Azoren met vriend
maandag 6 maart 2017 om 21:23
Hoi! Mijn vriend en ik zitten eraan te denken om dit jaar naar de azoren op vakantie te gaan, eind september, naar het eiland sao miguel. De natuur lijkt me echt geweldig, en dolfijnen en walvissen spotten is echt mn droom. Alleen zijn wij griekse eilanden gewend, lekker elke avond uiteten op de boulevard etc. Kunnen we op de azoren ook lekker/gezellig eten of is het echt enorm zoeken naar leuke restaurants? Verder las ik dat het weer enorm afwisselend is, wat ik kan ik me daar bij voorstellen? Kan het echt zo regenen dat je echt 7 dagen niks kan doen (hele vakantie in het water)?
Ik hoop dat iemand me met deze vragen kan helpen, alvast bedankt!
Ik hoop dat iemand me met deze vragen kan helpen, alvast bedankt!
maandag 6 maart 2017 om 21:37
Wij zijn niet op Sao Miguel geweest, maar op Faial, Sao Jorge en Pico. Het aanbod in restaurants vond ik niet zo heel groot en het eten ook niet heel erg gevarieerd, maar wel lekker. Als je niet van vis houdt is het misschien minder geslaagd.
Wij hadden mooi weer, met 1 dag regen in 2 weken. Als je echt voor heet en zonnig gaat, dan is het ook niet je plek, want het wordt er niet heel warm.
Wij hadden mooi weer, met 1 dag regen in 2 weken. Als je echt voor heet en zonnig gaat, dan is het ook niet je plek, want het wordt er niet heel warm.
maandag 6 maart 2017 om 21:39
Restaurants zijn er genoeg en de natuur is er prachtig. Maar buiten veel wandelen/walvissen spotten/andere dingen in de natuur is er niet bijzonder veel te doen. Ik ben toen 12 dagen op Sao Miguel geweest en na een week had ik het er wel gezien. Het is ook vrij klein. Wat dat betreft is eilandhoppen inderdaad leuker om te doen. Het weer was verder wel prima, tussen de 22 en 27 graden en af en toe wat bewolkt. Fijn weer om lekker veel te ondernemen.
maandag 6 maart 2017 om 21:45
Wij zijn in September geweest geweldig mooi weer we zaten in Ponta Delgada. Paar leuke excursies gemaakt De natuur is er overweldigend mooi in september staat er ook nog heel veel in bloei. Furnas is ook leuk om te bezoeken die vulkaan en daarna eten bij Tony's restaurant. Terra nostra garden en er is ook een geneeskrachtige bron het water is oranje oude zwemkleding dan aandoen mocht je erin gaan. Je kunt er een walvis vaart ook echt de moeite waard. Zo mooi met die dolfijnen ook zo dichtbij. En in Ponta Delgada heb je de nodige restaurants en terrassen. Het is er nog niet zo overspoeld van de toeristen zoals op de Griekse eilanden.
maandag 6 maart 2017 om 22:34
Super allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ik ben al allemaal sites aan het bekijken voor mooie plekken om naar toe te gaan, wat een boel te doen zeg. Lijkt me ergens ook wel fijn dat het niet zo warm is, want wandelingen maken met 30+ graden is eigenlijk ook niet prettig. Kan er veel zelf gedaan worden als je een huurauto neemt of zijn er ook georganiseerde tours die aanraders zijn?
maandag 6 maart 2017 om 22:49
Bij eilandhoppen staat er een auto voor je klaar op het vliegveld. Je tuft dan zelf over het eiland.
Op Sao Miguel zijn we naar de al vermelde bron met donker zwemwater geweest. Daar waren in de buurt bronnen met zwaveldampen.Dat ruik je wel.
Grappig : een theeplantage bezocht. Kan je de visite thuis thee uit Europa voorschotelen (Dat komt toch uit Azie).
Faial is klein.Leuk museum over de vulkaaruitbarsting in de jaren 60.
Op Terceira o.a. een grot bekeken.
Op Sao Miguel zijn we naar de al vermelde bron met donker zwemwater geweest. Daar waren in de buurt bronnen met zwaveldampen.Dat ruik je wel.
Grappig : een theeplantage bezocht. Kan je de visite thuis thee uit Europa voorschotelen (Dat komt toch uit Azie).
Faial is klein.Leuk museum over de vulkaaruitbarsting in de jaren 60.
Op Terceira o.a. een grot bekeken.
woensdag 8 maart 2017 om 21:58
woensdag 8 maart 2017 om 22:06
In 2013 geweest. Ik bem toen wezen eiland hoppen. Je hebt zeker een auto nodig op sao miguel. Er is 0 openbaar vervoer. Thee plantage en de warme bronnen zijn leuk. Verder een prachtige natuur.
Kwa restaurants was het toen wel even zoeken naar iets lekkers, maar ze zijn er wel.
Wij hebben toen ook met dolfijnen gezwommen, en walvissen gespot. Twee keer op zee dus. We zaten in een kleine speedboot. Dat heeft mijn voorkeur boven zo'n grote boot. (Dit had ik al eens eerder gedaan) je komt namelijk veel dichterbij. De dolfijnen springen bijna bij je in de boot! Super ervaring.
Ik denk dat alleen voor sao miguel een week voldoende is.
Kwa restaurants was het toen wel even zoeken naar iets lekkers, maar ze zijn er wel.
Wij hebben toen ook met dolfijnen gezwommen, en walvissen gespot. Twee keer op zee dus. We zaten in een kleine speedboot. Dat heeft mijn voorkeur boven zo'n grote boot. (Dit had ik al eens eerder gedaan) je komt namelijk veel dichterbij. De dolfijnen springen bijna bij je in de boot! Super ervaring.
Ik denk dat alleen voor sao miguel een week voldoende is.