VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ben erg benieuwd naar de camping, Athena! Fijn dat het nu geregeld is. Want leuk vodn ik het echt niet dit jaar en voel jouw opluchting
Aaah, nou, ik ga geen links meer bekijken hoor, dan kom je toch alleen maar dingen tegen die goedkoper zijn. We zitten nu in Normandie, een uurtje of 6 rijden. Ben allang blij dat vent om is en van zijn max 3 uur rijden af is, volgend jaar kunnen we dan weer voor iets verders kijken, wil graag ook nog naar Italie.
Oja, ik zal de link even op lollige achterstek (heet nu zo geloof ik?) neerzetten ivm de massa meelezers hier .
Zien, zien, zien!
hij staat er.
En dan nu weer even sociaal: Drop, wat fijn om te lezen van Wiske! Wel wat gek dat ze kennelijk dat overgangsrapport veel hoger opnamen dan nodig. Maar beter dat het nu bijtrekt.

Ergotherapie heeft ze toch in het verleden ook al eens gehad, of ben ik nu in de war met iets anders?
Ziet er ook goed uit, Athena!
Haha, vent zag die glijbanen in het zwembad wel zitten! Voor de rest vind ik het altijd lastig afgaan op info in gidsjes of internet, maar iig dit jaar eindelijk weer eens een camping, is voor de kinderen toch altijd wel heel leuk.

Ik ga zo nog even zitten lezen, heb voor vandaag wel weer genoeg achter pc gehangen.
Wij gaan wel voor de zomervakantie. Van 13 tot 27 juni. Schorrie gaat dan nog 1 week naar school en dan is het zomervakantie. Het leek me voor hem wel handig om de laatste week voor de zomervakantie mee te krijgen, anders snapt hij niet dat hij zomervakantie heeft .

Even naar de link van Athena.
Leuk Athena, dat meertje is leuk! En Normandie is erg mooi, met ook qua geschiedenis genoeg te bezichtigen.

Goh, we zijn allemaal wel into zomervakantie .
Zomervakantie hier begint pas 13-7, dus we zouden toch al in de duurdere tarieven uitkomen. We hebben even overwogen om dan echt een stukje eerder te gaan, maar dan heb je zo lang de rest van het jaar niks meer en bovendien komen we dan vlak ervoor uit Spanje terug. Wat een luxeproblemen.
Ja raar, voorheen boekte ik vaak last minute iets op goed geluk, nu toch, ondanks nog geen leerplicht, toch meer rekening met zomervakantie.

Zo, ik ga nu echt richting boek, anders krijg ik hem nooit uit. En het is spannend.
En je hebt al een week van je zomervakantie overbrugd. Wij moeten Schorrie 6 weken lang bezig houden. Niet dat dat zo'n straf is, maar het is best een lange periode. Wij zijn dat nog niet gewend in ieder geval, 6 weken elke dag je kind om je heen .
Inderdaad wat een luxeprobleem! Maar toch verbaas ik me dat zelfs Morrie in het voorseizoen last heeft van al veel volle campings. Op het nieuws hoor je niet anders dan dat de reiswereld er zo'n last van heeft. Maar ondanks de kredietcrisis boeken we masaal onze zomervakantie.

Ik denk dat wij totaal voor twee weken weg 3000 euro kwijt zijn. Ik vind dat echt heel veel geld.
(zit nog steeds niet in boek).

Ja, dat vind ik toch ook wel een voordeel. We hebben dan wel BSO en NSO, maar hoe minder dat nodig is, hoe beter.

Volgende week trouwens op ons eigen verzoek maar eens een intakegesprek. Hij gaat verdorie 1-2 al daarnaartoe en we hebben vorige week zelf maar eens gebeld of er niet eens moest worden afgesproken. Nog raarder: onze 1e keus was opvang in hetzelfde gebouw als Schurk, maar daar geen plek. Dus toen voor opvang in nabijgelegen school, want daar hadden we wel een plaats. Horen we tijdens het telefoontje dat er in die school weer geen plek is en dat Boef straks tijdelijk toch weer in gebouw Schurk komt te zitten. Schiet mij maar lek, het lijkt de overheid wel. Vind dat hele bso-gebeuren eigenlijk maar niks.
Ja, dat het overal vol zit waar Morrie keek. Gek, ik verwachtte dus dat wij ook wel zoiets zouden krijgen toen we gingen boeken, maar reserveringsbevestiging is net per mail binnengekomen.

E 3000 is ook wel heel veel geld hoor! Lastig, die bouwvak.
Vergat trouwens helemaal te vertellen dat neefje morgen wordt gedoopt. Broertje en ik zijn gevraagd als peter en meter. Ben benieuwd, ze hebben een voorganger van internet geplukt en gaan de doop houden in een ruimte in een historisch huis.
3000 euro????? Pfoe, ik denk dat wij volgend jaar niet meer met vakantie kunnen....

Wij zijn 500 euro kwijt, voor de accomodatie dan he. Dan nog benzine en verblijf daar. Stel dat is 1000 euro dan zit je op 1500. Is ook veel geld, zeker als je het omrekent naar guldens, wat je niet moet doen.

1 camping, die met die oubollige site volgens Wind , mailt al terug dat ze plek hebben. Precies nog 2 tenten (m.a.w.: boek snel anders ben je te laat). Ik voel me alweer opgejaagd, maar nee, ik wacht morgen af.
Athena, ik ben niet into katholieke geloof. Wat houdt het in als je Peter en Meter bent? Behalve dat het wel een eer is volgens mij als je er voor gevraagd wordt!
Hehe, dan snap je ineens weer waar je vakantiegeld voor krijgt. Dat ging voorheen bij ons altijd op de grote hoop of op de spaarrekening, maar dat wordt met zulke prijzen wel anders.
Dat je de ouders - voor zover nodig - ondersteunt bij de katholieke opvoeding van het kind en ervoor zorgdraagt als de ouders onverhoopt zouden wegvallen. Klinkt zwaarder dan het is, maar daar komt het wel op neer.

Overigens wordt het geen specifiek katholiek gebeuren geloof ik, meer oecomenisch.
Wij krijgen natuurlijk maar 1 keer vakantiegeld. Harrie krijgt het niet van zichzelf . En dan is 3000 euro dus wel wat lastiger op te brengen. Ik verdien best goed, maar 3000 euro vakantiegeld, dat red ik niet .

Toch een eer om ervoor gevraagd te worden dus Athena. Veel plezier!

Ik moet naar bed van Harrie....
quote:athena schreef op 23 januari 2009 @ 22:26:

Vergat trouwens helemaal te vertellen dat neefje morgen wordt gedoopt. Broertje en ik zijn gevraagd als peter en meter. Ben benieuwd, ze hebben een voorganger van internet geplukt en gaan de doop houden in een ruimte in een historisch huis.

Leuk!! Veel plezier dan.

Ik ga naar bed nu, morgen weer werken.

Welterusten
Da's waar, dat scheelt al een hoop Morrie!

Ik weet nog van vroegah dat mijn moeder (die het ook allemaal van het salaris van mijn vader moest zien te doen met 3 kinderen) na elke zomervakantie een pot in de kast zette en daar elke rijksdaalder in deed die ze in haar portemonnee kreeg. Zo spaarde zij voor de zomervakantie. Vind het nog altijd knap, want wij gingen altijd minimaal 3 weken in hoogseizoen.
Ok, jullie gaan naar bed, ik ga nog even lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven