Lijf & Lijn alle pijlers

DNA dieet

01-03-2017 12:17 18 berichten
Ik zag gisteren een reportage op tv over wat je eigen DNA zegt over wat je het beste zou kunnen eten:

http://www.npo.nl/AT_2068366

Je kunt dus bij diverse aanbieders je eigen DNA inleveren waarbij ze bijvoorbeeld gaan kijken of je meer gebaat bent bij een koolhydraat arm dieet of juist bij een gebalanceerd dieet. En zo zijn er nog vele andere genetische factoren deze testen.

Wat denken jullie? Aan de ene kant klinkt het best logisch en zou zo'n test veel nuttige informatie kunnen leveren. Aan de andere kant misschien is dit weer totale bullshit en geldklopperij. Heeft iemand er ervaring mee?
Ik denk dat het totale onzin is. Je dna zegt niets over je dagelijkse beweging en werking van je maag, darmen enz
Alle reacties Link kopieren
Nonsens natuurlijk.
Geen bijzonderheden
Minder eten, voldoende beweging geldt voor iedereen. Heeft niets met DNA te maken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Nieuw gat in de markt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hebben jullie het filmpje gezien? Ik denk dat het te kort door de bocht is om het zonder meer als nonsens af te doen. Ik ben ook sceptisch, begrijp me niet verkeerd, maar het zal niet voor niets zijn dat veel topsporters deze techniek gebruiken.
Mijn zus en ik hebben hetzelfde DNA en eten zo ongeveer hetzelfde, toch ben ik dun en zij dik.
Geen bijzonderheden
Een topsporter is wel wat anders dan Truus die wat kilo's te zwaar is.

Die mensen leveren topprestaties en dus ieder beetje helpt om te kunnen winnen.

Als je de discipline niet hebt om af te vallen gaat een DNA onderzoek je daar echt niet verder mee helpen.
Ik heb de uitzending gezien en als je je alles goed herinnert, dan weet je dat er ook een wetenschapper in de uitzending zat die zei dat dit voor het overgrote deel onzin was.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
geldklopperij...
Wat een gelul.
quote:yasmijn schreef op 01 maart 2017 @ 12:35:

Mijn zus en ik hebben hetzelfde DNA en eten zo ongeveer hetzelfde, toch ben ik dun en zij dik.Zelfs eeneiige tweelingen hebben verschillen in het DNA.
Voor wat betreft verstandige voeding is het deels algemeen, deels individueel wat je lichaam nodig heeft. Weet niet of dat via een dna-test zou kunnen. Zo kende ik in het verleden iemand die uitslag kreeg als ze geen aardappels at, iemand anders die ik eens sprak was weer allergisch voor aardappels. De één kan ook makkelijker vegetarisch eten dan de ander. Bij mensen met een aanleg voor diabetes is er weer een verhoogde behoefte aan bepaalde B-vitamines; mensen met een bepaalde constitutie kunnen eerder last krijgen van verzuring in hun lichaam en dan is de voeding die verzurend werkt extra ongunstig. Gevoelige types kunnen soms minder lang zonder te eten dus die moeten daar rekening mee houden.

Daarom kan je eigenlijk ook niet spreken van gezonde voeding. Als je heel goed naar je lichaam luistert weet je vaak ook wel wat bij je past. Dan eet je het niet omdat het gezond is maar omdat je het nodig hebt. Zelf voel ik me niet prettig bij elke dag vlees eten maar vegetarisch eten is het ook niet.

Als je heel erg behoefte hebt aan bepaalde producten kan het zijn dat je ergens een tekort hebt. Zo kan een verhoogde behoefte aan chocolade wijzen op een tekort aan magnesium. En een verslaving kan ook je allergie zijn.
Waarom wil je hier aan beginnen? Je kunt veel beter eens naar je eigen leefstijl en eetpatroon kijken. Als je in normale porties gevarieerd eet, genoeg drinkt en voldoende beweegt, zou je al een heel eind moeten komen.
Hoi Hoi, ik ben niet de echte onderzoeker/professor/hoogleraar of wat dan ook. Maar ik studeer nu al zo'n 7 jaar in de richting van biotechnologie en biomedische research. En er is veel wat in je DNA gevonden kan worden, en je DNA laten sequencen kan je best voor info opleveren. Maar je DNA sequencen en daardoor weten wat voor soort dieet je zou moeten volgen is voor mij wel echt iets wat totale onzin is. Ja iedereen reageert anders op bepaalde dieten, en voor de een werkt koolhydraat arm wel en voor de ander totaal niet. Maar je DNA zal je dit niet vertellen...
Ik heb het filmpje gezien en wat me opvalt is hoe belangrijk mensen dat afvallen vinden, want het wordt voortdurend genoemd. Daarvoor zou ik het niet doen.

Zelf wil ik nu niet weten of ik aanleg voor bepaalde ziekten heb. Misschien later.

Ik wacht toch wel verdere ontwikkelingen af. Binnen tien jaar is de kennis weer toegenomen en dan krijg je meer waar voor je geld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 01 maart 2017 @ 18:16:

Ik heb het filmpje gezien en wat me opvalt is hoe belangrijk mensen dat afvallen vinden, want het wordt voortdurend genoemd. Daarvoor zou ik het niet doen.

Zelf wil ik nu niet weten of ik aanleg voor bepaalde ziekten heb. Misschien later.

Ik wacht toch wel verdere ontwikkelingen af. Binnen tien jaar is de kennis weer toegenomen en dan krijg je meer waar voor je geld.

Ze verkopen het als afvalproduct in dit geval. Dus logisch dat ze het over afvallen hebben.

Als jij wil weten of je aanleg hebt voor bepaalde ziektes en die ziektes hebben een genetisch component dan kan je dat in veel gevallen nu al laten onderzoeken, daar goef je geen 10 jaar op te wachten? Maar daar gaat dit topic niet over.
Ik denk niet dat het onzin is. Ik denk wel dat het onvolledig is. Omgevingsfactoren spelen ook mee hoe een en ander tot uiting komt.

Ik zou er niet mijn geld aan uit geven iig als het om af vallen zou gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven