Gezondheid alle pijlers

misselijk antibiotica

27-02-2017 19:29 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou voor de derde keer proberen....op de een of andere manier lukt het niet. Ik ben zwanger en door een blaasontsteking moet ik antibiotica innemen. Wat kan ik doen tegen de darmkramp en misselijkheid. Een goede probiotica of bepaald eten? Iemand eem tip?
Coca cola werkt hier goed tegen misselijkheid. Dan wel de echte variant en niet zero sugar ofzo.
Niet op een lege maag innemen, maar bij een maaltijd of een paar boterhammen.
Thanks! Helpt bij mij ook vaak...alleen maakt de antibiotica alle goeie darmbacteriën dood.. misschien kent iemand een goede probiotica die wat milder is voor mijn buik. Of bepaald eten?
even aan je HA vragen of je er een maagbeschermer bij mag/kan nemen.
Ouderwetse kippensoep maken, bouillon liefste zelf trekken en ook van de botten, want juist in de botten zit de stof die helpt de darmen te herstellen.

Kippensoep is erg goed voor de darmwand, daarom werd het vroeger altijd gegeven aan iedereen die ziek of zwak was.

Laatst las ik ook dat het soms zo is dat bij mensen met een zwakke darm door omstandigheden de fruitsuikers tijdelijk niet goed worden opgenomen en gaan gisten hoog in de darmen. Te veel suikers, ook van fruit kan misselijkheid veroorzaken, vooral als de darmen even niet optimaal functioneren.

Ik weet niet of dit laatste waar is, maar ik wilde het toch niet weglaten, omdat er stond in de op dat je ook misselijk bent.
Of beter een natuurmiddel nemen en wel cranberry bessen.

Zijn in zakjes in de supermarkt te koop ik eet ze bij de 1e symptomen van blaasontsteking.

Je kunt best een halve zak eten ze zijn lekker naar mijn smaak.

Beter als de chemische medicijnen,denk om je baby.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Er zijn medicijnen tegen misselijkheid maar er zijn ook diverse soorten antibiotica. Huisarts bellen en vragen of je iets anders kunt krijgen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Yakult drinken.
quote:shisha schreef op 27 februari 2017 @ 19:43:

Ouderwetse kippensoep maken, bouillon liefste zelf trekken en ook van de botten, want juist in de botten zit de stof die helpt de darmen te herstellen.

Kippensoep is erg goed voor de darmwand, daarom werd het vroeger altijd gegeven aan iedereen die ziek of zwak was.

Laatst las ik ook dat het soms zo is dat bij mensen met een zwakke darm door omstandigheden de fruitsuikers tijdelijk niet goed worden opgenomen en gaan gisten hoog in de darmen. Te veel suikers, ook van fruit kan misselijkheid veroorzaken, vooral als de darmen even niet optimaal functioneren.

Ik weet niet of dit laatste waar is, maar ik wilde het toch niet weglaten, omdat er stond in de op dat je ook misselijk bent.Ik word inderdaad misselijk na het eten van fruit! Dacht dat het gezond was haha
Antibiotica samen met de maaltijd innemen.

Om te zorgen dat je een goede darmflora overhoud vanaf de 2e dat beginnen met acidophiluscapsules en dat tenminste een week na het stoppen met de antibiotica blijven doen.

De acidophilus is te koop bij een goede drogist en bij de tuinen.
quote:Dragisa schreef op 27 februari 2017 @ 19:37:

even aan je HA vragen of je er een maagbeschermer bij mag/kan nemen.

1+

Cola en ya kult zorgen eerder voor meer maagproblemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:jamadi52 schreef op 27 februari 2017 @ 19:44:

Of beter een natuurmiddel nemen en wel cranberry bessen.

Zijn in zakjes in de supermarkt te koop ik eet ze bij de 1e symptomen van blaasontsteking.

Je kunt best een halve zak eten ze zijn lekker naar mijn smaak.

Beter als de chemische medicijnen,denk om je baby.Ja klopt maar de vorigr keer de kuur niet afgemaakt,... veel gedronken en ook cranberrys maar toch is de blaasontsteking dubbel zo erg terug gekomen. Heb nu een andere antibiotica maar word weer misselijk. Moet hem afmaken omdat het echt een flinke ontsteking is die niet zomaar weggaat..... deze is veilig tijdens de zwangerschap
Bel morgenochtend je huisarts en vraag een maagbeschermer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er zijn pillen tegen de misselijkheid die je veilig tijdens zwangerschap mag nemen, die kan de huisarts voorschrijven (emesafene of iets in die trant). Wellicht kan je die erbij nemen.

Verder werkt gember tegen misselijkheid, een stukje in heet water doen, of gembersnoepjes (aziatische toko).
Kuur altijd afmaken! Of wil je resistent worden voor antibiotica?
quote:Pluisi schreef op 27 februari 2017 @ 20:06:

Kuur altijd afmaken! Of wil je resistent worden voor antibiotica?Ja ik maak hem nu ook af.. ik mocht van de dokter met die vorige stoppen omdat ik er zo slecht op reageerde... daarom wil ik nu wel doorgaan ondanks de bijwerkingen
Wat balen van je klachten!

Ik heb dat ook al diverse keren gehad tijdens een kuur of erna.

Heb van de huisarts Omeprazol gekregen, dit ter bescherming van je maagwand. Maar durf niet te zeggen of dit tijdens zwangerschap toegestaan is.

Verder kleinere porties verdeeld over de dag en licht verteerbaarder voedsel. Bij helpt vaak het laten staan van koolhydraten of het minderen ervan ook.

Sterkte!
Als het acuut is kan je beter antibiotica nemen. Helaas geeft die bijwerkingen. Voor probiotica zou je je kunnen laten adviseren in een goede vitaminenwinkel. Zelf wel goede ervaringen met Hylac. Ook is bijvoorbeeld vitamine B belangrijk om te nemen.

Preventief zou je wat spulletjes kunnen nemen met cranberry. Een combinatiepreparaat helpt dan misschien beter. Heb zelf een middel met cranberry, mannose, beredruif en vitamine C en is niet eens zo duur. Bij blaasontstekingen is goed uitplassen, zonder te persen wel belangrijk. Uitwendig zijn er nog wel middeltjes als tea tree. Voor je hele weerstand is onder andere zink belangrijk.
quote:Danny1989 schreef op 27 februari 2017 @ 19:35:

Thanks! Helpt bij mij ook vaak...alleen maakt de antibiotica alle goeie darmbacteriën dood.. misschien kent iemand een goede probiotica die wat milder is voor mijn buik. Of bepaald eten?Volvette yoghurt, de griekse of turkse variant. Voor het nemen van de antibiotica daar een paar lepels van eten. Werkt bij mij altijd heel goed.
quote:Danny1989 schreef op 27 februari 2017 @ 19:51:

[...]

Ik word inderdaad misselijk na het eten van fruit! Dacht dat het gezond was hahahttps://youtu.be/DqDqwnklot0 over of fruit gezond is en waarom.
Vooral heel veel drinken!...dan spoelt je blaas ook beter schoon. En belangrijkste advies kuur afmaken!

Denk ook aan goede hygiene...in de meeste gevallen is een E. coli een veroorzaker van de infectie (uit je darm kanaal)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven