Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik had vorige week 5 van de 10 kaartjes onderweg naar Rusland..
http://www.telegraaf.nl/b ... eks_met_brievenbus__.html

gatverrr, hier moet je toch niet aan denken..
quote:couscous-junkie schreef op 28 februari 2017 @ 14:56:

http://www.telegraaf.nl/b ... eks_met_brievenbus__.html

gatverrr, hier moet je toch niet aan denken..

Volgens mij gaat dit in Nederland niet zo makkelijk, te hoog.
Later is nu
Maar je zou maar een kaartje uit een desbetreffende brievenbus in Ierland krijgen.....
Gadver.

Maar dit is toch geen openbare bus maar gewoon een brievenbus thuis? Dus dat moet theoretisch gezien in Nederland prima kunnen....
Die postbode.

Ik heb zojuist weer twee kaartjes geschreven.

Naar Belarus gaat een hele leuke Inge Löök met de old ladies. Die zou ik zelf ook wel willen krijgen.

En naar Rusland gaat een hele mooie boekenkast.

Het gaat me vast moeite kosten om ze zo in de brievenbus te gooien.

(brievenbus lijkt nu ineens zo'n vies woord. )
quote:HappyOwl234 schreef op 28 februari 2017 @ 22:49:

Maar je zou maar een kaartje uit een desbetreffende brievenbus in Ierland krijgen.....Ohja.. daar had ik dan weer niet aan gedacht
Later is nu
Eindelijk wat geschreven;

Een Fieppoppetje in een hangmat gaat naar Hong Kong

Een Happy Postcrossing kaartje gaat naar Australië

Een oud bankbiljet van 250 gulden (vuurtoren) gaat naar China (hij wilde bankbiljetten, grappenmaker)

Een oude plattegrond van Stad gaat naar Taiwan

Een spoorwegovergang gaat naar Belarus

en een getekend kaartje met allemaal gebouwen van Stad erop gaat naar Oekraïne.

Nu snel posten. Scanner deed naar, dus ik ben wat laat.
Later is nu
Aargh en nu wil ik (eindelijk) ontvangen kaartjes registreren, blijkt de envelop van één van die kaartjes weggegooid (niet door mij!!!) en daar stond het ID op. Zoekend naar die envelop vond ik nog wel een kaartje, die ik nooit gezien had.
Later is nu
Zo en ik heb net een kaartje geregistreerd die er 178 dagen over gedaan heeft! Gestuurd door een meisje van 13. Grappige zin: 'Do you have a dog? If there is, write his name. If not, write to someone who is'

Ik ben blij dat we een hond hebben, want géén idee wat de andere optie precies inhoudt
Later is nu
Sorry, verkeerde topic.
Ooh daar word ik altijd zo nieuwsgierig van ...
Later is nu
Hahah dreamer!

Ik had gister twee super leuke kaartjes in mijn brievenbus. Beide een kaartje met een super mooie zonsondergang, uit Indonesie en uit Japan.

Ook had ik twee hurrays:=)

Nieuwe kaartjes naar naar Duitsland ( kaartje met een trein) en Canada ( kaartje met het Mona Lisa schilderij)
Ik had een blije hurray uit Brazilië. Kaartje deed er 40 dagen over. Hij is heel blij met een kaartje van Nederland, want hij vindt het een mooi land. Was er een paar dagen in januari. En dan denk ik "wat moet je hier met die kou, als het bij jou warm is????" maar goed, dat ben ik
Later is nu
Wow, ik zit toch even te stuiteren op de bank.

Mijn kaartje naar Duitsland is aangekomen en dacht; trek even snel een nieuw adres.

Gaat het volgende kaartje naar Central African Republic

Er zijn maar 2 postcrossers uit dit land.

Vind het zo leuk!
Oh wow Nurse!

Dat is écht supercool!

Ik zou denk ik niet meer kunnen ophouden met stuiteren als ik jou was.

Leuk leuk leuk.
Dubbel gestuiter.
Ohh gaaf Nurse!

Ik hou me even in met nieuwe kaartje trekken want ik ga binnenkort op vakantie, maar is wel lastig hoor!
Oh wat fijn en goed en cool Nurse!!

Bij mij deed en kaartje naar Rusland er 32 dagen over. Ze druppelen binnen, zeg maar. Geen nieuwe kaartjes ontvangen, geloof ik. Gisteren heb ik in Amsterdam een paar leuke kaartjes gekocht. Vooral rommelig getekende grachten vond ik leuk
Later is nu
Leuk om kaartjes te shoppen in Amsterdam Dreamer.

Ik heb vandaag 4 kaartjes geschreven.

Sri Lanka Tsjechië: wil kunst, krijgt kunst.

Mozambique China: wil ook kunst en Mucha, en muziekinstrumenten, ze krijgt een kaartje van de celliste van Mucha.

Nicaragua Duitsland: wil o.a. boten en ze krijgt een boot-schilderij.

Groenland Rusland: wil o.a. zwart-wit foto's en zeilboten en ze krijgt een zwartwit foto van een zeilboot op Sail Amsterdam.

Voor die laatste twee kaarten ben ik zelfs nog speciaal naar het Scheepvaartmuseum geweest. Ik was door mijn boten heen. En ik heb naast boten ook nog wat andere leuke kaarten gekocht.

Ik had dit weekend twee Hurrays. Waren wel erg enthousiast, dus dat is leuk.

Vrijdag had ik wat kaartjes geregistreerd, o.a. uit Turkije. Het 17 jarige Turkse meisje wil als toekomstig beroep doen, wat ik nu als vrijwilligerswerk doe. En ze is nogal enthousiast. Nu blijkt ook dat één van mijn favo boeken (de Boekendief) haar lievelingsfilm is. Dus ze stuurt me nu steeds berichtjes, en ze schrijft (onder andere) :

"I don't know how to explain this , but I Think that I've found some soul part in you. And it is so exciting !"

Ik had haar berichtje nog niet beantwoord, en nu stuurt ze me alweer een nieuwe "Hi! Did you get my message?"

Op zich lief hoor, maar ik krijg het er wel ietsjes benauwd van.

Maar goed, ik zal haar zo wel even een berichtje sturen.
Jij schrijft altijd zo grappig Labellei!
Labellei kan ook heel goed de tocht van onze kaartjes in haar glazen bol volgen. Misschien is het daar wel weer eens tijd voor, mijn 3 zorgenkindjes heb ik nog niets van vernomen.

De situatie: 3 kaartjes zijn 42 dagen geleden aan hun reis begonnen naar Polen, tsjechie en Japan.

Het echtpaar uit Polen heeft nog nooit een kaartje geregistreerd en is nooit meer online gekomen. De nors kijkende Tsjechische mevrouw is gewoon dagelijks online. (Ok, ik check niet dagelijks, maar als ik wel check is ze altijd die dag online geweest). De jongedame uit Japan is ook al 3 weken niet online geweest.

Zouden de kaartjes gewoon bij de mensen op de schouw staan terwijl ze de brui aan postcrossing hebben gegeven? Dan is het versturen in elk geval voot niets geweest. Of wat voor mysterie zit erachter?

Het is niet zo dat de hele lichting in nl al kwijt is geraakt, ik had die dag 8 kaartjes gepost en de rest is wel aangekomen.....
Jee.... Een Rus die alleen maar 'Erotic postcards' wil... Wat moet je daar nou mee?!

Ik had nog een kaart met 5 oma's erop die een handdoek dragen met daarop een getekend sexy vrouwen lichaam. Die kun je krijgen.
Ik heb naar mannen met die vraag nog wel eens Mucha kaarten gestuurd. Daarop staan ook mooie vrouwen. Maar inderdaad..
Later is nu
quote:HappyOwl234 schreef op 05 maart 2017 @ 23:39:

Labellei kan ook heel goed de tocht van onze kaartjes in haar glazen bol volgen. Misschien is het daar wel weer eens tijd voor, mijn 3 zorgenkindjes heb ik nog niets van vernomen.

De situatie: 3 kaartjes zijn 42 dagen geleden aan hun reis begonnen naar Polen, tsjechie en Japan.

Het echtpaar uit Polen heeft nog nooit een kaartje geregistreerd en is nooit meer online gekomen. De nors kijkende Tsjechische mevrouw is gewoon dagelijks online. (Ok, ik check niet dagelijks, maar als ik wel check is ze altijd die dag online geweest). De jongedame uit Japan is ook al 3 weken niet online geweest.

Zouden de kaartjes gewoon bij de mensen op de schouw staan terwijl ze de brui aan postcrossing hebben gegeven? Dan is het versturen in elk geval voot niets geweest. Of wat voor mysterie zit erachter?

Het is niet zo dat de hele lichting in nl al kwijt is geraakt, ik had die dag 8 kaartjes gepost en de rest is wel aangekomen.....

Concentratie concentratie....

Je kaartje naar Polen:

Het huis van het Poolse echtpaar ziet er verlaten uit.

Het kaartje ligt op de deurmat.

Tsjechië. Ik voel veel negativisme....

De norse Tsjechische heeft gewoon geen zin om te registreren. Het kaartje van Happyowl is te vrolijk en daar houdt ze niet van.

Japan. Ik heb "contact" gehad met de Japanse en ik krijg deze tekst door en hier staat in waar het kaartje momenteel is.

Sorry voor al het slechte nieuws Happyowl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven