Slapeloosheid
zaterdag 4 maart 2017 om 09:45
Kan me goed voorstellen dat je er bang van wordt, maar heus, uiteindelijk val je wel in slaap. Ik heb ook wel eens nachten gehad dat ik niet kon slapen, komt bij mij door piekeren en dan daardoor niet kunnen slapen. Je raakt er echt uitgeput van! Wat bij mij hielp was gewoon niet meer op de klok kijken en me erbij neerleggen dat in slaap vallen die nacht lastig ging worden. Uiteindelijk val ik dan altijd wel in slaap, ook al gaat de wekker dan ook al gauw.. Als je probeert je angst los te laten, lukt het vast beter.
maandag 6 maart 2017 om 12:19
Dat kan ik me voorstellen, maar dat helpt je niet verder nu, want paniek helpt niet om in slaap te komen.
Meestal komt slaap vanzelf weer, maar er zijn ook hulpmiddelen, zoals slaappillen en middelen die slaap als bijwerking hebben. Die kunnen helpen en meestal kun je het daarna ook weer zelf. Ben je hiervoor al naar je huisarts geweest?
Meestal komt slaap vanzelf weer, maar er zijn ook hulpmiddelen, zoals slaappillen en middelen die slaap als bijwerking hebben. Die kunnen helpen en meestal kun je het daarna ook weer zelf. Ben je hiervoor al naar je huisarts geweest?
maandag 6 maart 2017 om 13:02
Ik zou nog eens teruggaan naar de huisarts. Misschien kun je doorverwezen worden naar een slaapcentrum, zodat je daar onderzocht kunt worden. Als daar niets uit komt, kun je misschien eens in gesprek gaan met een psycholoog. Misschien sowieso een goed idee, omdat je angst voor het (niet kunnen) slapen zo diep zit.
maandag 6 maart 2017 om 13:10
quote:Tarabella schreef op 06 maart 2017 @ 13:02:
Ik zou nog eens teruggaan naar de huisarts. Misschien kun je doorverwezen worden naar een slaapcentrum, zodat je daar onderzocht kunt worden. Als daar niets uit komt, kun je misschien eens in gesprek gaan met een psycholoog. Misschien sowieso een goed idee, omdat je angst voor het (niet kunnen) slapen zo diep zit.Helemaal mee eens. Ik slik een zeer lage dosis antidepressiva die me ´s nachts door laat slapen, als ik dan wakker word kan ik weer verder slapen, en het is niet zo verslavend als slaappillen op den duur. Slaap is voor mij heel belangrijk ivm psychose, daarom slik ik ze braaf. Misschien kan je dat eens overwegen met de huisarts samen. En een psycholoog kan misschien ook wel goed doen ivm je angsten. Misschien heeft jouw huisarts ook een praktijkondersteuner.
Ik zou nog eens teruggaan naar de huisarts. Misschien kun je doorverwezen worden naar een slaapcentrum, zodat je daar onderzocht kunt worden. Als daar niets uit komt, kun je misschien eens in gesprek gaan met een psycholoog. Misschien sowieso een goed idee, omdat je angst voor het (niet kunnen) slapen zo diep zit.Helemaal mee eens. Ik slik een zeer lage dosis antidepressiva die me ´s nachts door laat slapen, als ik dan wakker word kan ik weer verder slapen, en het is niet zo verslavend als slaappillen op den duur. Slaap is voor mij heel belangrijk ivm psychose, daarom slik ik ze braaf. Misschien kan je dat eens overwegen met de huisarts samen. En een psycholoog kan misschien ook wel goed doen ivm je angsten. Misschien heeft jouw huisarts ook een praktijkondersteuner.
maandag 6 maart 2017 om 13:32
Het staat ook nergens op internet, het is de algemene ervaring van de meeste mensen die wel eens een periode last hebben van slapeloosheid. Ik zou ook niet meer gaan googlen, daar vind je allemaal "enge" verhalen die zo weinig voorkomen.. Bij veruit de meeste mensen is het iets tijdelijks wat weer over gaat en dat lees je niet op internet.
maandag 6 maart 2017 om 14:33
quote:clautje1979 schreef op 06 maart 2017 @ 13:25:
dank jullie wel het enige wat me nu even geruststeld is dat ik wel weer in slaap ga vallen maar kan t nergens vindenMaak dan een afspraak met je huisarts, nu, vanmiddag kan het nog. Je topic staat er al 3 dagen, en ik denk niet dat je nog veel reacties krijgt van anderen. Je arts is de eerste die je moet aanspreken.
dank jullie wel het enige wat me nu even geruststeld is dat ik wel weer in slaap ga vallen maar kan t nergens vindenMaak dan een afspraak met je huisarts, nu, vanmiddag kan het nog. Je topic staat er al 3 dagen, en ik denk niet dat je nog veel reacties krijgt van anderen. Je arts is de eerste die je moet aanspreken.