Lange afstandsrelatie??

28-02-2017 20:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en ik heb gewoon totaal geen idee meer hoe ik ermee om moet gaan.

Mijn vriend en ik zijn beiden begin 20. Ik woon nu nog op zo'n 3-4 uur reizen van hem af, volgend jaar ga ik echter verhuizen en zal deze afstand 7-8 uur worden. Hierdoor zien we elkaar alleen in het weekend. Maar omdat we beiden ook afspraken met vrienden en familie hebben in het weekend, zien we elkaar maar zo'n 1 dag per week. (Soms ook 2 weken niet).

We zijn nu 2 jaar samen en als we samen zijn, is het super leuk. We hebben precies dezelfde interesses en als ik bij hem ben kan ik me volledig ontspannen. Hij weet precies hoe hij me kan laten lachen. Hij is gewoon bijzonder.

Ik begin het echter steeds moeilijker te vinden dat ik hem maar zo weinig kan zien. Vanaf komend jaar zal het namelijk alleen nog maar minder worden en bijvoorbeeld eens samen op vakantie kunnen we ook niet, omdat (op de kerstvakantie na) geen van onze vakanties samenvallen.

Op de momenten dat ik hem niet zie, voel ik me ook niet meer verliefd, terwijl dat gevoel er wel is als ik hem wel zie. Dit maakt het zo moeilijk voor mij om de relatie te beëindigen, want als ik hem dan weer zie, dan besef ik me hoe veel ik van hem hou.

Ik weet gewoon niet of de pijn die ik heb doordat ik hem mis weegt tegen de liefde die ik voel als ik bij hem ben.

Hebben jullie misschien tips? Of in een soortgelijke situatie gezeten?

Bedankt alvast xx
7 a 8 uur is buitenland?

Het zou niets voor mij zijn. Ik vind 20 minuten al te ver. En blijkbaar werkt het voor jou ook niet want anders zou je nog wel verliefd zijn. Uit het oog is uit het hart. Dat is geen goede basis voor een lange afstandsrelatie.
quote:safrat schreef op 28 februari 2017 @ 20:41:

7 a 8 uur is buitenland?

Het zou niets voor mij zijn. Ik vind 20 minuten al te ver. En blijkbaar werkt het voor jou ook niet want anders zou je nog wel verliefd zijn. Uit het oog is uit het hart. Dat is geen goede basis voor een lange afstandsrelatie.Ja, Nederland - Duitsland weliswaar, maar toch... Ik ben gewoon bang dat ik een enorme fout maak en nooit meer iemand vind die zo goed bij me past. Hij is mijn eerste liefde. Maar het probleem is dat als ik hem zie er dus wel een verliefdheid is...
Maar is dit tijdelijk? Zie je jezelf naar hem toe verhuizen over een X aantal jaar? Of hij naar jou?
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
quote:loempiadawg schreef op 28 februari 2017 @ 20:45:

Maar is dit tijdelijk? Zie je jezelf naar hem toe verhuizen over een X aantal jaar? Of hij naar jou?Ja, maar dat zal nog minimaal zo'n 3 jaar duren en om me nu al te focussen op over 3 jaar terwijl we pas 2 jaar samen zijn voelt ook zo fout... snap je wat ik bedoel?
Je kan het nog even volhouden, maar je ziet elkaar nu al niet vaak. Bij deze reistijd en andere vakanties wordt dat misschien 1 x in de maand of nog minder. Waarom ben je alleen verliefd op hem als je hem ziet? Mis je hem wel als je niet bij hem bent?
Ik woon 1,5 uur reizen uit elkaar en vind dat soms al lastig!

Wij zijn meestal elk weekend bij elkaar, ene weekend bij hem, andere weekend bij mij, familie/vrienden afspraken gaan we gewoon met elkaar mee zodat we wel met elkaar zijn

Dat niet verliefd zijn als je elkaar nier ziet begrijp ik ook, heb ik namelijk ook vaak.

Ik zou toch kijken of jullie vaker/langer bij elkaar kunnen zijn, dan kan je denk ik ook beter inschatten of het te doen is.

En anders misschien een soort pauze van elkaar en kijken hoe het bevalt of juist niet om elkaar niet te zien ;)
quote:Juliette22 schreef op 28 februari 2017 @ 20:46:

[...]

Ja, maar dat zal nog minimaal zo'n 3 jaar duren en om me nu al te focussen op over 3 jaar terwijl we pas 2 jaar samen zijn voelt ook zo fout... snap je wat ik bedoel?

Hmm ja.

Aan de ene kant denk ik dat als het je grote liefde is en jezelf niet met iemand anders kan voorstellen, probeer het. Maar aan de andere kant kan er heel veel gebeuren in drie jaar.. En als jullie aan de toekomst denken zit hij dan in die van jou en andersom?

Ik weet niet waarom jij gaat verhuizen of waarom jullie zo ver uit elkaar wonen, maar als ik om een of andere reden naar Duitsland zou moeten verhuizen dan zou mijn vriend meegaan. Heeft jouw vriend dat ook voorgesteld/over gehad? Of was dit überhaupt niet ter sprake gekomen?
quote:safrat schreef op 28 februari 2017 @ 20:52:

Je kan het nog even volhouden, maar je ziet elkaar nu al niet vaak. Bij deze reistijd en andere vakanties wordt dat misschien 1 x in de maand of nog minder. Waarom ben je alleen verliefd op hem als je hem ziet? Mis je hem wel als je niet bij hem bent?Ja, ik mis hem enorm. Ik weet niet waarom ik dan niet verliefd ben. Het lijkt alsof ik dan een beetje vergeten ben hoe het is met hem.
quote:loempiadawg schreef op 28 februari 2017 @ 20:55:

[...]

Hmm ja.

Aan de ene kant denk ik dat als het je grote liefde is en jezelf niet met iemand anders kan voorstellen, probeer het. Maar aan de andere kant kan er heel veel gebeuren in drie jaar.. En als jullie aan de toekomst denken zit hij dan in die van jou en andersom?

Ik weet niet waarom jij gaat verhuizen of waarom jullie zo ver uit elkaar wonen, maar als ik om een of andere reden naar Duitsland zou moeten verhuizen dan zou mijn vriend meegaan. Heeft jouw vriend dat ook voorgesteld/over gehad? Of was dit überhaupt niet ter sprake gekomen?

Nou, we zijn nog jong en studeren beiden. Een half jaar nadat we samen kwamen, verhuisde hij naar Duitsland, dus ik was uiteraard niet degene die zijn carrièrepad in de weg wilde staan. Naar Duitsland verhuizen is voor mij geen optie.

Een toekomst zie ik wel met hem samen, daar hebben we het ook vaak over, maar ik weet gewoon niet hoe het de komende jaren dan moet.
quote:SiSimone schreef op 28 februari 2017 @ 20:55:

Ik woon 1,5 uur reizen uit elkaar en vind dat soms al lastig!

Wij zijn meestal elk weekend bij elkaar, ene weekend bij hem, andere weekend bij mij, familie/vrienden afspraken gaan we gewoon met elkaar mee zodat we wel met elkaar zijn

Dat niet verliefd zijn als je elkaar nier ziet begrijp ik ook, heb ik namelijk ook vaak.

Ik zou toch kijken of jullie vaker/langer bij elkaar kunnen zijn, dan kan je denk ik ook beter inschatten of het te doen is.

En anders misschien een soort pauze van elkaar en kijken hoe het bevalt of juist niet om elkaar niet te zien ;)

Vaker samen zijn gaat echt niet lukken... hoe ga jij er dan mee om op de momenten dat je je niet zo verliefd voelt? Ik vind het echt vervelend om dat met hem te moeten delen.

Toevoeging: vooral zo'n momenten als nu, wanneer ik hem bijna 2 weken niet zie... Ik kan hem ook niet even opbellen en erover praten, dat wil ik face to face doen, maar daar moet ik dan weer een hele tijd op wachten.

Hoe oud was jij toen je aan een lange afstandsrelatie begon?
quote:Juliette22 schreef op 28 februari 2017 @ 21:04:

[...]

Nou, we zijn nog jong en studeren beiden. Een half jaar nadat we samen kwamen, verhuisde hij naar Duitsland, dus ik was uiteraard niet degene die zijn carrièrepad in de weg wilde staan. Naar Duitsland verhuizen is voor mij geen optie.

Een toekomst zie ik wel met hem samen, daar hebben we het ook vaak over, maar ik weet gewoon niet hoe het de komende jaren dan moet.Erg lastig.. Ik denk dat ik het alsnog zou proberen vol te houden als ik jou was. Maar lijkt me ook heel erg moeilijk. Succes in ieder geval...
Jullie zijn beiden nog erg jong en het is je 1e liefde. Ik vind 3-4 uur al erg lang. Laat staan 7-8 uur en dat 3 jaar lang (en wie weet wel langer je weet immers niet hoe dingen gaan verlopen). Door die lange reistijd mis je bijna een hele dag (8 uur x 2 om elkaar even te zien). En dan heb je in het weekend ook nog tal van andere verplichtingen die misschien niet samengaan (familie, vrienden, werk etc). Zoveel reistijd kost ook nog eens heel veel energie.

Ik zou dan ook afhaken. Elkaar maar zo weinig zien en zelfs niet met elkaar op vakantie kunnen. Wat stelt die relatie dan voor? Hoeveel maak je mee van elkaars leven? En wat is het plan voor na deze 3 jaar? Een van jullie moet zijn leven opgeven en weer verhuizen. Maar wil of kan dat nog wel na 3 jaar (waarin je ook van alles gaat opbouwen op de plek waar je woont).
quote:Juliette22 schreef op 28 februari 2017 @ 21:05:

[...]

Vaker samen zijn gaat echt niet lukken... hoe ga jij er dan mee om op de momenten dat je je niet zo verliefd voelt? Ik vind het echt vervelend om dat met hem te moeten delen.

Toevoeging: vooral zo'n momenten als nu, wanneer ik hem bijna 2 weken niet zie... Ik kan hem ook niet even opbellen en erover praten, dat wil ik face to face doen, maar daar moet ik dan weer een hele tijd op wachten.

Hoe oud was jij toen je aan een lange afstandsrelatie begon?

Leeftijd een beetje gelijk aan jou, ik 21, hij 22 en nu 2 jaar samen.

Het niet verliefd zijn deel ik niet persee met hem. Ik zeg wel dat ik meer afstand tussen ons voel al we elkaar even niet zien en dat ik dan ook minder kan hebben, via app bijvoorbeeld, hij begrijpt mij wel maar zegt dit zelf niet te hebben.

Het komt denk ik ook gewoon omdat je doorgaat met het dagelijks leven en daarbij niet altijd herinnerd wordt aan je vriend.

Ik moet zeggen dat ik wel vaak facetime of wel eens bel, ook al is het soms frustrerend als hij bv. vast loopt, alleen is het qua communiceren wel makkelijker dan appen en kan ik goed uitleggen wat mij bijvoorbeeld dwars zit ;)
quote:SiSimone schreef op 28 februari 2017 @ 22:19:

[...]

Leeftijd een beetje gelijk aan jou, ik nu 21, hij 22 en nu 2 jaar samen.

Het niet verliefd zijn deel ik niet persee met hem. Ik zeg wel dat ik meer afstand tussen ons voel al we elkaar even niet zien en dat ik dan ook minder kan hebben, via app bijvoorbeeld, hij begrijpt mij wel maar zegt dit zelf niet te hebben.

Het komt denk ik ook gewoon omdat je doorgaat met het dagelijks leven en daarbij niet altijd herinnerd wordt aan je vriend.

Ik moet zeggen dat ik wel vaak facetime of wel eens bel, ook al is het soms frustrerend als hij bv. vast loopt, alleen is het qua communiceren wel makkelijker dan appen en kan ik goed uitleggen wat mij bijvoorbeeld dwars zit ;)
Heel herkenbaar, ik LAT ook en zie hem soms te weinig naar mijn zin, wat pijn doet. Maar als de dagen verstrijken dan gaat het wel weer OK. Maar als hij net weg is. VRESELIJK.

en inderdaad.. los daarvan is HIJ het wel echt. Hij is echt het dekseltje op mijn onmogelijk potje. (wat klinkt dat smerig eigenlijk)

Maar ja... als ik jou was, gezien je leeftijd.. Ga genieten.. Dit zijn je gouden jaren. je bent jong, vrij, je kan en mag alles doen. Als de liefde echt zo is, dan komen jullie vanzelf wel weer bij elkaar. of niet. Mja...

lastig.
quote:SiSimone schreef op 28 februari 2017 @ 22:19:

[...]

Leeftijd een beetje gelijk aan jou, ik 21, hij 22 en nu 2 jaar samen.

Ik moet zeggen dat ik wel vaak facetime of wel eens bel, ook al is het soms frustrerend als hij bv. vast loopt, alleen is het qua communiceren wel makkelijker dan appen en kan ik goed uitleggen wat mij bijvoorbeeld dwars zit ;)Ja, wij bellen en facetimen ook veel, dat maakt het wel wat gemakkelijker inderdaad... maar het blijft toch anders dan even een knuffel... dankjewel voor je hulp in ieder geval
quote:pantoffel81 schreef op 28 februari 2017 @ 22:23:

Heel herkenbaar, ik LAT ook en zie hem soms te weinig naar mijn zin, wat pijn doet. Maar als de dagen verstrijken dan gaat het wel weer OK. Maar als hij net weg is. VRESELIJK.

en inderdaad.. los daarvan is HIJ het wel echt. Hij is echt het dekseltje op mijn onmogelijk potje. (wat klinkt dat smerig eigenlijk)

Maar ja... als ik jou was, gezien je leeftijd.. Ga genieten.. Dit zijn je gouden jaren. je bent jong, vrij, je kan en mag alles doen. Als de liefde echt zo is, dan komen jullie vanzelf wel weer bij elkaar. of niet. Mja...

lastig.Ik heb juist dat als ik hem net gezien heb ik me super goed voel, kriebels in m'n buik etc, maar als de dagen dan verstrijken wordt het juist moeilijker... Ik ben inderdaad jong en vrij, maar dat ben ik ook met mijn vriend.. ik kan de hele week door gewoon mijn eigen ding doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven