Laat aanbellen

28-02-2017 23:17 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

Zojuist ging hier de bel (ik woon alleen in een appartement). Ik ging kijken want ik kwam net terug van een etentje van werk, ik dacht; misschien heeft een van de collega's iets bij mij laten liggen ofzo. Maar ik zag via het intercom videocameraatje 2 buitenlandse mannen staan. Ik vroeg via de telefoon wat er was , en ze mompelden iets over 'slotenmaker'. Ik vertrouwde het niet en heb niet opengedaan.

Tot hoe laat doen jullie doorgaans de deur open? En zouden jullie voor zoiets de politie bellen om te melden of is dat vreselijk overdreven? Ik voel me verder wel veilig hoor, alles zit goed op slot, maar toch een beetje een gek gevoel. Ik woon hier ook nog niet zo lang dus nog niet alles voelt vertrouwd.

Alvast bedankt voor jullie reacties@
Politie bellen om het te melden. Als ze meerdere meldingen krijgen kunnen ze gaan kijken in de buurt
Wel even melden bij politie. Vinden ze niet raar. Integendeel.
Uur of 21:00. Daarna alleen als ik iemand verwacht.
Internagelaktisch
Ik doe nooit open.
Ik zou ook politie bellen.

Hier doe ik 's avonds sowieso de deur niet open als ik niemand verwacht en ik alleen thuis ben. Als vriend thuis is doet hij de deur open 's avonds. Is er zo ingegroeid toen ik nog in mijn appartement woonde. Mijn voordeur was niet vanaf de straat te zien en mijn voordeur zat het dichtstbij het trapgat. Er is nooit wat gebeurd, maar ik heb toen besloten dat 's avonds de deur open doen, niet zo'n goed idee is
Ok thanks. En zouden jullie dan nu nog bellen of morgen?
Heeft mijn vriendin ook gehad. vriendin woonde op de bovenste verdieping, hebben ze het slot eruit gehaald en de boel leeggeroofd.
Nu bellen, niet morgen.
Gewoon even melden bij de politie, kunnen ze vannacht een extra ronde rijden mochten ze meer meldingen krijgen.

En ik doe nooit een deur open als ik niemand verwacht, ze bellen maar van te voren
Nu bellen. Wellicht willen ze even een kijkje in de wijk gaan nemen. Soms zijn ze in buurt en gaan ze even kijken en spreken ze die mensen aan.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Een paar jaar terug werd er bij mijn moeder in de flat veel ingebroken.

Portiekflat. Ze drukten gewoon alle bellen in in de hoop dat iemand ze naar binnen zou "buzzen".

Als er in de 2 appartementen op 1 halletje niemand thuis was, waren ze zo binnen.

Dus ja, ik zou ook zeker de politie even bellen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik doe 's avonds niet open tenzij ik iemand verwacht en overdag meestal ook niet. Te vaak last gehad van jehova's, stroopwafel verkopers, verkopers voor een of ander tijdschriften pakket etc. Als er dan toch iemand di ik ken voor de deur staat dan belt men even om te zeggen dat ze voor de deur staan.

Hier is de politie ook wel eens 2x aan de deur geweest voor buurt onderzoek, lag er een briefje in e bus dat ik kon bellen om informatie door te geven.

Vind het ergens wel stom om eigenlijk zelden even open te doen maar de rotte appels verpesten het voor de rest. Lees steeds vaker op de facebook pagina van mijn woonplaats dat er in de buurt weer mensen aan hadden gebeld met een raar verhaal en of ze binnen mochten komen.
quote:Isabonita schreef op 28 februari 2017 @ 23:20:

Ik doe nooit open.

Als je ook nooit de telefoon opneemt wordt het heel rustig .

TO, ik zou nu even bellen ja.
quote:S-Groot schreef op 28 februari 2017 @ 23:35:

[...]

Als je ook nooit de telefoon opneemt wordt het heel rustig .

TO, ik zou nu even bellen ja.

Gaan we hier verder?

Ze hebben de leuke verwijderd en de jouwe laten staan .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Om 11 's avonds sloten komen maken, zomaar.. en dan schrijf jij heel serieus 'ik vertrouwde het niet'

Ik zou een foto hebben gemaakt van het beeld van de mannen op camera en dat aan de politie doorgeven. Je bent vast niet de enige waar ze proberen binnen te komen of te checken of de bewoner thuis is.
quote:-Kia-Ora- schreef op 28 februari 2017 @ 23:37:

[...]

Gaan we hier verder?

Ze hebben de leuke verwijderd en de jouwe laten staan .

Ja omdat jij Wimpie gelinkt had ! Ik heb je er al eerder voor op je kop gegeven maar omdat dat verwijderd is doe ik het nu nog even over .

Heb je er nu wat van geleerd?
Politie bellen! Zeker om dit tijdstip! Al is het maar dat politie polshoogte kan nemen.

Ik doe 's avonds nooit open voor mensen die ik niet ken.
Net gebeld! Ze hebben het opgechreven en houdem het in de gaten.

Ik ga toch maar wat proberem te slapen nu. Bedankt allen!
En en en???? Wat zeiden ze
Bam!!!!
Trusten!
Bam!!!!
Fijn dat ze het zo oppakken TO.

.

quote:-Kia-Ora- schreef op 28 februari 2017 @ 23:37:

[...]

Gaan we hier verder? Nee HIER, anders verkloten we dit topic.
Nu bellen. Ik heb wel op mijn donder gehad van de politie toen ik na een uur twijfelen alsnog belde. Ik had meteen moeten bellen.

En de deur open doen als ik niemand verwacht: in principe nooit. Ik wil gerust even aan de intercom luisteren en bij twijfel loop ik naar beneden, zodat ik persoonlijk een inschatting kan maken. Niet na middernacht, dan zijn het over het algemeen portiekpissers die per ongeluk de bel indrukken.
Ik typte te langzaam, je hebt al gebeld.
Ik doe nooit open als k niemand verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven