Oude videobanden digitaliseren?

19-01-2009 19:28 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_77369 wijzigde dit bericht op 23-05-2011 23:34
Reden: klaar
% gewijzigd
Bij de Mediamarkt verkopen ze die dingen ook.

Geen ervaring met kwaliteit.
Ik zou niet weten waar je het kunt laten doen. Ik heb het zelf gedaan mbv een harddisc recorder. Videorecorder vastmaken aan dvdrecorder, dvd erin en overzetten maar! Gaat heel gemakkelijk.
O echt? Dan moet ik alleen nog ff iemand zoeken met een dvdrecordert...

Maar ik heb gehoord dat je hele flitsende compilatie DVDtjes kunt laten maken her en der. Lijkt me wel heel erg leuk om te hebben. Maar waar dat dan precies voor een prikkie kan is mij vooralsnog niet duidelijk... Wie o wie weet het?
Ja heel makkelijk. Je koopt een spindeltje DVD's en zoekt iemand met een harddisk recorder.

Misschien op marktplaats zoeken of er iemand is die er een flitsende dvd van kan maken?
Het is inderdaad de eenvoudigste manier om de videorecorder vast te knopen aan een dvd recorder.

Wel is het zo als je dezelfde beeldkwaliteit wil behouden, er maar één uur beeldmateriaal op een DVD van 4.7 GB past. (opnamemodus dvd recorder HQ)

Vind je de beeldkwaliteit minder belangrijk, dan kan je 2 uur beeldmateriaal kwijt (opnamemodus dvd recorder SP)

Meer dan 2 uur beeldmateriaal op een DVD is af te raden, de kwaliteit is dan allerbelabberst
nog even een vraagje... hoe knoop je een videorecorder dan vast aan een dvd recorder? Gaat dat met een scartkabel of heb ik dan een ander snoertje nodig?
Zag laatst dat de HEMA 't ook doet. Verder weet ik dat de plaatselijke fotoboer 't ook doet en da's, op verzoek, echt ambachtelijk handwerk.

Als je eenmaal de boel op mpeg2 op een schijfje hebt is het flitsende DVD stuk vrij simpel.
quote:Caroo83 schreef op 20 januari 2009 @ 16:42:

nog even een vraagje... hoe knoop je een videorecorder dan vast aan een dvd recorder? Gaat dat met een scartkabel of heb ik dan een ander snoertje nodig?Meestal met een RCA kabel (tulp) 1x video (geel) en 2x audio (wit/rood)
quote:wijnands schreef op 20 januari 2009 @ 19:33:

Zag laatst dat de HEMA 't ook doet. Verder weet ik dat de plaatselijke fotoboer 't ook doet en da's, op verzoek, echt ambachtelijk handwerk.

Als je eenmaal de boel op mpeg2 op een schijfje hebt is het flitsende DVD stuk vrij simpel.Maar wel tijdrovend Is dat de moeite waard?
Tja, voor mij niet maar ik heb ook helemaal niks met videobewerking. Flitsende menu's vind ik wel grappig bij een hollywood dvd maar voor thuis hoeft het voor mij niet zo.
't Lijkt mij best handig om alles op 1 dvd te hebben en dan een menu te hebben waarin je het gewenste fragment kunt selecteren. Ik heb helaas nul verstand van dvdbewerking dus dat flitsende menu zal wel niks worden...

Goed, nu nog op zoek naar de juiste RCA kabel....
Tulpkabeltje kan je zo bij een audio/videozaak halen (Mediamarkt o.i.d.)

DVD Authoring is ook wat lastig uit te leggen voor een leek, maar hier een workshop
Tnx voor de info. Vind t toch nog knap ingewikkeld allemaal...
Wat is ingewikkeld? DVD Authoring óf een videoband overzetten op DVD?

DVD Authoring is wat moeilijker
Nooit bij shopjes laten doen: veulss te duur!

Ik heb via marktplaats een mannetje gevonden die oor 3 euro per band op dvd brandt.
En Kym, beetje goede kwaliteit dan???
Hey Kym, wie is dat mannetje dan? Zijn je banden in goede handen daar?
@Xander: een videoband overzetten op DVD is moeilijk... Tulpkabeltjes met 7 punten, met 9 punten.... mijn oren gaan er lichtelijk van klapperen...
Huh? Moeilijk? Hoe kom jij bij zoveel "punten"??

Een tulpkabel voor een analoge toepassing bestaat gewoon uit 3 RCA's: video (geel) audio (wit en rood).
o....
quote:Xander68 schreef op 22 januari 2009 @ 21:23:

En Kym, beetje goede kwaliteit dan???

Prima kwaliteit ja, hoor. Niks mis mee.

quote:Hey Kym, wie is dat mannetje dan? Zijn je banden in goede handen daar?Een mannetje uit mijn woonplaats, gewoon een particulier en ja, in prima handen, krijg de spullen altijd in nette toestand terug
Ik zou ze toch maar naar de Hema brengen, of de Blokker die doet het ook. Ik ga het ook doen met m'n trouwvideo. Die ga ik echt niet zo maar opsturen naar iemand van Marktplaats...
quote:Kym schreef op 23 januari 2009 @ 19:28:

[...]

Prima kwaliteit ja, hoor. Niks mis mee.

[...]

Een mannetje uit mijn woonplaats, gewoon een particulier en ja, in prima handen, krijg de spullen altijd in nette toestand terug Met het risico dat dat "mannetje" een kopie bewaart van je materiaal! Geen fijn gevoel!
Bij de HEMA hier in het dorp doen ze het ook. Geen idee wat 't kost. Wellicht kun je even op hun website kijken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven