Bazige partner

02-03-2017 18:38 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
anoniem_259903 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 17:55
99.22% gewijzigd
quote:Twijfelaar12 schreef op 02 maart 2017 @ 18:44:

[...]

Ik kom letterlijk altijd mijn woord na.

Nou TO. Gewoon naar die leuke klus gaan die jij wilt doen, en de volgende dag naar de verjaardag.

Ik vind je vriendin onredelijk, en toegeven is slecht gedrag belonen.
quote:pecannootje schreef op 02 maart 2017 @ 19:09:

[...]

Nou TO. Gewoon naar die leuke klus gaan die jij wilt doen, en de volgende dag naar de verjaardag.

Ik vind je vriendin onredelijk, en toegeven is slecht gedrag belonen.Slecht gedrag belonen? Het gaat over zijn vriendin, niet over de hond.
Ah excuus, er overheen gelezen! Een werkklus. Tsja, lastig. Ik snap beide kanten wel, maar daar heb je niets aan natuurlijk :-)
quote:Twijfelaar12 schreef op 02 maart 2017 @ 18:50:

[...]

Ja alleen is ze officieel niet die dag jarig, ze viert het... samen vieren we het al eerder..Wat een gemuts, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sandra1905 schreef op 02 maart 2017 @ 19:12:

[...]

Slecht gedrag belonen? Het gaat over zijn vriendin, niet over de hond.So?
quote:Megan1989 schreef op 02 maart 2017 @ 19:08:

Straks staat het bezoek om 10u voor de deur..

Vriend komt om 4u thuis in alcoholwalm. Ik zou daar niet blij van worden...serieus ja

Ik weet niet wat hij van plan is, misschien een avondje schaken en om 23u weer thuis, maar ik zou op basis van deze post niet kunnen zeggen dat zn vriendin absoluut geen punt heeft

Meer info graag :-)Bezoek komt ergens laat is de middag. Het wordt max 3u denk ik. Wss eerder...
quote:en zij is bang dat ik daardoor sochtends op haar verjaardag nog brak zal zijn.Heeft ze daar dan zulke slechte ervaringen mee wat jou betreft?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 02 maart 2017 @ 19:30:

[...]

Heeft ze daar dan zulke slechte ervaringen mee wat jou betreft?Absoluut niet... ze wil gewoon graag dat ik thuis ben in de nacht dat ze officieel niet jarig is ;)
quote:clueless17 schreef op 02 maart 2017 @ 19:05:

Als het er op neer komt dat zij bepaald of jij die klus wel of niet gaat doen, met als reden dat je de volgende dag fit moet zijn ,zou ik zeggen :zeur niet, dat bepaal ik zelf wel.

Als jij beloofd de volgende ochtend met haar op te staan en gezellig te zijn, en die belofte ook nakomt heeft ze niks te klagen in mijn ogen. Als je moe bent is dat jou probleem toch? Maarja,ik ben ook wel het tegenovergestelde, mijn man is te pas en te onpas pleite voor werk, zelfs OP mn verjaardag, en ik klaag niet.Daar komt het ongeveer op neer. En ik ben er vrij nuchter in, maar zij dus niet zo.
Normaal vind ik het onder de verantwoordelijkheden van de andere partner valt om ervoor te zorgen dat hij op mijn verjaardag fit en fris is. Daar zou ik niet om hoeven vragen.

Zou dat waarschijnlijk niet helemaal lukken en moet hij toch dringend weg dan zou ik de vraag "vind jij het heel erg vervelend als ik de avond vóór jouw verjaardag Tom ga helpen met verhuizen?" gewoon vinden. Als dat niet al te vaak voorkomt dan antwoord ik: "natuurlijk niet; veel plezier".
quote:retrostar schreef op 02 maart 2017 @ 19:41:

Normaal vind ik het onder de verantwoordelijkheden van de andere partner valt om ervoor te zorgen dat hij op mijn verjaardag fit en fris is. Daar zou ik niet om hoeven vragen.

Zou dat waarschijnlijk niet helemaal lukken en moet hij toch dringend weg dan zou ik de vraag "vind jij het heel erg vervelend als ik de avond vóór jouw verjaardag nog Tom ga helpen met verhuizen?" gewoon vinden. Als dat niet al te vaak voorkomt dan antwoord ik: "natuurlijk niet; veel plezier".Ja dat zou mijn reactie ook zijn. Als zij op mijn verjaardag moet werken en het kan niet anders dan zou ik dat nog begrijpen. Ik denk toch wel dat de meesten het met mij eens zijn dat mijn vriendin hierin onredelijk is... zij vindt het natuurlijk zelf wel heel redelijk. Dat maakt dat we niet echt verder komen en ik aan mn eigen redelijkheid twijfel. Zo te horen hoef ik hier niet aan te twijfelen.
quote:sandra1905 schreef op 02 maart 2017 @ 19:12:

[...]

Slecht gedrag belonen? Het gaat over zijn vriendin, niet over de hond.Dus te belangrijker dus om slecht gedrag niet te belonen, je relatie wordt net zozeer door aangewende gewoontes vormgegeven als het gedrag van je hond.
Het gaat toch niet over redelijkheid maar over onderliggende wensen of behoeftes?

Waarom is dit punt voor haar zo belangrijk? twijfelt ze aan jouw commitment aan haar? Speelt er iets groters?

En kun jij, zonder je afspraak te verplaatsen, duidelijk maken in gedrag en in woorden dat zowel zij als haar verjaardag belangrijk voor haar zijn? Dat volgens jou deze afspraak daar niets aan af doet?
quote:Twijfelaar12 schreef op 02 maart 2017 @ 19:46:

[...]

Ja dat zou mijn reactie ook zijn. Als zij op mijn verjaardag moet werken en het kan niet anders dan zou ik dat nog begrijpen. Ik denk toch wel dat de meesten het met mij eens zijn dat mijn vriendin hierin onredelijk is... zij vindt het natuurlijk zelf wel heel redelijk. Dat maakt dat we niet echt verder komen en ik aan mn eigen redelijkheid twijfel. Zo te horen hoef ik hier niet aan te twijfelen.

Als het een verkering is in de beginfase dan zou ik het gewoon vinden als ieder zijn eigen plan trekt en in de overgebleven tijd elkaar ontmoet.

In een meer gevorderde relatie is de partner het belangrijkste dus dan kan je niet meer in je eentje beslissen en dan deze beslissing als een voldongen feit meedelen aan je vrouw. Je vraagt dan eerst of ze bezwaar heeft en bij een liefdevolle relatie zegt de ander "natuurlijk niet".

Wat mij betreft kan jij doen wat jij wil maar als je relatie daardoor slechter wordt dan is dat de consequentie.
Ik vind al die heisa rond verjaardagen zo overrated en ik vind het daarnaast sowieso bullshit om een werkklus te laten varen omdat je vriendin zo graag wil dat je in de nacht waarin ze niet eens jarig is naast haar ligt.
quote:Toverspiegel schreef op 02 maart 2017 @ 19:52:

Het gaat toch niet over redelijkheid maar over onderliggende wensen of behoeftes?

Waarom is dit punt voor haar zo belangrijk? twijfelt ze aan jouw commitment aan haar? Speelt er iets groters?

En kun jij, zonder je afspraak te verplaatsen, duidelijk maken in gedrag en in woorden dat zowel zij als haar verjaardag belangrijk voor haar zijn? Dat volgens jou deze afspraak daar niets aan af doet?

Het gaat wel over redelijkheid, omdat dit verzoek nergens over gaat. Kom op zeg..

Ze is niet eens jarig op die dag. Haar echte verjaardag vieren ze al samen.. T gaat om de avond ervoor.. IK vind dat vriendin van TO wel wat meer oog mag hebben voor de behoeftes van TO.
Dat je al in een positie komt dat je vriendin zoiets van je gaat eisen, dat je daar ruzie om krijgt...zij durft.
die ik wilde bestaat al...
quote:pecannootje schreef op 02 maart 2017 @ 20:03:

[...]

Het gaat wel over redelijkheid, omdat dit verzoek nergens over gaat. Kom op zeg..

Ze is niet eens jarig op die dag. Haar echte verjaardag vieren ze al samen.. T gaat om de avond ervoor.. IK vind dat vriendin van TO wel wat meer oog mag hebben voor de behoeftes van TO.

ik denk dus dat het niet om de avond voor haar verjaardag gaat, maar om iets anders.

Kun je wel de 'redelijkheid' gaan zitten afwegen, maar daar kom je dan geen stap verder mee.
Hoeveel dagen moet jij vrijhouden voor haar verjaardag? De avond voor het feestje, de dag van het feestje, de verjaardag zelf.. Ze vraagt nogal wat.

Persoonlijk vind ik werk voorgaan, zeker als het zelfs nog een dag eerder is. Zorg dat je fris doet op de dag van het feestje en er is niks aan de hand.

Eigenlijk is die avond niet het probleem denk ik, er is een onderliggend iets, en dat moet je boven tafel krijgen (doodvermoeiend dat dat niet gewoon vermeld wordt).
Niet in meegaan. Onredelijk gedrag van haar
Ik denk ook, zoals eerdere reacties, dat er een onderliggende probleem is. Probeer er met haar over te praten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:attribuutje schreef op 02 maart 2017 @ 20:16:

Dat je al in een positie komt dat je vriendin zoiets van je gaat eisen, dat je daar ruzie om krijgt...zij durft.

Dit!! Ze is toch geen meisje van 8 met haar gedram? What's next? Stampvoeten?

Waar moet je haar in hemelsnaam bij helpen smorgens vroeg als het eerste bezoek rond 3 uur komt.

Weet je wat een normale reactie zou zijn to? Je vriendin die zegt, ga jij maar lekker die klus doen, je laat liggen tot een uurtje of 12 (afhankelijk van hoe laat je thuis was) want je hebt hard gewerkt. En er dan een gezellige dag van maken.
quote:stellar schreef op 03 maart 2017 @ 07:34:

[...]

Dit!! Ze is toch geen meisje van 8 met haar gedram? What's next? Stampvoeten?

Waar moet je haar in hemelsnaam bij helpen smorgens vroeg als het eerste bezoek rond 3 uur komt.

Weet je wat een normale reactie zou zijn to? Je vriendin die zegt, ga jij maar lekker die klus doen, je laat liggen tot een uurtje of 12 (afhankelijk van hoe laat je thuis was) want je hebt hard gewerkt. En er dan een gezellige dag van maken.Dit!
Maar moet je dan al om 7u 's ochtends naast bed staan om de woonkamer te versieren in sweet-16 stijl?

Ik neem aan dat als je rond 3u 's nachts in bed ligt (nuchter), je de volgende dag om 15u echt wel weer boven je theewater bent?

Begrijp ik goed dat de avond ervoor thuisgebleven moet worden om 's morgens vroeg klaroenend wakker te worden. En dan? Moet het huis nog op de kop gezet worden voor de verjaardagsvisite? Heeft ze zich gekke dingen in het hoofd gehaald over hoe alles eruit moet zien, incl. het draaiboek voor de gasten? Is ze inderdaad nog als de 8-jarige die droomt hoe de verjaardag van minuut tot minuut ingevuld wordt?

Kan ze op normale dagen wel normaal communiceren, of heeft ze dan het zelfde maar minder opvallend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven