Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Ik zet ze erbij op het lijstje, dankjewel ladies! Bedankt voor het compliment CC. Ik doe mijn best haha. Wil zo graag een mooie, volle natuurtuin.

Yey het tuinhek is onderweg. In 9!!! pakketten.
Woehoe, m'n aarde ligt erin!

Lijkt net echt nu. Wel nog veel zakken aarde want heb ook bakken waar 'm tomaten inkomen. Die kan ik pas kwijt als de tuintafel verkocht is. En grond gaat nog wel zakken na een paar regenbuien. Maar laat de lente maar komen
Super fijn Koettie! Weet je al een beetje wat je waar wilt gaan planten?
Leuk Koettie! Ik zou wel een foto willen zien
Nog niet framboos! Of iig, niet helemaal. Krijg zondag planten van m'n ex schoonouders en heb een hoekje voor kruiden. Verder kijken hoe en wat. Maar komt vanzelf wel vol ^^.
Leuk hoor! En ja ik wil ook een foto haha.

Ik heb echt niet weer 3 uur door de Appeltern website lopen spitten hoor. Nu-uh.
Heerlijk weer vandaag, lekker de tuin aan het opruimen. Dat wil zeggen, glas rapen van de storm gisteren (wat ornamenten gesneuveld) en een begin maken met de hertenpoep die inmiddels aangekoekt is.

De stokpioen (dat ding waarvan niemand vorig jaar wist wat het in godesnaam was) heeft de winter overleefd in zijn teil, en ook de pioenrozen die ik vorig jaar uit de tuin van een ontruimd kraakpand heb gevist komen netjes op

Hoop dat die stokpioen gaat bloeien dit jaar! Geen idee welke kleur het is, de vorige eigenaar wist niet eens dat dat kon.

Hebben jullie tuinen de storm gisteren goed overleefd? Hier had ik de meeste breekbare en lawaaiige dingen wel veilig gesteld, maar zelfs dingen die nooit omgaan zijn weggewaaid!
Vorige week verhuisd! Nu tuin mét gras. Nou ja, gras... er zit aardig wat mos in, wat op zich raar is want ligt in de volle zon. Anyways, ik begrijp dat ik dan kalk moet strooien (dit weekend te koop bij Aldi). Maar wat gebeurt er dan? Heb ik dan ipv groene vlakte met sprietjes, bruine/zwarte vlakte met sprietjes? Moet ik daarna gras zaaien? Help!
Ekeim: een beetje kalk strooien kan geen kwaad. Ik heb momenteel ook een mosveld in plaats van een gazon. Ik ga dit weekend ook kalk strooien, en als de sneeuwklokjes en krokussen in het gras zijn uitgebloeid, ga ik verticuteren. Hiermee trek je de graszode een beetje open en komt er goed lucht bij, je kunt ook stevig met een metalen hark je gazonnetje harken. Als het dan wat warmer wordt, een dun laagje tuinaarde uitstrooien met wat graszaad erdoor. Zo vul je de kale plekken weer op. Komt wel goed.

Bij ons in Twente heeft het niet zo heel hard gestormd. Wel even flinke hagel gehad, maar geen schade in de tuin.

Ik heb gisteren de eerste zaadbakjes voor binnen weer gevuld. Ik heb viooltjes, vergeet-mij-nietje, verbena, en nog wat klein grut gezaaid. En nu telkens koekeloeren in de komende weken of er al wat van op komt!

Op Marktplaats ben ik aan het kijken voor een metalen rozenboog. Dit seizoen wil ik er eentje plaatsen

Kanniewachten... Ik wil wroeten!!!!
Ga vanavond even foto's uploaden. Is het te vroeg om blauwe regen te planten? Kan nog best koud worden natuurlijk.
Ik zit hier vrij winddicht vanwege de hoge conifeer, dus behalve wat kleine afgebroken beuken takken en 1 pot die was omgewaaid geen schade. Oh en de tak die nog op de schuur lag van de beuk kappen is er af gewaaid, dat is mooi want wij konden er niet bij haha.

Oh goede! Maar waar heb ik al die zaadjes van CC gelaten.. Hmm ik ga maar op speurtocht.
Wij hebben nauwelijks last gehad van de storm. Meer last gehad van de vorst een paar weken terug toen mijn mooie aardewerken pot uit Spanje kapot vroor

Koettie ik denk dat het wel kan. Komende twee weken wordt helemaal geen vorst verwacht (in mijn regio dan).
Och wat zonde Martine! Gelukkig is Spanje dichtbij.

Kreeg net mail en mijn planten komen morgen middag! Zal foto's maken heb alleen geen plaatjes plak recht meer.
Ohja, foto's. Ik kan de before foto niet zo snel meer vinden maar gewoon compleet betegeld.

Nu zo:

Haha, die mini vijver was om vriend ge overtuigen dat 't leuk is. Hij vond het ook dus net eentje gekocht op marktplaats, ga ik woensdag ophalen.

En onze Giga tuintafel is verkocht dus die wordt morgen opgehaald. Het wordt wel wat!
Fantastisch gedaan meid! Echt ik vind het nu al een verbetering en mooi hergebruik van de stenen. Ga zo door.

Foto met vijver en plantjes volgt snel hoop ik. Ben er nu al blij mee. Ook lekker om zo even bezig te zijn in de zon.
Wat tof Koettie! Je minivijfer is heel leuk! En zo te zien ben ik niet de enige fan je kat zit te hopen dat er visjes in komen!
Haha, het is een vaas die in de weg stond. Vriend had iets van pff vijvers pff. Nu vindt ie het leuk dus missie geslaagd!
Ik had de hele camouflage kat gemist
Framboos, Felix had ook de plaatjesplakrechten teruggekeken van de mods. Gewoon vriendelijk vragen, wie weet!
Haha dat is de driepoot. Overal uit drinken behalve de waterbak. En vooral mijn glas water. Of de vijver natuurlijk
Haha dat is de driepoot. Overal uit drinken behalve de waterbak. En vooral mijn glas water. Of de vijver natuurlijk
De waterbak binnen staat stof te verzamelen zomers, alleen als ze niet naar buiten willen drinken ze ervan.

Wat ben je opgeschoten koettie! Echt een verbetering ten opzichte van de funda foto's .

Framboos, ik had een mailtje gestuurd met een vriendelijk verzoek , niet via mod-topic.
Jammer trouwens dat het vandaag weer grijs en grauw is.

Gisteren lekker aan de slag geweest, maar er moet nog veel meer gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven