Waar in turkije?

27-02-2017 14:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in juni even naar de zon. Aangezien ik geen strandmens ben (als in iedere dag bakken) zoek ik een bestemming waar je ook genoeg kan ondernemen met ov of leuke excursies

Ik ga 12 dagen. Acco nog niet geboekt.

Tips voor leuke badplaats welkom
Oja. Een gezellige plaats voor leuke terrasjes etc is must
Heb je wel al tickets geboekt?

Ik zou nu dus niet naar Turkije gaan, te veel aanslagen en politieke onrust.
Dalyan en Bodrum vond ik erg leuke plaatsen en vanuit daar kan je mooie excursies doen. Pamukkale, Efeze en natuurgebied van Dalyan met de schildpadden.
Maar als je nog geen tickets hebt dan zou ik naar Malta gaan in juni.
Nee geen tickets. Gezien het feit dat het wen tussendoortje is wil ik ook niet de hoofdprijs betalen en is turkije meest betaalbaar. Verder nog niet bekeken
Dank je nootje
Malta ? Waar in malta ?
Ik zou naar een Grieks eiland gaan. Kos is een fietseiland. Kos stad is heel erg gezellig en genoeg terrassen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kos ben ik al geweest en is domweg stuk duurder. Uberhaupt griekenland. Helaas. Kreta leek me ook erg leuk weer eens. Maar nogmaals. Het is een extra tripje dus budget vriendelijk ;)
quote:poldervrouw schreef op 27 februari 2017 @ 14:18:

Malta ? Waar in malta ?

St Juliens? Leuke baai met terrasjes en een prima betaalbaar OV netwerk om op excursie te gaan.

Valetta is prachtig net als Gozo.
quote:poldervrouw schreef op 27 februari 2017 @ 14:18:

Malta ? Waar in malta ?

Valetta,

Sliema, St Julian &St Paul Bay zijn wel badplaatsen maar zijn genoeg leuke excursies.

kan ook een uitstapje maken naar de kleine zusjes van Malta: Gozo & Comino
Relax we're all crazy, it's not a competition
Mmm. Ga ik eens zien wat dat kost
Wat is je budget?
Kas (met cedille onder de s) aan de zuidkust. Wel ongeveer twee uur van vliegveld Dalaman, maar zeker de moeite waard!

Geen massatoerisme (er mag slechts een paar verdiepingen hoog gebouwd worden), maar wel veel leuke kleine restaurants, winkels, terrassen en kleine stranden.

Sportieve activiteiten zoals duiken, parasailing, mountainbiken, kanovaren, wandelen (Ka? ligt aan de Lycische wandelroute die van Fethiye tot Antalya loopt, prachtig!), etcetera.

Maar ook veel niet-sportieve dagtrips, zoals:

- Boottochten naar de verzonken stad van Kekova, of verschillende eilanden of het Griekse eiland Meis/Kastellorizo (20 min varen, mooi eiland/plaatsje).

- Excursies naar oa de antieke plaatsen Xanthos, Patara, Myra (oa rotsgraven, oud theater en de basiliek van Sint Nicolaas, jawel, "onze" Sinterklaas!).

- Saklikent, een kloof met koud water tussen hoog oprijzende bergwanden waar je doorheen kunt lopen en verschillende restaurants aan het water.

- Kalkan, ook een kleine kustplaats met in een dorpje in de bergen erboven restaurants die hun eigen forellen kweken. Verser kan niet!

- Excursie door de bergen naar het groene meer en een waterval (letje) in Gombe.

- Veel kleine stranden en in Patara een groot zandstrand.

Openbaar vervoer is prima en er worden ook veel excursies georganiseerd. Auto of scooter huren kan ook.

Ik ken Kas erg goed. Als je nog iets wil weten of een goede overnachtingsplek zoekt, help ik graag! Privébericht mag ook.
Kroatië (Dalmatische eilanden) of Portugal (wegblijven uit grote delen van de Algarve je niet van massatoerisme houdt) zijn ook niet zulke dure landen. En prima te doen met OV ook, genoeg te zien!
quote:Tickel schreef op 27 februari 2017 @ 14:34:

Wat is je budget?5/600 pp. Appartement
quote:Denizcim schreef op 27 februari 2017 @ 14:43:

Kas (met cedille onder de s) aan de zuidkust. Wel ongeveer twee uur van vliegveld Dalaman, maar zeker de moeite waard!

Geen massatoerisme (er mag slechts een paar verdiepingen hoog gebouwd worden), maar wel veel leuke kleine restaurants, winkels, terrassen en kleine stranden.

Sportieve activiteiten zoals duiken, parasailing, mountainbiken, kanovaren, wandelen (Ka? ligt aan de Lycische wandelroute die van Fethiye tot Antalya loopt, prachtig!), etcetera.

Maar ook veel niet-sportieve dagtrips, zoals:

- Boottochten naar de verzonken stad van Kekova, of verschillende eilanden of het Griekse eiland Meis/Kastellorizo (20 min varen, mooi eiland/plaatsje).

- Excursies naar oa de antieke plaatsen Xanthos, Patara, Myra (oa rotsgraven, oud theater en de basiliek van Sint Nicolaas, jawel, "onze" Sinterklaas!).

- Saklikent, een kloof met koud water tussen hoog oprijzende bergwanden waar je doorheen kunt lopen en verschillende restaurants aan het water.

- Kalkan, ook een kleine kustplaats met in een dorpje in de bergen erboven restaurants die hun eigen forellen kweken. Verser kan niet!

- Excursie door de bergen naar het groene meer en een waterval (letje) in Gombe.

- Veel kleine stranden en in Patara een groot zandstrand.

Openbaar vervoer is prima en er worden ook veel excursies georganiseerd. Auto of scooter huren kan ook.

Ik ken Kas erg goed. Als je nog iets wil weten of een goede overnachtingsplek zoekt, help ik graag! Privébericht mag ook.Dit klinkt goed ! Ga even googlen
quote:stippensokken schreef op 27 februari 2017 @ 14:50:

Kroatië (Dalmatische eilanden) of Portugal (wegblijven uit grote delen van de Algarve je niet van massatoerisme houdt) zijn ook niet zulke dure landen. En prima te doen met OV ook, genoeg te zien!Kroatie vind ik een auto bestemming eigenlijk. Portugal valt af. Dat is echt zo duur.
Is dit iets? Staat op mijn To-Go-To lijst

http://zon.sunweb.nl/grie ... arga/studios_vassilis.htm

http://zon.sunweb.nl/grie ... s_garden_cris_georgia.htm
Ziet er wel leuk uit tickel.
quote:Nootje90 schreef op 27 februari 2017 @ 14:15:

Dalyan en Bodrum vond ik erg leuke plaatsen en vanuit daar kan je mooie excursies doen. Pamukkale, Efeze en natuurgebied van Dalyan met de schildpadden.Op die twee plaatsen ben ik ook geweest. Bodrum was leuk, maar druk. Dalyan vind ik lekker rustig, de lokale bevolking vriendelijk, mooie rustige omgeving, zeker het strand (Istuzu beach) en aantrekkelijke prijzen. Bodrum vind ik daarentegen duurder. Tussen Bodrum en Dalyan, merk ik wel het verschil van stad en dorp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven