Argentinie of Brazilie

28-12-2008 21:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vriendin en ik zijn ons aan het orienteren voor de vakantie in februari/maart in Lat. Amerika. We willen een combinatie van cultuur/natuur, stad en strand (2, 5 week). Nu twijfelen we tussen een tour Argentinie (Buenos Aires, Vuurland en strand) en het noorden van Brazilie (Recife, Salvador, Olinda en strand).

Wie heeft er ervaring met deze bestemmingen?

Is bijv. Argentinie wel geschikt als strandbestemming?

Is Argentinie veel duurder dan Brazilie?

Ben benieuwd naar de reacties. Alvast dank !
OMG..........

had een reactie met lange lijst links geplaatst. ergens verkeerde knop per ongeluk ingetoets, foetsie into cyberspace.

zal het opnieuw proberen >zucht<
o.k. ga het opnieuw proberen.

Weet niks van A. maar brasil is geweldig!!

Salvador.

Heerlijke plek, vriendelijke mensen, mooie natuur, super klimaat, boeiende cultuur, goedkoop eten/drinken.

http://salvadordebahia.startpagina.nl/

http://brazilie.startpagina.nl/

Plaatsen (o.a.):

Chapada Diamantina

http://gosouthamerica.abo...east/p/ChapadaDiamant.htm

Praia do Forte

http://www.world66.com/southamerica/bra ... a_do_forte

Morro de sao paolo

http://www.threebestbeach...o-paulo-bahia-brazil.html

verder, check forum Lonely Planet.

>phew<..........
Ik ben 2 keer in Brazilie geweest en het is geweldig. Mooie natuur, cultuur, klimaat, aardige mensen. Ik vind het echt het mooiste land waar ik ooit op vakantie ben geweest.
Ik heb alleen ervaring met 'n klein stukje van Brazilie en dan 't zuidelijke deel.

Gaaf vond ik Rio de Janeiro, de Iguazu watervallen en de Pantanal. Sao Paolo vond ik niet veel aan.
Dan ben ik even de tegenpool hier: I love Argentina!!!

Ben er net 5 weken geweest en ik vond het fantastisch. Het ligt wel zuidelijker dan het noorden van Brazilie (dat op de evenaar ligt) dus als je gaat voor de witte stranden (in je blote *piep* drinken uit een kokosnoot enzo) dan zou ik niet voor Argentinie gaan.

Verder is je keus ook afhankelijk of je van ruige natuur, bergen, gletschers houdt of liever het oerwoud bekijkt. Argentinie is vrij Europees qua cultuur. Ook waan je je in het zuiden eerder in Noorwegen dan in een warm land. Wil je die shock van 'jee we zijn ver weg' dan heb je dat gewoon minder in Argentinie denk ik. In BsAs willen ze vooral heel erg lijken op steden als Madrid, Parijs en New York.

Ik vond het een fantastisch mooi land maar als je met een andere verwachting gaat kan zelfs Argentinie teleurstellend voor je zijn. Ik hou bv niet zo van hele dagen aan het strand, en het oerwoud trok me niet zo, dus ik was diepgelukkig in Patagonie.
Ik ben vorig jaar naar het stukje Brazilie geweest: Natal/Pipa - Olinda - Salvador - Tinhare Palmeneiland met een huurauto. Brazilie is een heerlijk land, lekker eten, vrolijke mensen en vooral in dit stuk veel zon, zee & strand. Salvador voor de culturele input. Ik heb een heerlijke vakantie gehad in ieder geval. Argentinie schijnt echt geweldig te zijn qua natuur.

Wij zijn met brazilieonline.nl geweest, volgens mij doen ze ook Argentinie. Je krijgt als je de rondreizen bekijkt in ieder geval een goede indruk van het land..
Bedankt voor jullie input en de links!

Ik ga ze bekijken

We zijn nog bezig met het orienteren in tickets, maar we neigen toch naar Brazilie, ook omdat het in die periode carnaval is. We zullen dan vliegen op Recife en dan de plaatsen bezoeken die Loeszie noemt. Ook willen we de Amazone gaan aandoen. Is iemand van jullie daar ook geweest.

Jij hebt het met de auto gedaan? Hoe was dat om zelf te rijden? Niet eng of gevaarlijk? En had je zowel de auto als de hotels vooraf geregeld? Ik hoop wel dat we nu nog een hotel kunnen krijgen met carnaval.
quote:elninjoo schreef op 31 december 2008 @ 08:43:

Ik heb alleen ervaring met 'n klein stukje van Brazilie en dan 't zuidelijke deel.

Gaaf vond ik Rio de Janeiro, de Iguazu watervallen en de Pantanal. Sao Paolo vond ik niet veel aan.

Het zuidelijk gedeelte hebben wij idd ook al gezien.

Dat vonden wij ook geweldig.
Wij willen misschien in het najaar/winter naar Brazilië. We hebben 2 reizen gevonden die ons aanspreken, maar weten niet zo goed wat de mooiste / interessanste route is.

Route 1 start in Argentinië: Buenos Aires, Foz de Iguacu, Dourados, Bonito, Pantanal, Parati, Rio (19 dagen)

Route 2 start vanuit Sao Paulo en je vliegt gelijk door naar Foz de Iguacu, Curitiba, Morettes, Sao Paulo, Ilha Bela, Parati, Ilha Grande, Rio, Buzios (24 dagen).

Iemand in deze plaatsen geweest? en wat vond je ervan?
Autorijden in Brazilie was makkelijk, er is niet heel veel verkeer. In Salvador was het wel druk met veel banen maar niet drukker dan op de Nederlandse snelwegen. Wel 1 tip, let echt op je snelheid want je wordt overal gefotografeerd. Wij hebben wel 400 euro aan boetes gehad na afloop. Bij elk dorpje moet je je snelheid terugbrengen en al die kilometertjes te hard krijg je allemaal aan je broek! Wordt gewoon van je credticard gehaald..

Hotel en auto vanuit NL al geregeld inderdaad. Carnaval in Olinda lijkt me geweldig trouwens!
Dank Loeszie

Waar zou het carnaval leuker zijn, in Salvador of Olinda?
Olinda!
Hoi allemaal,

Daar ben ik weer. Ticket geboekt en helaas, we vertrekken na het carnaval, dat scheelde toch erg veel geld.

Nu is het plan om van Natal naar Salvador te gaan met de auto en in ieder geval ook naar Pipa, Olinda en Recife te gaan.

Hebben jullie tips voor deze route en is het noodzakelijk om vooraf de pousada's te regelen. Of zijn er genoeg en is het goedkoper om op de bonnefooi te gaan?

Alvast bedankt weer voor jullie reacties !
Ps eigenlijk wilden we ook naar de Amazone, maar een 4-daags arrangement naar Manaus incl. vlucht komt op zo'n 1.000 euro. Belachelijk duur....vooral de vlucht. Is dat normaal? Of ter plaatse ook goedkoper te regelen?
Ik vond Argentinie helemaal geweldig, maar als je deels voor een strandvakantie gaat, zou ik zéker voor nBrazilie kiezen. En Brazilie is ook heel gaaf, dat stuk wat ik gezien heb dan (Rio, wat eilandjes aan de kust).
Oh je hebt al geboekt. Leuk!

Gewoon ter plaatse regelen allemaal, veel goedkoper.
Ik heb een mail gestuurd naar een lokale touroperator.

Zij zeggen dat het voor 2 dames wel erg gevaarlijk is om daar zelf te gaan autorijden. Nu zijn we niet van plan om zelf in bijv. Recife te gaan rijden, maar van plaats naar plaats moet toch wel kunnen? Ons plan is Natal- Pipa - Recife - Olinda en dan wellicht nog door naar Salvador.
hoi Frances01,

Ik wilde even reageren,want wat die touroperator zegt is waarschijnlijk wel waar. Vorig jaar ben ik nog in Natal wezen logeren bij kennissen en wij zouden ook per auto van Natal naar Bahia (Ilheus, ver ten zuiden van Salvador) gaan. We hebben dit niet gedaan, omdat op de autoroute overvallers actief zijn en wij maar met 1 man en 2 (Europese) vrouwen in de auto zaten. En die ene man was wel een stevige local.

Ik raad je aan om met de bus te gaan of sneller: ter plekke een vliegticket boeken naar Salvador.
Brazilie is erg leuk hoor!

Wij gaan naar Porto Seguro eind februari! CARNAVAL!!!

Eind februari is het dus carnaval in brazilie....erg leuk om een keertje mee te maken! Wij zijn al 2 keer eerder geweest!
Niemand die mij wat kan vertellen over de routes die ik hier heb neergezet?
Oveer Buenos Aires hoor ik veel goede verhalen er is genoeg te zien en te beleven en vrouwen worden er als een prinses behandeld. Brazilie lijkt mij een mooi land maar hoor wel dat je als toerist erg moet oppassen voor criminaliteit.
quote:estrelinha schreef op 28 januari 2009 @ 23:49:

hoi Frances01,

Ik wilde even reageren,want wat die touroperator zegt is waarschijnlijk wel waar. Vorig jaar ben ik nog in Natal wezen logeren bij kennissen en wij zouden ook per auto van Natal naar Bahia (Ilheus, ver ten zuiden van Salvador) gaan. We hebben dit niet gedaan, omdat op de autoroute overvallers actief zijn en wij maar met 1 man en 2 (Europese) vrouwen in de auto zaten. En die ene man was wel een stevige local.

Ik raad je aan om met de bus te gaan of sneller: ter plekke een vliegticket boeken naar Salvador.

Jeetje, hier schrik ik van. We hadden juist besloten dat we met de auto wilde gaan rijden. Niet in de grote steden maar van badplaats naar badplaats (Pipa - Porto de Galinhas - Penedo - Praia do Forte) Vanuit Galinhas kan je dan Recife en Olinda bezoeken en vanaf Praio do Forte kun je een tourtje doen naar Salvador.

Zijn er meer mensen hier met ervaring met deze route?

Als het zo gevaarlijk is, waarom verkopen NL touroperators dit dan toch als fly-drive? Een bus lijkt mij niet zo leuk, dan kan je niet stoppen waar je wilt en je hebt wat minder vrijheid-gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven