisa schreef op 24 februari 2017 @ 13:38:

[...]

Dat is toch geen antwoord? Je moet dat kamertje toch betalen?

Een gemiddeld kametje van 10m2 in londen kost 600 pond.En dan zit je op meer dan een uur treinen van het centrum.... Vliegen van Schiphol of Rotterdam is bijna nog korter qua tijd....
quote:DG2015 schreef op 24 februari 2017 @ 14:13:

Ik zou maar even afwachten wat er gebeurt ivm de Brexit. Zelfs EU-inwoners die ten tijde van het referendum al in de UK woonden, weten nog niet of ze mogen blijven. Daarnaast zouden de kosten van een universitaire opleiding behoorlijk veel hoger kunnen worden voor EU-inwoners als de Brexit is doorgevoerd. Dan heb je dus kans dat je op de helft van je opleiding bent en niet zonder meer mag blijven (al is de kans niet zo heel groot), of (en dat is toch vrij reeel) dat je je collegegeld niet meer kunt betalen omdat het enorm gestegen is.

Nu is Londen erg anti-Brexit dus misschien gaan ze lokaal een ander beleid hanteren. Maar het blijft speculeren.
Ik vraag mij nog steeds af hoe TO op een Universiteit terecht denkt te kunnen komen met haar opleiding.

En ook nog eens zonder geld.
quote:viva1966 schreef op 24 februari 2017 @ 18:31:

[...]

Nu is Londen erg anti-Brexit dus misschien gaan ze lokaal een ander beleid hanteren. Maar het blijft speculeren.Londen blijft in de EU? Lijkt me niet waarschijnlijk.
Ik betaalde 6 jaar geleden voor een kamertje in een souterrain 155pond per week. Net op de grens van zone 1-2 in een goede buurt.

Per week ging er toch wel 100 euro erdoorheen aan boodschappen, drankjes enz.

Reken maar op 1000 pond per maand minimaal voor een kamer en wat leefgeld. Het leven is daar duur en op een gegeven moment kan je niet gaan blijven eten en slapen bij je Fam.

Dan komt je studiegeld, boeken en reiskosten erbij.

Af en toe wil je ook terug naar Nederland, kost weer vliegtickets.

3000 euro is een leuk begin als je weet dat je maandelijks genoeg binnen krijgt om alle kosten te betalen, anders heb je niks aan je 3000 euro.

En sinds wanneer kan je met mbo naar de universiteit? Ook al kan dat, is dat niveau niet gewoon te hoog? Je zat denk ik niet voor niks op

Het mbo.
Ok, veel negatieve reacties. Maar laten we eerst kijken hoe het WEL kan.

Kamer

Eerst bij je familie, daarna iets huren. Kamers v £400 incl gwl p maand zijn er te vinden maar vaak ver uit Londen (zone5&6).

Er bestaat tegenwoordig ook anti kraak maar enorme wachtlijst

Ikje86, universiteit in uk is bachelor / hbo. Ze zal volgens mij toelatingsexamen moeten doen

Een alternatief is een live in nanny te worden. Hangt wel af van hoeveel dagen p week je college / tentamens hebt. Kost en inwoning betaald en vind dus een adres waar je iig 3 dagen voor jezelf mag studeren. Je krijgt vaak ook zakgeld. Neem je fiets mee en de belachelijke kosten qua vervoer ben je ook kwijt.
Ik zou de kosten eens goed op een rijtje gaan zetten. Hoeveel collegegeld moet je betalen? Hoeveel geld aan boeken? Hoeveel geld aan wonen? Hoeveel geld aan OV? Hoeveel geld aan eten? Waar ga je jezelf van onderhouden als je spaargeld op is na een x aantal maanden? Ga je werken, zo ja hoe ga je dat regelen?

Dat is alleen nog maar de praktische gedeelte van alles om je studie heen. Maar uiteindelijk gaat het eigenlijk om die studie zelf. Is deze opleiding wat je wil doen? Zijn er eisen om binnen te komen? Hoelang duurt de opleiding en wat kan je er mee? Waarom deze opleiding in Londen en niet in Nederland (of een heel ander land)? Kan je het niveau aan? Beheers je de Engelse taal goed?

En niet te vergeten: Hoe gaat het als de VK straks uit de EU is?
quote:Ikje86 schreef op 24 februari 2017 @ 18:50:

Ik betaalde 6 jaar geleden voor een kamertje in een souterrain 155pond per week. Net op de grens van zone 1-2 in een goede buurt.

Per week ging er toch wel 100 euro erdoorheen aan boodschappen, drankjes enz.

Reken maar op 1000 pond per maand minimaal voor een kamer en wat leefgeld. Het leven is daar duur en op een gegeven moment kan je niet gaan blijven eten en slapen bij je Fam.

Dan komt je studiegeld, boeken en reiskosten erbij.

Af en toe wil je ook terug naar Nederland, kost weer vliegtickets.

3000 euro is een leuk begin als je weet dat je maandelijks genoeg binnen krijgt om alle kosten te betalen, anders heb je niks aan je 3000 euro.

En sinds wanneer kan je met mbo naar de universiteit? Ook al kan dat, is dat niveau niet gewoon te hoog? Je zat denk ik niet voor niks op

Het mbo.haha.. . Mbo zegt niks over intelligentie meer over motivatie.
Nu zit je te dubbelnicken suffie
Shit happens
quote:violetskies schreef op 24 februari 2017 @ 15:59:

Houd het maar lekker bij een droom TO, je komt namelijk niet bepaald volwassen over om zoiets te ondernemen.Jullie klinken jaloers en verbitterd andere kant snap ik to wel, nederland is saai en grote dromen kan je hier niet waarmaken. Kijk naar het schoolsysteem, mbo, hbo, uni, mensen worden in een hokje gestopt
quote:nicole6592 schreef op 25 februari 2017 @ 11:59:

haha.. . Mbo zegt niks over intelligentie meer over motivatie.

Onzin. Alsof iedere (v)mbo'er een universitaire studie kan doen, dat is gewoon echt niet zo.

En dubbelnicken is wel heel erg dom, dat zegt wat mij betreft genoeg over jouw intelligentie.
quote:nicole6592 schreef op 25 februari 2017 @ 11:59:

[...]

haha.. . Mbo zegt niks over intelligentie meer over motivatie.Het zegt niet niks over intelligentie. Niet alles, maar zeker wel iets. Er zijn mensen met mbo die universiteit zouden kunnen doen of dat ook daadwerkelijk doen uiteindelijk. Maar voor de meeste mbo-ers geldt dat niet.
Zoek een Engelse man via het WWW, raak zwanger en vertrek naar Engeland.
quote:nicole6592 schreef op 25 februari 2017 @ 12:04:

[...]

Jullie klinken jaloers en verbitterd andere kant snap ik to wel, nederland is saai en grote dromen kan je hier niet waarmaken. Kijk naar het schoolsysteem, mbo, hbo, uni, mensen worden in een hokje gestoptJaloers? Ik kan met mijn behaalde papiertjes en talenkennis met weinig moeite elders studeren en/of werken. In tegenstelling tot TO ga ik dan niet tig keer dezelfde vragen stellen om vervolgens niks met de adviezen te doen. Met een goede voorbereiding kom je uiteindelijk veel verder en is de kans op slagen veel groter. Bij het realiseren van een droom komt meer kijken dan 'iets willen'.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

[...]

Jullie klinken jaloers en verbitterd andere kant snap ik to wel, nederland is saai en grote dromen kan je hier niet waarmaken. Kijk naar het schoolsysteem, mbo, hbo, uni, mensen worden in een hokje gestoptdubbelnicken mag niet. En al helemaal niet om een beetje stemming te maken zoals jij hier doet.

[...]

Jullie klinken jaloers en verbitterd andere kant snap ik to wel, Nee je snapt TO, dus jezelf en al je andere nicks helemaal niet. Vandaar dat je hier steeds dezelfde vragen blijft stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven