waar dit jaar heen

01-03-2017 16:21 41 berichten
Ieder jaar een heel dilemma, waar gaan we heen met vakantie. Soms vliegen we, soms huren we huisje maar dit jaar willen we weer eens met de caravan op pad. Er gaan 2 van de 4 kinderen mee , super gezellig natuurlijk (zijn oudere kinderen overigens).

Maar ik weet niet waarheen.

We zoeken een zonnige bestemming, mooie ruime campings die qua voorzieningen luxe zijn (dus fatsoenlijk zwembad, net sanitair, leuke lokatie) maar we houden niet van die mega campings met schallende disco muziek. Onze kinderen zijn niet meer van die leeftijd dat ze bezig gehouden moeten worden en houden ook niet van de massa toestanden.

Ik zou graag een leuke camping vinden die op loopafstand van een gezellig plaats met terrasjes, boulevard etc. is, waar de plaatsen ruim zijn , waar je niet bij de buurman op schoot zit met je bord zeg maar en waar we niet van de camping afdreunen met Frans Bauer muziek.

Het mag aan een meer of aan het strand maar als dat er niet is ook goed, mits een goed zwembad.

Ik heb al wat zitten zoeken maar loop beetje vast.

Man wil vooral relaxen want drukke baan en ik wil er graag een dagje op uit (leuke dorpjes, marktje, kasteeltje je kent het wel) maar hou ook van een boek lezen . De kinderen houden van iets actiefs doen (kano-varen, klimmen, suppen, zwemmen)

Ik twijfel tussen de Provence / zuid Frankrijk of Dalmatië (vooral hier heb ik geen idee waarheen, we zijn al meerdere keren in Istrië geweest toen de kinderen klein waren). Italië lijkt mij ook mooi maar ik kan tot op heden geen camping vinden waar de plaatsen beetje ruim zijn, 75m2 is te krap iig.

Misschien heeft iemand hier een geweldige tip ?

Ter informatie: Ik ga in mei op vakantie (stedentrip) en in november ga ik naar Hong Kong dus ik zoek wel een relax vakantie
Alle reacties Link kopieren
Singapore, Maleisië en de Filipijnen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oostenrijk aan een bergmeer.
quote:Summerdance schreef op 01 maart 2017 @ 16:25:

Singapore, Maleisië en de FilipijnenMet de caravan?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Portugal? Geen massa toerisme, aardige mensen, lekker eten, niet duur, genoeg te zien/doen
Aint nobody got time for that!
Kroatië

Tsjechië
Summerdance dat is boven budget helaas en ik ga in najaar al naar Hongkong
Rosabaya portugal vinden wel te ver met de auto. Ik denk aan max. 1500/1600 kilometer vanaf Utrecht. Portugal is denk ik wel 2500 ofzo
Parbleu. Oostenrijk ? Karinthië ? Hoe bestendig is daar het weer ? We hadden Zwitserland ook al op lijstje maar dat viel mede vanwege weer eigenlijk af.
Haaz: Kroatie zijn we al meerdere keren in Istrië geweest, dus dan zou het Dalmatië moeten worden. Richting Krk / Pag eventueel die meren waarvan ik even de naam kwijt ben.

Tjechie was ik nog niet opgekomen. Is dat leuk genoeg voor 3 weken vakantie ? Ken alleen Praag van stedentripje dat was wel aardig, maar ik zie mij daar geen 3 weken zitten.
quote:PienterePookje schreef op 01 maart 2017 @ 17:43:

Haaz: Kroatie zijn we al meerdere keren in Istrië geweest, dus dan zou het Dalmatië moeten worden. Richting Krk / Pag eventueel die meren waarvan ik even de naam kwijt ben.

Tjechie was ik nog niet opgekomen. Is dat leuk genoeg voor 3 weken vakantie ? Ken alleen Praag van stedentripje dat was wel aardig, maar ik zie mij daar geen 3 weken zitten.

Orlikmeer Tsjechië

Istrie ook heerlijk idd.

Dalmatie niet voor 3 weken
6 maanden fietsen in zuid/oostelijk Afrika.
Life is fun. Live it.
Aan het Gardameer is La Quercia een topcamping. Met grotere standplaatsen.

Heb er zelf alleen in een huuraccomodatie gezeten, dus weet niet hoe de toiletten zijn. Maar met een score van 8.6 op Zoover zal dat best prima zijn denk ik.

http://www.laquercia.it/nl/il-campeggio/

Andere leuke campings die o.a. op mijn lijstje staan in Zuid-Frankrijk die je zou kunnen bekijken zijn:

Les Sablons

La Brasilia

La Sirene

Le Serignan Plage

Domaine Du Colombier

Camping Aloha

Domaine de la Yole

En kijk ook eens naar de campings van Capfun. Die hebben erg mooie zwemparadijzen. Sommige ook aan een meer volgens mij (Bijv. Le Moulinal in Dordogne).
quote:Tickel schreef op 01 maart 2017 @ 17:17:

[...]

Met de caravan?
Karinthië Oostenrijk.

Ook leuker (dan Tsjechië) voor iets oudere kinderen denk ik
quote:Zebraa schreef op 01 maart 2017 @ 18:08:

6 maanden fietsen in zuid/oostelijk Afrika.Met de caravan achter de fiets?
quote:dolfje schreef op 01 maart 2017 @ 18:27:

[...]

Met de caravan achter de fiets?Meer slimme vragen?
Life is fun. Live it.
Zuidkust van Engeland. Met de caravan op de boot.
quote:Zebraa schreef op 01 maart 2017 @ 18:35:

[...]

Meer slimme vragen?Lees de OP anders nog een keer
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zweden??rust en ruimte
quote:sneeuwvrouw schreef op 01 maart 2017 @ 19:29:

Zweden??rust en ruimteZe willen zon en hebben 2 pubers mee
Zebra ik snap je rare reactie niet ?
Haaz orlik meer ga ik eens bekijken

Zweden denemarken noorwegen trekt ons niet zo.

Mamaonbekend dank voor je reactie. Ga ze eens bekijken.
Bubbelwijn. Is caravan mee op boot niet prijzig ?
quote:Haaz schreef op 01 maart 2017 @ 18:25:

Karinthië Oostenrijk.

Ook leuker (dan Tsjechië) voor iets oudere kinderen denk ik

Tip

alpenferiencamping reisach

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven